Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Ecommerce leveringsmelding en emailsjablonen voor retourbevestiging

Ecommerce leveringsmelding en emailsjablonen voor retourbevestiging

Email is een geweldige manier om in contact te blijven met klanten, merkidentiteit op te bouwen en merkbekendheid te vergroten. Een goede en goed uitgevoerde e-mail marketingstrategie kan ook uw bedrijfsresultaten aanzienlijk verbeteren.

Het is bewezen dat emailmarketing meer conversies genereert dan alle andere marketingkanalen en is verantwoordelijk voor 7% van alle ecommercetransacties . Bovendien is het volgens DMA mogelijk om €42 te verdienen van elke €1 geïnvesteerd in emailmarketing. Deze statistieken bewijzen dat emailmarketing een noodzaak is voor alle ecommercebedrijven.

We hebben een lijst opgesteld met emailvoorbeelden na aankoop met betrekking tot levering en retourzendingen om u te helpen uw huidige strategie te verbeteren. Blijf lezen om erachter te komen wat voor soort berichten u naar uw klanten kunt sturen en hoe u hen kunt informeren over de verschillende fasen van de orderverwerking.

emailpakket

Emails na aankoop kunnen de volgende elementen bevatten:

  • Een beleefd verzoek om feedback over een product, dat een bron van onschatbare kennis is over de verwachtingen, meningen en teleurstellingen van klanten.
  • Producten die vergelijkbaar/passend zijn bij degene die de klant al heeft gekocht
  • Een kort “dankbericht” als blijk van dankbaarheid voor hun aankoop.
  • Aanvullende informatie over productonderhoud, gebruiksscenario’s of veelgestelde vragen over producten.

Ecommerce leveringsmelding en onderwerpregels per email met retourbevestiging

  • Uw pakket komt binnen 1-3 werkdagen aan
  • Verzendmelding
  • U ontvangt uw bestelling van [naam e-store] op [dag]
  • Bestelnummer: [nummer] verzendbevestiging
  • [Productnaam] wordt vandaag naar u verzonden
  • Retourbevestiging
  • We hebben uw terugbetalingsverzoek ontvangen
  • Uw retourzending naar [naam bedrijf]
email met bevestiging van bestelling levering

Ecommerce leveringsmelding en emailsjablonen voor retourbevestiging

Emailsjabloon voor leveringsmeldingen voor ecommerce #1

Emailsjabloon voor leveringsmeldingen voor ecommerce #2

Ecommerce retourbevestiging emailsjabloon #1

Ecommerce retourbevestiging emailsjabloon #2

Vaak gestelde vragen

Wanneer moet een email met bericht van levering worden verzonden?

Er moet een email met een leveringsmelding worden verzonden wanneer een fysiek product door de koerier of het bezorgbedrijf wordt opgehaald bij uw magazijn. Uiteraard moet dit proces geautomatiseerd zijn.

De rol van leveringsmeldingen is om de klant te informeren over wat er met zijn bestelling gebeurt. Dit bericht moet de ontvanger ook informeren over de volgende stappen van het verzendproces. Door klanten in alle stadia van dit proces op de hoogte te houden, zal tijd besparen die uw vertegenwoordigers anders zouden moeten besteden aan het beantwoorden van vragen van klanten over de status van hun bestellingen.

Welke informatie moet een email met een leveringsmelding bevatten?

Emails met bezorgmeldingen moeten gepersonaliseerd zijn, dus u moet de naam van de klant vermelden en deze rechtstreeks adresseren. Bovendien moeten dergelijke emails een bestellings-ID, het verzendnummer dat door het bezorgbedrijf is toegewezen, een geschatte levertijd, contactgegevens van de koerier en mogelijke retouropties bevatten. Het moet uw klant ook in staat stellen om indien mogelijk leveringsdatums te verzetten. Een email met een leveringsmelding kan ook een trackinglink met live updates bevatten.

Aanpassing van emailsjablonen
Personaliseer eenvoudig emailsjablonen rechtstreeks vanuit LiveAgent

Welke informatie moet een retourbevestiging per email bevatten?

Een email met een retourbevestiging moet, net als een email met een leveringsmelding, het volgende bevatten:

  • De naam van de ontvanger.
  • Bestelnummer of ID.
  • Verzendingsnummer.
  • Informatie over welke koerier verantwoordelijk is voor het terugbrengen van het pakket naar de winkel.
  • Geschatte terugbetalingsdatum.

Een dergelijk bericht kan de klant ook informeren over hoe lang hij moet wachten om zijn terugbetaling te ontvangen.

Ready to put our notification and confirmation email templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Try LiveAgent

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wanneer moet een email met bericht van levering worden verzonden? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Er moet een email met een leveringsmelding worden verzonden wanneer een fysiek product door de koerier of het bezorgbedrijf wordt opgehaald bij uw magazijn. Het is duidelijk dat dit proces moet worden geautomatiseerd .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Welke informatie moet een email met een leveringsmelding bevatten? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Emails met bezorgmeldingen moeten gepersonaliseerd zijn, dus u moet de naam van de klant vermelden en deze rechtstreeks adresseren. Bovendien moeten dergelijke emails een bestellings-ID, het verzendnummer dat door het bezorgbedrijf is toegewezen, een geschatte levertijd, contactgegevens van de koerier en mogelijke retouropties bevatten. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Welke informatie moet een retourbevestiging per email bevatten? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een email met een retourbevestiging moet, net als een email met een leveringsmelding, het volgende bevatten: de naam van de ontvanger, het bestelnummer/ID, het verzendnummer, de leveringsinformatie en de geschatte terugbetalingsdatum. Een dergelijk bericht kan de klant ook informeren over hoe lang hij moet wachten om zijn terugbetaling te ontvangen. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.