Progressieve kiezer

Wat is een progressieve kiezer?

Een progressieve kiezer is een automatisch kiezersysteem dat veel wordt gebruikt in uitgaande callcentra. De progressieve automatische kiestechniek automatiseert het proces van uitgaande telefoongesprekken, zodat callcentermedewerkers niet elk nummer uit de lijst met contactpersonen handmatig hoeven te bellen. Progressieve kiezers worden beschouwd als de middenweg tussen handmatige kiezers en voorspellende kiezers.

Het belangrijkste verschil dat progressieve kiezers onderscheidt van voorspellende kiezers, is dat het progressieve kiessysteem wacht tot een vertegenwoordiger zijn huidige oproep voltooit voordat hij het volgende nummer kiest. Bovendien kiest het slechts één nummer per beschikbare contactcentervertegenwoordiger. Als er bijvoorbeeld 10 beschikbare vertegenwoordigers zijn, plaatst de kiezer 10 oproepen. Met de progressieve kiesmodus analyseert het systeem de belstatistieken, zoals de verbindingssnelheid en de verlatingsgraad om het kiestempo te bepalen.

Callcentersjablonen

Combined with automatic answering machine detection and its ability to screen out busy signals and disconnected numbers, progressive dialer software ensures agents are only connected when a live person is on the line. Since agents are available to immediately engage on the call as soon as someone picks up, it eliminates call abandonment. On the other side, using progressive dialers may result in increased agent idle time which means lower agent productivity comparing to power dialers and predictive dialers.

Progressieve kiezers kunnen in verschillende sectoren worden gebruikt voor verschillende doeleinden, waaronder uitgaande verkoop, telemarketing, incasso’s, follow-upoproepen van de klantenservice, enz. Aangezien de kiessnelheid van progressieve kiezers lager is in vergelijking met voorspellende kiezers, wordt het overwogen om een minder efficiënte kiesmodus te zijn en wordt niet aanbevolen om te gebruiken in gevallen waarin vertegenwoordigers uitgaande gesprekken moeten voeren via honderden of duizenden contacten.

Voordelen van progressieve kiezers

Verhoogde efficiëntie van vertegenwoordigers

Aangezien progressieve kiezers automatisch nummers kiezen en drukke lijnen, antwoordapparaten en niet-verbonden nummers wegfilteren, hoeven vertegenwoordigers geen tijd te verspillen aan handmatig kiezen en mislukte oproepen.

Minder vastlopen

Omdat progressieve kiezers ervoor zorgen dat de vertegenwoordiger beschikbaar is (er is altijd een vertegenwoordiger beschikbaar die de oproep kan afhandelen, zodra deze is verbonden), vermindert dit de wachttijden en resulteert dit in minder verbroken oproepen in vergelijking met voorspellende kiezers.

Betere doelconversie

Minder afbreken van oproepen betekent een betere verbindingsratio en een hogere gesprekstijd van vertegenwoordigers, wat kan leiden tot hogere doelconversiepercentages (verkopen, incasso’s, enz.) en een betere klantentevredenheid.

Start your free trial today

Learn all about LiveAgent and how it can help you improve your call center customer service.

Frequently asked questions

Hoe werkt een progressieve kiezer?

Een progressieve kiezer kiest automatisch telefoonnummers uit de database en verbindt vertegenwoordigers alleen met oproepen als er een livecontact op de lijn is dat drukke lijnen, antwoordapparaten en niet-reagerende nummers omzeilt. In de progressieve uitgaande kiesmodus wacht het systeem tot een callcentermedewerker zijn huidige oproep beëindigt en gaat dan verder met het kiezen van het volgende nummer (en het kiest slechts één nummer per medewerker).

Wanneer gebruikt u progressieve kierzers in plaats van voorspellende kiezer voor uw contactcenteroplossing?

Hoewel voorspellende kiezers geweldig zijn voor grote uitgaande callcenterteams en proactieve campagnes voor uitgaand bellen voor telemarketing, verkoop, marktonderzoek en incasso's, zijn progressieve kiezers misschien een betere optie voor kleine en middelgrote teams met minder beschikbare agenten om bij te blijven met de voorspellende kiesmodus. Progressieve kiezers zijn ook beter geschikt voor uitgaand B2B-oproepen, omdat dit soort oproepen doorgaans een hogere succesratio hebben vanwege minder ophangingen en betere antwoordpercentages (meer dan 80%).

Kan ik een progressieve kiezer gebruiken met LiveAgent?

Hoewel de callcenteroplossing van LiveAgent zowel inkomende callcenter- als uitgaande oproepmogelijkheden biedt, biedt deze momenteel geen progressieve uitgaande kiezer. In plaats daarvan biedt de webgebaseerde versie de mogelijkheid om elk nummer op internet te bellen. Met de click-to-call-optie kunnen vertegenwoordigers rechtstreeks vanuit het LiveAgent-dashboard uitgaande oproepen starten terwijl ze door de websites van uw potentiële klanten bladeren.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.