Wat is een telefoonkiezer?
Een telefoonkiezer is een softwaresysteem dat het proces van uitgaand bellen vereenvoudigt. In de callcenterbranche kunnen telefoonkiezers grofweg in twee categorieën worden ingedeeld: handmatige telefoonkiezers en geautomatiseerde telefoonkiezers (bijv. een predictive dialer ) Handmatige dialers – het meest basale type callcenter-kiezers – vereisen dat agenten de telefoonnummers van klanten of prospects handmatig bellen. Deze worden meestal gebruikt voor klantenondersteuning of eenvoudige uitgaande belcampagnes.
Geautomatiseerde oproepkiezers worden veel gebruikt in callcenters door verkoopteams voor uitgaande internationale en nationale telemarketing, marktonderzoek en follow-ups van de klantenservice. Met softwaresystemen voor automatisch kiezen kunnen agenten grote aantallen uitgaande telefoongesprekken voeren zonder elk nummer handmatig te hoeven bellen. In tegenstelling tot handmatige telefoonkiezers bellen ze automatisch potentiële klanten vanuit een vooraf geladen lijst met telefoonnummers en verbinden ze de oproep pas met een agent wanneer een levend persoon opneemt.
Door gebruik te maken van spraakdetectietechnologieën kunnen automatische kiezers voicemails, antwoordapparaten, verbroken oproepen, bezettonen en onbeantwoorde oproepen detecteren. Het auto dialer-programma kan ook worden geconfigureerd om de persoon aan de andere kant van de lijn te verbinden met een IVR (Interactive Voice Response) en vooraf afgespeelde nummers af te spelen. opgenomen berichten. Verschillende soorten automatische dialers (predictive dialers, progressieve dialers, power dialers en systemen voor voorspellend kiezen) kunnen campagnes voor uitgaande oproepen verder stroomlijnen door campagnes voor uitgaande oproepen aan te bieden verschillende functies en mogelijkheden.
Automatische spraakkiezer-systemen helpen agenten met de algehele callcenterproductiviteit. Ze helpen de downtime te verminderen, de efficiëntie te maximaliseren en callcenteragenten in staat te stellen contact te maken met meer leads en klanten. Uit onderzoek is gebleken dat een automatische oproepkiezer de productiviteit van agenten met wel 300% kan verhogen door middel van het verminderen van de inactieve tijd van agenten en het proportioneel verhogen van de gesprekstijd van agenten per uur.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.
Frequently Asked Questions
Wat zijn de telefoonkiezers?
Telefoonkiezers zijn softwaresystemen die het proces van uitgaand bellen in callcentra vereenvoudigen. Terwijl handmatige telefoonkiezers vereisen dat vertegenwoordigers uitgaande oproepen handmatig plaatsen, stellen automatische kiessystemen agenten in staat om gemakkelijk en effectief automatisch uitgaande oproepen te plaatsen. Ze kunnen de productiviteit en prestaties van agenten drastisch verhogen door de inactieve tijd van vertegenwoordigers te verminderen en de gesprekstijd te vergroten.
Hoe werken telefoonkiezers?
Met handmatige telefoonkiezers initiëren vertegenwoordigers uitgaande gesprekken door handmatig de nummers uit de lijst met contacten te kiezen. In het geval van automatische kiezers vertelt het systeem de computer welke nummers uit de contactenlijst moeten worden gekozen en hoe te reageren wanneer iemand aan de andere kant opneemt of wanneer er een bezettoon, een voicemail of een antwoordapparaat is. Afhankelijk van het gebruikte kiezertype, kan het systeem worden geconfigureerd om de oproep door te verbinden met een live vertegenwoordiger wanneer een echte persoon opneemt, vooraf opgenomen audioberichten af te spelen wanneer er geen beschikbare agenten zijn of de oproep te beëindigen als niemand opneemt met 25 seconden of een bezettoon wordt gedetecteerd.
Maakt telefoonkiezer deel uit van LiveAgent?
Hoewel de contactcenteroplossing van LiveAgent zowel inkomende als uitgaande belmogelijkheden omvat, wordt de uitgaande callcenterfunctionaliteit momenteel vertegenwoordigd door click-to-call-kiezen. Met de click-to-call-kiezer kunnen callcentermedewerkers met een paar klikken uitgaand bellen naar klanten of prospects terwijl ze op hun websites browsen, rechtstreeks vanuit het LiveAgent-dashboardpaneel.
Expert’s note
Een telefoonkiezer is een software die het uitgaande bellen in callcenters vereenvoudigt door automatisch uitgaande oproepen te plaatsen en de prestaties van agenten te verbeteren.
Een krachtkiezer is een uitgaande kiezer die automatisch nummers belt in een contactenlijst voor callcentermedewerkers. Het systeem kiest het volgende nummer pas nadat het vorige gesprek is voltooid. Power dialers zijn geschikt voor kleine en middelgrote outbound callcenterteams, waardoor vertegenwoordigers efficiënter kunnen werken.
Eerste contact callcentersjablonen
Tijdens een eerste contactgesprek met een klant moeten vertegenwoordigers bepaalde elementen bevatten, zoals begroetingen, de voor- en achternaam van de vertegenwoordiger, de naam van het bedrijf en de afdeling of het team waar de agent deel van uitmaakt. Het is belangrijk dat de klant zich gehoord en gezien voelt en dat er vriendelijke woorden en empathische uitspraken worden gebruikt. Als er gebruik wordt gemaakt van een Interactive Voice Response, is het een goed idee om klanten te informeren over de wachttijd voordat ze verbonden worden met een vertegenwoordiger. Het is ook raadzaam om de klant te laten weten wanneer er contact met hem wordt opgenomen over de volgende stappen. Het is niet eenvoudig om te beoordelen hoe lang een eerste contactgesprek moet duren, maar telefoongesprekken in een callcenter mogen niet te lang duren. Onthoud dat elke interactie waarde moet opleveren en het idee moet versterken dat uw bedrijf het beste met de klant voor heeft.
Bedrijven kunnen profiteren van callcenteroplossingen zoals LiveAgent door hun responspercentage te verbeteren, klantentevredenheid te maximaliseren en de interne praktijken te stroomlijnen. Kwaliteitsborging is belangrijk voor het managen van klantverwachtingen, en callcenteroplossingen helpen het externe personeelsbestand soepeler te laten verlopen. De benodigde apparatuur voor een callcenter omvat computers, basissoftware, en extra apparatuur zoals automatische kiezers en headsets. Een cloudgebaseerde callcenteroplossing biedt kosteneffectieve mogelijkheden met functies zoals automatische oproepdistributie en voorspellend kiezen.