Wat is een VoIP-beller?
Bellen met het Voice over Internet-protocol (VoIP) is anders dan het gebruik van traditionele telefoonmaatschappijen. Een VoIP-beller gebruikt een digitaal signaal om zijn gesprek via een internetverbinding te verzenden. Wanneer een bedrijf VoIP-gesprekken gebruikt, is het van vitaal belang om nummerherkenning en andere functies in te stellen om als een legitieme beller te worden gezien.
Is het verdacht als het een VOIP-beller is?
De manier waarop sommige mensen VoIP-technologie gebruiken, kan argwaan veroorzaken. Kruip in de huid van iemand die elke dag een groot aantal telefoontjes ontvangt. In de meeste gevallen hebben oproepen vanaf traditionele telefoons en mobiele telefoons nummerherkenning. Die beller-ID-informatie maakt het voor de persoon gemakkelijker om te beslissen of hij de oproep al dan niet accepteert. Helaas misbruiken sommige VoIP-bellers de technologie om te bellen door hun beller-ID te manipuleren en andere wijzigingen aan te brengen. Blijf lezen om meer te weten te komen over deze praktijken.
Hoe ongewenste VoIP-gesprekken blokkeren?
Het ontvangen van ongewenste oproepen kan erg frustrerend zijn, vooral als u gefocust bent op het afmaken van uw werk. Gelukkig is het oproepen blokkeren of het vermijden van verdachte bellers heel goed mogelijk.
- Neem contact op met uw VoIP-serviceprovider. Vraag uw provider naar hun oproepblokkering, filteren en gerelateerde functies.
- Beantwoord alleen oproepen met herkende beller-ID. Uw volgende optie is alleen oproepen beantwoorden van telefoonnummers die u herkent. Laat alle anderen een voicemail achterlaten. Een consistente beller met een legitiem doel (bijvoorbeeld een telefoontje van uw arts of tandarts) zal geen probleem hebben met het achterlaten van een voicemail.
- Meld illegale bellers. Uw ongewenste bellers kunnen illegaal zijn als u uw telefoonnummer heeft toegevoegd aan het bel-me-niet-register. Bezoek de website donotcall.gov voor meer informatie.
Hoe een VoIP-nummer op te zoeken?
Het opzoeken van het telefoonnummer van een VoIP-oproep is een manier om legitieme oproepen te identificeren. Voer een Google-zoekopdracht uit naar het telefoonnummer. Controleer of het telefoonnummer is gekoppeld aan een legitiem bedrijf of is gemeld als een ongewenste beller. Daarnaast kunt u diensten voor het omgekeerd opzoeken van telefoonnummers, zoals USPhoneBook.com, gebruiken om een telefoonnummer te controleren.
Houd er rekening mee dat sommige mensen een niet-vast VoIP-nummer kunnen gebruiken, dat niet aan een fysiek adres is gekoppeld. Frequente reizigers kunnen bijvoorbeeld een niet-vast VoIP-nummer gebruiken omdat ze veel bewegen. Het verifiëren van een niet-vast VoIP-nummer is een grotere uitdaging omdat deze telefoonnummers mogelijk niets weergeven in reverse lookup-services.
Als u zich zorgen maakt over spam-oproepen en ongewenste inkomende oproepen, zorg er dan voor dat uw telefoonnummer wordt vermeld in het Bel-me-niet-register dat beschikbaar is op donotcall.gov.
Werkt nummerherkenning op VoIP?
Nummerherkenning werkt soms op VoIP. Wanneer klanten zich aanmelden voor VoIP-telefoons, hebben ze opties met betrekking tot wat er op nummerweergave wordt weergegeven. Een VoIP-beller die een Google Voice-nummer gebruikt, kan bijvoorbeeld een functie genaamd ‘anonieme beller-ID’ gebruiken om zijn beller-ID voor alle oproepen te verbergen. Bovendien kan iedereen die in de VS belt, het voorvoegsel “*67” invoeren voordat hij belt om zijn beller-ID te verbergen.
Bedrijfseigenaren willen misschien een beleid instellen voor hun bedrijf over het gebruik van nummerweergave. Uw verkoopteam kan bijvoorbeeld moeite om mensen hun uitgaande oproepen te laten beantwoorden wanneer ze bellen zonder nummerherkenning. In dat geval zou u kunnen experimenteren met het vereisen van identificatie van de beller om de productiviteit van verkoopavertegenwoordigers te verbeteren (bijv. meer succesvolle uitgaande gesprekken voeren).
Wat zijn de voordelen van een VoIP-nummerherkenning?
Het installeren van VoIP-nummerherkenning is op verschillende manieren voordelig voor bedrijfseigenaren zonder de potentiële kostenbesparingen van VoIP op te geven.
- klantenservice verbeteren – Neem nummerherkenning op bij uitgaande oproepen voor de klantenservice, omdat ze u als een legitieme beller zullen zien.
- effectiviteit van kantoorpersoneel – Uw kantoorpersoneel moet telefoontjes plegen met belangrijke leveranciers. Door de beller-ID te gebruiken bij uitgaande oproepen naar leveranciers, is het onwaarschijnlijk dat uw oproep wordt geblokkeerd door spamdetectie maatregelen.
- onderzoek door wetshandhavingsinstanties vermijden – Bedrijven die beller-ID gebruiken, zullen minder snel spam-oproepen plaatsen. Als gevolg hiervan kunt u uw productiviteit richten op verkoop en klantenservice in plaats van te reageren op onderzoeken van wetshandhavers.
Als u niet zeker weet hoe u nummerherkenning moet instellen, vraag dan uw VoIP-provider om tips over het gebruik van hun VoIP-bellersoftware.
Hoe stelt u uw apparaat in om de naam van de VoIP-beller-ID weer te geven?
Het instellen van uw VoIP-telefoonservice met nummerherkenning is eenvoudig. Gebruik de volgende stappen.
- Begin met het testen van uw VoIP-instellingen voor beller-identificatie door uw mobiele telefoon te bellen. Mogelijk beschikt u al over beller-identificatie. Vraag in dat geval andere medewerkers, inclusief het verkoopteam, om te controleren of de nummerherkenning aanwezig is door hun mobiele telefoon te bellen.
- Vergelijk uw gewone telefoon met VoIP-beller-ID. De volgende stap is om nog een testoproep te maken met uw gewone telefoon of analoge telefoon als u die heeft. In het ideale geval wilt u dat de beller-ID op uw VoIP-telefoon en gewone telefoon overeenkomt.
- Kies een consistent beleid voor belleridentificatie. Overweeg om een beleid in te stellen voor elke werknemer en contractant in uw bedrijf. Alle beller-ID’s moeten bijvoorbeeld uw bedrijfsnaam op dezelfde manier weergeven.
Set up your call center
LiveAgent offers many useful features and integrations not only for call centers, but for live chat as well. Curious about all the opportunities?
Frequently Asked Questions
Wat is een VoIP-beller?
Een VoIP-beller voert spraakoproepen via Voice Over Internet Protocol (VoIP) in plaats van traditionele analoge apparaten. VoIP-telefoonsystemen gebruiken een breedbandverbinding om gesprekken te voltooien in plaats van analoge telefoonlijnen.
Is het verdacht als het een VOIP-beller is?
Het hangt af van hoe u functies voor het beheren van nummerherkenning gebruikt. Bellen vanaf een niet-geïdentificeerde VoIP-service kan als verdacht worden beschouwd. Stel een beller-ID in voor al uw VoIP-telefoonsystemen om te voorkomen dat u als verdacht wordt beschouwd.
Hoe ongewenste VoIP-gesprekken blokkeren?
Er zijn verschillende manieren om ongewenste VoIP-gesprekken te voorkomen. U kunt beginnen door uw telefoonnummer toe te voegen aan het bel-me-niet register. Vervolgens kunt u specifieke telefoonnummers toevoegen aan een blokkeerlijst. Daarnaast heeft uw telefoonserviceprovider mogelijk extra functies om ongewenste oproepen te blokkeren.
Hoe een VoIP-nummer op te zoeken?
U kunt op verschillende manieren een VoIP-beller-ID opzoeken. Begin met het uitvoeren van een Google-zoekopdracht naar het telefoonnummer en kijk wat u vindt. Als u niets online kunt vinden, kunt u ook een reverse lookup-service gebruiken. Als geen van deze methoden informatie oplevert, is het telefoonnummer mogelijk gloednieuw of verdacht. Laat in dit geval de oproep naar de voicemail gaan en beslis vervolgens of u wilt terugbellen.
Werkt nummerherkenning op VoIP?
Ja, nummerherkenning werkt op VoIP. Bedrijfseigenaren kunnen echter kiezen hoe en wanneer ze het willen gebruiken. Met sommige services kunnen gebruikers bijvoorbeeld anoniem bellen. Om klachten en verwarring van consumenten te voorkomen, stelt u nummerherkenning in voor al uw VoIP-gesprekken.
Wat zijn de voordelen van een VoIP-nummerherkenning?
Het gebruik van de functie voor nummerherkenning op uw VoIP-telefoon heeft verschillende voordelen. Uw verkoopteam kan bijvoorbeeld meer van hun uitgaande oproepen beantwoord krijgen. Verder heeft het kantoorpersoneel meer kans om gesprekken met klanten te voeren. Door beller-ID toe te voegen aan al uw telefoons, wordt u minder snel beschuldigd van VoIP-spam.
Hoe stelt u uw apparaat in om de naam van de VoIP-beller-ID weer te geven?
De specifieke stappen voor het instellen van een VoIP-nummer voor beller-ID variëren afhankelijk van uw service. De eerste stap is om een VoIP-gesprek te voeren naar uw mobiele telefoon en te kijken of de functie voor nummerherkenning actief is. Als het actief is, neem dan contact op met andere mensen om ervoor te zorgen dat de beller-ID van uw bedrijf consistent wordt weergegeven. Als u hulp wilt bij het instellen van VoIP-nummerherkenning, neem dan contact op met uw VoIP-provider voor extra hulp.
LiveAgent is een betrouwbaar alternatief voor diverse helpdesksoftware, waaronder ConnectWise en Hesk, met meer dan 180 functies om klanttevredenheid te verbeteren en productiviteit te verhogen. Het biedt aanpasbare branding en verzamelt feedback van klanten via een selfserviceportaal met notities en forums. LiveAgent biedt ook VoIP-verbindingen voor snelle en effectieve klantenondersteuning.
Het bedrijf LiveAgent biedt klantenservicesoftware, VoIP-telefoonsystemen, self-servicesoftware, inkomend callcentersoftware, klachtenbeheerssysteem, cliëntenportaalsoftware en emailbeheersoftware. Ze hebben ook een blog, woordenlijst, academie en sjablonen voor klanten. Het bedrijf heeft ook onderscheidingen ontvangen en heeft een partnerprogramma en sociale media-accounts. Ze bieden een gratis proefperiode aan en zijn bezig met het opstarten van de accounts van hun nieuwe klanten.
De tekst beschrijft de producten en diensten van LiveAgent, zoals klantenservicesoftware, VoIP-telefoonsystemen en inkomend callcentersoftware. Het bedrijf biedt ook ondersteuning, een partnerprogramma en informatie over training en certificaten. De tekst gaat ook in op mobiele VoIP-technologie en de voordelen ervan voor bedrijven.