Wat is een functie voor bulkimport?
De rol van de bulkimport tool is om een snelle manier te bieden om grote hoeveelheden data in het systeem te importeren. De soorten data variëren en kunnen klanteninformatie, gebruikersprofiellijsten, lijsten van systeemgebruikers en nog veel meer bevatten. Het werkt niet alleen voor het toevoegen van nieuwe bulkgegevens, maar ook voor het bijwerken van de informatie die al in het systeem staat. Bijvoorbeeld, het kan worden gebruikt voor het bijwerken en uitbreiden van een bestaande klantenlijst in uw CRM.
Wanneer u bijvoorbeeld met een IT-ondersteuningsticketsysteem werkt, is de kans groot dat u met grote hoeveelheden data tegelijk moet werken. Dat is precies het geval waar bulkimport van onschatbare waarde blijkt te zijn, omdat het het importproces vereenvoudigt en u tijd bespaart omdat u niet elk stuk informatie één voor één in het systeem hoeft in te voeren. Op basis van de rechten die u in het systeem krijgt, kunt u binnen enkele seconden grote hoeveelheden gegevens importeren.
Bulkimport is een bewerking die voor elk systeem anders werkt en heeft een grote verscheidenheid aan gebruiksscenario’s in veel sectoren. Van het laden van gegevens uit gegevensbestanden in een SQL-servertabel of het importeren van spreadsheets tot het toevoegen van nieuwe gebruikers aan uw helpdesksoftware, het grootste deel importbewerking verschilt in uitvoering op basis van de technologie die u gebruikt. De manier waarop u deze bewerking uitvoert, verschilt ook op basis van de gebruikersinterface en het systeem zelf. In de context van helpdesksoftware en CRM werkt u echter hoogstwaarschijnlijk met een CSV-gegevensbestand die alle informatie bevat die u in het systeem wilt importeren.
Frequently Asked Questions
Wat betekent bulkimport?
Deze functie biedt een snellere methode voor het importeren van grote hoeveelheden gegevens. Op basis van uw rol in het systeem dat u gebruikt en de verleende machtigingen, kunt u gegevens in het systeem importeren met behulp van CSV-bestanden (door komma's gescheiden waarden) die alle informatie bevatten die u wilt toevoegen of bijwerken in het systeem.
Wat is de rol van de bulkimportfunctie?
Hiermee kunt u meerdere systeemgebruikers tegelijk toevoegen. Dit voorkomt dat u gebruikers één voor één moet toevoegen. Naast basis klantengegevens (telefoon, email) kunt u ook meer gedetailleerde gegevens importeren die voor u beschikbaar zijn. U kunt dit doen door CSV-bestanden te importeren, XML-bestanden te uploaden, uit een database te importeren of andere invoerbestanden te gebruiken. Zorg ervoor dat u zich houdt aan de vereiste bestandsgrootte of andere beperkingen die het systeem waarmee u werkt mogelijk heeft.
Hoe een bulkimport uitvoeren in LiveAgent?
Om een bulkimport in LiveAgent uit te voeren, moet u een CSV-bestand voorbereiden waarin de waarden worden gescheiden door komma's. Dit moet alle benodigde gebruikers- of organisatiegegevens bevatten. Deze tool maakt het sneller en gemakkelijker om meerdere gebruikers aan het systeem toe te voegen.
Kennisbank: Aan de slag gaan-sjablonen
Een 'Aan de slag'-artikel moet consistent zijn met uw merkcommunicatie. Het moet eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen zijn, met elementen zoals productbeschrijvingen, veelgestelde vragen en klantenservicecontacten. Een kennisbank is essentieel voor zelfbediening en klanttevredenheid. LiveAgent biedt sjablonen voor 'Aan de slag'-kennisbankartikelen.
Kennisbank: Aan de slag gaan-sjablonen
Een 'Aan de slag'-artikel moet geschreven worden in de schrijfstijl die consistent is met de communicatie van het merk of bedrijf en de taal moet begrijpelijk zijn voor alle gebruikers, zelfs de niet-technische. Elk artikel moet de gemeenschappelijke elementen zoals korte beschrijvingen van producten of services, veelgestelde vragen, links naar de meest bruikbare bronnen en contactgegevens van klantenservice bevatten. De structuur van het artikel hangt af van het type product of service, de technische kennis of ervaring van gebruikers en de meest voorkomende problemen van de klanten bij het gebruik van de producten of services. Probeer LiveAgent vandaag nog en maak gebruik van hun migratiediensten voor de populairste helpdeskoplossingen.
Bereik vertegenwoordigersticket
LiveAgent biedt klantenservicesoftware, VoIP-telefoonsystemen, selfservicesoftware, inkomend callcentersoftware, klachtenbeheerssysteem, cliëntenportaalsoftware en emailbeheersoftware aan. Ze hebben een partnerprogramma, bieden webinars, een kosten calculator en een academie. Het bedrijf biedt ook algemene voorwaarden, een veiligheidsbeleid, een privacybeleid en AVG-naleving. Ze zijn bezig met het opstarten van het LiveAgent-dashboard en sturen de inloggegevens naar de mailbox van de klanten. Het bedrijf maakt gebruik van cookies voor hun website en gaat ervan uit dat klanten instemmen met het plaatsen van cookies.
Nieuwe klant onboarding checklijst
Het is belangrijk om een verkoopvertegenwoordiger of medewerker van de klantenservice toe te wijzen om een positieve ervaring voor de klant te garanderen. De manager moet hierbij rekening houden met de behoeften van de klant en de producten of diensten van het bedrijf. Tools zoals CRM-systemen en bedrijfsgidsen kunnen helpen bij het toewijzen van de juiste persoon.