Woman blogging

Lead magneet checklijst

Ben je een blogger, een contentstrateeg of een conversie-optimizer die op zoek is naar een verleidelijke lead magneet?

Gebruik deze checklijst om te garanderen dat u alle elementen van een succesvolle lead magneet in huis hebt.

Het belang van een lead magneet checklijst

Leadmagneten zijn een van de meest effectieve manieren om gekwalificeerde leads te genereren en conversies te verbeteren. Het is niet meer genoeg om een geweldige blogpost te maken en mensen om hun emailadres te vragen.

De uitdaging is om magneten te maken die echt werken. Aangezien het hele proces vrij complex is, streven we ernaar om het voor u zo veel mogelijk te vereenvoudigen.

Onze checklijst voor leadmagneten helpt u alle aspecten van het creëren van een lead magneet te behandelen die potentiële klanten in betalende klanten verandert en hen op het koperstraject duwt.

Wie kan profiteren van een lead magneet checklijst?

Iedereen die een effectieve lead magneet wil creëren. Met deze checklijst kunt u controleren of u over alle benodigde elementen beschikt.

  • Bloggers: om hun emailadreslijsten te laten groeien.
  • Content Strategists: om conversies te verbeteren met een goed gemaakte lead magneet.
  • Bedrijfseigenaren: om meer potentiële klanten aan te trekken en een populaire lead magneet te creëren die werkt.
  • Managers aanwerven: om het aantal kwalitatieve sollicitanten te vergroten.
  • B2B-bedrijven: om B2B-kopers te genereren via bijvoorbeeld contentmarketingstrategieën.

Verken de checklijst voor lead magneten

Lead magneet checklijst

Zorg ervoor dat uw hoofdmagneet relevant is voor de juiste doelgroep door uzelf af te vragen: “Voor wie is dit nuttig?”.

Waarom is het belangrijk om uw doelgroep te kiezen?

Als uw hoofdmagneet niet relevant is voor de doelgroep, is de kans kleiner dat ze voldoende geïnteresseerd zijn om zich erop te abonneren en erop in te gaan.

Social media research

Hoe kiest u uw doelgroep?

Er kunnen verschillende dingen worden gedaan om uw hoofdmagneet relevanter te maken voor de juiste doelgroep:

  • Doe wat onderzoek naar wie uw doelgroep is en waarin zij geïnteresseerd zijn.
  • Kijk naar de hoofdmagneten van uw concurrent en zie wat zij aanbieden. U kunt ook sociale media of Google gebruiken om naar hen te zoeken en erachter te komen voor wie ze relevant zijn.
  • Als u bestaande klanten heeft, vraag hen dan of uw huidige leadmagneten nuttig voor hen kunnen zijn. Dit geeft u enig inzicht in wie nog meer dezelfde soort inhoud zou willen lezen.

Welke tools moet u gebruiken om uw doelgroep te kiezen?

  • sociale media
  • enquêtes
  • Google zoeken

Wat is het belangrijkste voordeel dat potentiële klanten zullen halen uit een abonnement op en interactie met uw hoofdmagneet?

Waarom is het bepalen van uw waardepropositie belangrijk?

Uw hoofdmagneet zal niet effectief zijn als hij uw doelgroep niet iets van onschatbare waarde biedt. Daarom moet uw waardevoorstel opvallen en hen rechtstreeks aanspreken.

LiveAgent value proof
Example of LiveAgent values

Hoe bepaalt u de waardepropositie?

  • Denk na over wat uw product of dienst anders maakt dan die van uw concurrenten.
  • Wat zijn de belangrijkste pijnpunten die uw doelgroep ervaart?
  • Wat worstelen ze daarmee dat u ze kunt helpen oplossen?

Welke tools moet u gebruiken om de waardepropositie te bepalen?

  • concurrentenonderzoek
  • klantenonderzoek
  • interviews

Het is tijd om na te denken over welke tools en middelen u nodig hebt om een leadmagneet te creëren.

Ze kunnen software, afbeeldingen, lettertypen of zelfs bewerkbare sjablonen bevatten als u een specifiek formaat gebruikt, zoals een eboek.

Knowledge Base Templates
Free resources and tools are handy

Waarom is het beoordelen van de resources en tools belangrijk?

Als u niet over de benodigde tools en bronnen beschikt om je hoofdmagneet te maken, zal het moeilijk (of onmogelijk) zijn om dit te doen. Het ontbreken van de juiste tools kan ook het creatieproces vertragen, wat betekent dat u hoofdmagneet mogelijk niet op tijd klaar is voor lancering.

Hoe om te gaan met het beoordelen van de resources en tools?

  • Als u niet zeker weet welke tools en bronnen je nodig hebt, doe dan wat onderzoek online of vraag het aan andere professionals in uw vakgebied.
  • Zoek naar sjablonen of software die u helpen bij het maken van eenvoudiger.
  • Overweeg een deel van het werk uit te besteden als u niet de tijd of middelen heeft om alles zelf te doen.

Welke tools moet u gebruiken om de bronnen en tools te beoordelen?

  • Google zoeken
  • onderzoek van concurrenten
  • interviews

Een schets van een hoofdmagneet kan handig zijn als u iets ingewikkelder maakt, zoals een online cursus of gids (de schets helpt het project op schema te houden).

Waarom is de omtrek van een leadmagneet belangrijk?

Een overzicht dwingt u om over uw inhoud na te denken en eventuele knelpunten uit te werken voordat u verder gaat. Het is ook een goede manier om te bepalen hoe lang u leadmagneet zal zijn.

Project plan and review
Plan and outline can help successful finish (source: wrike.com)

Hoe maakt u een leadmagneet-outline?

  • Begin met het opschrijven van de belangrijkste punten die u wilt behandelen in uw hoofdmagneet.
  • Maak vervolgens een ruwe tijdlijn voor wanneer elk punt moet worden behandeld.
  • Als nodig, splitst u elk punt op in meer details om afzonderlijke secties binnen uw leadmagneet te maken.

Welke tools moet u gebruiken om een lead-magneet-outline te maken?

  • Word
  • presentatiesoftware (bijv. PowerPoint)
  • mind mapping-tool
  • onderzoek/interviews

Als u eenmaal hebt bepaald wat uw leadmagneet zal zijn en voor wie deze relevant is, is het tijd om aan de slag te gaan met het daadwerkelijke creatieproces.

De inhoud moet actiegericht, waardevol en nuttig zijn voor uw doelgroep.

Content email templates
Creative and relevant content is irresistible

Waarom is het creëren van onweerstaanbare content belangrijk?

U heeft een leadmagneet nodig waar uw leads echt van profiteren als u wilt dat ze uw toekomstige klanten worden.

Hoe maakt u onweerstaanbare content?

  • Wees niet bang om out-of-the-box te denken. Je leadmagneet kan veel verschillende vormen aannemen, maar hij moet altijd waarde hebben en uw leads helpen hun problemen op te lossen. Het kan zelfs iets groters worden als je genoeg interesse krijgt van abonnees.
  • Breek de inhoud op met afbeeldingen, audiobestanden, infographics en video’s om het boeiend te maken.

Welke tools moet je gebruiken om onweerstaanbare content te creëren?

  • tools voor het maken van inhoud, zoals Canva, Adobe Photoshop of Adobe Illustrator
  • Google Docs

Zodra u alle componenten op hun plaats heeft, is het tijd om een bestemmingspagina voor uw leadmagneet te maken. Dit is waar potentiële abonnees naartoe gaan om meer te weten te komen over wat uw leadmagneet is en hoe ze deze in handen kunnen krijgen.

Waarom is het belangrijk om een landingspagina voor leadmagneten te maken?

Een bestemmingspagina is een essentieel onderdeel van het leadgeneratieproces. Het is het eerste wat potentiële abonnees zien, dus het moet in het oog springen en overtuigend zijn.

LiveAgent landing page
Live Agent landing page

Hoe maakt u een leadmagneet voor een landingspagina?

  • Denk na over welk ontwerp en welke lay-out het beste zou werken voor uw leadmagneet.
  • Voeg duidelijke en beknopte informatie toe om abonnees te overtuigen om de volgende stap te zetten.

Welke tools moet u gebruiken om een landingspagina te maken?

  • Landingi.com of een andere bouwer van bestemmingspagina’s
  • sjablonen voor bestemmingspagina’s

Nu u de inhoud heeft, moet u beslissen hoe deze zal worden verspreid.

Waarom is opmaak belangrijk?

Dit zorgt ervoor dat alles er verzorgd en professioneel uitziet wanneer het naar abonnees wordt verzonden.

Marketing Email Templates
Emails should look professional and be easy to read

Hoe emailbezorging of -publicatie opmaken?

  • Als u een pdf maakt, zorg er dan voor dat de lay-out en het ontwerp professioneel en gemakkelijk te navigeren zijn.
  • Als u een email verstuurt, overweeg dan om een sjabloon te gebruiken of iets visueel aantrekkelijks te ontwerpen dat de aandacht van mensen trekt.

Welke tools kunnen helpen bij het formatteren voor emailbezorging/publicatie?

  • MailChimp
  • Adobe InDesign
  • Adobe Photoshop

Zodra uw leaddmagneet is gepubliceerd, moet u de prestaties ervan controleren. Meet de resultaten en vergelijk verschillende varianten van de leadmagneet. Test, leer en verbeter.

Waarom is het testen en meten van resultaten belangrijk?

U moet de resultaten van uw leadmagneet testen en meten om te zien welke variant het beste presteert. Dit zal u helpen de effectiviteit van uw leadmagneten in de toekomst te verbeteren.

Analytics overview LiveAgent
LiveAgent’s analytics overview

Hoe de resultaten van leadmagneten testen en meten?

  • Test verschillende varianten van uw leadmagnet.
  • Houd de prospects bij die u gedurende een bepaalde periode van uw leadmagneten krijgt. Zo kunt u zien welke variant het beste is voor uw bedrijf en waar mensen naar op zoek zijn in een gratis geschenk.
  • Ga verder met deze checklist om erachter te komen hoe u het succes van uw leadmagneet kunt meten.
  • >

Welke tools u moet gebruiken voor het testen en meten van de resultaten van uw leadmagneet ?

  • Google Analytics
  • e-mailenquêtes
  • Hotjar om te zien hoe mensen omgaan met uw leadmagneet

Als u een leadmagneet heeft die goed werkt, is het tijd om deze te promoten. Deel het op sociale media, in uw emailhandtekening en gebruik digitale marketing.

Waarom is het belangrijk om een leadmagneet te promoten?

Als mensen niets van uw leadmagneet afweten, zullen ze zich niet abonneren op uw nieuwsbrief, enz. Om de effectiviteit ervan te maximaliseren, moet u deze promoten.

LiveAgent social media customer service
LiveAgent’s social media managing

Hoe om te gaan met de leadmagnet-promotie?

  • Deel het op sociale media.
  • Voeg het toe aan uw website of blog.
  • Stuur een email waarin u de leadmagneet promoot.

Welke tools moet u gebruiken om uw leadmagneet te promoten?

  • Kontentino om u te helpen bij het plannen van posts op sociale media.
  • MailChimp om een emailcampagne te maken en te verzenden waarin u de lead magnet promoot.
  • AWeber om een aanmeldingsformulier toe te voegen voor uw leidende magneet op uw website of blog.

De checklist voor het maken van een lead magneet

Uw leadmagneet moet beloven iets te leveren wat uw publiek wil of nodig heeft.

Waarom is de titel van een leadmagnet belangrijk?

Verzin leidende magneettitels die intrigerend zijn en ervoor zorgen dat uw publiek meer wil weten.

Hoe bedenkt u een titel voor een leadmagnet?

Denk na over de problemen waarmee uw prospects op dit moment worden geconfronteerd. Denk na over hoe u ze kunt helpen aanpakken en zorg ervoor dat deze oplossing iets is waardoor ze voor de lange termijn bij u betrokken blijven.

Wat zijn de beste tools om titels voor leadmagneten te bedenken?

Er zijn een aantal verschillende tools die u kunt gebruiken om geweldige leadmagnet-titels te bedenken. Enkele populaire zijn:

  • BuzzSumo
  • Google AdWords-zoekwoordplanner
  • Beantwoord het publiek

Er is niet één “sweet spot” als het gaat om de lengte van de loodmagneet, maar het hangt allemaal af van het type leadmagneet dat u gaat maken.

Waarom is de lengte van een leadmagneet van belang?

Uw hoofdmagneet moet lang genoeg zijn om waarde te bieden, maar niet zo lang dat het overweldigend wordt.

WordPress article details
WordPress article details could help with word count tracking

Hoe bedenk ik het target-woordaantal?

Idealiter zou u moeten streven naar een hoofdmagneet van een paar pagina’s lang. Alles korter dan dat, en u levert mogelijk niet genoeg waarde. Als het langer is, loopt u het risico de aandacht van lezers te verliezen voordat ze de kans krijgen om zich aan te melden.

Welke tools tellen woorden?

Elke tekstverwerker heeft een functie voor het tellen van woorden, die eenvoudig te gebruiken is.

Dit is een cruciale stap bij het opmaken van teksten om ze gemakkelijk te begrijpen te maken.

Waarom is het belangrijk om onderbrekingen in een leadmagneet te maken?

Door uw hoofdmagneet op te splitsen in kleinere stukjes, wordt het gemakkelijker te begrijpen en te begrijpen voor lezers.

Hoe plaats ik de breuken in een lead-magneet?

Als uw hoofdmagneet bijvoorbeeld een lijst met stappen in een proces is, dan helpt het toevoegen van een afbeelding voor elke fase de lezer om te visualiseren hoe het werkt en om elke stap gemakkelijker te onthouden.

Welke tools moet u gebruiken om breuken in een leadmagneet te maken?

Enkele populaire methoden om de inhoud van een leadmagneet op te splitsen zijn:

  • lijsten
  • koppen en subkoppen
  • vetgedrukte tekst
  • cursief
  • afbeeldingen

Dit is vooral belangrijk als u een langwerpig stuk inhoud schrijft voor één specifiek zoekwoord.

Google's Adwords Keyword Tool

Waarom is het opnemen van zoekwoorden belangrijk?

Om uw leadmagneet hoger te laten scoren in zoekmachines.

Hoe zoekwoorden op te nemen?

Neem trefwoorden op in de titel en in het hele document. Primaire zoekwoorden moeten worden opgenomen in de eerste alinea van uw leadmagneet.

Met welke tools kunt u zoekwoorden vinden?

U kunt veel verschillende hulpprogramma’s gebruiken om relevante zoekwoorden te vinden, zoals het Hulpprogramma voor zoekwoorden van Google Adwords.

Intern linken is het gebruik van links in uw leadmagneet-inhoud die verwijzen naar andere pagina’s op uw website.

Lezers voorzien van extra inhoud is een geweldige manier om de betrokkenheid en retentie te vergroten, en om meer verkeer naar uw andere inhoud te leiden.

Elk hoofdstuk van uw leadmagneetdocument moet ten minste één interne link bevatten.

Internal link in LiveAgent's article

Enkele populaire methoden voor interne links zijn:

  • tekst verankeren met hyperlink
  • voetnoten

Het formaat van uw hoofdmagneet moet worden gekozen op basis van hoe u wilt dat deze eruitziet en aanvoelt.

Waarom is het formaat belangrijk?

Het formatteren van uw hoofdmagneet is net zo belangrijk als de inhoud zelf, omdat deze op het eerste gezicht moet worden vastgelegd. Alleen de opmaak kan dat beveiligen.

Hoe stel ik het formaat in?

Uw hoofdmagneetdocument kan veel verschillende indelingen aannemen, waaronder video, audio, pdf-indeling, eBooks of webinars/video’s met dia’s (slideshare).

informational email templates
Setting up the format according to the context

Het maakt niet uit welk formaat u gebruikt, zolang u maar waarde toevoegt aan uw publiek. U moet alleen voorkomen dat de lezer in verwarring wordt gebracht door te veel verschillende formaten aan te bieden.

Welke tools moet u gebruiken om het formaat in te stellen?

Tools die kunnen helpen bij het formatteren zijn onder andere:

  • FileZigzag
  • Kalibre
  • Nitro

Voeg indien nodig afbeeldingen of video-inhoud toe om concepten verder uit te leggen.

Waarom is het belangrijk om afbeeldingen en video’s toe te voegen?

Het opnemen van afbeeldingen of video’s is een geweldige manier om uw leadmagnetinhoud aan te vullen en lezers betrokken te houden.

LiveAgent ticketing video

Hoe voeg ik afbeeldingen en video’s toe?

Uw bronnen moeten van hoge kwaliteit zijn, relevant en complementair aan uw onderwerp.

Uw kunt video’s ook gebruiken als korte beschrijvingen die mensen aanmoedigen om leadmagneten te downloaden of als introductie tot verdere inhoud.

Welke tools moet u gebruiken om afbeeldingen en video’s toe te voegen?

  • tools voor grafische ontwerpers
  • stock afbeeldingen
  • YouTube
  • Vimeo

De toon, stem en algehele stijl variëren afhankelijk van het onderwerp dat u in uw leadmagneet behandelt.

Waarom zijn de stem en toon belangrijk?

De toon en stem van uw schrijven versterken de inhoud zelf. Ook spreekt het de doelgroepen beter aan omdat ze zich ermee kunnen identificeren.

Hoe stem en toon aanpassen?

Houd rekening met twee aanpassingsniveaus. Ten eerste, maakt uw hoofdmagneet in het algemeen altijd nuttig, informatief en positief. Pas op een specifieker niveau de toon aan uw doelgroep aan. U kunt bijvoorbeeld meer informele taal gebruiken over een populair onderwerp, maar professioneel blijven wanneer bekend is dat de doelgroep zich houdt aan zakelijk jargon.

Welke tools moet u gebruiken voor het aanpassen van stem en toon?

  • Hemingway-app
  • Tone Checker
Hemingway App
Hemingway app editor

Kies voor een eenvoudige, gemakkelijk te lezen lay-out die visueel aantrekkelijk is.

Waarom is het organiseren van uw lay-out belangrijk?

Bij het maken van een leadmagneet is het essentieel om te overwegen hoe de inhoud wordt georganiseerd en ingedeeld. Dit zal de lezers helpen de informatie gemakkelijker op te nemen.

LiveAgent landing page

Hoe organiseert u de lay-out?

Maak een plan, bereid verschillende lay-outs voor om te zien welke er het beste uitziet. Vergeet de visuele hiërarchie niet.

Welke tools moet u gebruiken om uw lay-out te ordenen?

  • lijsten met opsommingstekens
  • koppen en subkoppen
  • afbeeldingen en video’s

Leads zouden geen moeite moeten hebben om meer informatie over u te vinden of u aanvullende vragen te stellen.

Waarom is het belangrijk om een chatknop toe te voegen?

Het is een geweldige manier om directere klantenondersteuning te bieden en het kan u ook helpen bij het verzamelen van leads. Chatbots worden steeds populairder, dus als u er een aan uw site toevoegt, kunt u een voorsprong op de concurrentie krijgen, hoewel er niets beter is dan live ondersteuning via chat.

Hoe voeg ik een chatknop toe aan een leadmagneet?

U kunt een chatwidget toevoegen aan de bestemmingspagina van uw leadmagneet. Met LiveAgent kunt u in een paar eenvoudige stappen live chat toevoegen:

  • Kies een chatknop.
  • Pas het chatvenster aan.
  • Integreer het naar de website (in minder dan een minuut).

En dat is alles, het staat klaar om uw klanten te helpen!

Customize chat button in Customer service software - LiveAgent

Welke tools te gebruiken voor het toevoegen van een chatknop?

Voeg een sterke call-to-action (CTA) toe die uw doelgroep vertelt wat u wilt dat ze vervolgens doen en help hun conversietraject te verkorten.

Waarom is een CTA belangrijk?

Een goede call-to-action is een must als u al uw hoofdmagneetlezers geïnteresseerd en klaar voor actie wilt houden.

LiveAgent's CTA buttons
LiveAgent’s call to action buttons

Hoe de CTA te vermelden?

Dit kan zoiets eenvoudigs zijn als “nu downloaden” of “meer lezen”, maar u moet er zeker van zijn dat uw hoofdmagneet klaar is om te downloaden.

  • geef een aantrekkelijk aanbod
  • geef ze het gevoel dat ze niets mogen missen door zich niet aan te melden
  • creëer een gevoel van urgentie met tijdslimieten of beperkte beschikbaarheid

Welke tools moet u gebruiken om de CTA duidelijk te vermelden?

  • AIDA-model
  • copywriting-formules

In 2022 moet u zeker op mobiele telefoons letten.

Waarom is het aanpassen van een lead-magneet voor mobiele gebruikers belangrijk?

Mobiele apparaten vormen al een aanzienlijk deel van het webverkeer, dus u wilt zeker geen lezers verliezen alleen omdat het bestand niet werkt op specifieke apparaten.

Mobile testing illustration






Mobile-Friendly is People Friendly

Hoe pas ik een lead-magneet aan voor mobiele gebruikers?

U moet de bestemmingspagina van uw leadmagneet optimaliseren en de tekst opmaken zodat deze ook op kleinere schermen leesbaar is.

Welke tools te gebruiken voor het aanpassen van leadmagneet voor mobiele gebruikers?

Er zijn bepaalde tools die u kunnen helpen bij het optimaliseren van een leadmagneet voor mobiele apparaten, zoals Google Search Console of Mobile-Friendly Test.

Lees uw leadmagneet meerdere keren door om er zeker van te zijn dat deze geen spel- of grammaticafouten bevat.

Waarom is proeflezen zo belangrijk?

Het is van het allergrootste belang dat uw exemplaar geen fouten bevat als u uzelf wilt profileren als een expert.

Proofreading
Avoiding mistakes with proofreading

Hoe om te gaan met proeflezen?

Dubbelcheck en stuur uw team de definitieve versie van de inhoud. Als u niet in uw eerste taal schrijft, huur dan een expert in om uw inhoud te proeflezen, te controleren of deze natuurlijk klinkt en te controleren op eventuele fouten.

Welke tools moet u gebruiken om te proeflezen?

  • Grammatica
  • Hemingway-app
  • ProWritingAid

Hoe de effectiviteit van een lead magneet te meten?

  • Aanmeldpercentage

Het aanmeldingspercentage is het aantal mensen dat zich abonneert in ruil voor uw lead magneet gedeeld door het totale aantal bezoekers van de pagina.

Deze statistiek kan u helpen te meten hoe goed uw lead magneet presteert, dus controleer deze regelmatig om te zien of u wijzigingen moet aanbrengen.

  • Voltooiingspercentage lead formulier

Dit is het aantal mensen dat het formulier van uw lead magneet heeft ingevuld, gedeeld door het totale aantal bezoekers van die pagina.

  • Rendement op investering

Rendement op investering (ROI) is de hoeveelheid geld die u verdient met uw leadmagneet, gedeeld door de kosten voor het maken en promoten ervan, vermenigvuldigd met 100 om een percentage te geven.

Hoe hoger uw rendement op investering (met andere woorden, hoe meer voordelen uw campagne genereert), hoe beter. Houd dit nummer dus altijd in de gaten.

  • Downloadsnelheid

Dit is het percentage leads dat uw leadmagneet heeft gedownload nadat ze zich ervoor hadden aangemeld.

U kunt deze statistiek gebruiken om te bepalen of uw lead magneet zijn belofte nakomt en of mensen profiteren van waar ze zich voor hebben aangemeld.

  • Engagement

Het percentage leads dat na het downloaden een interactie aangaat met uw lead magneet (delen op sociale media, reageren, u een email sturen).

Deze statistiek kan u helpen bepalen of mensen profiteren van waar ze zich voor hebben aangemeld en of ze dit verder willen delen.

  • Openpercentage

Dit is het percentage leads dat uw lead magneet email heeft geopend.

Het kan u helpen te bepalen hoe goed uw onderwerpregel de interesses van mensen vangt en hen overtuigt om het bericht te openen.

  • Klikfrequentie

Het aantal mensen dat op een link in uw lead magneet email heeft geklikt, gedeeld door het aantal mensen dat de link heeft geopend.

Als de klikfrequentie laag is, betekent dit dat mensen niet geïnteresseerd zijn in wat u aanbiedt. Als gevolg hiervan moet u mogelijk opnieuw nadenken over uw lead magneet of hoe u deze levert.

  • Afmeldpercentage

Dit is het percentage leads dat besloot zich af te melden voor toekomstige e-mails nadat ze zich hadden aangemeld voor uw lead magneet.

Als dit aantal hoog is, kan dit een teken zijn dat u enkele wijzigingen in uw lead magneet moet aanbrengen (zorg ervoor dat de inhoud doet wat het belooft).

  • Leadkwaliteit

De kwaliteit van leads gegenereerd uit uw lead magneet.

Deze statistiek kan u helpen bepalen of de leads die u krijgt van hoge kwaliteit zijn of niet. U kunt dit bijhouden door te kijken naar het conversiepercentage, het aanmeldingspercentage en het betrokkenheidspercentage.

  • Tijd om te converteren

De gemiddelde hoeveelheid tijd die een lead nodig heeft om te converteren nadat hij zich heeft aangemeld voor uw lead magneet.

Dit getal laat zien hoe lang het duurt voordat iemand profiteert van waar ze zich voor hebben aangemeld en of leads daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in uw inhoud.

Samenvatting van de checklijst voor leadmagneten

  • Kies uw doelgroep
  • Bepaal uw waardepropositie
  • Beoordeel de benodigde middelen en hulpmiddelen
  • Een hoofdmagneetoverzicht maken
  • Creëer een onweerstaanbare lead magneet
  • Maak een landingspagina voor uw lead magneet
  • Formaat voor emailbezorging of publicatie
  • Test en meet resultaten
  • Promoot uw leadmagneet

De checklist voor het maken van een lead magneet

  • Verzin een lead magneet titel
  • Beheers het aantal doelwoorden
  • Pauzes maken
  • Trefwoorden opnemen
  • Interne links toevoegen
  • Stel het formaat in
  • Afbeeldingen en video’s toevoegen
  • Stem en toon detecteren
  • Organiseer de lay-out
  • Vermeld duidelijk de CTA
  • Pas de lead magneet aan voor mobiele gebruikers
  • Proeflezen

Lead magneetstatistieken

  • Aanmeldingspercentage
  • Voltooiingspercentage van leadformulier
  • Rendement op investering
  • Downloadsnelheid
  • Verloving
  • Openpercentage
  • Doorklikratio
  • Afmeldpercentage
  • Lead kwaliteit
  • Tijd om te converteren

Frequently asked questions

Hoe creëert u leadmagneten waar uw klanten niet omheen kunnen?

Er is geen pasklaar antwoord op deze vraag, aangezien het type leadmagneet dat u maakt, afhangt van uw sector en het type inhoud waarin uw klanten het meest geïnteresseerd zijn. Maak uw leadmagneten onweerstaanbaar door ervoor te zorgen dat: De inhoud is van hoge kwaliteit en relevant voor uw doelgroep. Het aanbod is aantrekkelijk en relevant voor de behoeften van uw klanten. De CTA is duidelijk en gemakkelijk te volgen. Het ontwerp en de lay-out van de hoofdmagneet zijn aantrekkelijk en gemakkelijk te navigeren.

Hoe kunnen leadmagneten uw bedrijf laten groeien?

Als u eenmaal een leadmagneet met een hoge conversie heeft gemaakt, is het essentieel om er verkeer naar toe te leiden. Een manier om dit te doen is door een link op te nemen in uw emailhandtekening of op uw website. U kunt uw hoofdmagneet ook promoten op sociale media en een oproep tot actie opnemen in uw berichten. Wanneer iemand zich aanmeldt voor uw hoofdmagneet, moet u dit zo snel mogelijk opvolgen. U kunt ook een bonus stimuleren voor degenen die zich binnen de eerste 24 uur of week aanmelden, bijvoorbeeld na uw lancering.

Hoe creëert u leadmagneten die conversies stimuleren?

De effectiviteit van een leadmagneet is afhankelijk van uw doelgroep en wat u aanbiedt. Er zijn echter enkele belangrijke componenten die alle effectieve leadmagneten delen. Dit artikel heeft u door de noodzakelijke stappen geleid voor het maken van een sterk converterende leadmagneet en heeft enkele tips gegeven om ervoor te zorgen dat deze zich onderscheidt van de concurrentie.

Wat maakt een effectieve leadmagneet?

Uw leadmagneet moet waarde bieden en gratis zijn. Het is van vitaal belang dat het duidelijke oproepen tot actie bevat en dat het gemakkelijk is om u aan te melden. Uw leadmagneet moet ook relevant zijn voor uw doelgroep en het onderwerp van uw blog. Tenslotte, maak er veel reclame voor op sociale media en andere kanalen om er verkeer naar toe te leiden.

Hoe maakt u een sjabloon voor een checklijst voor een leadmagneet?

U hoeft er geen te doen, want u kunt onze checklist voor leadmagneten downloaden. Het leidt u door alle stappen die nodig zijn om een lead magnet te maken.

Werken leadmagneten?

Ja, ze zijn een geweldige manier om uw lijst met emailabonnees te laten groeien en u te helpen meer conversies te genereren.

Wat zijn uw tips voor het maken van een hoogconverterende leadmagneet?

Hier zijn onze tips voor het creëren van een perfecte leadmagneet: Begin met een stevig bod. Wat is het enige dat uw publiek het liefst wil? Geef het aan hen in ruil voor hun contactgegevens. Houd het beknopt. Niemand wil een lange, uitgesponnen loodmagneet lezen. Kom in plaats daarvan ter zake en lever snel waarde. Maak het visueel aantrekkelijk. Mensen worden aangetrokken door dingen die er mooi uitzien, dus zorg ervoor dat uw leadmagneet aantrekkelijk en prettig voor de ogen is. Gebruik effectieve copywriting. Haak uw lezers vast met een opvallende kop en houd ze betrokken met overtuigende inhoud. Testen, testen, testen. Raad niet wat het beste werkt, maar houd de prestaties van uw hoofdmagneet bij en optimaliseer dienovereenkomstig.

Wat zijn uw tips voor het maken van een hoogconverterende leadmagneet?…

Een gratis voorbeeldhoofdstuk uit een bestsellerboek over een relevant onderwerp. Een infographic met de top X stappen om een bepaald doel te bereiken (een educatieve lead magnet). Een downloadbare leadmagneet, zoals een korte, eenvoudige checklist-pdf die mensen helpt ervoor te zorgen dat ze al hun bases bedekken voordat ze aan een bepaald project beginnen (een spiekbriefhoofdmagneet). Een emailcursus van (bijvoorbeeld) 30 dagen.

Gerelateerde bronnen

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo