Gratis proefperiode

VoIP-kiezer

Wat is een VoIP-kiezer?

Een VoIP-kiezer is een dialer-software die VoIP (Voice over Internet Protocol) gebruikt om uitgaande telefoongesprekken te voeren. In plaats van traditionele telefoondiensten te gebruiken, gebruiken VoIP-kiezers de internetverbinding en een VoIP-serviceprovider, waardoor er geen telefoonlijn of zelfs een mobiele telefoon nodig is. Vertegenwoordigers kunnen in principe hun browser en een headset gebruiken om goedkope uitgaande VoIP-gesprekken te voeren naar elke bestemming, zolang ze maar een stabiele internetverbinding hebben.

In tegenstelling tot inkomende callcentra, waar vertegenwoordigers voornamelijk inkomende oproepen afhandelen, gebruiken de huidige uitgaande callcentra actief VoIP-kiezers. Ze stellen vertegenwoordigers in staat om het telefoonkiesproces te automatiseren en gemakkelijk massaal uitgaande gesprekken te voeren om contact te maken met leads, potentiële klanten en klanten. VoIP-kiezers kunnen efficiënt worden gebruikt door verkoopteams voor het voeren van grote hoeveelheden verkoopgesprekken zonder handmatig nummers te hoeven kiezen, evenals klantenserviceteams voor proactieve klantenondersteuning.

Hoewel op VoIP gebaseerd bellen doorgaans als betrouwbaar wordt beschouwd als traditionele spraakoproeptechnologieën, kunnen de kwaliteit en snelheid van de internetverbinding de kwaliteit van oproepen beïnvloeden bij het gebruik van VoIP-kiezers.

Call Center Software Demo | LiveAgent

Er zijn verschillende soorten VoIP-kiezers die verschillen in de manier waarop ze werken:

Voorspellende kiezers: dit soort VoIP-kiezers worden voornamelijk gebruikt voor massale uitgaande gesprekken, bijvoorbeeld bij telemarketing, marktonderzoek, follow-ups van de klantenservice en incasso. Het voorspellende kiesproces houdt in dat meerdere nummers tegelijk worden gebeld op basis van de voorspelde beschikbaarheid van vertegenwoordigers, terwijl niet-verbonden nummers, bezetsignalen en voicemail worden overgeslagen.

Power dialers: Power dialers (ook wel snelkiezers genoemd) bellen één nummer per vertegenwoordiger en zorgen ervoor dat er alleen wordt gebeld wanneer een agent klaar is om te spreken. Als een nummer bezet, verbroken of onbeheerd is, gaat het onmiddellijk naar het volgende uit een lijst met contactpersonen.

Preview dialers: Preview dialers stellen agenten in staat om gedetailleerde contactprofielen te zien, inclusief de geschiedenis van eerdere interacties, zodat ze de informatie kunnen doorzoeken en kunnen beslissen of ze het gesprek willen starten of overslaan. Dat zorgt voor meer gepersonaliseerde, contextgestuurde interacties met klanten en potentiële klanten.

Robo-kiezers: Robo-kiezers zijn in staat om honderdduizenden mensen tegelijk te bellen zonder te wachten op gratis telefoonlijnen. Zodra een contact opneemt, speelt het uw vooraf opgenomen bericht af of verbindt het de oproep met een live vertegenwoordiger. Deze worden voornamelijk gebruikt voor massale berichtencampagnes.

Progressieve kiezers: Progressieve kiezers lopen door uw bellijsten en starten de oproep alleen wanneer een vertegenwoordiger klaar is met zijn huidige oproep en beschikbaar is om de volgende op te nemen. Een progressieve kiezer verbindt vertegenwoordigers alleen met oproepen die worden beantwoord door een live persoon en belt slechts één nummer per vertegenwoordiger.

Try LiveAgent Today

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.

Free trial

Vaak gestelde vragen

Wat zijn de voordelen van VoIP-kiezers?

VoIP-kiezers verhogen het aantal live verbindingen aanzienlijk door niet-verbonden oproepen uit te filteren, wachttijden tussen oproepen en inactiviteit van vertegenwoordigers te verminderen. Dit betekent dat callcentermedewerkers met VoIP-kiezers meer potentiële klanten en klanten in minder tijd kunnen bereiken. Dat resulteert uiteindelijk in betere prestaties van vertegenwoordigers en een toename van de algehele bedrijfsproductiviteit, evenals lagere arbeidskosten voor callcenters.

Hoe werkt een VoIP-kiezer?

Een VoIP-kiezer gebruikt Voice over Internet Protocol (VoIP) om meerdere uitgaande gesprekken in callcentra te beheren. VoIP-kiezers automatiseren het kiesproces, waardoor handmatig bellen niet meer nodig is. Ze kunnen bezetsignalen, niet-verbonden nummers en voicemails filteren en vertegenwoordigers verbinden alleen wanneer een oproep wordt beantwoord door een live persoon.

Maakt VoIP-kiezer deel uit van LiveAgent?

Hoewel de callcentersoftware van LiveAgent zowel inkomend als uitgaand bellen ondersteunt, werkt de uitgaande callcenter-functionaliteit momenteel niet ondersteuning voor VoIP-kiezen. U kunt echter nog steeds uitgaand bellen naar uw leads, prospects of klanten met een click-to-call-mogelijkheid. Het betekent dat vertegenwoordigers uitgaande oproepen kunnen starten vanaf het LiveAgent-dashboard, terwijl ze de websites van uw potentiële klanten bezoeken.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.