Automatische kiezer

Wat is een automatische kiezer?

Een automatische kiezer (of automatische kiezer) is software die automatisch nummers kiest uit bellijsten en zo voorkomt dat uitgaande callcentermedewerkers die nummers handmatig moeten kiezen. Automatische kiessystemen kunnen worden gebruikt door een groot aantal bedrijven in verschillende sectoren, waaronder e-commerce, horeca, gezondheidszorg, onderwijsinstellingen, verzekerings- en financiële dienstverleners, onroerend goed, incasso, politieke organisaties (bij het voeren van politieke campagnes) en andere. Door gebruik te maken van een auto dialer systeem kunnen bedrijven in korte tijd honderden of zelfs duizenden klanten, prospects of leads bereiken en opvolgen.

Callcentermedewerkers gebruiken al tientallen jaren kiezers voor uitgaande campagnes. Met handmatige dialers kiezen vertegenwoordigers een nummer door het in te typen met een toetsenbord of uit een vooraf geladen lijst met contactpersonen in de CRM (Customer Relationship Management) en wachten tot de oproep verbinding maakt. Automatische dialers zijn ontworpen om het uitgaande belproces voor vertegenwoordigers gemakkelijker te maken en de productiviteit van vertegenwoordigers te verhogen.

Oplossingen voor callcentra met automatische kiezer maken het mogelijk om de belsnelheid en de gesprekstijd van de vertegenwoordiger te verhogen door antwoordapparaten uit te filteren en de wachttijden van vertegenwoordigers te verminderen. Dat resulteert in verbeterde productiviteit en verhoogde efficiëntie van het callcenter. Wanneer ze worden gebruikt als een geautomatiseerde verkoopmachine, kunnen automatische dialers het genereren van leads vereenvoudigen, het bereik en de efficiëntie van ongevraagd bellen maximaliseren en uiteindelijk de prestaties van uw verkoopteam verbeteren.

Try LiveAgent Today

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.

Frequently asked questions

Wat is automatisch bellen?

In tegenstelling tot handmatig bellen (handmatig kiezen) wanneer callcentermedewerkers uitgaande oproepen starten door handmatig elk nummer één voor één uit een lijst met contactpersonen te kiezen, stellen automatische belsystemen (automatisch kiezen) vertegenwoordigers in staat om automatisch een lijst met nummers te kiezen. Met automatisch bellen kunnen agenten honderden of duizenden geautomatiseerde oproepen tegelijk plaatsen om prospects of klanten te bereiken. Verkoopteams kunnen automatisch bellen efficiënt gebruiken bij het uitvoeren van uitgaande marketingcampagnes.

Hoe werkt een automatische kiezer?

Automatische kiezers bellen, zoals de naam al doet vermoeden, automatisch een reeks contacten, waardoor handmatig bellen niet meer nodig is. Zodra het nummer is gekozen, kunnen automatische kiessystemen bepalen of de oproep wordt beantwoord door een antwoordapparaat, wordt opgenomen door een echte persoon of dat de lijn bezet is. Zodra de stemdetector heeft herkend wie de oproep heeft beantwoord, zal hij de oproep doorsturen naar een beschikbare vertegenwoordiger, een menu met opties bieden aan de persoon die opneemt, een vooraf opgenomen bericht afspelen of een voicemail achterlaten.

Hoe stel ik automatisch bellen in?

Het instellen van automatisch kiezen vereist een computer, een telefoonlijn (normaal of VoIP), een spraakmodem en software voor automatisch kiezen. Om de autodialing-software te gebruiken, moet u uw contactendatabank uploaden, oproepstromen instellen en vertegenwoordigers toewijzen. Op basis van het type automatische kiezer dat u gebruikt (voorspellende kiezer, hoofdkiezer, voorbeeldkiezer, progressieve kiezer), kan het systeem worden geconfigureerd hoe te reageren in verschillende scenario's (zoals als er een bezettoon is, als een mens opneemt of een antwoordapparaat neemt op, enz.).

Maakt automatische kiezer deel uit van LiveAgent?

Alle cloudgebaseerde callcenteroplossingen bieden uitgaande belmogelijkheden, niet alle beschikken over de functie voor automatisch kiezen. De contactcenteroplossing van LiveAgent ondersteunt momenteel click-to-call-kiezen, een van de meest populaire technologieën die in de huidige callcenters worden gebruikt, samen met automatisch kiezen. Het stelt verkoopsvertegenwoordigers in staat om met een paar klikken uitgaande oproepen naar klanten of prospects te starten terwijl ze op hun websites browsen.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.