Woman blogging

Lead magneet checklijst

Ben je een blogger, een contentstrateeg of een conversie-optimizer die op zoek is naar een verleidelijke lead magneet?

Gebruik deze checklijst om te garanderen dat u alle elementen van een succesvolle lead magneet in huis hebt.

Het belang van een lead magneet checklijst

Leadmagneten zijn een van de meest effectieve manieren om gekwalificeerde leads te genereren en conversies te verbeteren. Het is niet meer genoeg om een geweldige blogpost te maken en mensen om hun emailadres te vragen.

De uitdaging is om magneten te maken die echt werken. Aangezien het hele proces vrij complex is, streven we ernaar om het voor u zo veel mogelijk te vereenvoudigen.

Onze checklijst voor leadmagneten helpt u alle aspecten van het creëren van een lead magneet te behandelen die potentiële klanten in betalende klanten verandert en hen op het koperstraject duwt.

Wie kan profiteren van een lead magneet checklijst?

Iedereen die een effectieve lead magneet wil creëren. Met deze checklijst kunt u controleren of u over alle benodigde elementen beschikt.

  • Bloggers: om hun emailadreslijsten te laten groeien.
  • Content Strategists: om conversies te verbeteren met een goed gemaakte lead magneet.
  • Bedrijfseigenaren: om meer potentiële klanten aan te trekken en een populaire lead magneet te creëren die werkt.
  • Managers aanwerven: om het aantal kwalitatieve sollicitanten te vergroten.
  • B2B-bedrijven: om B2B-kopers te genereren via bijvoorbeeld contentmarketingstrategieën.

Verken de checklijst voor lead magneten

Lead magneet checklijst

Zorg ervoor dat uw leadmagneet relevant is voor de juiste doelgroep door uzelf af te vragen: “Voor wie is dit nuttig?”.

Waarom is het belangrijk om uw doelgroep te kiezen?

Als uw leadmagneet niet relevant is voor de doelgroep, is de kans kleiner dat ze voldoende geïnteresseerd zijn om zich te abonneren en ermee bezig te zijn.

Target audience illustration
It’s best to reach target audience (source: ringcentral.com)

Hoe kiest u uw doelgroep?

Er kunnen verschillende dingen worden gedaan om uw leadmagneet relevanter te maken voor de juiste doelgroep:

  • Doe wat onderzoek naar wie uw doelgroep is en waarin ze geïnteresseerd zijn.
  • Bekijk de leadmagneten van uw concurrent en kijk wat zij te bieden hebben. U kunt ook sociale media of Google gebruiken om naar hen te zoeken en erachter te komen voor wie ze relevant zijn.
  • Als u bestaande klanten heeft, vraag hen of uw huidige leadmagneten nuttig voor hen zijn. Dit geeft u enig inzicht in wie nog meer hetzelfde type inhoud zou willen lezen.

Welke tools moet u gebruiken om uw doelgroep te kiezen?

  • sociale media
  • enquêtes
  • Google Zoeken

Wat is het belangrijkste voordeel dat potentiële klanten zullen behalen door zich te abonneren op en interactie te hebben met uw leadmagneet?

Waarom is het bepalen van uw waardepropositie belangrijk?

Uw leadmagneet zal niet effectief zijn als deze niet iets van onschatbare waarde biedt voor uw doelgroep. Daarom moet uw waardevoorstel opvallen en rechtstreeks met hen spreken.

LiveAgent value proof
Example of LiveAgent values

Hoe kunt u de waardepropositie bepalen?

  • Denk na over wat uw product of dienst anders maakt dan die van uw concurrenten.
  • Wat zijn de belangrijkste pijnpunten die uw doelgroep ervaart?
  • Wat zijn de belangrijkste pijnpunten die uw doelgroep ervaart? worstelen ze ermee dat u ze kunt helpen oplossen?

Welke tools moet je gebruiken om de waardepropositie te bepalen?

  • concurrentieonderzoek
  • klantonderzoek
  • interviews

Het is tijd om na te denken over welke tools en bronnen u nodig hebt om een ​​leadmagneet te maken.

Ze kunnen software, afbeeldingen, lettertypen of zelfs bewerkbare sjablonen bevatten als u een specifieke indeling gebruikt, zoals een eboek.

Knowledge Base Templates
Free resources and tools are handy

Waarom is het belangrijk om de resources en tools te beoordelen?

Als u niet over de benodigde tools en middelen beschikt om uw leadmagneet te maken, zal het moeilijk (of onmogelijk) zijn om dit te doen. Als u niet over de juiste tools beschikt, kan dit het creatieproces ook vertragen, wat betekent dat uw leadmagneet mogelijk niet op tijd klaar is voor lancering.

Hoe gaat u om met het beoordelen van de bronnen en tools?

  • Als u niet zeker weet welke tools en bronnen u nodig hebt, doe dan wat onderzoek online of vraag het aan andere professionals in uw vakgebied.
  • Zoek naar sjablonen of software die u kunnen helpen bij het maken van het creatieproces eenvoudiger.
  • Overweeg een deel van het werk uit te besteden als u niet de tijd of middelen heeft om alles zelf te doen.

Welke tools moet u gebruiken om de bronnen en tools te beoordelen?

  • Google zoeken
  • concurrentieonderzoek
  • interviews

Een hoofdmagneetoverzicht kan handig zijn als u iets complexers maakt, zoals een online cursus of gids (het overzicht helpt het project op schema te houden).

Waarom is een leadmagneetoverzicht belangrijk?

Een overzicht dwingt u om over uw inhoud na te denken en eventuele knikken op te lossen voordat u verder gaat. Het is ook een geweldige manier om te bepalen hoe lang uw leadmagneet zal zijn.

Project plan and review
Plan and outline can help successful finish (source: wrike.com)

Hoe maak u een leadmagneet schets?

  • Begin met het opschrijven van de belangrijkste punten die u in uw leadmagneet wilt behandelen.
  • Maak vervolgens een ruwe tijdlijn voor wanneer elk punt moet worden behandeld.
  • Als nodig, splits elk punt in meer detail op om afzonderlijke secties binnen uw leadmagneet te maken.

Welke tools moet u gebruiken om een ​​leadmagnet-omtrek te maken?

  • Word
  • presentatiesoftware (bijv. PowerPoint)
  • mind mapping tool
  • onderzoek/interviews

Als u eenmaal hebt bepaald wat uw leadmagneet zal zijn en voor wie deze relevant is, is het tijd om aan de slag te gaan met het daadwerkelijke creatieproces.

De inhoud moet bruikbaar, waardevol en nuttig zijn voor uw doelgroep.

Content email templates
Creative and relevant content is irresistible

Waarom is het belangrijk om onweerstaanbare inhoud te creëren?

U hebt een leadmagneet nodig waar uw leads echt baat bij hebben als u wilt dat ze uw toekomstige klanten worden.

Hoe maakt u onweerstaanbare inhoud?

  • Wees niet bang om buiten de kaders te denken. Uw leadmagneet kan veel verschillende vormen aannemen, maar het moet altijd waarde hebben en uw leads helpen hun problemen op te lossen. Het kan zelfs iets groters worden als u genoeg interesse krijgt van abonnees.
  • Verdeel de inhoud op met afbeeldingen, audiobestanden, infographics en video’s om het aantrekkelijk te maken.

Welke tools moet u gebruiken om onweerstaanbare inhoud te maken?

  • tools voor het maken van inhoud, zoals Canva, Adobe Photoshop of Adobe Illustrator
  • Google Docs

Zodra u alle componenten op hun plaats heeft, is het tijd om een ​​bestemmingspagina voor uw leadmagneet te maken. Hier gaan potentiële abonnees heen om meer te weten te komen over wat uw leadmagneet is en hoe ze deze in handen kunnen krijgen.

Waarom is het belangrijk om een ​​landingspagina voor leadmagneten te maken?

Een bestemmingspagina is een essentieel onderdeel van het proces voor het genereren van leads. Het is het eerste wat potentiële abonnees zien, dus het moet opvallend en overtuigend zijn.

LiveAgent landing page
Live Agent landing page

Hoe maakt u een leadmagneet voor een bestemmingspagina?

  • Denk na over welk ontwerp en welke lay-out het beste bij uw leadmagneet passen.
  • Voeg duidelijke en beknopte informatie toe om abonnees te overtuigen de volgende stap te zetten.

Welke tools moet u gebruiken om een ​​landingspagina te maken?

  • Landingi.com of een andere bouwer van bestemmingspagina’s
  • sjablonen voor bestemmingspagina’s

Nu u de inhoud hebt, moet u beslissen hoe deze wordt verspreid.

Waarom is opmaak belangrijk?

Dit zorgt ervoor dat alles er verzorgd en professioneel uitziet wanneer het naar abonnees wordt verzonden.

Marketing Email Templates
Emails should look professional and be easy to read

Hoe emailbezorging of publicatie opmaken?

  • Als u een pdf maakt, zorg er dan voor dat de lay-out en het ontwerp professioneel en gebruiksvriendelijk zijn.
  • Als u een email verstuurt, overweeg dan een sjabloon te gebruiken of iets visueel aantrekkelijks te ontwerpen dat trekt de aandacht van mensen.

Welke tools kunnen helpen bij het formatteren voor emailbezorging/publicatie?

  • MailChimp
  • Adobe InDesign
  • Adobe Photoshop

Zodra uw leadmagneet is gepubliceerd, moet u de prestaties ervan controleren. Meet de resultaten en vergelijk verschillende varianten van de leadmagneet. Test, leer en verbeter.

Waarom is het testen en meten van resultaten belangrijk?

U moet de resultaten van uw leadmagneet testen en meten om te zien welke variant het beste presteert. Dit zal u helpen de effectiviteit van uw leadmagneten in de toekomst te verbeteren.

Analytics overview LiveAgent
LiveAgent’s analytics overview

Hoe test en meet u leadmagneetresultaten?

  • Test verschillende varianten van uw leadmagneet.
  • Houd de potentiële klanten bij die u gedurende een bepaalde periode van uw leadmagneten verwerft. Zo kunt u zien welke variant het beste is voor uw bedrijf en wat mensen zoeken in een gratis cadeau.
  • Ga door met deze checklist om erachter te komen hoe u het succes van uw leadmagneet kunt meten.

Welke tools u moet gebruiken voor het testen en meten van de resultaten van uw leadmagneet ?

  • Google Analytics
  • enquêtes per email
  • Hotjar om te zien hoe mensen omgaan met uw leadmagneet

Als u een leadmagneet hebt die goed werkt, is het tijd om deze te promoten. Deel het op sociale media, in uw emailhandtekening en gebruik digitale marketing.

Waarom is het promoten van een leadmagneet belangrijk?

Als mensen uw leadmagneet niet kennen, zullen ze zich niet abonneren op uw nieuwsbrief, enz. Om de effectiviteit ervan te maximaliseren, moet u deze promoten.

LiveAgent social media customer service
LiveAgent’s social media managing

Hoe om te gaan met de leadmagnet-promotie?

  • Deel het op sociale media.
  • Voeg het toe aan uw website of blog.
  • Stuur een email om de leadmagneet te promoten.

Welke tools moet u gebruiken om je leadmagneet te promoten?

  • Kontentino om u te helpen bij het plannen van posts op sociale media.
  • MailChimp om een ​​emailcampagne te maken en te verzenden die de leadmagneet promoot.
  • AWeber om een ​​aanmeldingsformulier voor uw leadmagneet op uw website of blog.

De checklist voor het maken van een lead magneet

Uw leadmagneet moet beloven iets te leveren wat uw publiek wil of nodig heeft.

Waarom is een leadmagneettitel belangrijk?

Verzin titels met hoofdmagneten die intrigeren en ervoor zorgen dat uw publiek meer wil weten.

types of titles
Creative and catchy title importance (source: yorksj.ac.uk)

Hoe bedenkt u een leadmagneettitel?

Bedenk met welke problemen uw potentiële klanten op dit moment worden geconfronteerd. Bedenk hoe u ze kunt helpen aanpakken en zorg ervoor dat deze oplossing iets is waardoor ze op de lange termijn bij u betrokken blijven.

Wat zijn de beste tools om te gebruiken om met leadmagnettitels te komen?

Er zijn een aantal verschillende tools die je kunt gebruiken om geweldige titels voor leadmagneten te bedenken. Enkele populaire zijn:

  • BuzzSumo
  • Google AdWords Zoekwoordplanner
  • Beantwoord het publiek

Er is geen “sweet spot” als het gaat om de lengte van de loodmagneet, maar het hangt allemaal af van het type loodmagneet dat u gaat maken.

Waarom is de lengte van een loodmagneet van belang?

Uw leadmagneet moet lang genoeg zijn om waarde te bieden, maar niet zo lang dat hij overweldigend wordt.

WordPress article details
WordPress article details could help with word count tracking

Hoe komt u aan het aantal doelwoorden?

Idealiter zou je moeten streven naar een leadmagneet van een paar pagina’s lang. Alles korter dan dat, en u biedt mogelijk niet genoeg waarde. Iets langer dan dat, en u loopt het risico de aandacht van lezers te verliezen voordat ze de kans krijgen om zich aan te melden.

Welke tools tellen woorden?

Er is een functie voor het tellen van woorden in elke tekstverwerker, die eenvoudig te gebruiken is.

Dit is een cruciale stap bij het opmaken van teksten zodat ze gemakkelijk te begrijpen zijn.

Waarom is het belangrijk om pauzes te maken in een leadmagneet?

Door uw leadmagneet op te splitsen in kleinere stukjes, wordt het gemakkelijker te begrijpen en te begrijpen voor de lezers.

Hoe plaatst u de pauzes in een leadmagneet?

Als uw hoofdmagneet bijvoorbeeld een lijst met stappen in een proces is, kan het opnemen van een afbeelding voor elke fase de lezer helpen te visualiseren hoe het werkt en elke stap gemakkelijker te onthouden.

Website wireframe illustration
Proper text to image ratio usefulness

Welke tools moet u gebruiken om pauzes in een leadmagneet te maken?

Enkele populaire methoden om de inhoud van een leadmagneet op te splitsen zijn:

  • lijsten
  • koppen en tussenkoppen
  • vetgedrukte tekst
  • cursief
  • afbeeldingen

Dit is vooral belangrijk als u een langwerpig stuk inhoud schrijft voor één specifiek zoekwoord.

Keywords graphic
Including keywords will help the site to rank better

Waarom is het opnemen van zoekwoorden belangrijk?

Om uw leadmagneet hoger te laten scoren in zoekmachines.

Hoe zoekwoorden op te nemen?

Neem trefwoorden op in de titel en in het hele document. Primaire zoekwoorden moeten worden opgenomen in de eerste alinea van uw leadmagneet.

Met welke tools kunt u zoekwoorden vinden?

U kunt veel verschillende hulpprogramma’s gebruiken om relevante zoekwoorden te vinden, zoals het Hulpprogramma voor zoekwoorden van Google Adwords.

Intern linken is het gebruik van links in uw leadmagneet-inhoud die verwijzen naar andere pagina’s op uw website.

Lezers voorzien van extra inhoud is een geweldige manier om de betrokkenheid en retentie te vergroten, en om meer verkeer naar uw andere inhoud te leiden.

Elk hoofdstuk van uw hoofdmagneetdocument moet ten minste één interne link bevatten.

Internal linking illustration
Internal linking has many benefits

Enkele populaire methoden voor interne links zijn:

  • tekst verankeren met hyperlink
  • voetnoten

Het formaat van uw leadmagneet moet worden gekozen op basis van hoe u wilt dat deze eruitziet en aanvoelt.

Waarom is het formaat belangrijk?

Het opmaken van uw leadmagneet is net zo belangrijk als de inhoud zelf, omdat deze op het eerste gezicht goed zou moeten zijn. Alleen de opmaak kan dat beveiligen.

Hoe de indeling instellen?

Uw hoofdmagneetdocument kan veel verschillende indelingen aannemen, waaronder video, audio, pdf-indeling, eBooks of webinars/video’s met dia’s (slideshare).

informational email templates
Setting up the format according to the context

Het maakt niet uit welk formaat je gebruikt, zolang u maar waarde toevoegt aan je publiek. U moet alleen voorkomen dat de lezer in verwarring raakt door te veel verschillende formaten aan te bieden.

Welke tools moet u gebruiken om de indeling in te stellen?

Hulpprogramma’s die kunnen helpen bij het formatteren zijn onder meer:

  • FileZigzag
  • Kaliber
  • Nitro

Voeg indien nodig afbeeldingen of video-inhoud toe om concepten verder uit te leggen.

Waarom is het belangrijk om afbeeldingen en video’s toe te voegen?

Het opnemen van afbeeldingen of video’s is een geweldige manier om uw leadmagnetinhoud aan te vullen en lezers betrokken te houden.

Media optimization illustration
Adding multimedia content

Hoe voeg ik afbeeldingen en video’s toe?

Uw bronnen moeten van hoge kwaliteit zijn, relevant en complementair aan uw onderwerp.

Uw kunt video’s ook gebruiken als korte beschrijvingen die mensen aanmoedigen om leadmagneten te downloaden of als introductie tot verdere inhoud.

Welke tools moet u gebruiken om afbeeldingen en video’s toe te voegen?

  • tools voor grafische ontwerpers
  • stock afbeeldingen
  • YouTube
  • Vimeo

De toon, stem en algemene stijl zijn afhankelijk van het onderwerp dat u in uw leadmagneet behandelt.

Waarom zijn de stem en toon belangrijk?

De toon en stem van uw schrijven versterken de inhoud zelf. Het spreekt ook de doelgroepen beter aan omdat ze zich ermee kunnen identificeren.

Hoe stem en toon aanpassen?

Houd rekening met twee aanpassingsniveaus. Ten eerste, zorg er in het algemeen voor dat uw leadmagneet altijd nuttig, informatief en positief is. Pas op een meer specifiek niveau de toon aan op uw doelgroep. U kunt bijvoorbeeld meer informele taal gebruiken over een populair onderwerp, maar professioneel blijven wanneer bekend is dat de doelgroep zich aan zakelijk jargon houdt.

Welke tools moet u gebruiken om stem en toon aan te passen?

  • Hemingway-app
  • Tone Checker
Hemingway App
Hemingway app editor

Kies voor een eenvoudige, gemakkelijk te lezen lay-out die visueel aantrekkelijk is.

Waarom is het organiseren van uw lay-out belangrijk?

Bij het maken van een leadmagneet is het essentieel om te overwegen hoe de inhoud wordt georganiseerd en ingedeeld. Dit zal de lezers helpen de informatie gemakkelijker op te nemen.

Writing on keyboard illustration
Simple and easy-to-read layout optimization

Hoe organiseert u de lay-out?

Maak een plan, bereid verschillende lay-outs voor om te zien welke er het beste uitziet. Vergeet de visuele hiërarchie niet.

Welke tools moet u gebruiken om uw lay-out te ordenen?

  • lijsten met opsommingstekens
  • koppen en subkoppen
  • afbeeldingen en video’s

Leads zouden geen moeite moeten hebben om meer informatie over u te vinden of om u aanvullende vragen te stellen.

Waarom is het toevoegen van een chatknop belangrijk?

Het is een geweldige manier om meer directe klantenondersteuning te bieden, en het kan u ook helpen om leads te verzamelen. Chatbots worden steeds populairder, dus als u er een aan uw site toevoegt, kunt u een voorsprong op de concurrentie krijgen, hoewel niets beter is dan live ondersteuning op chat.

Hoe voegt u een chatknop toe aan een leadmagneet?

U kunt een chatwidget toevoegen aan de bestemmingspagina van uw leadmagneet. Met LiveAgent kunt u in een paar eenvoudige stappen live chat toevoegen:

  • Kies een chatknop.
  • Pas het chatvenster aan.
  • Integreer het naar de website (in minder dan een minuut).

En dat is alles, hij staat klaar om uw klanten te helpen!

Customize chat button in Customer service software - LiveAgent

Welke tools moet u gebruiken om een ​​chatknop toe te voegen?

Voeg een sterke call-to-action (CTA) toe die uw publiek vertelt wat u wilt dat ze vervolgens doen en help hun conversiepad te verkorten.

Waarom is een CTA belangrijk?

Een goede call-to-action is een noodzaak als u al uw leadmagnet-lezers geïnteresseerd en klaar voor actie wilt houden.

LiveAgent's CTA buttons
LiveAgent’s call to action buttons

Hoe de CTA aangeven?

Dit kan zoiets simpels zijn als ‘nu downloaden’ of ‘lees meer’, maar u moet ervoor zorgen dat het duidelijk is dat uw leadmagneet klaar is om te downloaden.

  • doe een aantrekkelijk aanbod
  • geef ze het gevoel dat ze niets kunnen missen door zich niet aan te melden
  • creëer een gevoel van urgentie met tijdslimieten of beperkte beschikbaarheid

Welke tools moet u gebruiken om de CTA duidelijk te vermelden?

  • AIDA-model
  • formules voor copywriting

In 2022 moet u zeker op mobiele telefoons letten.

Waarom is het belangrijk om een ​​leadmagneet voor mobiele gebruikers aan te passen?

Mobiele apparaten vormen al een aanzienlijk deel van het webverkeer, dus u wilt zeker geen lezers verliezen omdat het bestand niet werkt op specifieke apparaten.

Mobile testing illustration






Mobile-Friendly is People Friendly

Hoe past u een leadmagneet aan voor mobiele gebruikers?

U moet uw leadmagneet-bestemmingspagina optimaliseren en de tekst zo opmaken dat deze ook op kleinere schermen leesbaar is.

Welke tools moet je gebruiken voor het aanpassen van de leadmagneet voor mobiele gebruikers?

Er zijn bepaalde tools waarmee u een leadmagneet voor mobiele apparaten kunt optimaliseren, zoals Google Search Console of mobielvriendelijke test.

Lees uw leadmagneet meerdere keren om ervoor te zorgen dat deze geen spel- of grammaticale fouten bevat.

Waarom is proeflezen zo belangrijk?

Het is van het grootste belang dat uw exemplaar geen fouten bevat als u zich als expert wilt profileren.

Proofreading
Avoiding mistakes with proofreading

Hoe om te gaan met proeflezen?

Controleer en stuur uw team de definitieve versie van de inhoud. Als u niet in uw moedertaal schrijft, huur dan een expert in om uw inhoud te proeflezen, kijk of het natuurlijk klinkt en controleer op fouten.

Welke tools moet u gebruiken om te proeflezen?

  • Grammatica
  • Hemingway-app
  • ProWritingAid

Hoe de effectiviteit van een lead magneet te meten?

  • Aanmeldpercentage

Het aanmeldingspercentage is het aantal mensen dat zich abonneert in ruil voor uw lead magneet gedeeld door het totale aantal bezoekers van de pagina.

Deze statistiek kan u helpen te meten hoe goed uw lead magneet presteert, dus controleer deze regelmatig om te zien of u wijzigingen moet aanbrengen.

  • Voltooiingspercentage lead formulier

Dit is het aantal mensen dat het formulier van uw lead magneet heeft ingevuld, gedeeld door het totale aantal bezoekers van die pagina.

  • Rendement op investering

Rendement op investering (ROI) is de hoeveelheid geld die u verdient met uw leadmagneet, gedeeld door de kosten voor het maken en promoten ervan, vermenigvuldigd met 100 om een percentage te geven.

Hoe hoger uw rendement op investering (met andere woorden, hoe meer voordelen uw campagne genereert), hoe beter. Houd dit nummer dus altijd in de gaten.

  • Downloadsnelheid

Dit is het percentage leads dat uw leadmagneet heeft gedownload nadat ze zich ervoor hadden aangemeld.

U kunt deze statistiek gebruiken om te bepalen of uw lead magneet zijn belofte nakomt en of mensen profiteren van waar ze zich voor hebben aangemeld.

  • Engagement

Het percentage leads dat na het downloaden een interactie aangaat met uw lead magneet (delen op sociale media, reageren, u een email sturen).

Deze statistiek kan u helpen bepalen of mensen profiteren van waar ze zich voor hebben aangemeld en of ze dit verder willen delen.

  • Openpercentage

Dit is het percentage leads dat uw lead magneet email heeft geopend.

Het kan u helpen te bepalen hoe goed uw onderwerpregel de interesses van mensen vangt en hen overtuigt om het bericht te openen.

  • Klikfrequentie

Het aantal mensen dat op een link in uw lead magneet email heeft geklikt, gedeeld door het aantal mensen dat de link heeft geopend.

Als de klikfrequentie laag is, betekent dit dat mensen niet geïnteresseerd zijn in wat u aanbiedt. Als gevolg hiervan moet u mogelijk opnieuw nadenken over uw lead magneet of hoe u deze levert.

  • Afmeldpercentage

Dit is het percentage leads dat besloot zich af te melden voor toekomstige e-mails nadat ze zich hadden aangemeld voor uw lead magneet.

Als dit aantal hoog is, kan dit een teken zijn dat u enkele wijzigingen in uw lead magneet moet aanbrengen (zorg ervoor dat de inhoud doet wat het belooft).

  • Leadkwaliteit

De kwaliteit van leads gegenereerd uit uw lead magneet.

Deze statistiek kan u helpen bepalen of de leads die u krijgt van hoge kwaliteit zijn of niet. U kunt dit bijhouden door te kijken naar het conversiepercentage, het aanmeldingspercentage en het betrokkenheidspercentage.

  • Tijd om te converteren

De gemiddelde hoeveelheid tijd die een lead nodig heeft om te converteren nadat hij zich heeft aangemeld voor uw lead magneet.

Dit getal laat zien hoe lang het duurt voordat iemand profiteert van waar ze zich voor hebben aangemeld en of leads daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in uw inhoud.

Samenvatting van de checklijst voor leadmagneten

  • Kies uw doelgroep
  • Bepaal uw waardepropositie
  • Beoordeel de benodigde middelen en hulpmiddelen
  • Een hoofdmagneetoverzicht maken
  • Creëer een onweerstaanbare lead magneet
  • Maak een landingspagina voor uw lead magneet
  • Formaat voor emailbezorging of publicatie
  • Test en meet resultaten
  • Promoot uw leadmagneet

De checklist voor het maken van een lead magneet

  • Verzin een lead magneet titel
  • Beheers het aantal doelwoorden
  • Pauzes maken
  • Trefwoorden opnemen
  • Interne links toevoegen
  • Stel het formaat in
  • Afbeeldingen en video’s toevoegen
  • Stem en toon detecteren
  • Organiseer de lay-out
  • Vermeld duidelijk de CTA
  • Pas de lead magneet aan voor mobiele gebruikers
  • Proeflezen

Lead magneetstatistieken

  • Aanmeldingspercentage
  • Voltooiingspercentage van leadformulier
  • Rendement op investering
  • Downloadsnelheid
  • Verloving
  • Openpercentage
  • Doorklikratio
  • Afmeldpercentage
  • Lead kwaliteit
  • Tijd om te converteren

Lead magnet checklist FAQs

How to create lead magnets your customers can't ignore?

There is no one-size-fits-all answer to this question, as the type of lead magnet you create will depend on your industry and what type of content your customers are most interested in. Make your lead magnets irresistible by ensuring that: The content is high quality and relevant to your target audience. The offer is enticing and relevant to your customers' needs. The CTA is clear and easy to follow. The design and layout of the lead magnet are appealing and easy to navigate.

How to create lead magnets that drive conversions?

The effectiveness of a lead magnet will vary depending on your target audience and what you're offering. However, there are some key components that all effective lead magnets share. This article has walked you through the necessary steps of creating a high-converting lead magnet and offered some tips on making sure it stands out from the competition.

How can lead magnets grow your business?

Once you've created a high-converting lead magnet, it's essential to drive traffic to it. One way to do this is by including a link in your email signature or on your website. You can also promote your lead magnet on social media and include a call to action in your posts. When someone signs up for your lead magnet, you need to follow up as soon as possible. You can also include a bonus incentive for those who sign up within the first 24 hours or week, for example, after you launch.

What makes an effective lead magnet?

Your lead magnet should provide value and be free of charge. It's vital that it includes clear calls to action and is easy to sign up for. Your lead magnet should also be relevant to your target audience and the topic of your blog. Last but not least, promote it heavily on social media and other channels in order to drive traffic to it.

How to create a lead magnet checklist template?

You don't have to do one because you can download our lead magnet checklist. It will guide you through all the steps required to create a lead magnet.

Do lead magnets work?

Yes, they are a great way to grow your email subscriber list and help you increase conversions.

What are your tips for creating a high-converting lead magnet?

Here are ours tips for creating a perfect lead magnet: Start with a firm offer. What's the one thing your audience wants most? Give it to them in exchange for their contact information. Keep it concise. No one wants to read a long, drawn-out lead magnet. Instead, get to the point and deliver value quickly. Make it visually appealing. People are drawn to things that look pretty, so ensure that your lead magnet is attractive and easy on the eyes. Use effective copywriting. Hook your readers with an attention-grabbing headline and keep them engaged with persuasive content. Test, test, test. Don't guess what works best, but track the performance of your lead magnet and optimize accordingly.

What are some examples of lead magnets?

A free, sample chapter from a bestselling book on a relevant topic. An infographic with the top X steps to achieving a certain goal (an educational lead magnet). A downloadable lead magnet such as a short simple checklist PDF that helps people make sure they're covering all their bases before beginning a given project (a cheatsheet lead magnet). A 30-day (for example) email course.

Gerelateerde bronnen

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo