Partner
Wat is MicroSIP?
MicroSIP is een softphone-oplossing voor VoIP die van uw computer een volledig geschikt oproepapparaat maakt. Het werd voor het eerst uitgebracht in 2011 en wordt sindsdien voortdurend bijgewerkt. Deze softphone-app kan gratis worden gedownload zonder verborgen of extra kosten voor de functies, en er zijn ook geen betalingsgegevens vereist. MicroSIP is een eenvoudige maar effectieve SIP-oproepoplossing die werkt met elke VoIP-serviceprovider. De software is eenvoudig te installeren en in te stellen.
Hoe kunt u MicroSIP gebruiken?
MicroSIP kan worden gebruikt als uw go-to SIP-oproepoplossing. Download het, installeer het en verbind het met uw VoIP-provider of helpdesksoftware, en u kunt beginnen met bellen en gebeld worden op uw computerapparaat . MicroSIP kan ook sms’en en videobellen verwerken en biedt eenvoudige maar effectieve functies voor contactenlijsten en oproeplogboeken. De software heeft minimale vereisten en wordt beschouwd als een lichtgewicht applicatie met een zeer kleine voetafdruk op het computergeheugen.
MicroSIP kan worden gebruikt als uw speciale softphone voor gebruik in uw LiveAgent-callcenter. Het werkt goed met al onze callcenterfuncties, zoals IVR , oproeproutering, oproepdoorschakeling en meer. U kunt rechtstreeks vanuit uw LiveAgent-vertegenwoordigerspaneel bellen door MicroSIP te kiezen als uw favoriete oproepapparaat. Het integratie-proces is eenvoudig en duurt slechts een paar minuten.
Kosten voor het integreren van MicroSIP
MicroSIP is een freeware-app, wat betekent dat deze gratis kan worden gedownload. Het biedt geen extra kosten. Om MicroSIP te gebruiken, hebt u echter een VoIP-serviceproviderabonnement nodig dat meestal wordt geleverd met een betaald abonnement.
Wat zijn de voordelen van MicroSIP?
- Gratis SIP-softphone-software
- Eenvoudige installatie en configuratie
- Gebruiksvriendelijke en eenvoudige interface
- Lichtgewicht oplossing
Hoe MicroSIP integreren met LiveAgent?
MicroSIP kan eenvoudig worden geïntegreerd met LiveAgent. Om dit te doen, moet u MicroSIP gratis downloaden. U vindt de downloadlink hier. Aangezien LiveAgent geen VoIP-service biedt, hebt u ook een VoIP-abonnement en een telefoonnummer nodig, zodat u kunt beginnen met bellen met MicroSIP als softphone. LiveAgent ondersteunt een groot aantal VoIP-providers, dus u kunt kiezen welke u wilt om aan de slag te gaan.
- Hiervoor moet u al een nummer van uw VoIP-provider beschikbaar hebben en verbonden zijn met het LiveAgent-systeem. Als u niet weet hoe u dat moet doen, blader door onze VoIP-integraties, zoek de VoIP-provider die u gebruikt of zou willen gebruiken, en bekijk de beschikbare gids.
Ga nu naar uw LiveAgent-account en open Configuratie > Bel > Apparaten > Telefoon toevoegen > SIP. Voeg uw VoIP-telefoonnummer toe waarmee u verbinding wilt maken met MicroSIP en geef deze softphone een naam. Als u klaar bent, klikt u op Maken.
- Nadat u deze softphone in het LiveAgent-systeem hebt gemaakt, navigeert u naar de knop Bekijken en klikt u erop. U ziet informatie zoals gebruikersnaam, wachtwoord en host. Gebruik deze informatie in de volgende stap.
- Nadat u MicroSIP hebt geïnstalleerd, opent u het en navigeert u naar de bovenste knop in de vorm van een neerwaartse pijl. Klik erop en selecteer Account toevoegen. Vul de velden in met behulp van de informatie uit de vorige stap en maak uw nieuwe MicroSIP-account aan. De integratie is voltooid, maar er is nog een laatste stap totdat u kunt beginnen met bellen met MicroSIP.
- Nu moet u dit apparaat kiezen als uw favoriete apparaat voor het beantwoorden van oproepen. Navigeer naar het telefoonpictogram in de rechterbovenhoek van uw LiveAgent-app en klik erop. Selecteer uw MicroSIP-softphone als de voorkeursmethode om te bellen. U kunt zelfs afdelingen specificeren of beschikbare tijden selecteren.
Frequently asked questions
Wat is MicroSIP?
Uw computer wordt een volledig functionele telefoon met MicroSIP, een VoIP-softphone-oplossing. Het kan worden gebruikt met elke VoIP-serviceprovider en is een eenvoudige maar effectieve SIP-oproepoplossing. Het is gratis te downloaden, heeft geen verborgen kosten of extra kosten en vereist geen kredietkaartgegevens.
Hoe kan u MicroSIP gebruiken?
MicroSIP is een geweldige oplossing voor SIP-bellen. Met behulp van uw computerapparaat kunt u bellen en gebeld worden door het te downloaden, te installeren en te verbinden met uw VoIP-provider. MicroSIP bevat ook een eenvoudige maar effectieve lijst met contactpersonen en een oproeplogboek, evenals sms'en en videobellen.
Wat zijn de voordelen van MicroSIP?
De belangrijkste voordelen zijn eenvoudige installatie en configuratie, een eenvoudig te gebruiken interface binnen een lichtgewicht softphone-oplossing. Het is ook gratis te downloaden zonder enige kosten.
Hoe MicroSIP integreren met LiveAgent?
Eerst moet u een nieuw oproepend apparaat maken in LiveAgent en vervolgens de gegevens gebruiken die beschikbaar zijn in de configuratie-informatie om een nieuw account aan te maken in MicroSIP. Vervolgens hoeft u alleen maar MicroSIP te selecteren als uw favoriete oproepapparaat in LiveAgent. Bekijk onze volledige gids voor meer informatie.
Micro Focus biedt verschillende opties voor klantenondersteuning, waaronder e-mail, live chat, telefonische hulp en sociale media. Hun kennisbank is ook beschikbaar voor selfservice-ondersteuning. Het e-mailadres voor support is supportline@microfocus.com en de hotline is +1-800-632-6265. Live chat is beschikbaar op hun website. LiveAgent is ook een alternatief voor klantenondersteuning.
Investeren in callcentersoftware kan leiden tot klantenbehoud en winst voor bedrijven, omdat betrokken klanten vaker kopen en meer uitgeven. Een goede klantenervaring kan de uitgaven zelfs met 140% verhogen. Een toename van slechts 5% in klantbehoud kan de winst op lange termijn verhogen tot 95%. Het is dus slim om te investeren in callcentersoftware om een uitzonderlijke callcenter-ervaring te bieden en klanten loyaal te houden. LiveAgent biedt klantenservicesoftware, VoIP-telefoonsystemen, selfservicesoftware en meer.
LiveAgent biedt VoIP-telefonische ondersteuning als onderdeel van zijn virtuele callcenteroplossing met aangepaste IVR-structuren en automatische terugbelverzoeken. Het heeft ook de integratie van VoipTiger in het callcenter zonder extra kosten en biedt een wereldwijd bereik, meerdere apparaten en minder kosten voor een betere klantenervaring. Het bedrijf is een VoIP-provider en hanteert variabele tarieven. Geïnteresseerden kunnen een gratis 14-daagse proefversie proberen en meer informatie vinden in de FAQs. LiveAgent biedt ook een woordenlijst en academie voor klantenondersteuning en heeft diverse functies zoals ondersteuning voor klantenservice, VoIP-telefoonsystemen, selfservicesoftware en meer.
Vonage is een API-platform dat wereldwijd actief is en bedrijven helpt om revolutionaire communicatie-ervaringen voor hun klanten op te bouwen. Het werkt samen met LiveAgent om de beste klantenervaring te bieden voor callcenters en biedt vele voordelen zoals kostenbesparing, wereldwijde toegang en betrouwbare communicatie. LiveAgent brengt geen extra kosten in rekening voor de integratie met Vonage. Het integratieproces is eenvoudig en effectief. Een gratis proefperiode van 14 dagen is beschikbaar om de integratie te testen. Vonage biedt verschillende kanalen voor klantenondersteuning, maar heeft geen live chatondersteuning. Benemen is een ander telefoniebedrijf dat ook VoIP-diensten levert en samenwerkt met LiveAgent. Het integreren van Benemen in LiveAgent is gratis en biedt vele voordelen zoals verbeterde CX, lagere kosten en betrouwbaarheid.