Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjabloon voor feedbackverzoek

Emailsjabloon voor feedbackverzoek

In het digitale tijdperk van vandaag moet u uw klanten behandelen alsof ze uw partners zijn. Besteed niet te veel tijd aan smalltalk, luister in plaats daarvan naar uw klanten! Uw huidige en potentiële klanten kunnen u veel informatie geven die u zal helpen de verkoop te verhogen, meer hoogwaardige leads te genereren en simpelweg de klantloyaliteit te verbeteren.

Om dit te doen, kunt u een van de meest elementaire en efficiënte communicatiekanalen gebruiken – namelijk email.

Emailsjabloon voor feedbackverzoek
Met LiveAgent kunt u emails en standaardberichten verzenden

U denkt misschien: “Nou, we doen al goed werk met onze emailmarketing.” Het is mogelijk, maar er is altijd ruimte voor verbetering. Waarom zou u emails niet gebruiken om uw relatie met de contacten op uw lijst te versterken, zodat ze langer trouw blijven en actiever worden? Er is een bepaald type email, een email met feedbackverzoeken, waarmee u kunt communiceren en betekenisvolle relaties kunt opbouwen met potentiële en bestaande klanten.

Een email met feedbackverzoek is een eenvoudige en creatieve manier om uw klanten te betrekken en hun feedback te krijgen, wat u kan helpen uw toekomstige marketingberichten en uw product te verbeteren.

Wat is een email met feedbackverzoeken? Waarom is het belangrijk?

Voordat we in detail treden, is het noodzakelijk om uit te leggen waarom het verzamelen van feedback van uw klanten zo belangrijk is. Lange tijd investeerden bedrijven geen tijd of middelen om hun klanten te leren kennen.

Dit is een vergissing, want door klanten naar hun mening te vragen, komt u meer te weten over de mensen die bereid zijn om uw producten te kopen. Dit omvat bijvoorbeeld wat hun behoeften zijn en hoe daaraan kan worden voldaan.

Daarom is het belangrijkste idee achter het vragen om feedback het verkrijgen van waardevolle informatie uit de eerste hand die u zal helpen verbeteren en ontwikkelen a> uw bedrijf, producten of diensten verder.

Door uw huidige klanten om hun feedback te vragen, kunt u erachter komen of ze tevreden zijn, wat er kan worden verbeterd en aan welke van hun behoeften niet wordt voldaan.

Emailsjabloon voor feedbackverzoek
LiveAgent integreert met NiceReply en stelt u in staat om feedback te verzamelen bij elke email die u verzendt

Door al deze informatie te analyseren en slimme conclusies te trekken, kunt u:

  • Begrijp uw klanten. Door proactief naar uw klanten te luisteren, kunt u ze beter leren kennen en hen als consumenten begrijpen. U kunt erachter komen wat zij van uw diensten verwachten en hun behoeften onderzoeken. Het gaat niet alleen om het luisteren naar klachten of vragen.
  • Behoud bestaande klanten. Degenen die zich gehoord en gewaardeerd voelen, zullen eerder loyaal blijven aan uw bedrijf. Geef klanten dit gevoel door regelmatig hun mening te vragen en, waar mogelijk, de verbeteringen die ze voorstellen door te voeren.
  • Verhoog de loyaliteit van bestaande klanten. Het verbeteren van de ervaring van een klant door te luisteren naar en te reageren op hun behoeften, zal hun tevredenheid met uw bedrijf vergroten. Door op deze manier de klantloyaliteit te vergroten, kunt u merkambassadeurs krijgen die uw diensten bij anderen zullen aanbevelen.

Dus hoe moet u uw klanten om feedback vragen? Door gebruik te maken van een goede oude email.

Voorbeelden van onderwerpregels voor emailsjablonen voor feedbackverzoeken

  • We horen graag uw mening over [product/dienst]
  • Hoe hebben we het gedaan, [naam]?
  • Deel uw mening over [product/dienst/bedrijf]
  • Bedankt voor uw aankoop van [product/dienst]. Hoe was uw dienst?
  • We moeten praten, [naam]…
  • Hoe was uw ervaring?
  • Dus, wat denkt u ?
  • Bekijk uw ervaring met [bedrijf]
  • U heeft [tijd] om uw mening over [product/dienst] te delen

Feedbackverzoek ideeën voor emailsjablonen

Emailsjabloon voor feedbackverzoek – na een gezamenlijk project

“Hoe hebben we het gedaan” emailsjabloon voor feedbackverzoek

Beoordeel producten die u hebt gekocht emailsjabloon voor feedbackverzoeken

Bedankt voor een emailsjabloon voor een gezamenlijk projectfeedbackverzoek

Deel uw mening via emailsjabloon voor videofeedbackverzoek

Emailsjabloon voor feedbackverzoek – tips & best practices om te volgen

Leg de basis voor oprechtheid

Leg voordat u vragen gaat stellen uit hoe belangrijk het voor u is om waarde toe te voegen aan uw product of dienst. Vertel uw klanten dat u van hun ervaringen wilt leren, zodat u zich in de toekomst kunt blijven verbeteren en een goede service kunt garanderen.

Spreek van tevoren uw waardering uit en laat uw klanten weten dat u begrijpt dat hun tijd kostbaar is, daarom zult u alle feedback die zij delen zeer op prijs stellen.

Vraag klanten welke elementen/functies ze leuk vinden

De antwoorden op deze vraag zullen u helpen om alle “goede” dingen die u doet te identificeren.

Vraag klanten wat ze willen dat u verwijdert

Dit punt is cruciaal. Het gaat erom uw klanten te vragen welke delen van de winkel-/service-ervaring ze niet leuk vonden.

Besteed speciale aandacht aan deze antwoorden. Als u niet handelt naar advies, hebt u geen excuus als iets soortgelijks opnieuw gebeurt met andere klanten.

Email met feedbackverzoek – Veelgestelde vragen

Wanneer moet u een email met feedbackverzoek sturen?

Afhandeltijd

Het hangt echt af van de specifieke kenmerken van uw product of dienst. Wacht echter niet te lang, want uw klanten zullen de ervaring met uw bedrijf waarschijnlijk vergeten (tenzij deze bijzonder negatief was). Het is een goed idee om tot 5 dagen na een aankoop een email met feedbackverzoek te sturen.

Moet ik een email met een verzoek om feedback sturen, zelfs als ik weet dat een bepaalde klant niet tevreden is met mijn product/dienst?

Klantenverloop droevig gezicht

Ja, u moet de ervaring van al uw klanten belangrijk vinden en degenen die een negatieve mening hebben geuit over uw product of dienst niet negeren. Elke negatieve feedback moet grondig worden geanalyseerd en opgevolgd om u te helpen uw producten en diensten te verbeteren.

Ready to put our feedback request templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wanneer moet ueen email met feedbackverzoek sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het wordt aanbevolen om tot 5 dagen na aankoop een e-mail met feedbackverzoek te sturen. Zo vergeten de klanten de interactie met uw bedrijf niet. Het hangt echter af van de specifieke kenmerken van uw product of dienst. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik een email met een verzoek om feedback sturen naar een ontevreden klant? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Ja, u besteedt aandacht aan al uw klanten en negeert niet degenen die een negatieve mening hebben geuit over uw product of dienst. Elke negatieve feedback moet grondig worden geanalyseerd en opgevolgd om u te helpen uw producten en diensten te verbeteren. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat moet u in een email met feedbackverzoek schrijven? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Spreek bij voorbaat uw waardering uit en laat uw klanten weten dat u begrijpt dat hun tijd kostbaar is. Daarom stelt u alle feedback die zij delen op prijs. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.