Oproepmaskering

Wat is oproepmaskering?

Oproepmaskering, ook wel nummermaskering genoemd, is een Voice over Internet Protocol (VoIP)-functie die de identiteit tijdens telefoongesprekken verbergt.

Wanneer u deze oplossing gebruikt, wordt er een tijdelijk telefoonnummer gemaakt voor een of beide partijen. Hiermee kunt u uw privé-telefoonnummer of een virtueel telefoonnummer gebruiken zonder bang te hoeven zijn voor een inbreuk op de identiteitsprivacy. Met het gemaskeerde telefoonnummer kunt u uw werkelijke telefoonnummer verbergen en in één adem een beveiligde belervaring bieden aan zowel uw vertegenwoordigers als de klanten.

Verbeterde gebruikersprivacy staat voorop bij het bespreken van oproepmaskering. U kunt deze functie in een callcenter gebruiken om de identiteit van de beller anoniem te houden en de privacy van de klant te waarborgen.

Laten we eens kijken naar enkele van de voordelen die oproepmaskering voor uw bedrijf kan opleveren.

  • Verhoogde reactiesnelheid op oproepen – Veel mensen wantrouwen verdachte beller-ID’s. Met de functie voor oproepmaskering ontvangen klanten inkomende oproepen met lokale nummers waarmee ze meer vertrouwd zijn. Dit stelt hen op hun gemak en vergroot de kans dat ze oppikken en horen wat uw vertegenwoordigers te zeggen hebben.
  • Verbeterde privacy van klanten – Zowel klanten als bedrijven zijn zich terecht bewust van datalekken. Oproepmaskering helpt uw privécommunicatie veilig en beschermd te houden. Dit kan niet alleen u en de klant geruststellen, maar zorgt er ook voor dat u zich houdt aan het identiteitsprivacybeleid van uw bedrijf.
  • Verhoogde klantenbetrokkenheid – Veel klanten voelen zich niet op hun gemak bij het delen van hun persoonlijke contactgegevens. Door de functie voor gemaskeerde nummers te gebruiken, kunt u het vertrouwen van klanten winnen, zodat ze u niet alleen hun persoonlijke telefoonnummer geven, maar ook meer interactie met uw merk hebben.
  • Beter oproepbeheer – Hoewel u de meeste van uw zakelijke nummers privé houdt, kunt u uw ontmaskerde telefoonnummer aan bepaalde mensen geven. Dit kan u helpen uw oproepen beter te beheren en ervoor te zorgen dat u alleen bereikt kunt worden door de personen die u hebt geselecteerd.
  • Gecentraliseerde zakelijke communicatie – Oproepmaskering zorgt ervoor dat alle veilige communicatie tussen het bedrijf en zijn klanten op één platform wordt afgehandeld.
  • Gegevensanalyse – Oproepmaskeringsfunctie biedt realtime inzichten in veel aspecten van een callcenter, zoals de prestaties van vertegenwoordigers, kwaliteit van interacties en klanteninzichten. U kunt deze gegevens vervolgens bestuderen en uw processen optimaliseren om de beste klantenervaring te bieden.
Overzichtsfunctie voor analyse in klantenservicesoftware - LiveAgent

Would you like to make better calls?

Start your 14-day trial for free and set up your own virtual call center with LiveAgent

Frequently asked questions

Wat zijn de voordelen van het maskeren van telefoonnummers?

Anonieme communicatie via oproepmaskering biedt een breed scala aan voordelen, waaronder bescherming van persoonlijke telefoonnummers tijdens zakelijke oproepen en in berichtenservices, verhoogde responsiviteit en betrokkenheid van klanten, betere focus op klantenprivacy, kostenbesparing, beter oproepbeheer en algemene betere bescherming van individuele gebruikers .

Hoe stelt u oproepmaskering in?

Dit hangt af van de callcentersoftware en de telefoonserviceprovider waarmee u werkt. Verschillende zakelijke telefoonaanbieders hebben verschillende installatieprocedures. In de meeste gevallen zou u het echter moeten kunnen instellen en configureren in het paneel met standaardinstellingen. Hoeveel u deze VoIP-functie kunt configureren, hangt af van de callcenteroplossing en de VoIP-provider die u gebruikt.

Wie gebruikt oproepmaskering?

Oproepmaskering wordt gebruikt in veel wereldwijde bedrijven die in meerdere landen aanwezig zijn. Andere sectoren die telefoonmaskering waardevol vinden, zijn sectoren die werken met grote hoeveelheden klantengegevens, zoals financiën, zorgprofessionals, reis- en bezorgdiensten, maar ook contactcentra, online marktplaatsen en ecommerceplatforms.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.