Groei en schaalbaarheid in het bedrijfsleven zijn de veelbesproken strategieën onder ondernemers. De groeistrategie lijkt aan de buitenkant misschien op een succesvolle onderneming, maar het is een opschalingsstrategie die de efficiëntie verhoogt en het meest winstgevend is. De effectiviteit van de servicecommunicatie van een klant is een cruciaal onderdeel van de opschaling van de bedrijfsstrategie.
Communicatie met klanten neemt vele vormen aan, aangezien deze afhankelijk is van zowel externe als interne factoren. Voor beide soorten communicatie is een besturingssysteem voor berichten vereist.
De ideale en kostenefficiënte oplossing die één van het beste rendement op investering voor elke onderneming oplevert, is live chatsoftware.
Hoe komt dat?
Lees verder om erachter te komen.
De geschiedenis van live chat begon decennia geleden, maar werd enkel gezien als een ondersteunend hulpmiddel. De afgelopen jaren werd het potentieel voor marketing, verkoop en conversie bewezen en wordt het nu erkend als een waardevolle aanwinst voor het moderne bedrijf. Eén die niet alleen als een vereiste wordt beschouwd, maar het is wat de klanten van het bedrijf verwachten te bieden op het gebied van klantenondersteuning.
Alle live chatfuncties ondersteunen maatwerk, inclusief de knop. Het consistent houden van uw merkimago en -stijl is een essentieel onderdeel van de online reputatie van een bedrijf.
of u kunt een geheel nieuwe chatknop maken door uw eigen code in te voeren.
Met live chat kunt u uw gesprek met een klant starten in een chatvenster, doorgaan met videochatten of bestanden bijvoegen en verzenden, allemaal binnen dezelfde interface.
Naast de uitbreiding en innovatie van technologieën, worden klantenservices onder druk gezet om zich aan te passen. Live chat is het communicatiekanaal bij uitstek voor de millenniumgeneratie, maar dat betekent niet dat het geen bredere implicaties heeft en niet kan voldoen aan andere demografische gegevens.
Het niet voldoen aan de vraag van klanten naar betere service zal resulteren in een hoog verlatingspercentage en negatieve commentaren. Telefoon en email worden binnenkort niet helemaal vervangen, maar het toevoegen van live chat op uw website kan nog meer positieve effecten hebben voor uw zakelijke onderneming.
De standaard communicatiekanalen zoals telefoon en email hebben bepaalde beperkingen. De mogelijkheden van live chat breiden de rol van een communicatiekanaal uit van reactieve naar proactieve ondersteuning en maken een gemakkelijke service aan klanten mogelijk.
De voordelen op een rij voor de onderneming:
Drie vooraf gedefinieerde, op vaardigheden gebaseerde route-opties garanderen dat elke klant de juiste service krijgt voor zijn soort vraag.
Gebruik video en chat tegelijkertijd om uw klantenservice een nog persoonlijker tintje te geven. Stel het op dezelfde manier in als de chatknop door de live chatvideoknop op de specifieke pagina’s van uw website te plaatsen.
Vertegenwoordigers kunnen hun workflow aanpassen door handmatig tags toe te voegen aan specifieke woorden of zinsdelen of door het systeem dit automatisch te laten doen bij elk ontvangen bericht.
Staat input en feedback van klanten toe en rangschikt de efficiëntie van de vertegenwoordiger, de algemene tevredenheid over een chatsessie,
of de optie om een transcriptie van het chatgesprek te delen.
Dit kan worden bereikt door middel van training, maar de vertegenwoordigers kunnen zelf bepaalde live chatfuncties gebruiken om uitstekende klantenservice te bieden.
Tijdens het chatgesprek kan de vertegenwoordiger observeren wat de klant typt en het antwoord voorbereiden voordat ze zelfs maar op verzenden kunnen drukken. Deze functie is optioneel, maar het is een noodzaak voor elke vertegenwoordiger die zijn klanten het liefst een stap voor is.
Standaardantwoorden versnellen de reactietijd door gebruik te maken van opgeslagen en vooraf gedefinieerde korte tekstantwoorden op de meest voorkomende vragen. Ze kunnen door verschillende afdelingen worden aangepast en gebruikt om de consistentie in de reacties in de hele onderneming te behouden.
Hoewel chatten voornamelijk voor externe doeleinden is, kunnen vertegenwoordigers ook genieten van interne chat. Interne chat verbetert teamwerk en betrokkenheid tussen de afdelingen.
Veel bedrijven aarzelen om live chat te implementeren omdat ze geloven dat het op de één of andere manier moeilijk te integreren is. Het tegenovergestelde is de waarheid. U hoeft geen programmeerervaring te hebben of een ervaren programmeur te zijn om live chat op uw website te integreren.
Gegevensbescherming en cyberbeveiliging van uw bedrijf en klanten is een eerste prioriteit voor elke onderneming die als geloofwaardig en betrouwbaar wil worden beschouwd en een loyaal klantenbestand wil aantrekken. De gecombineerde beveiligingsfuncties van LiveAgent bieden veiligheid en beveiliging voor al uw klanten.
Live chat software is one of the best ROI communication solutions for enterprises. It is a web-based tool for instant messaging between the business and the customers
In comparison with a phone or email support, live chat delivers - reduced average waiting time, lowest-customer effort, decreased volume of incoming messages, and increased engagement
Any sized enterprise will find live chat features to be user-friendly and efficient for marketing, sales, conversion, and retention strategies. The core features are:<br /> Universal inbox<br /> Proactive chat invitation<br /> Video chat<br /> Contact form<br /> Tags<br /> The post-chat survey
Agents must follow the rules of chat etiquette in order to deliver a positive experience. For that reason, they can utilize features such as Monitoring online visitors, Multi-language chat, Real-time typing-view, Canned responses, or Internal chat. The managers can observe the performance report of each agent and implement gamification for rewarding agents for their performance
After receiving login details for your LiveAgent account, you can integrate the live chat button on your website by copying and pasting a short HTML code. No additional software is required, but additional integrations are supported.
LiveAgent provides combined security features for the safety and security of all its clients and subscribers:<br /> BAN IPs<br /> 2-step verification<br /> HTTPS Encryption<br /> Multiple Data Centers<br /> GDPR<br /> API security
Ontvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws over onze producten en diensten rechtstreeks in je mailbox.
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent.
Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd.
Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
We zijn op meerdere data beschikbaar