Wat zijn contactvelden?
Contactvelden bevatten specifieke informatie over uw contacten. Over het algemeen bevat een contactkaart informatie zoals het postadres, telefoonnummer, emailadres, functie of het bedrijf waar ze voor werken.
Welke informatie kunt u opslaan in contactvelden?
Contactgegevens in LiveAgent kunnen zijn:
- Voor-en achternaam
- Avatar (foto/profielfoto)
- Meerdere emailadressen
- Meerdere telefoonnummers
- Tijdzone
- Geslacht
- Bedrijf en functie
- Taal
- IP-adres
- Browserinformatie (bijv. Google Chrome)
- Contactgroepen (bijv. VIP-klanten, Spaanstaligen)
- Privénotities (interne herinneringen – bel niet om 11:00 uur, enz.)
- De tickets van de contactpersoon (alle tickets die via verschillende kanalen zijn ingediend)
Met de LiveAgent-software kunt u ook onbeperkt aangepaste contactvelden maken, zodat u zoveel informatie over uw prospects kunt verzamelen als u nodig heeft.
Stel dat u bijvoorbeeld meer informatie over uw contacten wilt opslaan dan alleen de basis. In dat geval kunt u aangepaste contactvelden maken, zoals factuuradres, schoenmaat, automodel, rekeningnummer, verjaardag of wat dan ook.
Wat kunt u doen met contactvelden?
Naast het opslaan van aanvullende CRM-informatie over uw klanten, kunt u contactvelden gebruiken om:
- Filter effectief door tickets en doorzoek uw algemene inbox
- Maak automatisering regels die alleen van toepassing zijn op gebruikers met bepaalde contactvelden
- Vul aangepaste waarden met API
Hoe kan ik aangepaste contactvelden maken?
- Log in bij LiveAgent.
- Klik op Configuratie.
- Klik op Systeem.
- Klik op Contactvelden.
- Klik op de oranje knop Maken.
6. Stel een codenaam in voor uw aangepaste contactveld. Het kan bijvoorbeeld zoiets zijn als ‘haarkleur’ of ‘land’. Houd er rekening mee dat alleen kleine letters, cijfers, koppeltekens of underscores zijn toegestaan in de code. U mag geen spaties gebruiken.
- Geef uw aangepaste contactveld een naam. Deze keer kunt u het “Haarkleur” of “Land” noemen zonder enige opmaakbeperkingen.
- Klik op Type en selecteer de invoeroptie die het beste bij u past. U kunt bijvoorbeeld kiezen uit een tekstvakinvoer, keuzelijst, selectievakje, selectievakjegroep of postadres.
- Klik op Type en selecteer de invoeroptie die het beste bij uw verleden is. U kunt bijvoorbeeld kiezen uit een tekstvakinvoer, keuzelijst, verstandig, verstandiggroep of postadres.
- Selecteer de optie Zichtbaarheid en kies of u het aangepaste contactveld wilt weergeven bij het maken van een contact.
- Klik op Maken.
Als alternatief kunt u ook direct in uw contacten een uniek contactveld aanmaken. Om dit te doen, gelieve:
- Log in bij LiveAgent.
- Klik op Klanten.
- Klik op Contacten.
- Klik op het gewenste contact.
- Klik op Veld toevoegen.
- Klik op Veld maken.
7. Volg de bovenstaande instructies en voer stappen 6-11 uit. Houd er rekening mee dat als u in stap 10 besluit om de optie Altijd zichtbaar niet te selecteren, u op “Veld toevoegen” moet klikken om het contactveld dat u eerder hebt gemaakt te zien/selecteren.
Hoe kunnen aangepaste contactvelden nuttig zijn?
Meer persoonlijke service
Door aangepaste contactvelden te maken, kunt u uw verkoop-, marketing– en ondersteuningsinspanningen personaliseren. Stel bijvoorbeeld dat een potentiële klant contact met u opneemt over het aanvullen van een bepaald paar schoenen in hun maat.
Door hun schoenmaat en de product-ID waarin ze geïnteresseerd zijn vast te leggen, kunt u proactief contact met ze opnemen zodra het weer voorradig is. Hierdoor kunt u ook toekomstige marketingcampagnes personaliseren. In toekomstige emailnieuwsbrieven kunt u bijvoorbeeld stijlen laten zien waarin ze mogelijk geïnteresseerd zijn of vergelijkbare stijlen aanbevelen in hun maat.
Meer deskundige service
Door unieke contactvelden te maken, kunnen uw agenten betere service aan uw klanten bieden. Hoe meer informatie u verzamelt, hoe gemakkelijker het is om deskundige en relevante antwoorden te geven op vragen van klanten.
Stel dat u bijvoorbeeld in de auto-industrie werkt. Een potentiële klant had interesse in een Mercedes AMG maar twijfelt nog over een aankoop. Als u deze informatie vastlegt in een uniek contactveld, kunt u er in de toekomst gebruik van maken.
De volgende keer dat ze contact met u opnemen, kunt u indruk op ze maken door te onthouden in welk model en merk auto ze geïnteresseerd waren. Dan hoeven ze hun wensen en behoeften niet te herhalen, wat de meeste klanten overwegen slechte klantenservice.
Record unique customer insights
Create unique contact fields to save more valuable information about your customers. Try it today. No credit card required.
Verbeterde klantentevredenheid
Door uitzonderlijke klantervaringen te creëren met persoonlijke en deskundige service, houdt u uw klanten tevreden met uw bedrijf. Door ze tevreden te houden, kan dit leiden tot langdurige relaties en extra voordelen bieden, zoals gunstige recensies, merkadvocatuur en herhalingsaankopen.
Meer verkopen
Hoe tevredener uw klanten zijn met uw service- en marketinginspanningen, hoe meer aankopen ze doen. Ze trekken ook nieuwe klanten binnen door uw bedrijf aan anderen aan te bevelen en hun positieve ervaringen te delen met vrienden en familie. Dus als u consequent uitzonderlijke klantenservice biedt, creëert u een mooie cyclus waarbij uw tevreden, loyale klanten nieuwe klanten binnenhalen die inkomsten blijven genereren voor uw bedrijf.
Kennisbankbronnen
Meer weten over contactvelden? Onze kennisbank, academie en blog bevatten alles wat u moet weten.
Klaar om unieke contactvelden te maken?
Ontdek hoe eenvoudig het is om deskundige en persoonlijke service te bieden met unieke contactvelden. U kunt onze all-inclusive gratis proefperiode van 30 dagen uitproberen zonder creditcard om te zien of we bij u passen.
Capture essential customer data
With LiveAgent's contact fields, you can effortlessly collect and organize vital customer data. Customize your contact forms and gain valuable insights to provide personalized support.
Frequently Asked Questions
Wat zijn contactvelden?
Contactvelden bevatten specifieke informatie over uw contacten, zoals hun postadressen, telefoonnummers, emailadressen en vacatures bij de bedrijven waarin ze werken, om er maar een paar te noemen.
Welke informatie kunt u opslaan in je contacten?
Naast basisinformatie kunt u met helpdesksoftware zoals LiveAgent ook aangepaste contactvelden maken om unieke informatie over uw contacten op te slaan, zoals hun schoenmaat of automodel.
Hoe kunnen aangepaste contactvelden nuttig zijn?
Ze kunnen u helpen meer persoonlijke en deskundige service te bieden, wat leidt tot meer klanttevredenheid en meer verkopen.