Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Academie
  • Geautomatiseerde klantenservice

Geautomatiseerde klantenservice

Wat is geautomatiseerde klantenservice?

Geautomatiseerde klantenservice is een proces waarmee u kunt helpen zonder tussenkomst van een vertegenwoordiger. Wat betekent dat? Welnu, specifieke acties binnen de klantenondersteuning zijn geautomatiseerd. U kunt vertegenwoordigers en klanten bijvoorbeeld gemakkelijk tijd besparen door geautomatiseerde emails te maken voor registratie of vergeten wachtwoord. Door dergelijke repetitieve taken te automatiseren, kan uw klantenondersteuningsteam prioriteit geven aan andere vragen van klanten.

Het is echter noodzakelijk om te vermelden dat niet alle automatisering gunstig is. Te veel automatisering kan het tegenovergestelde effect hebben. Er moet een element van menselijke interactie zijn om de klanten gelukkig te maken. Zorg er dus voor dat je alleen de repetitieve processen optimaliseert/automatiseert. We hebben een lijst gemaakt met 4 kogelvrije manieren om de interacties met de klantenservice en de ervaringen met de klantenservice te verbeteren via een automatiseringstool.

Wat zijn de voordelen van geautomatiseerde klantenservice?

De voordelen van automatisering van klantenservice zijn:

  • Snellere responstijd
  • Klantentevredenheid
  • Georganiseerde werkflow
  • Klantenbehoud
  • Verhoogde verkooop/omzet

Hoe kunt u uw klantenserviceprocessen automatiseren?

Om een ​​aantal vervelende klantenserviceprocessen te automatiseren, moet u de tools hebben om dat te doen. Helpdesksoftware is een functierijke automatiseringstool waarmee u klantenvragen vanuit één interface kunt afhandelen. Wat betekent het? De klantenservicesoftware verzamelt alle vragen van klanten uit meerdere communicatiekanalen, zodat uw vertegenwoordigers de klantenservicekwesties vanaf één en dezelfde effectief kunnen afhandelen. Bovendien kunt u met de functies enkele repetitieve processen automatiseren. Bekijk enkele manieren om de klantenserviceactiviteiten te automatiseren met een klantenserviceoplossing.

4 manieren om uw ondersteuningsprocessen te automatiseren

Standaardberichten

De eerste manier om de processen van uw klantenvertegenwoordigers te automatiseren, is door standaardberichten te maken, of met andere woorden, standaardantwoorden. Het standaardbericht is een functie in de helpdesksoftware waarmee u de antwoorden al kan voorbereiden.

Als u bijvoorbeeld een eCommerce-winkel bent, ontvangt u waarschijnlijk veel verzoeken van klanten over bestellingen, terugbetalingen, enz. Daarom kunt u een standaardbericht voor terugbetalingen maken. Hierdoor kunt u snel en vakkundig de benodigde gegevens aanleveren.

Het is echter niet optimaal om de ingeblikte berichten altijd te verzenden. Klanten willen niet met een robot praten. Ons advies is om standaardberichten te gebruiken, maar om een ​​finishing touch toe te voegen om de klantenervaring te personaliseren. U voegt bijvoorbeeld hun naam of bestelgegevens toe, enz.

Standaardberichten
Voorbeeld van standaardberichten

Emailsjablonen

Klantenservicesoftware biedt de klant vooraf geconfigureerde emailsjablonen . Wat betekent dat? Uw klantenservicemedewerker kan emails maken die de helpdesksoftware automatisch verzendt na specifieke acties. U kunt bijvoorbeeld een bedankmail maken nadat de klant buiten kantooruren contact heeft opgenomen met uw ondersteuning. U kunt ondersteuningsprocessen automatiseren, zoals een email met een vergeten wachtwoord of/en een registratie email, zodat uw klantenservicemedewerkers deze terugkerende mechanische vragen niet hoeven af ​​te handelen. Over het algemeen verbeteren emailsjablonen de communicatie met een klant, omdat de klant geen contact hoeft op te nemen met vertegenwoordigers voor bevestiging.

Emailsjablonen

Klantenwachtrij organisatie

De organisatie van uw wachtrij voor klantenondersteuning is een sleutel tot effectieve hulp. Als u geen structuur hebt, zullen uw wachtrijen lang zijn, wat resulteert in gefrustreerde klanten en vertegenwoordigers.

Laten we een voorbeeld bekijken;

De klant staat ruim 20 minuten in de rij te wachten. Wanneer de klant contact maakt met een medewerker van het bedrijf, komt hij erachter dat hij langer op een vertegenwoordiger moet wachten of moet worden doorverbonden. De situatie kan frustrerend zijn en snel escaleren.

Om dit te voorkomen, kunt u uw wachtrijprocessen voor klantenondersteuning automatiseren. Helpdeskoplossing biedt contactformulieren of IVR om deze situaties te vermijden. Deze functies stellen de klant in staat om vooraf de afdeling te kiezen. Dus onnodige wachttijden elimineren.

Kennisbankartikels

Een klantenportaal is een selfservice-optie waar de websitebezoeker de nodige informatie kan vinden zonder op de klant te wachten monteur. De klant kan deelnemen aan een klantenforum om de hulp te krijgen die nodig is van medegebruikers, of aan de andere kant kan hij/zij de sectie met artikels in de kennisbank van het bedrijf verkennen. Een kennisbankartikel kan de vorm hebben van een gids, video of gewoon product-/service-informatie.

Kent u LiveAgent niet?

Bent u klaar om een ​​aantal van uw interne processen te automatiseren? LiveAgent is een klantenserviceplatform waarmee u al deze automatiseringsmethoden en meer kunt implementeren.

Wacht niet tot uw concurrenten verbeteren. Wees degene die voor verandering zorgt en word de 1ste in uw sector.

LiveAgent Product Tour
logo clients forbes
logo clients airbus
logo clients nascar
logo clients usc
logo esky color
slido groen
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat zijn de voordelen van geautomatiseerde klantenservice?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De voordelen van geautomatiseerde klantenservice zijn onder meer een snellere responstijd, klantentevredenheid, een georganiseerde werkflow, klantenbehoud en een hogere omzet/opbrengst.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat is een standaardbericht?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: ” Het standaardbericht is een functie in helpdesksoftware, waarmee u al antwoorden hebt voorbereid. ” } }] }
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.