Wat is een webwidget?
Webwidget, ook wel een contactwidget genoemd, is een strook code HTML of Javascript die in uw website is geïntegreerd. Een webwidget kan worden weergegeven in de vorm van een chatknop, pre-chatuitnodiging, contactformulier of feedbackformulier.
Hier is hoe een typische webwidget eruit ziet:
Frequently Asked Questions
Wat is een webwidget?
Een webwidget is een webtoepassing of een pagina-element dat in de website is geïntegreerd, maar daarvan onafhankelijk is. De widget vraagt toegang tot inhoud waartoe de pagina geen toegang heeft. Het kan verschillende vormen hebben, bijvoorbeeld een chatknop of een contactformulier.
Hoe kan ik LiveAgent een live chatwidget integreren op een website?
Live chat is een erg populair kanaal voor klantenondersteuning. Dankzij dit is de hulp die klanten krijgen snel en actueel. Hoe integreert u de widget met uw website? 1. Kies een live chatprovider. Er zijn veel opties op de markt, dus zorg ervoor dat u ze zorgvuldig doorleest om de beste te kiezen die bij uw zakelijke behoeften past. 2. Registreer op de website. De meeste software biedt een proefperiode van hun tool, dus als u het niet zeker weet, neem dan een abonnement op de software voor een proefperiode. 3. Voeg een live chatknop toe aan uw website. Na registratie selecteert u de knop en plak je de HTML-code op uw website. 4. Pas de live chatwidget aan. U kunt de widget overeenkomstig aanpassen, bijvoorbeeld door de ontwerpen van online en offline knoppen, chatvensters, taal, tekst en de manier waarop de chat wordt weergegeven te wijzigen. 5. Schakel proactieve chatuitnodigingen in. De proactiviteitsfunctie is gebruikelijk bij chat-spiders. U kunt bepalen of u het op elke pagina wilt weergeven of alleen op geselecteerde subpagina’s. 6. Maak een lijst met kant-en-klare antwoorden. Kant-en-klare antwoorden automatiseren uw werk en verbeteren het zo.
Hoe ziet de webwidget eruit?
De live chatwidget ziet er meestal uit als een messenger. Er kan bijvoorbeeld een balk of een cirkel op de website zijn die, wanneer erop wordt geklikt (of automatisch), een chat- en gespreksvenster opent. Ze zijn meestal niet groot en nemen een kleiner deel van de website in beslag.
Gemiddelde verwerkingstijd (AHT)
AHT is essentieel in klantenservice, met gemiddelde duur van klanteninteracties. LiveAgent biedt uitgebreide tijdregistratie en helpdesksoftware. Probeer het gratis voor 14 dagen.