Wat is een VoIP-kiezer?
Een VoIP-kiezer is een dialer-software die VoIP (Voice over Internet Protocol) gebruikt om uitgaande telefoongesprekken te voeren. In plaats van traditionele telefoondiensten te gebruiken, gebruiken VoIP-kiezers de internetverbinding en een VoIP-serviceprovider, waardoor er geen telefoonlijn of zelfs een mobiele telefoon nodig is. Vertegenwoordigers kunnen in principe hun browser en een headset gebruiken om goedkope uitgaande VoIP-gesprekken te voeren naar elke bestemming, zolang ze maar een stabiele internetverbinding hebben.
In tegenstelling tot inkomende callcentra waar vertegenwoordigers voornamelijk inkomende oproepen afhandelen, maken de uitgaande callcentra van vandaag actief gebruik van VoIP-kiezers. Elk type auto-dialer stelt agenten in staat om het telefoonkiesproces te automatiseren en gemakkelijk massale uitgaande gesprekken te voeren om in contact te komen met leads, prospects en klanten. VoIP-kiezers kunnen efficiënt worden gebruikt door verkoopteams om grote hoeveelheden verkoopgesprekken te voeren zonder handmatig nummers te hoeven kiezen, en door klantenserviceteams voor proactieve klantenondersteuning.
Hoewel bellen op basis van VoIP doorgaans net zo betrouwbaar wordt geacht als traditionele technologieën voor spraakoproepen, kunnen de kwaliteit en snelheid van de internetverbinding de kwaliteit van de oproepen daadwerkelijk beïnvloeden bij het gebruik van VoIP-kiezers.
Er zijn verschillende soorten VoIP-kiezers die verschillen in de manier waarop ze werken:
Voorspellende kiezers: dit soort VoIP-kiezers worden voornamelijk gebruikt voor massale uitgaande gesprekken, bijvoorbeeld bij telemarketing, marktonderzoek, follow-ups van de klantenservice en incasso. Het voorspellende kiesproces houdt in dat meerdere nummers tegelijk worden gebeld op basis van de voorspelde beschikbaarheid van vertegenwoordigers, terwijl niet-verbonden nummers, bezetsignalen en voicemail worden overgeslagen.
Power dialers: Power dialers (ook wel snelkiezers genoemd) bellen één nummer per vertegenwoordiger en zorgen ervoor dat er alleen wordt gebeld wanneer een agent klaar is om te spreken. Als een nummer bezet, verbroken of onbeheerd is, gaat het onmiddellijk naar het volgende uit een lijst met contactpersonen.
Preview dialers: een preview dialer stelt agenten in staat om gedetailleerde contactprofielen te bekijken, inclusief de geschiedenis van eerdere interacties, zodat ze de informatie kunnen doorzoeken en beslissen of ze het gesprek willen starten of overslaan. Dat maakt meer gepersonaliseerde, contextgestuurde interacties met klanten en prospects mogelijk.
Robo-kiezers: Robo-kiezers zijn in staat om honderdduizenden mensen tegelijk te bellen zonder te wachten op gratis telefoonlijnen. Zodra een contact opneemt, speelt het uw vooraf opgenomen bericht af of verbindt het de oproep met een live vertegenwoordiger. Deze worden voornamelijk gebruikt voor massale berichtencampagnes.
Progressieve kiezers: Progressieve kiezers lopen door uw bellijsten en starten de oproep alleen wanneer een vertegenwoordiger klaar is met zijn huidige oproep en beschikbaar is om de volgende op te nemen. Een progressieve kiezer verbindt vertegenwoordigers alleen met oproepen die worden beantwoord door een live persoon en belt slechts één nummer per vertegenwoordiger.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.
Frequently Asked Questions
Wat zijn de voordelen van VoIP-kiezers?
VoIP-kiezers verhogen het aantal live verbindingen aanzienlijk door niet-verbonden oproepen uit te filteren, wachttijden tussen oproepen en inactiviteit van vertegenwoordigers te verminderen. Dit betekent dat callcentermedewerkers met VoIP-kiezers meer potentiële klanten en klanten in minder tijd kunnen bereiken. Dat resulteert uiteindelijk in betere prestaties van vertegenwoordigers en een toename van de algehele bedrijfsproductiviteit, evenals lagere arbeidskosten voor callcenters.
Hoe werkt een VoIP-kiezer?
Een VoIP-kiezer gebruikt Voice over Internet Protocol (VoIP) om meerdere uitgaande gesprekken in callcentra te beheren. VoIP-kiezers automatiseren het kiesproces, waardoor handmatig bellen niet meer nodig is. Ze kunnen bezetsignalen, niet-verbonden nummers en voicemails filteren en vertegenwoordigers verbinden alleen wanneer een oproep wordt beantwoord door een live persoon.
Maakt VoIP-kiezer deel uit van LiveAgent?
Hoewel de callcentersoftware van LiveAgent zowel inkomend als uitgaand bellen ondersteunt, ondersteunt de functionaliteit van het uitgaand callcenter momenteel geen VoIP-bellen. U kunt echter nog steeds uitgaand bellen naar uw leads, prospects of klanten met een click-to-call-functie. Dit betekent dat agenten uitgaande gesprekken rechtstreeks vanuit het LiveAgent-dashboard kunnen starten terwijl ze de websites van uw potentiële klant bezoeken.
LiveAgent is een betrouwbaar alternatief voor diverse helpdesksoftware, waaronder ConnectWise en Hesk, met meer dan 180 functies om klanttevredenheid te verbeteren en productiviteit te verhogen. Het biedt aanpasbare branding en verzamelt feedback van klanten via een selfserviceportaal met notities en forums. LiveAgent biedt ook VoIP-verbindingen voor snelle en effectieve klantenondersteuning.
Het bedrijf LiveAgent biedt klantenservicesoftware, VoIP-telefoonsystemen, self-servicesoftware, inkomend callcentersoftware, klachtenbeheerssysteem, cliëntenportaalsoftware en emailbeheersoftware. Ze hebben ook een blog, woordenlijst, academie en sjablonen voor klanten. Het bedrijf heeft ook onderscheidingen ontvangen en heeft een partnerprogramma en sociale media-accounts. Ze bieden een gratis proefperiode aan en zijn bezig met het opstarten van de accounts van hun nieuwe klanten.