Wat zijn ticketvelden?
Ticketvelden bevatten gegevens over tickets. Ondersteuningsvertegenwoordigers gebruiken ze meestal om aanvullende informatie over specifieke klanten en hun vragen te verzamelen en op te slaan. Als een klant bijvoorbeeld contact opneemt over een probleem met zijn bestelling, kun je zijn bestellings-ID opslaan in een aangepast ticketveld voor toekomstig gebruik.
Als gevolg van het aanmaken van een aangepast veld kan elke supportmedewerker de belangrijke informatie die relevant is voor dat ticket bekijken, wat kan zorgen voor snellere opvolgreacties en over het algemeen de kwaliteit van de service verbetert.
Wat voor soort informatie kunt u opslaan in ticketvelden?
Met LiveAgent helpdesk software zijn de mogelijkheden eindeloos. Zo kunt u onbeperkt aangepaste ticketvelden maken met meerdere opties voor gegevensinvoeropmaak.
Soorten ticketvelden
- Textbox (tekstinvoer)
- Lijstvenster (keuzemenu met een lijst van opties)
- Selectievakje (een klein vakje dat moet worden aangevinkt)
- Checkbox groep (gebruikers kunnen meerdere vakjes aanvinken)
- Postadres (postadresformaat)
Validator opties kunnen ervoor zorgen dat alle gegevens die in aangepaste ticketvelden worden ingevoerd correct zijn en dat uw klantenondersteuning ticketsysteem up-to-date is.
Validatie-opties
- Geen validator
- Aangepaste reguliere expressie (dit\s+is\s+text)
- Geheel getal (een geheel getal dat positief, negatief of nul kan zijn)
- Decimaal getal (een niet-geheel getal zoals 2,25 of 1,6)
- Alfanumerieke reeks (letters en cijfers)
- Alfanumerieke string met spaties
- Webadres/URL (https://www.liveagent.com)
- IPv4 of IPv6 (192.0.2.146 of 2001:0db8:85a3:0000:0000:8a2e:0370:7334)
- Emailadres (hello@liveagent.com)
- Kredietkaartnummer (1234-4567-7891-2345)
- Telefoonnumer V.S. (888-257-8754)
- Internationaal telefoonnummer (+421 2 33 456 826)
- Datumnotaties (YYYY-MM-dd of YYYY/MM/dd of dd-MM-YYYY)
- Tijdformaat (HH: MM)
- Sociaal zekerheidsnummer (123-45-6789)
Create unlimited custom ticket fields
Create unique ticket fields (such as order ID, or GDPR consent) to provide the best possible customer service experiences. Try it today. No credit card required.
Voorbeelden van ticketvelden
Weet u niet wat voor soort ticketvelden nuttig kunnen zijn? Bekijk onze voorbeelden ter inspiratie.
- Bestelnummer
- Kredietkaartnummer
- Burgerservicenummer
- Kredietscore
- Foutieve promotiecode
- Reden voor terugbetaling
- Website
- Accountnaam
- Geslacht en voornaamwoorden
Ticketvelden maken
- Inloggen op LiveAgent.
- Klik op Configuratie.
- Klik op Systeem.
- Klik op Ticketvelden.
- Klik op de oranje knop Maken naast de zoekbalk.
- Stel een codenaam in voor uw aangepaste ticketveld. Dit kan bijvoorbeeld iets zijn als ‘order_id’ of ‘restitutie’. Houd er rekening mee dat alleen kleine letters, cijfers, koppeltekens of onderstrepingstekens in de code zijn toegestaan. U mag geen spaties gebruiken.
- Geef uw aangepaste ticketveld een naam. Deze keer kunt u het ‘Bestellings-ID’ of ‘Reden van terugbetaling’ noemen, zonder enige opmaakbeperkingen.
- Klik op Type en selecteer de invoeroptie die het beste bij u past. U kunt kiezen uit de volgende formaten: tekstvakinvoer, keuzelijst, selectievakje, selectievakjesgroep of postadres.
Optioneel: klik op de beschrijving en schrijf een beschrijving voor het aangepaste ticketveld. U en uw medewerkers kunnen na het lezen van de toelichting aanvullende details vinden over het ticketveld.
- Selecteer de optie Zichtbaarheid en kies of u wilt dat het ticketveld altijd zichtbaar is in het ticketinformatiepaneel.
- Klik op Aanmaken.
Waar bevinden zich ticketvelden in de ticketweergave?
U vindt ticketvelden in de rechterbenedenhoek van uw scherm terwijl u aan een ticket werkt. Het pictogram Velden helpt u ze te vinden.
Nieuwe ticketvelden binnen tickets toevoegen of maken
- Inloggen op LiveAgent.
- Klik op Tickets.
- Selecteer een ticket door erop te klikken.
- Klik op Velden in de rechterbenedenhoek van het scherm.
- Klik op Veld toevoegen.
- Volg stap 6-10 van de bovenstaande instructies.
- Vul het ticketveld in dat u zojuist heeft aangemaakt.
- Klik on Opslaan.
Aangepaste ticketvelden verwijderen
Om een aangepast ticketveld uit een ticket te verwijderen, klikt u op het prullenbakpictogram ernaast. Als alternatief, als u een aangepast ticketveld volledig wilt verwijderen (en van alle tickets wilt verwijderen):
- Inloggen op LiveAgent.
- Klik op Configuratie.
- Klik op Systeem.
- Klik op Ticketvelden.
- Zoek het ticketveld dat u wilt verwijderen en klik op het prullenbakpictogram.
- Klik op Ja in het bevestigingsvenster.
Hoe kunt u profiteren van aangepaste ticketvelden?
Aangepaste ticketvelden zijn een functie van de helpdesk die u kan helpen om betere service te bieden. Door alle essentiële informatie van het ticket bij de hand te hebben, kunt u snel, deskundig en gepersonaliseerde klantenondersteuning bieden. Deze aangepaste ticketvelden zijn toegankelijk voor alle supportmedewerkers binnen het helpdesk-ticketsysteem. Door het gebruik van ticketvelden kunnen medewerkers eenvoudig belangrijke informatie vinden in tickets, wat waardevolle tijd bespaart en de algehele klantenondersteuningservaring verbetert. Bovendien is de aangepaste informatie beschikbaar voor alle supportmedewerkers, waardoor het gemakkelijker wordt om tickets naadloos over te dragen.
Bijvoorbeeld, stel dat een vertegenwoordiger een open ticket toegewezen krijgt dat een lange communicatiedraad bevat. Met aangepaste ticketvelden kunnen ze gemakkelijk de essentiële informatie vinden in plaats van door de hele ticketdraad te scrollen om het te vinden.
Stel dat de klant op de hoogte wil worden gehouden van de voortgang van zijn terugbetaling. In plaats van door eerdere berichten te moeten scrollen om hun bestellings-ID te vinden, of erger nog, de klant er opnieuw om te moeten vragen, kunnen vertegenwoordigers de informatie gemakkelijk toegankelijk maken met aangepaste ticketvelden.
Kennisbankbronnen
- Ticketveldinstellingen
- Ticketveld (Uitgelegd)
- Ticket/Klant inzichten (CRM)
- Contactvelden
- Ticketdetail
- Stel bezoekersspecifieke waarden in met javascript
- Hoe u automatisch een ticketveld invult
Klaar om onbeperkt aangepaste ticketvelden te maken?
Creëer unieke ticketvelden (zoals bestel-ID of AVG-toestemming) met ons ondersteuningsticketsysteem om de best mogelijke klantenondersteuningservaringen te bieden. Start vandaag nog een gratis proefperiode van 30 dagen. Er is geen kredietkaart vereist.
Ready to organize and categorize your customer inquiries effectively?
LiveAgent's Ticket Fields feature is here to streamline your ticket management process.
Frequently Asked Questions
Wat zijn ticketvelden?
Ticketvelden bevatten gegevens over tickets. Ondersteuningsvertegenwoordigers gebruiken ze meestal om aanvullende informatie over specifieke klanten en hun vragen te verzamelen en op te slaan. Als een klant bijvoorbeeld contact opneemt over een probleem met zijn bestelling, kunt u zijn bestellings-ID opslaan in een aangepast ticketveld voor toekomstig gebruik.
Hoe kunt u profiteren van aangepaste ticketvelden?
Aangepaste ticketvelden kunnen u helpen betere service te bieden. Door alle essentiële ticketinformatie bij de hand te hebben, kunt u snelle, deskundige en persoonlijke klantenondersteuning bieden.
Wat voor soort informatie kunt u opslaan in ticketvelden?
Met LiveAgent helpdesksoftware zijn de mogelijkheden eindeloos. U kunt bijvoorbeeld een onbeperkt aantal aangepaste ticketvelden maken met meerdere opmaakopties voor gegevensinvoer.
Gemiddelde verwerkingstijd (AHT)
AHT is essentieel in klantenservice, met gemiddelde duur van klanteninteracties. LiveAgent biedt uitgebreide tijdregistratie en helpdesksoftware. Probeer het gratis voor 14 dagen.