Zoho Mail

Wat is Zoho Mail?

Zoho Mail is een emailserviceprovider die voornamelijk door bedrijven wordt gebruikt om emails van klanten af ​​te handelen. Het wordt gebruikt voor het verzenden en ontvangen van emails, het beheren ervan en het verbinden met andere Zoho-apps. Het ondersteunt ook automatiseringsopties.

Hoe kunt u het gebruiken?

U kunt Zoho Mail, Gmail, Outlook of inboxen van andere providers op één plek aansluiten. Het hebben van emailaccounts van agenten in één ticketsysteem kan wonderen doen voor de productiviteit van vertegenwoordigers. Het kan de interactie met de klant verbeteren en de klantentevredenheid verhogen.

Weet alles wat er gebeurt vanaf uw dashboard. U kunt ook concepten maken of berichten verzenden, tags en taken maken en meer. Uw vertegenwoordigers kunnen emails van meerdere accounts in uw ticketsysteem afhandelen. Zo hoeft u niet te switchen tussen meerdere tabbladen bij verschillende providers om evenementen en klantentickets bij te houden. Dit is een van de beste manieren om helpdesk-ticketsoftware te gebruiken.

U kunt ook gebruikmaken van en profiteren van meer integraties en functies om uw workflow te verbeteren. Bekijk de lijst met alle beschikbare LiveAgent-integraties of bekijk de mogelijkheden van onze tools zoals live chat, kennisbank of callcenter.

Youtube video:

Wat zijn de voordelen van het integreren van uw email met LiveAgent?

  • Klantenondersteuningstickets verzenden en ontvangen in LiveAgent
  • U hoeft niet meer te schakelen tussen apps
  • Chatsoftware, automatiseringstools en populaire integraties in uw dashboard
  • Alle emailaccounts op één enkele plaats

Zoho Mail integreren met LiveAgent

De eenvoudigste manier om emails van Zoho op te halen, is door uw gedeelde Zoho Mail emailadres te integreren met LiveAgent. Hier is hoe u het kunt doen:

  • Log in op LiveAgent en ga naar Configuratie & Email & Emailaccounts. Klik op de oranje knop Emailaccount toevoegen bovenaan.

Verbinding met emailaccounts
Selecteer emailprovider
  • Selecteer een emailprovider die u gebruikt voor uw Zoho Mail. Als u uw provider niet ziet, selecteert u Overige. Selecteer de afdeling waarnaar u alle inkomende Zoho emails wilt routeren. Als u andere emailproviders hebt geselecteerd, hebt u de mogelijkheid om te kiezen tussen Doorsturen en IMAP of POP3. Voltooi het proces en vergeet niet op Opslaan te klikken

Kies tussen Doorsturen en IMAP of POP3 voor uw Zoho Mail-integratie
Doorsturen of IMAP / POP3

Dat is het! Uw Zoho Mail-account moet zijn verbonden met LiveAgent en u zou uw emails in uw ticketsysteem moeten gaan ontvangen.

Zoho Mail integreren met LiveAgent via Zapier

U kunt Zapier gebruiken om Zoho Mail te integreren met LiveAgent. Zorg ervoor dat u een Zapier-account hebt en u kunt aan de slag.

LiveAgent en Zoho Mail-integratiepagina op Zapier
LiveAgent + Zoho Mail
  • Ga naar de LiveAgent + Zoho Mail-integratiepagina, scrol omlaag en kies een trigger en een actie. Als u een actie en een trigger selecteert, wordt LiveAgent met Zoho verbonden en ontstaat er een unieke integratie die is afgestemd op uw bedrijf. Er zijn meerdere triggers en acties om uit te kiezen. Zodra u uw acties en triggers heeft geselecteerd, klikt u op de blauwe verbindingsknop.
Geselecteerde nieuwe emailtrigger voor Zoho-mail en actie Gesprek maken voor LiveAgent
Geselecteerde trigger en actie
  • Log vervolgens in op uw Zoho Mail-account en geef Zapier toegang tot uw account. Tenslotte moet u een triggertest uitvoeren om te controleren of de integratie goed werkt.

  • Omdat we een actie “Creëer gesprek” hebben gekozen, moeten we het onderwerp, de berichttekst, de emailadressen van de afzender en de ontvanger invullen, en ook een paar niet-verplichte velden voor het geval we de actie iets meer willen specificeren. De laatste stap is de integratietest. Zapier voert de geselecteerde actie uit die is geactiveerd door de trigger die u hebt gekozen.

Succesvolle test betekent dat de integratie werkt en u deze kunt activeren. Schakel de Zap in als u tevreden bent met uw aangepaste integratie.

Frequently asked questions

Wat is Zoho Mail-integratie in LiveAgent?

Zoho is een gratis emailplatform/-service en LiveAgent is een volledige helpdeskoplossing. Door Zoho te integreren met LiveAgent, kunt u automatisch emails ontvangen in uw algemene inbox zonder tussen apps te hoeven schakelen.

Wat zijn de voordelen van het gebruik van Zoho Mail-integratie met LiveAgent?

U ontvangt en verzendt emails vanuit één algemene inbox en krijgt een verbeterde workflow-efficiëntie.

Terug naar Integraties Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo