Een handige checklijst voor het starten van een podcast, inclusief het bepalen van doelen, promotie, opnemen en bewerken van afleveringen en het vinden van een hostingprovider en niche. Geschikt voor bedrijven, makers en bloggers.
Podcasts zijn een geweldige manier om uw interesses en ideeën met de wereld te delen, en ze zijn eenvoudig in te stellen met slechts een paar eenvoudige stappen. Iedereen kan een podcast maken en er zijn verschillende manieren om aan de slag te gaan.
Podcasts worden vaak geassocieerd met persoonlijk gebruik wanneer mensen luisteren naar opnames van shows of lezingen op hun smartphones of andere apparaten. Podcasts kunnen echter ook geweldige marketingtools zijn voor bedrijven. Veel bedrijven maken al gebruik van podcasts om een breder publiek te bereiken en in contact te komen met potentiële klanten.
Bij het starten van een podcast zijn er een paar belangrijke dingen die u moet doen. Een checklijst voor het starten van een podcast helpt u om alles te voltooien wat nodig is om op de juiste manier aan de slag te gaan.
Door deze lijst stap voor stap te volgen, bent u goed op weg om een succesvolle podcast te lanceren die uw luisteraars zal boeien en vermaken. Dit is belangrijk omdat een succesvolle podcast u kan helpen autoriteit en geloofwaardigheid in uw branche op te bouwen en een nieuw publiek te bereiken.
Voor zakelijke doeleinden kunnen podcasts worden gebruikt als marketingtool om producten of diensten te promoten of om relaties met klanten op te bouwen. Als zodanig kan het starten van een podcast-checklijst erg handig zijn voor bedrijven die furore willen maken in de podcastingwereld.
Podcasts zijn ook een geweldige manier voor makers van inhoud om een publiek op te bouwen en ideeën met de wereld te delen. Als u een maker van inhoud bent, kan het starten van een podcastchecklijst u helpen uw show van de grond te krijgen en uw kansen op succes te vergroten.
Iedereen die zijn blog beheert, kan ook profiteren van het gebruik van een podcast om de gedachten die ze op het scherm delen aan te vullen met audioclips. Door een podcast te starten en blogposts als afleveringen op te nemen, kunnen bloggers content op een nieuwe manier promoten.
Het allereerste wat u moet doen als u een beginnende podcaster bent, is vaststellen wat uw doelen zijn en wat u hoopt te bereiken.
Uw doelstellingen zijn de drijvende kracht achter elke beslissing die u voor uw podcast neemt. Ze helpen u bij het bepalen van uw doelgroep, de onderwerpen die u wilt behandelen, het formaat van uw show en de lengte van elke aflevering.
Tip! Maak gebruik van LiveAgent ondersteuningssoftware voor sociale media en profiteer van geavanceerde automatisering om de communicatie op uw sociale media-accounts te vereenvoudigen. U kunt al uw kanalen met elkaar verbinden en de manier waarop u vragen beantwoordt stroomlijnen. Elk privébericht komt in één inbox terecht. Handig toch?
Tip! Maak gebruik van LiveAgent ondersteuningssoftware voor sociale media en profiteer van geavanceerde automatisering om de communicatie op uw sociale media-accounts te vereenvoudigen. U kunt al uw kanalen met elkaar verbinden en de manier waarop u vragen beantwoordt stroomlijnen. Elk privébericht komt in één inbox terecht. Handig toch?
Sommige populaire methoden zijn onder meer sociale media, door elke aflevering op uw accounts te delen en een speciale pagina voor uw show te maken, contact op te nemen met influencers of gastartikelen in te dienen; bloggen, door een synoptische of show-notes-achtige post met hoogtepunten te schrijven; een persbericht uitsturen om de media op de hoogte te stellen van je nieuwe show; en advertenties, zowel online (Facebook Ads, Google AdWords) als offline (sponsoring, beurzen).
Tip! Maak gebruik van LiveAgent ondersteuningssoftware voor sociale media en profiteer van geavanceerde automatisering om de communicatie op uw sociale media-accounts te vereenvoudigen. U kunt al uw kanalen met elkaar verbinden en de manier waarop u vragen beantwoordt stroomlijnen. Elk privébericht komt in één inbox terecht. Handig toch?
Het hele proces varieert afhankelijk van de specifieke podcast-directory, maar over het algemeen moet u de showtitel, een podcastbeschrijving, RSS-podcastfeed-URL, albumhoes en categorie opgeven.
De laatste stap is het adverteren voor je podcast, zodat mensen hem kunnen vinden en ernaar kunnen luisteren.
Als u wilt dat mensen naar uw programma luisteren en een succesvolle podcast-lancering hebben, moet u ze laten weten dat het bestaat. Marketing voor uw podcast is de beste manier om naamsbekendheid te genereren en mensen te interesseren voor wat u te bieden hebt.
Sommige populaire methoden zijn onder meer sociale media, door elke aflevering op uw accounts te delen en een speciale pagina voor uw show te maken, contact op te nemen met influencers of gastartikelen in te dienen; bloggen, door een synoptische of show-notes-achtige post met hoogtepunten te schrijven; een persbericht uitsturen om de media op de hoogte te stellen van je nieuwe show; en advertenties, zowel online (Facebook Ads, Google AdWords) als offline (sponsoring, beurzen).
Tip! Maak gebruik van LiveAgent ondersteuningssoftware voor sociale media en profiteer van geavanceerde automatisering om de communicatie op uw sociale media-accounts te vereenvoudigen. U kunt al uw kanalen met elkaar verbinden en de manier waarop u vragen beantwoordt stroomlijnen. Elk privébericht komt in één inbox terecht. Handig toch?
Neem uw opnamen en open uw bewerkingssoftware, importeer het audiobestand, verwijder ongewenste delen, voeg inleidende podcastmuziek/geluidseffecten toe (optioneel) en exporteer het nieuwe bestand vervolgens naar een formaat naar keuze (bijv. mp3-bestanden ).
De laatste stap is om te controleren of je eerste aflevering vindbaar is door deze te vermelden in de verschillende podcast-directories.
Door uw programma in populaire directories te plaatsen, kunt u een heel nieuw publiek van potentiële luisteraars bereiken, omdat mensen je podcast kunnen vinden wanneer ze naar gerelateerde zoekwoorden zoeken.
Het hele proces varieert afhankelijk van de specifieke podcast-directory, maar over het algemeen moet u de showtitel, een podcastbeschrijving, RSS-podcastfeed-URL, albumhoes en categorie opgeven.
De laatste stap is het adverteren voor je podcast, zodat mensen hem kunnen vinden en ernaar kunnen luisteren.
Als u wilt dat mensen naar uw programma luisteren en een succesvolle podcast-lancering hebben, moet u ze laten weten dat het bestaat. Marketing voor uw podcast is de beste manier om naamsbekendheid te genereren en mensen te interesseren voor wat u te bieden hebt.
Sommige populaire methoden zijn onder meer sociale media, door elke aflevering op uw accounts te delen en een speciale pagina voor uw show te maken, contact op te nemen met influencers of gastartikelen in te dienen; bloggen, door een synoptische of show-notes-achtige post met hoogtepunten te schrijven; een persbericht uitsturen om de media op de hoogte te stellen van je nieuwe show; en advertenties, zowel online (Facebook Ads, Google AdWords) als offline (sponsoring, beurzen).
Tip! Maak gebruik van LiveAgent ondersteuningssoftware voor sociale media en profiteer van geavanceerde automatisering om de communicatie op uw sociale media-accounts te vereenvoudigen. U kunt al uw kanalen met elkaar verbinden en de manier waarop u vragen beantwoordt stroomlijnen. Elk privébericht komt in één inbox terecht. Handig toch?
Stel uw opnameapparatuur op in een stille kamer en controleer of u alles hebt wat u nodig heeft. Schakel meldingen uit, voer een soundcheck uit (audio-opname), controleer hoofdtelefoon- en microfooninvoer, open opnamesoftware, druk op opnemen en sla audiobestanden (audiobestanden) op.
Als u een podcast-interview houdt, moet u de gast dezelfde pre-opnamestappen laten volgen als hierboven en vervolgens uw videoconferentiesoftware openen om ze te bellen.
Als u eenmaal uw aflevering hebt opgenomen, is het tijd om hem op te poetsen.
Nabewerking helpt u eventuele fouten uit te wissen, ongemakkelijke pauzes te verwijderen en ervoor te zorgen dat uw aflevering soepel verloopt. Het is ook een goede gelegenheid om inleidende podcastmuziek of geluidseffecten toe te voegen.
Neem uw opnamen en open uw bewerkingssoftware, importeer het audiobestand, verwijder ongewenste delen, voeg inleidende podcastmuziek/geluidseffecten toe (optioneel) en exporteer het nieuwe bestand vervolgens naar een formaat naar keuze (bijv. mp3-bestanden ).
De laatste stap is om te controleren of je eerste aflevering vindbaar is door deze te vermelden in de verschillende podcast-directories.
Door uw programma in populaire directories te plaatsen, kunt u een heel nieuw publiek van potentiële luisteraars bereiken, omdat mensen je podcast kunnen vinden wanneer ze naar gerelateerde zoekwoorden zoeken.
Het hele proces varieert afhankelijk van de specifieke podcast-directory, maar over het algemeen moet u de showtitel, een podcastbeschrijving, RSS-podcastfeed-URL, albumhoes en categorie opgeven.
De laatste stap is het adverteren voor je podcast, zodat mensen hem kunnen vinden en ernaar kunnen luisteren.
Als u wilt dat mensen naar uw programma luisteren en een succesvolle podcast-lancering hebben, moet u ze laten weten dat het bestaat. Marketing voor uw podcast is de beste manier om naamsbekendheid te genereren en mensen te interesseren voor wat u te bieden hebt.
Sommige populaire methoden zijn onder meer sociale media, door elke aflevering op uw accounts te delen en een speciale pagina voor uw show te maken, contact op te nemen met influencers of gastartikelen in te dienen; bloggen, door een synoptische of show-notes-achtige post met hoogtepunten te schrijven; een persbericht uitsturen om de media op de hoogte te stellen van je nieuwe show; en advertenties, zowel online (Facebook Ads, Google AdWords) als offline (sponsoring, beurzen).
Tip! Maak gebruik van LiveAgent ondersteuningssoftware voor sociale media en profiteer van geavanceerde automatisering om de communicatie op uw sociale media-accounts te vereenvoudigen. U kunt al uw kanalen met elkaar verbinden en de manier waarop u vragen beantwoordt stroomlijnen. Elk privébericht komt in één inbox terecht. Handig toch?
Denk na over wie u wilt interviewen en waarom. Als u eenmaal een paar mensen in gedachten hebt, neem dan contact met ze op via email of sociale media en stel een tijd voor een praatje voor. Wees altijd respectvol voor hun tijd en probeer zo flexibel mogelijk te zijn.
Nu de voorbereiding voorbij is, is het tijd om uw allereerste podcast te maken.
Dit is het moment waarop je hebt gewacht: het moment om uw passie met de wereld te delen. Door uw eerste aflevering op te nemen, kunt u eventuele zenuwen overwinnen en krijgt u een voorproefje van hoe het is om een podcast-host te zijn.
Stel uw opnameapparatuur op in een stille kamer en controleer of u alles hebt wat u nodig heeft. Schakel meldingen uit, voer een soundcheck uit (audio-opname), controleer hoofdtelefoon- en microfooninvoer, open opnamesoftware, druk op opnemen en sla audiobestanden (audiobestanden) op.
Als u een podcast-interview houdt, moet u de gast dezelfde pre-opnamestappen laten volgen als hierboven en vervolgens uw videoconferentiesoftware openen om ze te bellen.
Als u eenmaal uw aflevering hebt opgenomen, is het tijd om hem op te poetsen.
Nabewerking helpt u eventuele fouten uit te wissen, ongemakkelijke pauzes te verwijderen en ervoor te zorgen dat uw aflevering soepel verloopt. Het is ook een goede gelegenheid om inleidende podcastmuziek of geluidseffecten toe te voegen.
Neem uw opnamen en open uw bewerkingssoftware, importeer het audiobestand, verwijder ongewenste delen, voeg inleidende podcastmuziek/geluidseffecten toe (optioneel) en exporteer het nieuwe bestand vervolgens naar een formaat naar keuze (bijv. mp3-bestanden ).
De laatste stap is om te controleren of je eerste aflevering vindbaar is door deze te vermelden in de verschillende podcast-directories.
Door uw programma in populaire directories te plaatsen, kunt u een heel nieuw publiek van potentiële luisteraars bereiken, omdat mensen je podcast kunnen vinden wanneer ze naar gerelateerde zoekwoorden zoeken.
Het hele proces varieert afhankelijk van de specifieke podcast-directory, maar over het algemeen moet u de showtitel, een podcastbeschrijving, RSS-podcastfeed-URL, albumhoes en categorie opgeven.
De laatste stap is het adverteren voor je podcast, zodat mensen hem kunnen vinden en ernaar kunnen luisteren.
Als u wilt dat mensen naar uw programma luisteren en een succesvolle podcast-lancering hebben, moet u ze laten weten dat het bestaat. Marketing voor uw podcast is de beste manier om naamsbekendheid te genereren en mensen te interesseren voor wat u te bieden hebt.
Sommige populaire methoden zijn onder meer sociale media, door elke aflevering op uw accounts te delen en een speciale pagina voor uw show te maken, contact op te nemen met influencers of gastartikelen in te dienen; bloggen, door een synoptische of show-notes-achtige post met hoogtepunten te schrijven; een persbericht uitsturen om de media op de hoogte te stellen van je nieuwe show; en advertenties, zowel online (Facebook Ads, Google AdWords) als offline (sponsoring, beurzen).
Tip! Maak gebruik van LiveAgent ondersteuningssoftware voor sociale media en profiteer van geavanceerde automatisering om de communicatie op uw sociale media-accounts te vereenvoudigen. U kunt al uw kanalen met elkaar verbinden en de manier waarop u vragen beantwoordt stroomlijnen. Elk privébericht komt in één inbox terecht. Handig toch?
Begin met het brainstormen over enkele ideeën voor podcastonderwerpen die u in je eerste aflevering wilt behandelen. Als u eenmaal een paar ideeën hebt, werk ze dan uit tot een meer gedetailleerde structuur. Vergeet niet om wat ruimte te laten voor spontaniteit en discussie.
Als u van plan bent gasten in uw show te ondervragen, neem dan contact op met potentiële geïnterviewden en spreek een geschikt moment af voor een gesprek.
Als u enkele gasten ondervraagt, krijgt u genoeg materiaal voor uw aflevering. Als u een tijd en datum plant die geschikt zijn voor alle partijen, zult u geen problemen ondervinden wanneer u probeert in contact te komen met uw geïnterviewden.
Denk na over wie u wilt interviewen en waarom. Als u eenmaal een paar mensen in gedachten hebt, neem dan contact met ze op via email of sociale media en stel een tijd voor een praatje voor. Wees altijd respectvol voor hun tijd en probeer zo flexibel mogelijk te zijn.
Nu de voorbereiding voorbij is, is het tijd om uw allereerste podcast te maken.
Dit is het moment waarop je hebt gewacht: het moment om uw passie met de wereld te delen. Door uw eerste aflevering op te nemen, kunt u eventuele zenuwen overwinnen en krijgt u een voorproefje van hoe het is om een podcast-host te zijn.
Stel uw opnameapparatuur op in een stille kamer en controleer of u alles hebt wat u nodig heeft. Schakel meldingen uit, voer een soundcheck uit (audio-opname), controleer hoofdtelefoon- en microfooninvoer, open opnamesoftware, druk op opnemen en sla audiobestanden (audiobestanden) op.
Als u een podcast-interview houdt, moet u de gast dezelfde pre-opnamestappen laten volgen als hierboven en vervolgens uw videoconferentiesoftware openen om ze te bellen.
Als u eenmaal uw aflevering hebt opgenomen, is het tijd om hem op te poetsen.
Nabewerking helpt u eventuele fouten uit te wissen, ongemakkelijke pauzes te verwijderen en ervoor te zorgen dat uw aflevering soepel verloopt. Het is ook een goede gelegenheid om inleidende podcastmuziek of geluidseffecten toe te voegen.
Neem uw opnamen en open uw bewerkingssoftware, importeer het audiobestand, verwijder ongewenste delen, voeg inleidende podcastmuziek/geluidseffecten toe (optioneel) en exporteer het nieuwe bestand vervolgens naar een formaat naar keuze (bijv. mp3-bestanden ).
De laatste stap is om te controleren of je eerste aflevering vindbaar is door deze te vermelden in de verschillende podcast-directories.
Door uw programma in populaire directories te plaatsen, kunt u een heel nieuw publiek van potentiële luisteraars bereiken, omdat mensen je podcast kunnen vinden wanneer ze naar gerelateerde zoekwoorden zoeken.
Het hele proces varieert afhankelijk van de specifieke podcast-directory, maar over het algemeen moet u de showtitel, een podcastbeschrijving, RSS-podcastfeed-URL, albumhoes en categorie opgeven.
De laatste stap is het adverteren voor je podcast, zodat mensen hem kunnen vinden en ernaar kunnen luisteren.
Als u wilt dat mensen naar uw programma luisteren en een succesvolle podcast-lancering hebben, moet u ze laten weten dat het bestaat. Marketing voor uw podcast is de beste manier om naamsbekendheid te genereren en mensen te interesseren voor wat u te bieden hebt.
Sommige populaire methoden zijn onder meer sociale media, door elke aflevering op uw accounts te delen en een speciale pagina voor uw show te maken, contact op te nemen met influencers of gastartikelen in te dienen; bloggen, door een synoptische of show-notes-achtige post met hoogtepunten te schrijven; een persbericht uitsturen om de media op de hoogte te stellen van je nieuwe show; en advertenties, zowel online (Facebook Ads, Google AdWords) als offline (sponsoring, beurzen).
Tip! Maak gebruik van LiveAgent ondersteuningssoftware voor sociale media en profiteer van geavanceerde automatisering om de communicatie op uw sociale media-accounts te vereenvoudigen. U kunt al uw kanalen met elkaar verbinden en de manier waarop u vragen beantwoordt stroomlijnen. Elk privébericht komt in één inbox terecht. Handig toch?
Bereid je voor op je eerste opname door een ruw script samen te stellen en een lijst te maken van wat u zou kunnen vragen aan iemand die met u meedoet aan de show.
Als u dit doet, kunt u op schema blijven tijdens het opnemen en ervoor zorgen dat uw afleveringen goed gestructureerd zijn en soepel verlopen. Het vooraf voorbereiden van vragen is een goede manier om te plannen of uw gasten uitnodigt voor uw show.
Begin met het brainstormen over enkele ideeën voor podcastonderwerpen die u in je eerste aflevering wilt behandelen. Als u eenmaal een paar ideeën hebt, werk ze dan uit tot een meer gedetailleerde structuur. Vergeet niet om wat ruimte te laten voor spontaniteit en discussie.
Als u van plan bent gasten in uw show te ondervragen, neem dan contact op met potentiële geïnterviewden en spreek een geschikt moment af voor een gesprek.
Als u enkele gasten ondervraagt, krijgt u genoeg materiaal voor uw aflevering. Als u een tijd en datum plant die geschikt zijn voor alle partijen, zult u geen problemen ondervinden wanneer u probeert in contact te komen met uw geïnterviewden.
Denk na over wie u wilt interviewen en waarom. Als u eenmaal een paar mensen in gedachten hebt, neem dan contact met ze op via email of sociale media en stel een tijd voor een praatje voor. Wees altijd respectvol voor hun tijd en probeer zo flexibel mogelijk te zijn.
Nu de voorbereiding voorbij is, is het tijd om uw allereerste podcast te maken.
Dit is het moment waarop je hebt gewacht: het moment om uw passie met de wereld te delen. Door uw eerste aflevering op te nemen, kunt u eventuele zenuwen overwinnen en krijgt u een voorproefje van hoe het is om een podcast-host te zijn.
Stel uw opnameapparatuur op in een stille kamer en controleer of u alles hebt wat u nodig heeft. Schakel meldingen uit, voer een soundcheck uit (audio-opname), controleer hoofdtelefoon- en microfooninvoer, open opnamesoftware, druk op opnemen en sla audiobestanden (audiobestanden) op.
Als u een podcast-interview houdt, moet u de gast dezelfde pre-opnamestappen laten volgen als hierboven en vervolgens uw videoconferentiesoftware openen om ze te bellen.
Als u eenmaal uw aflevering hebt opgenomen, is het tijd om hem op te poetsen.
Nabewerking helpt u eventuele fouten uit te wissen, ongemakkelijke pauzes te verwijderen en ervoor te zorgen dat uw aflevering soepel verloopt. Het is ook een goede gelegenheid om inleidende podcastmuziek of geluidseffecten toe te voegen.
Neem uw opnamen en open uw bewerkingssoftware, importeer het audiobestand, verwijder ongewenste delen, voeg inleidende podcastmuziek/geluidseffecten toe (optioneel) en exporteer het nieuwe bestand vervolgens naar een formaat naar keuze (bijv. mp3-bestanden ).
De laatste stap is om te controleren of je eerste aflevering vindbaar is door deze te vermelden in de verschillende podcast-directories.
Door uw programma in populaire directories te plaatsen, kunt u een heel nieuw publiek van potentiële luisteraars bereiken, omdat mensen je podcast kunnen vinden wanneer ze naar gerelateerde zoekwoorden zoeken.
Het hele proces varieert afhankelijk van de specifieke podcast-directory, maar over het algemeen moet u de showtitel, een podcastbeschrijving, RSS-podcastfeed-URL, albumhoes en categorie opgeven.
De laatste stap is het adverteren voor je podcast, zodat mensen hem kunnen vinden en ernaar kunnen luisteren.
Als u wilt dat mensen naar uw programma luisteren en een succesvolle podcast-lancering hebben, moet u ze laten weten dat het bestaat. Marketing voor uw podcast is de beste manier om naamsbekendheid te genereren en mensen te interesseren voor wat u te bieden hebt.
Sommige populaire methoden zijn onder meer sociale media, door elke aflevering op uw accounts te delen en een speciale pagina voor uw show te maken, contact op te nemen met influencers of gastartikelen in te dienen; bloggen, door een synoptische of show-notes-achtige post met hoogtepunten te schrijven; een persbericht uitsturen om de media op de hoogte te stellen van je nieuwe show; en advertenties, zowel online (Facebook Ads, Google AdWords) als offline (sponsoring, beurzen).
Tip! Maak gebruik van LiveAgent ondersteuningssoftware voor sociale media en profiteer van geavanceerde automatisering om de communicatie op uw sociale media-accounts te vereenvoudigen. U kunt al uw kanalen met elkaar verbinden en de manier waarop u vragen beantwoordt stroomlijnen. Elk privébericht komt in één inbox terecht. Handig toch?
Bereid je voor op je eerste opname door een ruw script samen te stellen en een lijst te maken van wat u zou kunnen vragen aan iemand die met u meedoet aan de show.
Als u dit doet, kunt u op schema blijven tijdens het opnemen en ervoor zorgen dat uw afleveringen goed gestructureerd zijn en soepel verlopen. Het vooraf voorbereiden van vragen is een goede manier om te plannen of uw gasten uitnodigt voor uw show.
Begin met het brainstormen over enkele ideeën voor podcastonderwerpen die u in je eerste aflevering wilt behandelen. Als u eenmaal een paar ideeën hebt, werk ze dan uit tot een meer gedetailleerde structuur. Vergeet niet om wat ruimte te laten voor spontaniteit en discussie.
Als u van plan bent gasten in uw show te ondervragen, neem dan contact op met potentiële geïnterviewden en spreek een geschikt moment af voor een gesprek.
Als u enkele gasten ondervraagt, krijgt u genoeg materiaal voor uw aflevering. Als u een tijd en datum plant die geschikt zijn voor alle partijen, zult u geen problemen ondervinden wanneer u probeert in contact te komen met uw geïnterviewden.
Denk na over wie u wilt interviewen en waarom. Als u eenmaal een paar mensen in gedachten hebt, neem dan contact met ze op via email of sociale media en stel een tijd voor een praatje voor. Wees altijd respectvol voor hun tijd en probeer zo flexibel mogelijk te zijn.
Nu de voorbereiding voorbij is, is het tijd om uw allereerste podcast te maken.
Dit is het moment waarop je hebt gewacht: het moment om uw passie met de wereld te delen. Door uw eerste aflevering op te nemen, kunt u eventuele zenuwen overwinnen en krijgt u een voorproefje van hoe het is om een podcast-host te zijn.
Stel uw opnameapparatuur op in een stille kamer en controleer of u alles hebt wat u nodig heeft. Schakel meldingen uit, voer een soundcheck uit (audio-opname), controleer hoofdtelefoon- en microfooninvoer, open opnamesoftware, druk op opnemen en sla audiobestanden (audiobestanden) op.
Als u een podcast-interview houdt, moet u de gast dezelfde pre-opnamestappen laten volgen als hierboven en vervolgens uw videoconferentiesoftware openen om ze te bellen.
Als u eenmaal uw aflevering hebt opgenomen, is het tijd om hem op te poetsen.
Nabewerking helpt u eventuele fouten uit te wissen, ongemakkelijke pauzes te verwijderen en ervoor te zorgen dat uw aflevering soepel verloopt. Het is ook een goede gelegenheid om inleidende podcastmuziek of geluidseffecten toe te voegen.
Neem uw opnamen en open uw bewerkingssoftware, importeer het audiobestand, verwijder ongewenste delen, voeg inleidende podcastmuziek/geluidseffecten toe (optioneel) en exporteer het nieuwe bestand vervolgens naar een formaat naar keuze (bijv. mp3-bestanden ).
De laatste stap is om te controleren of je eerste aflevering vindbaar is door deze te vermelden in de verschillende podcast-directories.
Door uw programma in populaire directories te plaatsen, kunt u een heel nieuw publiek van potentiële luisteraars bereiken, omdat mensen je podcast kunnen vinden wanneer ze naar gerelateerde zoekwoorden zoeken.
Het hele proces varieert afhankelijk van de specifieke podcast-directory, maar over het algemeen moet u de showtitel, een podcastbeschrijving, RSS-podcastfeed-URL, albumhoes en categorie opgeven.
De laatste stap is het adverteren voor je podcast, zodat mensen hem kunnen vinden en ernaar kunnen luisteren.
Als u wilt dat mensen naar uw programma luisteren en een succesvolle podcast-lancering hebben, moet u ze laten weten dat het bestaat. Marketing voor uw podcast is de beste manier om naamsbekendheid te genereren en mensen te interesseren voor wat u te bieden hebt.
Sommige populaire methoden zijn onder meer sociale media, door elke aflevering op uw accounts te delen en een speciale pagina voor uw show te maken, contact op te nemen met influencers of gastartikelen in te dienen; bloggen, door een synoptische of show-notes-achtige post met hoogtepunten te schrijven; een persbericht uitsturen om de media op de hoogte te stellen van je nieuwe show; en advertenties, zowel online (Facebook Ads, Google AdWords) als offline (sponsoring, beurzen).
Tip! Maak gebruik van LiveAgent ondersteuningssoftware voor sociale media en profiteer van geavanceerde automatisering om de communicatie op uw sociale media-accounts te vereenvoudigen. U kunt al uw kanalen met elkaar verbinden en de manier waarop u vragen beantwoordt stroomlijnen. Elk privébericht komt in één inbox terecht. Handig toch?
Het hebben van een doel, zoals in de eerste stap van het starten van een podcast-checklijst, is handig om te bepalen hoe u het succes van uw show wilt meten. Vervolgens kunt u statistieken bijhouden in de volgende categorieën, indien van toepassing op uw doelen, en belangrijke punten uit de gegevens vinden.
Dit is de meest eenvoudige statistiek om bij te houden, omdat het een eenvoudig getal is dat in de loop van de tijd omhoog (of omlaag) gaat. U kunt het aantal abonnees zien in de meeste podcast-directories, maar ook via uw hostingplatform.
U kunt het aantal downloads ook bekijken in de meeste podcast-directories of via uw hostingplatform. Dit nummer geeft u een idee van hoeveel mensen naar uw afleveringen luisteren.
Het aantal nieuwe links dat naar uw website of blog verwijst, is een andere goede maatstaf om bij te houden. U kunt een tool als Ahrefs gebruiken om te zien hoeveel nieuwe verwijzende domeinen naar uw site linken.
Om bij te houden hoe vaak mensen over uw podcast praten, kunt u een Google Alert instellen voor uw shownaam. Op deze manier ontvangt u een melding wanneer iemand uw podcast online vermeldt.
Als u een website of blog voor de show hebt, kunt u het aantal bezoekers volgen dat naar uw site komt vanuit uw podcastafleveringen. Deze statistiek geeft u een idee van hoe effectief uw marketingstrategieën zijn om verkeer terug naar uw site te leiden.
Als u een specifiek doel voor uwpodcast hebt (zoals het genereren van leads of verkopen), dan wilt u het conversiepercentage bijhouden van uw luisteraars. Deze statistiek vertelt u hoeveel mensen de gewenste actie ondernemen nadat ze naar uw afleveringen hebben geluisterd.
Ten slotte is een andere goede maatstaf voor succes het aantal en de gemiddelde score van beoordelingen en recensies die u in podcast-mappen krijgt. Deze feedback kan u helpen te begrijpen wat mensen wel en niet leuk vinden aan uw show, zodat u de nodige verbeteringen kunt aanbrengen.
Klantenservice gesprekskwaliteit checklijst
U zult nooit al uw klanten tevreden kunnen stellen, maar met deze checklijst voor gesprekskwaliteit van de klantenservice kunt u uitstekende ondersteuning bieden aan degenen die dit het meest nodig hebben.
De tekst gaat over het ontwikkelen van een marketingstrategie en bevat verschillende stappen om dit te bereiken. Enkele belangrijke stappen zijn het maken van een contentmarketingplan en het uitbouwen van digitale assets zoals een website en sociale media profielen. Ook wordt er besproken hoe je dichter bij je potentiële klanten kunt komen en hoe je een actieplan kunt opstellen om ineffectieve aspecten van je marketing te verbeteren. Ten slotte worden enkele essentiële elementen van een marketingaudit besproken, waaronder de doelstelling en reikwijdte van de audit.
LiveAgent biedt automatiseringsregels, interne kennisbanken en trainingen voor klantenserviceteams. Het opzetten van een interne kennisbank kan helpen bij het behouden van een uniform beeld van klantenondersteuningsgegevens en het oplossen van problemen. Het trainen van het team kan helpen om vertrouwd te raken met beleid en procedures en helpt bij het verminderen van personeelsverloop. Klantentevredenheidsbeoordelingen kunnen helpen bij het meten van de tevredenheid van klanten na elke interactie. Het is belangrijk om te blijven optimaliseren voor een betere klantenservice-ervaring.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team