Gratis proefperiode

Oproeptag

Wat is een oproeptag?

Ongeacht de grootte van uw callcenter, het is belangrijk om georganiseerd te blijven. Zelfs met minder klanten kunnen uw vertegenwoordigers in de war raken als er geen duidelijke organisatie is van de klantenproblemen waarmee ze te maken hebben.

Het taggen van uw oproepen is een van de meest voordelige zakelijke praktijken. Door labels of oproeptags toe te voegen aan zowel inkomende als uitgaande oproepen, blijft u op de hoogte, ongeacht de werkdruk. Georganiseerd blijven is de sleutel tot een succesvol callcenter.

Oproep tagging is een van de geavanceerde callcenterfuncties waarmee u uitstekende klantenservice kunt bieden, ongeacht het type bedrijf dat u heeft. Door boze klantenoproepen, het bijhouden van conversies van telefoongesprekken en het aantal verlaten oproepen te identificeren, kunt u uw bedrijfsmethoden aanpassen om uw conversiepercentage te verbeteren.

LiveAgent helpdesksoftware biedt veel uitstekende callcentermogelijkheden, waaronder het taggen van uw oproepen.

Waarom is het gebruik van oproeptags belangrijk?

Elke goede manager of bedrijfseigenaar weet dat een positieve klantenervaring het brood en de boter is van een succesvol bedrijf.

Door uw telefoongesprekken te taggen, kan het aantal afgebroken gesprekken worden verminderd, omdat vertegenwoordigers hierdoor efficiënter door de telefooninteracties kunnen navigeren. Het is veel gemakkelijker voor hen om de telefoon op te nemen en problemen van klanten snel op te lossen wanneer ze vanaf het begin kunnen zien waar het probleem over gaat, klantengegevens of andere noodzakelijke informatie.

Wanneer de klanteninteracties duidelijk zijn gecategoriseerd, kunt u deze eenvoudig analyseren en eventuele trends of overeenkomsten identificeren. Op deze manier kunt u de kwaliteit beoordelen van leads die uw marketingcampagnes produceren en bewaken de productiviteit van uw callcenter.

Bovendien kunt u door elk probleem of elke klacht met de klantenservice te labelen en te categoriseren, eventuele uitdagingen op het gebied van verkoop of ondersteuning veel eerder opmerken. Op deze manier kunt u uw campagnes verder ontwikkelen (e-mailcampagnes , Google Ads, enz.), personaliseer uw aanpak (bijv. aangepaste begroeting) en verhoog uw omzet.

Onbeperkte gespreksopnames in de callcentersoftware van LiveAgent

Een ander belangrijk hulpmiddel om klanteninteracties verder te bestuderen, is gespreksopname. Vergeet niet dat u uw gespreksopnames ook kunt labelen, zodat u ze kunt gebruiken voor latere analyse, beoordelingen of zelfs het trainen van uw nieuwe klant teamleden ondersteunen.

Voorbeelden van oproeptags

Enkele van de meest voorkomende tags zijn:

  • VIP-klant
  • technische hulp
  • klachten
  • bestelling retourneren
  • beller referentie
  • aanvullende contactgegevens
  • afdeling (verkoop, marketingafdelingen, enz.)

Naast de lijst met standaardtags, kunt u met LiveAgent ook aangepaste oproeptags toewijzen aan uw contactcenterinteracties. U kunt zelfs nieuwe aangepaste tags maken die het beste bij uw bedrijf passen.

LiveAgent functie voor het maken van tags

Bovendien kunt u verplichte oproeptagging toevoegen aan uw bedrijfspraktijken. Het betekent dat uw vertegenwoordiger bepaalde tags aan elk gesprek moeten toewijzen nadat het is beëindigd. Sommige van deze verplichte tags kunnen de naam of een ID zijn van de vertegenwoordiger die de oproep afhandelt, afdeling, telefoonnummer, enz.

LiveAgent has a built-in call center, so it’s easy to set up and use.

Get access to all of LiveAgent’s call center features, which include both basic and advanced call center functions.

Frequently asked questions

Hoe oproeptags toevoegen?

Het hangt af van de software die u gebruikt. In het bovenstaande artikel vindt u een link die u naar gedetailleerde instructies leidt over het toevoegen van zowel gewone oproeptags als aangepaste tags in LiveAgent. Met deze tagging-functie kunt u alles categoriseren, van een eenvoudige productaanvraag tot boze telefoontjes.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.