• Sjablonen
  • Ecommerce leveringsmelding en emailsjablonen voor retourbevestiging

Ecommerce leveringsmelding en emailsjablonen voor retourbevestiging

Email is een geweldige manier om in contact te blijven met klanten, merkidentiteit op te bouwen en merkbekendheid te vergroten. Een goede en goed uitgevoerde emailmarketingstrategie kan ook uw bedrijfsresultaten aanzienlijk verbeteren.

Het is bewezen dat emailmarketing meer conversies genereert dan alle andere marketingkanalen en is verantwoordelijk voor 7% van alle ecommercetransacties . Bovendien is het volgens DMA mogelijk om €42 te verdienen van elke €1 geïnvesteerd in emailmarketing. Deze statistieken bewijzen dat emailmarketing een noodzaak is voor alle ecommercebedrijven.

We hebben een lijst opgesteld met emailvoorbeelden na aankoop met betrekking tot levering en retouren om u te helpen uw huidige strategie te verbeteren. Blijf lezen om erachter te komen wat voor soort berichten u naar uw klanten kunt sturen en hoe u hen kunt informeren over de verschillende fasen van de orderverwerking.

emailpakket

Emails na aankoop kunnen de volgende elementen bevatten:

  • Een beleefd verzoek om feedback over een product, dat een bron van onschatbare kennis is over de verwachtingen, meningen en teleurstellingen van klanten.
  • Producten die vergelijkbaar/passend zijn bij degene die de klant al heeft gekocht
  • Een korte “Bedankt bericht” als blijk van dankbaarheid voor hun aankoop.
  • Aanvullende informatie over productonderhoud, gebruiksscenario’s of veelgestelde vragen over producten.

Ecommerce leveringsmelding en onderwerpregels per email met retourbevestiging

  • Uw pakket komt binnen 1-3 werkdagen aan
  • Verzendmelding
  • U ontvangt uw bestelling van [naam e-store] op [dag]
  • Bestelnummer: [nummer] verzendbevestiging
  • [Productnaam] wordt vandaag naar u verzonden
  • Retourbevestiging
  • We hebben uw terugbetalingsverzoek ontvangen
  • Uw retourzending naar [naam bedrijf]
email met bevestiging van bestelling levering

Ecommerce leveringsmelding en emailsjablonen voor retourbevestiging

Emailsjabloon voor leveringsmeldingen voor ecommerce #1

Dear [customer’s name],

Thank you for shopping with us. Your order number [number] has shipped. You can review the order details below:

INFORMATION ABOUT ORDER [NUMBER]
Order number: [number] placed at [time and date]
Payment: [payment method]
Shipping number: [number] sent by [courier’s name]

DELIVERY ADDRESS
[Delivery data provided by the customer]

Value of products:
Shipping cost:
Payment cost:
Paid:

Hassle-free returns

If you want to invoke your right to return a purchase without giving a reason, our returns system makes the process simple and safe.

Button: [Return the package]

Best,
Customer Service at [company’s name]

Attention: Before picking up your package, please check that it has not been damaged or tampered with. If the package is damaged, and you are afraid that the parcel may have been opened before it was delivered to you, remember to create a ticket with the courier. Only this way can we determine the guilty party and, if applicable, return your money or arrange another shipment.

Emailsjabloon voor leveringsmeldingen voor ecommerce #2

Hi [customer’s name],

Your order [order number] has been delivered to [name of collection point].

You can pick it up at [collection point address] before [date].

All the best,
[Company]

Ecommerce retourbevestiging emailsjabloon #1

Hello [customer’s name]

We have received your return request. Thank you for the information!

You can now prepare your return package and wait for the courier to pick it up.

As soon as we receive the package from you with the returned [name of the product(s) ordered], we will refund your money. Refunds take a maximum of [X] days.

Do you have any additional questions? Click this link to read our Frequently Asked Questions section: [Link to FAQ]

Regards,
The [company’s name] Team

Ecommerce retourbevestiging emailsjabloon #2

RETURN OF ORDER [order number] HAS BEEN ACCEPTED!

Hi [customer’s name]

We have accepted the return of your order number [order number].
——————————————————–

The package contained the following items:

Product 1: [product name]
Price:
Quantity: X
Product Code: [code]
Product 2: [product name]
Price:
Quantity: X
Product Code: [code]
Product 3: [product name]
Price:
Quantity: X
Product Code: [code]

——————————————————–

The refund will be added to your account within the next [X] business days.

Vaak gestelde vragen

Wanneer moet een email met bericht van levering worden verzonden?

Er moet een email met een leveringsmelding worden verzonden wanneer een fysiek product door de koerier of het bezorgbedrijf wordt opgehaald bij uw magazijn. Uiteraard moet dit proces geautomatiseerd zijn.

De rol van leveringsmeldingen is om de klant te informeren over wat er met zijn bestelling gebeurt. Dit bericht moet de ontvanger ook informeren over de volgende stappen van het verzendproces. Door klanten in alle stadia van dit proces op de hoogte te houden, bespaart u tijd die uw agenten anders zouden moeten besteden aan het beantwoorden van vragen van klanten over de status van hun bestellingen.

Welke informatie moet een email met een leveringsmelding bevatten?

Emails met bezorgmeldingen moeten gepersonaliseerd zijn, dus u moet de naam van de klant vermelden en deze rechtstreeks adresseren. Bovendien moeten dergelijke emails een bestellings-ID, het verzendnummer dat door het bezorgbedrijf is toegewezen, een geschatte levertijd, contactgegevens van de koerier en mogelijke retouropties bevatten. Het moet uw klant ook in staat stellen om indien mogelijk leveringsdatums te verzetten. Een email met een leveringsmelding kan ook een trackinglink met live updates bevatten.

Aanpassing van emailsjablonen
Personaliseer eenvoudig emailsjablonen rechtstreeks vanuit LiveAgent

Welke informatie moet een retourbevestiging per email bevatten?

Een email met een retourbevestiging moet, net als een email met een leveringsmelding, het volgende bevatten:

  • De naam van de ontvanger.
  • Bestelnummer of ID.
  • Verzendingsnummer.
  • Informatie over welke koerier verantwoordelijk is voor het terugbrengen van het pakket naar de winkel.
  • Geschatte terugbetalingsdatum.

Een dergelijk bericht kan de klant ook informeren over hoe lang hij moet wachten om zijn terugbetaling te ontvangen.

Ready to put our notification and confirmation email templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Frequently asked questions

Wanneer moet een email met bericht van levering worden verzonden?

Er moet een email met een leveringsbericht worden verzonden wanneer een fysiek product door de koerier of het bezorgbedrijf wordt opgehaald bij uw magazijn. Het is duidelijk dat dit proces geautomatiseerd moet worden.

Welke informatie moet een email met een leveringsmelding bevatten?

E-mails met leveringsmeldingen moeten gepersonaliseerd zijn, dus u moet de naam van de klant vermelden en deze rechtstreeks adresseren. Bovendien moeten dergelijke emails een bestellings-ID, het verzendnummer dat is toegewezen door het bezorgbedrijf, een geschatte bezorgtijd, contactgegevens van de koerier en mogelijke retouropties bevatten.

Welke informatie moet een retourbevestiging per email bevatten?

Een email met een retourbevestiging moet, net als een email met een bezorgingsbericht, het volgende bevatten: de naam van de ontvanger, het bestelnummer/-ID, het verzendnummer, de bezorginformatie en de geschatte terugbetalingsdatum. Een dergelijk bericht kan de klant ook informeren over hoe lang hij moet wachten om zijn terugbetaling te ontvangen.

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

    Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.