Partner
Wat is Zoho Mail?
Zoho Mail is een emailserviceprovider die voornamelijk door bedrijven wordt gebruikt om emails van klanten af te handelen. Het wordt gebruikt voor het verzenden en ontvangen van emails, het beheren ervan en het verbinden met andere Zoho-apps. Het ondersteunt ook automatiseringsopties.
Hoe kunt u het gebruiken?
U kunt Zoho Mail, Gmail, Outlook of inboxen van andere providers op één plek aansluiten. Het hebben van emailaccounts van agenten in één ticketsysteem kan wonderen doen voor de productiviteit van vertegenwoordigers. Het kan de interactie met de klant verbeteren en de klantentevredenheid verhogen.
Weet alles wat er gebeurt vanaf uw dashboard. U kunt ook concepten maken of berichten verzenden, tags en taken maken en meer. Uw vertegenwoordigers kunnen emails van meerdere accounts in uw ticketsysteem afhandelen. Zo hoeft u niet te switchen tussen meerdere tabbladen bij verschillende providers om evenementen en klantentickets bij te houden. Dit is een van de beste manieren om helpdesk-ticketsoftware te gebruiken.
U kunt ook gebruikmaken van en profiteren van meer integraties en functies om uw workflow te verbeteren. Bekijk de lijst met alle beschikbare LiveAgent-integraties of bekijk de mogelijkheden van onze tools zoals live chat, kennisbank of callcenter.
Wat zijn de voordelen van het integreren van uw email met LiveAgent?
- Verzend en ontvang klantenservicetickets in LiveAgent
- U hoeft niet te schakelen tussen apps
- Chatsoftware, automatiseringstools en populaire integraties in uw dashboard
- Alle emailaccounts op één plek
Zoho Mail integreren met LiveAgent
De eenvoudigste manier om emails van Zoho op te halen, is door uw gedeelde Zoho Mail emailadres te integreren met LiveAgent. Hier is hoe u het kunt doen:
- Log in op LiveAgent en ga naar Configuratie > Email > Emailaccounts. Klik bovenaan op de oranje knop Emailaccount toevoegen.

- Selecteer een emailprovider die u gebruikt voor uw Zoho Mail. Als u uw provider niet ziet, selecteert u Overig. Selecteer de afdeling waarnaar u alle inkomende Zoho-emails wilt routeren. Als u andere emailproviders hebt geselecteerd, hebt u de mogelijkheid om te kiezen tussen Doorsturen en IMAP of POP3. Voltooi het proces en vergeet niet op Opslaan te klikken

Dat is het! Uw Zoho Mail-account moet zijn verbonden met LiveAgent en u zou uw emails in uw ticketsysteem moeten gaan ontvangen.
Zoho Mail integreren met LiveAgent via Zapier
U kunt Zapier gebruiken om Zoho Mail te integreren met LiveAgent. Zorg ervoor dat u een Zapier-account hebt en u kunt aan de slag.

- Ga naar de pagina LiveAgent + Zoho Mail-integraties, scrol omlaag en kies een trigger en een actie. Door een actie en een trigger te selecteren, wordt LiveAgent met Zoho verbonden en ontstaat er een unieke integratie die is afgestemd op uw bedrijf. Er zijn meerdere triggers en acties om uit te kiezen. Nadat u uw acties en triggers heeft geselecteerd, klikt u op de blauwe knop Verbinden.

- Meld u vervolgens aan bij uw Zoho Mail-account en geef Zapier toegang tot uw account. Tenslotte moet u een triggertest uitvoeren om te controleren of de integratie goed werkt.
- Omdat we een actie “Create Conversation” hebben gekozen, moeten we het onderwerp, de berichttekst, de emailadressen van de afzender en de ontvanger invullen, en ook een paar niet-verplichte velden voor het geval we de actie wat meer willen specificeren. De laatste stap is de test van de integratie. Zapier voert de geselecteerde actie uit die wordt geactiveerd door de trigger die u hebt gekozen.
Succesvolle test betekent dat de integratie werkt en u deze kunt activeren. Schakel de Zap in als u tevreden bent met uw aangepaste integratie.
Frequently asked questions
Wat is Zoho Mail-integratie in LiveAgent?
Zoho is een gratis emailplatform/-service en LiveAgent is een volledige helpdeskoplossing. Door Zoho te integreren met LiveAgent, kunt u automatisch emails ontvangen in uw algemene inbox zonder tussen apps te hoeven schakelen.
Wat zijn de voordelen van het gebruik van Zoho Mail-integratie met LiveAgent?
U ontvangt en verzendt emails vanuit één algemene inbox en krijgt een verbeterde workflow-efficiëntie.
De tekst gaat over het belang van e-mailmarketing en klantenservice voor bedrijven, en het gebruik van emailsjablonen om tijd en middelen te besparen. Er wordt ook informatie gegeven over LiveAgent, een klantenservicesoftware met verschillende functies, en hoe men hiermee in contact kan komen via verschillende kanalen. Er wordt benadrukt dat een grote abonneelijst essentieel is voor succesvolle e-mailmarketing, en dat e-mail nog steeds een krachtig communicatiekanaal is. Ook wordt er gesproken over het gebruik van Sendmail, een algemene voorziening voor het doorsturen van e-mail met geavanceerde SPAM-beveiliging. De tekst is geschreven in het Nederlands.
Emailsjablonen voor oproepuitnodigingen
E-mail is nog steeds de krachtigste en meest efficiënte verkoop- en marketingtool met een potentieel rendement van 4400%. Het versturen van nieuwsbrieven heeft voordelen zoals een hogere ROI en het aantrekken van meer verkeer naar de website. Effectieve e-mailsjablonen zijn essentieel en er zijn verschillende beschikbaar voor verschillende industrieën. Het is belangrijk om waarde te bieden aan de ontvanger en te voldoen aan specifieke wetgeving bij het versturen van e-mails. Emailautomatisering is een belangrijk onderdeel van succesvolle emailmarketing en kan taken automatiseren om de verkoop te verbeteren en klantenloyaliteit te verhogen.
De tekst bespreekt de voordelen van e-mailmarketing en klantenservice voor bedrijven, inclusief het gebruik van sjablonen en LiveAgent als klantenservicesoftware. Een grote abonneelijst is essentieel voor succesvolle e-mailmarketing en technische ondersteuningsvertegenwoordigers moeten over uitgebreide kennis beschikken. LiveAgent biedt een gratis proefperiode en geavanceerde tools voor het beheren van klantvragen via verschillende kanalen zoals e-mail, telefoon en online chat.