Everything you need to start online store

Een Etsy Shop checklijst starten

Overweegt u om een Etsy shop te beginnen? Als dat het geval is, moet u over alle benodigde benodigdheden beschikken.
Hier vindt u een checklijst met alles wat u nodig heeft om aan de slag te gaan. Van het opzetten van uw winkel tot het maken van uw eerste vermelding, wij staan voor u klaar.

Het belang van het starten van een Etsy shop checklijst

Hoewel u misschien geweldige ideeën hebt voor uw zelfgemaakte sieraden of vintage vondsten, weet u misschien niet precies hoe u een winkel moet runnen.

Laten we u laten zien hoe.

Wat u ook van plan bent te verkopen op Etsy, als u een checklijst hebt met alles wat u nodig hebt voordat u uw shop opent, mist u geen enkele stap om er een succes van te maken.

De volgende checklijst is een snelle en gemakkelijke manier om problemen met uw Etsy-shop tijdens het installatieproces (en daarna) te voorkomen.

Wie kan profiteren van het starten van een Etsy shop checklijst?

  • Artiesten

U kunt uw kunstwerken op Etsy verkopen en shopeigenaar worden, of u nu schildert, tekent, beeldhouwt of een ander type artiest bent. Deze checklijst helpt u om uw eerste stappen te zetten om geld te verdienen met uw passie.

  • Makers van zelfgemaakte, vintage en ambachtelijke benodigdheden

Vraag u zich af of een Etsy shop iets voor u zou zijn? Als u unieke schatten wilt verkopen, zoals ambachtelijke of vintage items, is Etsy een geweldige plek om uw publiek en niche te vinden. Door u de volgende checklist te geven, maken we het u eenvoudigweg gemakkelijker om uw online bedrijf te starten.

  • Eigenaars van kleine bedrijven

Val op – Etsy is een marktplaats voor mensen die op zoek zijn naar unieke items. Of u nu net begint of een doorgewinterde professional bent, deze checklijst zorgt ervoor dat uw Etsy shop een solide basis heeft.

Een Etsy Shop checklijst starten

Voordat u goed begint, moet u analyseren of het product of de service die u wilt verkopen, uw tijd en energie waard is om als bedrijf na te streven.

Woman getting ideas

Waarom is het belangrijk om vast te stellen of uw idee een levensvatbare zakelijke mogelijkheid is?

Etsy is een fantastisch platform voor de verkoop van handgemaakte en ambachtelijke artikelen. U moet er echter op kunnen vertrouwen dat er vraag is naar wat u wilt verkopen.

Hoe vast te stellen of uw idee een levensvatbare zakelijke mogelijkheid is?

  • Onderzoek uw concurrentie – ontdek of er al vergelijkbare producten op de markt zijn. Opvallen kan moeilijk zijn als er al veel concurrentie is.
  • Bekijk Etsy’s zoekfunctie – gebruik Etsy’s zoekfunctie om te zien hoeveel mensen zoeken naar het type product u wilt verkopen. Als er veel mensen zijn, dan is er zeker vraag naar.
  • Vraag het aan uw vrienden en familie – eerlijke feedback krijgen van degenen die het dichtst bij u staan, kan heel verhelderend zijn. Ze zullen eerlijk zijn en u laten weten of ze denken dat uw product iets is dat mensen daadwerkelijk zouden kopen.

Welke tools kunt u gebruiken om vast te stellen of uw idee een levensvatbare zakelijke mogelijkheid is?

  • Google Trends om te zien of er algemene interesse is in het product dat u wilt verkopen
  • Google Ads-zoekwoordplanner om een ​​idee te krijgen van hoeveel mensen naar een bepaalde zin zoeken om te meten vraag naar uw product

Beide zijn gratis, dus u moet ze zeker eens bekijken voordat u uw eerste Etsy-winkel opent.

We nemen geen blad voor de mond – zonder woorden kunt u gewoon niet beginnen.

Waarom is het belangrijk om een ​​Etsy-account aan te maken?

Het openen van een online winkel is veel duurder en gecompliceerder zonder een Etsy-account. Etsy is een goed alternatief voor het betalen voor hosting en een webdomein voor uw ecommercesite als u net begint en wilt zien hoe het gaat. Naast het minimaliseren van het risico om veel geld te verspillen, zal Etsy je ook laten opvallen.

Etsy shop registration

Hoe maakt u een Etsy-account aan?

Hebt u zich net gerealiseerd dat uw droom om een ​​klein online bedrijf te starten werkelijkheid wordt en dat u er gek van wordt?

Haal diep adem en klik hier om een ​​Etsy account aan te maken.

Maak u geen zorgen, we begeleiden u door het hele proces.

Opmerking: uw items moeten handgemaakt, ambachtelijk of vintage zijn (minstens 20 jaar oud) en u moet minstens 18 jaar oud zijn (tenzij je account is geregistreerd door een ouder of wettelijke voogd).

Voer uw emailadres in of registreer u met een bestaand Google-, Facebook- of Apple-account. Voeg vervolgens gewoon uw naam toe en stel een wachtwoord in. U doet mee.

Welke tools kunt u gebruiken om een ​​Etsy-account aan te maken?

Nu u een Etsy account hebt, is het tijd om uw shopvoorkeuren in te stellen. Deze omvatten aspecten zoals de taal en valuta die u wilt gebruiken, evenals uw locatie en belastinggegevens.

Open your Etsy shop and start selling today

Waarom is het belangrijk om winkelvoorkeuren in te stellen?

Deze instellingen bepalen hoe uw winkel wordt weergegeven aan kopers en zijn ook van invloed op zaken als verzendkosten en belastingen.

Hoe winkelvoorkeuren instellen?

Begin met het instellen van uw winkel door op uw Etsy-winkel openen te klikken.

Selecteer de standaard winkeltaal die u gebruikt om uw artikelen te beschrijven.

Opmerking: kies zorgvuldig – u kunt dit niet wijzigen, maar u kunt later andere talen toevoegen.

Selecteer vervolgens het winkelland en de winkelvaluta. Klanten uit andere landen zien de productprijzen automatisch in hun lokale valuta.

Uw laatste stap is het kiezen van informatie over uzelf die u het meest nauwkeurig beschrijft, bijvoorbeeld of verkopen al dan niet uw fulltime baan is.

Welke tools kunt u gebruiken om uw winkelvoorkeuren in te stellen?

  • Etsy’s pagina met winkelvoorkeuren

Het is tijd om uw winkel een naam te geven. Laten we onze tips eens bekijken.

man making choice

Waarom is het belangrijk om de juiste naam voor uw winkel te kiezen?

De titel van uw shop is een van de eerste dingen die kopers zien als ze uw Etsy-winkel vinden, dus het is belangrijk om een ​​naam te kiezen die de producten die u verkoopt en het merkimago dat u wilt uitstralen, weerspiegelt.

Hoe kiest u de juiste winkeltitel?

  • Houd het kort en krachtig – een kortere naam is gemakkelijker te onthouden en staat beter op marketingmateriaal.
  • Maak het relevant – kies een naam die past bij de producten die u verkoopt.
  • Vermijd het gebruik van cijfers en speciale tekens – deze kunnen moeilijk te onthouden zijn voor kopers en kunnen uw winkel minder professioneel doen lijken.
  • Doe onderzoek – kijk of de naam al in gebruik is of dat deze misschien niet resoneert met uw doelmarkt.

Opmerking: Etsy-shopnamen moeten tussen de 4-20 tekens lang zijn en kunnen later worden gewijzigd.

Welke tools te gebruiken voor het kiezen van de juiste winkelnaam?

  • Etsy shop naam generator, b.v. Namify
  • Google voor grondig onderzoek

Het is van cruciaal belang om uw Etsy-shop van voorraad te voorzien, want zonder producten kunt u niets verkopen.

Add a photo of product to your Etsy shop

Waarom is het belangrijk om uw winkel zorgvuldig te bevoorraden?

Mensen doen aankopen op basis van wat ze kunnen zien. Om ervoor te zorgen dat potentiële klanten zich voorstellen dat ze uw producten gebruiken, is het cruciaal om afbeeldingen van hoge kwaliteit te publiceren.

Hoe bevoorraadt u uw winkel?

Volgens Etsy zijn de beste foto’s de foto’s die de producten vanuit alle hoeken laten zien, productdetails laten zien en laten zien hoe ze moeten worden gebruikt.

  • Begin met een kleine selectie van producten – u kunt later altijd meer toevoegen.
  • Maak foto’s van hoge kwaliteit – gebruik heldere, goed belichte foto’s die uw producten in het best mogelijke natuurlijke licht laten zien.
  • De optimale afmetingen – voor productafbeeldingen zijn 2700 pixels breed en 2025 hoog.
  • Voeg video’s toe – publiceer korte films van 5-15 seconden (max. 100 MB) om de verkoop te stimuleren. Het is de moeite waard.

Op basis van Etsy’s analyse van 2020 is de kans groter dat kopers kopen items getoond in video’s.

Opmerking: sommige print-on-demand-producten die via Etsy worden verkocht, moeten worden gedistribueerd via sites zoals Printful of Printify. Etsy vereist meestal dat mensen hun producten (keramiek, klokken, shirts, sieraden, handtassen, telefoonhoesjes, enz.) op deze tweede site plaatsen om hun producten op Etsy te plaatsen.

Welke tools kunt u gebruiken om uw winkel te bevoorraden?

  • Foto- en video-editor – gebruik een gratis online editor zoals Canva of download een programma zoals Adobe Photoshop of iMovie

Nu is het tijd om de wereld te vertellen over uw producten en waarom mensen er dol op zullen zijn.

Etsy product listing example

Waarom is het toevoegen van productvermeldingsdetails belangrijk?

Het is een verplichte stap, dus u kunt geen nieuw item toevoegen zonder dit te doen.

Hoe details van productvermeldingen toevoegen?

  • Verzin producttitels – Voeg zoekwoorden toe zodat uw publiek u gemakkelijk kan vinden. U moet ook enkele aanvullende details toevoegen door te antwoorden Wie heeft het gemaakt?, Wat is het? en Wanneer is het gemaakt?
  • Typ een productcategorie – zoals een herenjas , gehaakte deken, enz.
  • Kies verlengingsopties – bepaal of uw advertentie al dan niet automatisch wordt verlengd. Elke verlenging duurt 4 maanden en verloopt daarna of kan opnieuw worden verlengd (elke keer kost €0,20).
  • Kies het type product: fysieke of digitale items (bestanden die kopers wordt gedownload).
  • Schrijf een duidelijke en beknopte beschrijving van elk artikel – voeg alle relevante informatie over uw producten toe, zoals maat en materiaal, enz.
  • Voorraad en prijzen instellen – u kunt ook variaties toevoegen als uw product b.v. verkrijgbaar in verschillende kleuren. Voeg indien nodig personalisatie toe.

Opmerking: gebruik de voorbeeldknop om te zien hoe uw vermelding er na publicatie uit zal zien.

Welke tools te gebruiken om details van productvermeldingen toe te voegen?

  • Etsy’s pagina met advertentiedetails

Geef de verwerkingstijd duidelijk door aan klanten, zodat ze realistische verwachtingen hebben als het gaat om leveringen.

Waarom is het belangrijk om realistische levertijden vast te stellen?

Anders kunnen kopers ongeduldig worden en hun bestellingen annuleren, wat kan leiden tot negatieve recensies en omzetverlies.

Hoe bezorgopties instellen?

  • Verzendkosten instellen – laat Etsy ze berekenen of voer zelf vaste verzendkosten in. De prijs van elke advertentie wordt bepaald door de locatie van de koper en het gewicht en de afmetingen van de advertentie.
  • Voeg uw postcode en verwerkingstijd toe – voer een aangepast bereik in.

Voeg alle details toe, zoals waar u wilt bezorgen, welke services kopers kunnen kiezen bij het afrekenen en of u al dan niet gratis bezorging aanbiedt.

Vergeet niet de exacte afmetingen en het gewicht van het artikel toe te voegen, ook wanneer het verpakt is.

Opmerking: u kunt al deze opties opslaan voor toekomstige aanbiedingen als een bezorgprofiel.

Welke tools te gebruiken voor het organiseren van leveringen?

  • Etsy bezorgprofiel

Het land van bestemming kan invoerbelastingen, douanerechten en vergoedingen heffen op pakketten die internationaal worden bezorgd.

Etsy available shipping services

Waarom is het belangrijk om internationale verzendvereisten te controleren?

Als u zich niet aan de wet houdt, stelt u zich bloot aan het betalen van hoge boetes. Etsy kan uw shop ook verbieden.

Hoe internationale verzending controleren?

Inklaringskosten, heffingen en belastingen zijn over het algemeen de verantwoordelijkheid van de koper. In sommige landen is Etsy verplicht om btw op geïmporteerde goederen te innen en af ​​te dragen aan de overheid.

Als een koper en een verkoper zich in verschillende landen bevinden, informeert Etsy kopers dat er aanvullende invoerrechten en belastingen van toepassing kunnen zijn.

Opmerking: Etsy heeft onlangs de wet gewijzigd (1 juli 2022) dat iedereen die naar Duitsland verzendt, certificering moet aanvragen bij de Duitse overheid. Als u zich toch niet registreert en het pakket naar Duitsland verzendt, kunt u een boete van €200.000 krijgen. Meer informatie hier.

Welke tools te gebruiken voor het controleren van internationale verzendvereisten?

  • Etsy Helpcentrum
  • Lokale aangepaste kantoorwebsites
  • Central Agency Packaging Register

Laat Etsy weten hoe u betaald wordt.

Etsy payment methods

Waarom is het belangrijk om betalings- en factureringsgegevens in te stellen?

Etsy biedt veel verschillende betalingsmogelijkheden, dus u moet degene kiezen die het beste bij u past.

Hoe betalings- en factureringsgegevens instellen?

  • Kies hoe je betalingen wilt accepteren – de opties omvatten PayPal, cheque of postwissel, “anders” en Etsy Payment.

Etsy Payments is de meest populaire optie die verkopers kiezen. Met deze optie accepteert u PayPal-, Apple Pay- en Etsy-cadeaubonnen en hebt u meer controle over uw financiën. Op deze manier kopen is veel veiliger, dus kopers zullen u in ruil daarvoor meer vertrouwen.

Opmerking: om uw aanbetalingen van Etsy te ontvangen, moet u een bankrekening en woonadres instellen in uw betalingsinstellingen.

Het is vermeldenswaard dat Etsy in de eerste plaats is ontworpen voor Amerikaanse burgers, dus de meest flexibele betalingsopties zijn voornamelijk voor hen beschikbaar. Als u uit Europa komt, hebt u misschien wat moeite om deel te nemen. De voorschriften zijn afhankelijk van uw land. Controleer ze om de meest geschikte betalingsverwerker te vinden om betalingen te ontvangen.

Welke tools gebruiken om betalingen in te stellen?

  • Etsy-betalingen

Hoewel uw shopbanner en shoplogo afzonderlijke afbeeldingen zijn, werken ze samen om Etsy-shoppers over uw merk te vertellen.

Waarom is het ontwerpen van uw etalage belangrijk?

Als kort welkomstbericht aan uw potentiële klanten moet uw etalage pakkend, gemakkelijk te begrijpen en relevant zijn voor wat u verkoopt. Wanneer kopers uw winkel binnenkomen, moet uw etalage onmiddellijk uitstralen waar uw bedrijf om draait.

Hoe ontwerpt u uw etalage met Etsy?

Het ontwerpen van uw Etsy-etalage is eenvoudig met behulp van hun ingebouwde tools.
U kunt foto’s uploaden, tekst toevoegen aan het ‘Over’-gedeelte en zelfs HTML gebruiken om het uiterlijk van je winkel aan te passen.

  • Er is een Etsy-winkelpictogram gekoppeld aan uw bedrijf. Deze afbeelding vertegenwoordigt uw winkel op de hele site, dus het moet het gevoel en de kwaliteit van uw bedrijf weerspiegelen.
  • Een Etsy-winkelpictogram moet hebben: eenvoudige afbeeldingen, minimale tekst, gedenkwaardig, begrijpelijk en verkleind tot 500 x 500 pixels.

Opmerking: het winkelpictogram wordt veel kleiner weergegeven in de Etsy-app, activiteitsfeeds en kassabonnen. Houd hier rekening mee bij het ontwerpen van uw logo.

Uw banner is waarschijnlijk het eerste dat uw klanten zien wanneer ze uw winkel bezoeken.

  • De Etsy-banner moet: een duidelijke boodschap, hoogwaardige beelden en een grootte van 1200 x 300 pixels hebben.

Welke tools kunt u gebruiken om uw winkelpui te ontwerpen?

  • Canva biedt Etsy-sjablonen (voor zowel Etsy-winkelpictogrammen als Etsy-winkelbanners), dus gebruik het om eenvoudig professionele afbeeldingen te maken als u een beginner bent op dit gebied. De premium-extensie extCanva kost ongeveer €13.
  • Adobe Illustrator en Photoshop zijn geweldige hulpmiddelen voor het maken van uw eigen afbeeldingen. Van €9,99 tot €54,99, afhankelijk van het abonnement.

Etsy biedt de mogelijkheid om je winkel te koppelen aan sociale mediaplatforms zoals Pinterest, Twitter, Facebook en Instagram.

LiveAgent - social media support software

Waarom is het zo belangrijk om uw Etsy shop aan social media te koppelen?

Dit is een geweldige manier om uw producten te promoten en een breder publiek te bereiken. Door uw producten op sociale mediasites te delen, kunt u nieuwe klanten aantrekken en meer verkopen realiseren.

Hoe koppelt u uw Etsy shop aan sociale media?

Ga naar het gedeelte Social media in uw shop en klik vervolgens op social media-accounts om Etsy aan uw profielen te koppelen.

Vanuit de Social media-sectie kunt u ook snelle berichten maken en belangrijke updates over uw Etsy-shop delen.

Etsy biedt zes soorten berichten:

  • Tot 25 van de nieuwste aanbiedingen die u heeft toegevoegd
  • Recente mijlpalen en successen zoals het jubileum van uw winkel
  • Huidige of aanstaande verkopen en kortingsbonnen
  • 5-sterrenrecensies
  • Items die u als favoriet hebt gemarkeerd

Welke tools kunt u gebruiken om uw winkel aan sociale media te koppelen?

  • Sociale media profielen op Instagram, Pinterest en Facebook, etc.
  • Etsy’s Social media sectie
  • Tools zoals Kontentino om uw aanwezigheid op sociale media effectief te beheren

Om uw potentiële klanten effectiever te bereiken via sociale media, kunt u overwegen tools als LiveAgent-ondersteuningssoftware voor sociale media te implementeren. Hiermee kunt u automatiseringsregels instellen en al uw berichten op sociale media verwerken vanuit één algemene inbox.

Etsy-advertenties zijn een geweldige manier om je producten te promoten, zowel in zoekresultaten als op andere Etsy-pagina’s.

Etsy ads example

Waarom is het belangrijk om betaalde advertenties te overwegen?

Door te investeren in betaalde promotie kunt u een breder publiek bereiken en mogelijk nieuwe klanten aantrekken.

Hoe begint u met het gebruik van Etsy Ads?

  • Ga naar Shop Manager > Marketing > Adverteren.
  • Maak een advertentiecampagne, kies welke listing u wilt promoten en stel een dagbudget in.
  • li>

Opmerking: dit is het maximale bedrag dat u bereid bent per dag uit te geven aan het adverteren van uw artikelen, dat u op elk moment kunt wijzigen. Het standaard minimale dagbudget is €1.

Etsy koppelt uw producten vervolgens aan relevante shoppers.

Houd er bij het maken van een advertentiecampagne rekening mee dat u het volgende moet doen:

  • Stel een budget in
  • Kies uw doelgroep
  • Selecteer de producten die u wilt promoten

Waar worden uw advertenties weergegeven?

Over de Etsy site, dus Etsy Zoeken, Categoriepagina’s en Marktpagina’s op zowel Etsy.com als de Etsy app.

Om het adverteren voor individuele listings te starten of te stoppen, gaat u naar Etsy Ads en beheert u al uw huidige campagnes van daaruit.

Welke tools te gebruiken voor betaalde advertenties?

  • Etsy Ads
  • Google Ads

U kunt prijsverlagingen aanbieden voor uw artikelen, verzendkosten of beide.

Sales manager

Waarom is het belangrijk om kortingen aan te bieden?

Ze zijn een geweldige manier om kopers te verleiden, vooral als u net begint. Door kortingen aan te bieden, kunt u de aandacht vestigen op uw winkel en de kans vergroten dat mensen bij u kopen.

Hoe geeft u kortingen op Etsy?

Etsy biedt verkopers drie manieren om korting te geven op items in hun winkels: uitverkoop, promotiecodes en gerichte aanbiedingen.

  • Uitverkoop – korting op sommige of al uw artikelen voor een bepaalde doelgroep voor een beperkte periode.
  • Promotiecodes – kopers kunnen ze gebruiken tijdens het afrekenen. Deel codes via Berichten, sociale media, winkelaankondigingen of op een andere manier.
  • Gerichte aanbiedingen – maak promotiecodes die automatisch worden gemaild naar klanten die interesse hebben getoond in uw artikelen.

Ga naar Shop Manager > tabblad Marketing > Uitverkoop en kortingen en stel daar alle kortingen in.

U kunt kiezen uit dergelijke soorten kortingen, zoals een kortingspercentage, een vast bedrag of gratis standaardverzending.

➡️ Als u meer informatie nodig hebt, bekijk dan de Etsy Helpcentrum.

Enkele tips voor het aanbieden van artikelkortingen:

  • Overweeg een percentage van de oorspronkelijke prijs van het artikel te geven
  • Denk na over het aanbieden van één koop, ontvang één deal
  • Doe een bundelkorting die shoppers geld bespaart wanneer ze meerdere kopen items tegelijk

Zorg er wel voor dat u enkele richtlijnen opstelt, zodat u niet bij elke verkoop geld verliest.

Welke tools gebruiken om kortingen aan te bieden?

  • Ingebouwde tool van Etsy
  • Promotiecodes
  • Gerichte aanbiedingen
  • Verkoop

Veel Etsy-verkopers vertrouwen op deze communityruimtes om hun bedrijf te laten groeien, dus praat mee met andere verkopers.

Join Etsy community

Waarom is het belangrijk om lid te worden van de Etsy-community?

Het is een geweldige plek om contact te maken, te netwerken en medewerkers te vinden. Chat met andere verkopers om te ontdekken wat er nieuw is op Etsy, vraag om advies of bespreek alles wat u leuk vindt.

Hoe raakt u betrokken bij de Etsy-community?

De beste manier is om lid te worden van een van de vele teams die beschikbaar zijn.

Welke tools kunt u gebruiken om lid te worden van Etsy-community’s?

  • Etsy’s eigen communityforums
  • Facebook-groepen gewijd aan Etsy-verkopers
  • Instagram-hashtags specifiek voor Etsy-shops en -producten
  • Online-directory’s die Etsy vermelden winkels in specifieke categorieën of niches

Als u uw eerste bestelling hebt ontvangen, maar niet weet wat u vervolgens moet doen, heeft Etsy een geweldige tool in hun Shopmanager om alles bij te houden.

Etsy Shop Manager dashboard

Waarom is het belangrijk om Shop Manager te gebruiken?

Door Shop Manager te gebruiken, kunt u vanaf één plek zien welke bestellingen zijn betaald en verzonden, en verzendlabels afdrukken. Houd uw kopers ook op de hoogte van de status van hun aankopen om vertrouwen op te bouwen en ervoor te zorgen dat ze terugkomen voor meer.

Hoe bestellingen beheren?

Nadat u uw eerste bestelling hebt ontvangen, gaat u naar uw Shopmanager en werkt u de bestelstatus bij. Op deze manier weet de koper dat u zijn bestelling hebt ontvangen en eraan werkt. U kunt ook een bericht achterlaten als uw vragen hebt over hun aankoop.

Opmerking: door op Bestelling voltooien te klikken, kunt u een optionele opmerking voor de koper, een trackingnummer, een verzendprovider voor het pakket en de verzenddatum instellen.

Nadat u het item hebt verzonden, markeert u de bestelling als verzonden in de Shopmanager. Hierdoor krijgt de koper een melding dat zijn bestelling onderweg is.

Met Shop Manager kunt u ook:

  • Facturen maken en verzenden
  • Verzendlabels afdrukken
  • Betalingen volgen
  • Communiceren met kopers

Welke tools kunt u gebruiken om uw bestellingen te beheren?

  • Etsy-winkelmanager

Stuur de koper na ontvangst van een bestelling snel een bedankje via Etsy.

Thank you for your order template

Waarom is het belangrijk om uw kopers te bedanken?

Allereerst zijn het gewoon goede manieren. Door je klanten te bedanken, begint u een relatie met ze op te bouwen en vergroot u de kans dat ze in de toekomst weer iets bij je kopen. Ook als er ooit problemen zijn met een bestelling, kan de situatie worden opgelost door de klant vooraf te bedanken.

Hoe bedankt u uw kopers voor hun bestelling?

In uw bericht moet u:

  • Bedank ze voor hun bestelling
  • Bevestig dat u de bestelling hebt ontvangen en deze aan het verwerken bent
  • Geef ze een geschatte levertijd
  • Voeg een link toe naar uw winkelbeleid
  • Laat ze weten hoe ze contact met u kunnen opnemen als ze vragen hebben

Welke tools kunt u gebruiken om uw kopers te bedanken?

  • Etsy direct messaging-systeem

Verpak uw bestelling met liefde, dan is het tijd om hem te versturen.

Etsy - Completing order

Waarom is het belangrijk om een ​​effectieve strategie te hebben voor het verzenden van bestellingen?

U kunt tijd en geld besparen door een effectieve uitvoerings- en verzendstrategie te implementeren.

Hoe bestellingen verzenden en voltooien?

  • Bereken de verzendgegevens (gewicht, maat, vervoerder) zodat u de verzendkosten nauwkeurig kunt berekenen.
  • Zodra uw bestelling onderweg is, markeert u deze als verzonden op Etsy en voeg eventuele trackinginformatie toe.
  • Ga naar Shop Manager > Orders & Verzending > Klik op het timerpictogram aan de rechterkant van de bestelling die u hebt verzonden en klik vervolgens op Bestelling afronden.

Opmerking: wanneer een verzendlabel op Etsy wordt gekocht, wordt de bestelling automatisch voltooid en wordt er een verzendbericht naar de koper verzonden op de verzenddatum van het label.

Welke tools te gebruiken voor verzending en het voltooien van de bestelling?

Vergeet niet om de koper een paar woorden te vragen over zijn ervaring met uw product.

customer reviews checks

Waarom is het belangrijk om beoordelingen te vragen?

Uw kopers om beoordelingen vragen is een geweldige manier om feedback over uw producten te krijgen om uw bedrijf te verbeteren. Recensies zijn ook belangrijk voor het opbouwen van vertrouwen bij potentiële klanten.

Hoe vraagt u om beoordelingen op Etsy?

Etsy stelt kopers in staat beoordelingen achter te laten nadat hun bestellingen zijn aangekomen.

Uw kopers kunnen u samen met een bericht een beoordeling van 1 tot 5 sterren geven. Deze beoordelingen kunnen door het publiek in uw winkel worden bekeken. En maak uu geen zorgen over het krijgen van anonieme feedback. Kopers kunnen alleen reviews achterlaten als ze zijn ingelogd op Etsy.

Opmerking: u kunt beoordelingen rapporteren waarvan u denkt dat ze Etsy’s richtlijnen schenden.

Welke tools te gebruiken om reviews te vragen?

  • Geen – beoordelingen worden automatisch toegevoegd

Samenvatting van het starten van een checklijst voor een Etsy shop

Stel vast of uw idee een haalbare zakelijke kans is

Aan de slag

  • Maak een Etsy-account aan

Configuratie van de Etsy-winkel

  • Stel uw winkelvoorkeuren in
  • Kies uw winkelnaam
  • Bevoorraad uw winkel
  • Voeg details van productvermeldingen toe
  • Leveringen organiseren
  • Controleer internationale verzendvereisten
  • Stel uw betalings- en factuurgegevens in
  • Ontwerp uw winkelpui

Promotie

  • Koppel uw winkel aan sociale media
  • Denk aan betalende advertenties
  • Overweeg om kortingen aan te bieden
  • Word lid van de Etsy-community en teams

Begin met verkopen

  • Word lid van de Etsy-community en teams…
  • Bedank de koper voor het plaatsen van een bestelling
  • Verzend en voltooi de bestelling
  • Vraag naar beoordelingen

Als u het meeste uit uw nieuwe bedrijf wilt halen, kan LiveAgent u helpen. Het is een tool die tal van handige functies biedt voor het bieden van uitstekende klantenservice, zoals livechat, ticketingsysteem en omnichannel-inbox voor sociale media. Probeer het gratis uit!

Frequently asked questions

Is Etsy het waard in 2022?

Absoluut – het is een van de toonaangevende online marktplaatsen wereldwijd . U kunt een goed inkomen verdienen met een Etsy-winkel, en het runnen ervan kost niet veel.

Wie betaalt de verzendkosten op Etsy?

De koper betaalt voor verzending op Etsy. Dit is iets waar u rekening mee moet houden bij het prijzen van uw artikelen. Houd ook rekening met de kosten van verpakkingsmateriaal.

Hoe worden Etsy-verkopers betaald?

Etsy gebruikt Direct afrekenen om betalingen voor verkopers te verwerken. Met Direct Checkout kunnen kopers betalen met kredietkaart of betaalkaarten, Etsy Gift Cards of PayPal. Wanneer u een betaling voor een bestelling ontvangt, wordt deze op uw Etsy Payments-account gestort. Van daaruit kunt u het geld overmaken naar uw bankrekening.

Kunt u leven van een Etsy-winkel?

Ja, in feite doen veel mensen dat. Het is belangrijk om te beginnen met een product dat mensen willen kopen. Dit lijkt misschien voor de hand liggend, maar het is de moeite waard om te zeggen, omdat zoveel mensen dingen proberen te verkopen die niemand wil. Doe uw onderzoek om na te gaan of er een markt is voor wat u wilt verkopen.

Met hoeveel producten moet u beginnen op Etsy?

Etsy raadt er ten minste 10 aan, want hoe meer vermeldingen u hebt, hoe groter de kans dat klanten u vinden. Dit geeft u een goede selectie van items om uit te kiezen en helpt u ook om de interesse van klanten te peilen.

Wat zijn de vereisten voor het openen van een Etsy shop?

Je moet minimaal 18 jaar oud zijn en een creditcard of betaalpas hebben om een Etsy shop te openen. U moet ook enkele andere gegevens verstrekken, zoals uw wettelijke naam, adres en telefoonnummer.

Hoeveel kost het om een shop op Etsy te runnen?

Er zijn een aantal kosten waar u rekening mee moet houden:

  • Etsy listingkosten – er wordt u €0,20 aangerekend voor elk item dat u te koop aanbiedt op Etsy.com of Etsy’s mobiele apps. Elke aanbieding heeft een looptijd van 4 maanden, of totdat het object is verkocht. Na deze tijd worden er opnieuw listingkosten in rekening gebracht als u ervoor kiest om het item opnieuw aan te bieden.
  • Transactiekosten – Wanneer u een verkoop doet via Etsy.com, worden er transactiekosten van 6,5% in rekening gebracht van de totale aanbiedingsprijs plus het bedrag dat u in rekening brengt voor bezorging en cadeauverpakking.
  • Verwerkingskosten voor betalingen – Als u Etsy Payments gebruikt (wat de aanbevolen methode is), worden er kleine kosten in rekening gebracht voor elke transactie. Etsy Payments is de gemakkelijkste manier om betaald te krijgen op Etsy, omdat kopers hiermee kredietkaarten, betaalkaarten, Etsy Gift Cards en PayPal kunnen gebruiken.

Wat heb ik nodig om te beginnen met verkopen op Etsy?

Om te beginnen met verkopen op Etsy, moet u een account aanmaken en uw winkel opzetten. U moet ook vermeldingen voor uw producten maken, die elk een foto, productbeschrijving, prijs, verzendinformatie en trefwoorden moeten bevatten.
U moet ook een betaalmethode voor uw klanten kiezen. Etsy biedt direct afrekenen en PayPal als betalingsopties.
Gebruik de bovenstaande checklijst om te voorkomen dat uw cruciale stappen overslaat bij het starten van uw Etsy shop.

Gerelateerde bronnen

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo