team meeting brainstorming

Bedrijf starten checklijst

Bent u klaar om uw eigen bedrijf te starten?

Het is een van de engste en tegelijkertijd meest opwindende dingen die iemand in zijn werkende leven kan doen.

Om dit proces gemakkelijker te maken, hebben we een lijst met stappen gemaakt om u te begeleiden bij het starten van uw nieuwe bedrijf. Als u klaar bent met lezen, hopen we dat u zich zelfverzekerder en beter voorbereid zult voelen.

Waar moet u op letten bij het starten van een bedrijf vanaf nul?

Gebruik deze checklijst als een stappenplan om u door het opstartproces te leiden. Het zal u helpen op koers te blijven en uiteindelijk te slagen.

Een checklijst voor bedrijven starten: stap voor stap

Bedrijf starten checklijst

De eerste en meest cruciale stap is beslissen wat voor soort bedrijf u wilt runnen. Er zijn veel verschillende opties, dus de mogelijkheden kunnen eindeloos lijken. Denk na over waar u gepassioneerd over bent en of u er een bedrijf van kunt maken.

Waarom is de juiste keuze van nieuwe zaken belangrijk?

Het zal helpen bepalen of u uw idee moet nastreven, hoeveel geld u nodig hebt en waar u verder moet.

Figure out what type of business you want to start

Hoe komt u erachter welk type bedrijf u moet starten?

  • Maak een lijst met dingen waarin u geïnteresseerd bent. Kies geen ideeën waarvan u denkt dat ze populair zijn, want het zullen zeer competitieve en uitdagende markten zijn om in te breken.
  • Zodra je dat hebt gedaan maakte een lijst met ideeën, beperk ze en kies de ideeën waar je hart sneller van gaat kloppen.
  • Bepaal welke het meest zakelijk zinvol zijn. Schrijf op welk type mensen mogelijk geïnteresseerd zijn in dit product of deze service en waarom ze het willen gebruiken.

Zodra u deze lijst heeft gemaakt, moet u nadenken over hoe u er een bedrijf van kunt maken.

Tip: onthoud dat uw idee niet ingewikkeld of overdreven hoeft te zijn.

Welke tools moet u gebruiken als u een nieuw bedrijf wilt starten?

  • online onderzoek
  • brainstormen met mensen die ervaring hebben met het bedrijfsleven
  • zakelijke tijdschriften en tijdschriften

Zodra u heeft bepaald welk type bedrijf u wilt starten, is het tijd om uw concurrentie en de sector in het algemeen te onderzoeken.

Waarom is onderzoek zo belangrijk?

Het geeft u een beter idee of uw bedrijf potentieel heeft of niet. U leert ook hoe groot de markt voor het product of de dienst kan zijn. Zo voorkomt u dat u iets probeert te verkopen waar al veel concurrentie voor is.

Gebruik deze stap om te bepalen of er ruimte is voor meer bedrijven, hoeveel geld het kost om uw idee te lanceren en welke marketing u nodig hebt.

Research the industry and competition in your area

Hoe onderzoekt u uw concurrenten?

Er zijn veel manieren om dit te doen, maar de eenvoudigste is door Google te gebruiken.

  • Begin met het typen van uw type bedrijf, de locatie waar u een bedrijf wilt starten en enkele gerelateerde zoekwoorden in de zoekbalk op Google. Hiermee worden alle vergelijkbare bedrijven in uw regio weergegeven die momenteel actief zijn.
  • U kunt zinnen als ‘Uw sector + uw stad’ of ‘concurrent + uw sector + uw stad’ proberen.
  • Maak een lijst van elk bedrijf, hun websiteadres en contactgegevens. Bekijk hoe ze er online uitzien, zodat u dat kunt vergelijken met wat u van plan bent voor uw bedrijf te doen.

Tip: iets vinden dat er erg goedkoop of verouderd uitziet, kan een teken zijn dat er nog niet veel concurrentie is in het gebied, dus uw bedrijf heeft hier mogelijk potentieel.

Welke tools kunt u gebruiken om uw concurrenten te onderzoeken?

  • Het lezen van het nieuws en blogs over uw sector is een geweldige manier om te leren wat andere bedrijven doen en mogelijke trends voor de toekomst.
  • Praten met mensen die momenteel voor bedrijven werken die vergelijkbaar zijn met de een die u van plan bent te lanceren, kan ook erg nuttig zijn.
  • Bekijk de websites en sociale media-accounts van concurrenten voor meer informatie over hen.

Wat zijn de kernvaardigheden die nodig zijn voor het runnen van een bedrijf?

Stel bijvoorbeeld dat u een marketingbureau begint. In dat geval helpt het als de eigenaar ervaring heeft met marketing en weet welke tactieken werken en welke niet voor verschillende soorten bedrijven.

Welke vaardigheden zullen in het algemeen nuttig zijn?

  • time management
  • leiderschap en communicatie
  • een sterke arbeidsethos, professionaliteit, eerlijkheid, enz.
  • aandacht voor detail
  • IT (vooral als u een online bedrijf wilt starten) )

Waarom is de lijst met kwalificaties belangrijk?

Zo’n lijst helpt u te bepalen welke vaardigheden u al hebt en die u moet ontwikkelen om u bedrijf effectief te beheren.

Create a list of qualifications

Hoe maakt u een lijst met kwalificaties?

  • Schrijf een lijst op met vaardigheden die u al bezit.
  • Laat u collega’s en familieleden u vertellen wat ze waarderen aan u. U kunt dit zelfs doen via een anonieme enquête om er zeker van te zijn dat ze eerlijk tegen u zijn.
  • U kunt met bedrijfseigenaren of mensen die momenteel voor vergelijkbare bedrijven werken, praten over welke kwaliteiten deze bedrijven doorgaans waarderen de meeste.

Welke tools kunnen u helpen bij het maken van een lijst met kwalificaties?

  • LinkedIn-profielen (van zowel professionals in uw branche als mensen die voor concurrerende bedrijven werken) om te zien wat voor soort kwalificaties ze hebben voor hun werk.

Het is een goed idee om te beginnen met uitzoeken hoeveel uw product of dienst gaat kosten.

Waarom is het belangrijk om de prijs van producten/diensten te schatten?

U moet enige financiële onafhankelijkheid hebben om niet afhankelijk te zijn van leningen van mensen.

Als u momenteel een fulltime baan hebt, is het verstandig om zoveel mogelijk geld opzij te zetten, zodat je nog voldoende spaargeld hebt als u besluit te stoppen.

LiveAgent's pricing old price

Hoe bepaalt u de juiste prijs voor uw dienst/product?

  • Onderzoek de prijs van vergelijkbare producten/diensten, voor hoeveel uw concurrenten ze verkopen en hoeveel het kost om ze te maken of te verwerven.
  • Zodra u uw doelgroep en potentiële klanten, onderzoek ze om te ontdekken hoeveel ze bereid zijn te betalen voor het product dat u van plan bent te verkopen.
  • Kies een prijsstrategie die bij uw behoeften.

Tip: kijk naar overheidssubsidies en leningen waarmee u uw bedrijf op weg kunt helpen.

Welke tools moet u gebruiken om de beste prijs te vinden?

  • SurveyMonkey of Google Formulieren
  • Google Spreadsheets (Google Drive) of Excel.

Een fysieke aanwezigheid is de volgende stap bij het starten van een bedrijf.

Waarom is een goede locatie belangrijk voor een nieuw bedrijf?

Het zal u helpen beslissen of er genoeg ruimte is, hoeveel geld je moet investeren voor de openingsdag, enz.

travellling-searching location-illustration

Hoe vindt u een goede locatie voor een nieuw bedrijf?

Overweeg:

  • Is er genoeg ruimte voor uw bedrijf?
  • Hoe gemakkelijk zal het zijn om mensen door de deur te krijgen (om te kopen wat u verkoopt, enz.)?
  • Heeft het gebouw voldoende parkeerplaatsen buiten, of moeten klanten hun voertuigen ergens anders achterlaten en lopen?
  • Hoeveel is de huur per vierkante meter?
  • Waar zijn waar uw concurrenten zich bevinden?
  • Is het gekozen deel van de stad handig en betaalbaar voor uw doelgroep?

Met welke tools kunt u een goede locatie voor een nieuw bedrijf vinden?

  • Google Maps/Street View is een uitstekende manier om te kijken naar het gebied waar uw bedrijf zich zal bevinden.

Het is nu tijd om op zoek te gaan naar een makelaar die u met alles kan helpen, van het vinden van de juiste plaats tegen de juiste prijs tot het organiseren van inspecties en onderzoeken.

Het starten van een bedrijf kan behoorlijk wat geld kosten. U moet genoeg in reserve houden voor maanden wanneer uw verkopen laag of niet bestaan, dus budgeteer dienovereenkomstig. Het kan jaren duren voordat u winst begint te maken als u geen plannen maakt voor de trage maanden.

Waarom is het belangrijk om genoeg geld te hebben om een ​​nieuw bedrijf te starten?

Hierdoor kunt u bepalen of uw bedrijf het wel of niet aankan en of er manieren zijn om vóór de openingsdag meer geld te besparen zonder al te veel financiële tegenslagen.

Calculate budget illustration

Hoe deze stap aan te pakken?

  • Werkt u met een partner of alleen? Als het de eerste is, hoeveel geld hebben ze dan beschikbaar om direct (of helemaal niet) bij te dragen aan het bedrijf?
  • Hoeveel maanden aan zakelijke uitgaven kunt u dekken zonder dat u leningen hoeft af te sluiten of een bedrijfscreditcard gebruiken?
  • Hoeveel geld heeft u op dit moment gespaard en hoe lang gaat het mee als uw bedrijf niet genoeg inkomsten genereert?
  • Een budget instellen voor uzelf om erachter te komen hoeveel geld uw bedrijf meteen nodig heeft (opstartkosten) en wat er moet gebeuren als u bijvoorbeeld binnen 12 maanden of minder inkomsten wilt genereren (uw doelen).
  • Als u personeel in dienst neemt, houdt rekening met loonheffingen en secundaire arbeidsvoorwaarden, naast andere aspecten die uw maandelijkse uitgaven waarschijnlijk zullen verhogen.

Welke tools te gebruiken in deze stap?

  • Financiële modelleringssoftware te verkrijgen snelle en nauwkeurige budgetcreatie met het oog op geplande bedrijfsuitgaven en stroomlijning van inkomstenprognoses.
  • Boekhoudsoftware zoals Mint om bij te houden hoeveel u elke maand verdient, evenals uw spaargeld en rekeningen.

Je moet niet alleen weten hoeveel geld u nodig hebt om u bedrijf te starten, u moet ook bepalen wat er nog meer moet gebeuren (benodigdheden, marketing).

Waarom is het hebben van een businesscase belangrijk?

Het helpt enorme financiële verliezen te voorkomen en geeft u ideeën voor manieren om uw bedrijf te verbeteren.

counting costs in notepad

Hoe maakt u een kostenlijst voor uw nieuwe bedrijf?

  • Neem contact op met professionals uit de branche en vraag om advies over wat u kunt verwachten.
  • Schrijf de opstartkosten op, inclusief eventuele apparatuur die u moet kopen (huurkosten), verzekeringen plannen indien nodig, enz.

Welke tools gebruiken om een ​​kostenlijst te maken?

  • Houd al het geld bij dat u verdient en uitgeeft door bonnetjes en facturen, enz. bij te houden. Als dat teveel moeite voor u is, gebruikt u gewoon Mint of een ander boekhoud- en administratiesysteem. U kunt ook zakelijke documenten met betrekking tot belastingen uploaden naar hun beveiligde platform, zodat alles in een oogwenk beschikbaar is.
  • Gebruik een spreadsheet om al uw uitgaven bij te houden. Dit maakt het voor u gemakkelijk om te zien hoeveel geld er elke maand binnenkomt en uitgaat (en laat zien waar eventuele discrepanties zich kunnen bevinden).

Als u maar één persoon kunt inhuren, zou dat een boekhouder moeten zijn die ervoor kan zorgen dat al uw administratieve taken worden gedaan. Als u echter een extra medewerker kunt opnemen, overweeg dan iemand in te huren om de klantenservice of verkoop te verzorgen.

Waarom is het belangrijk om een ​​werknemer aan te nemen om de dagelijkse werkzaamheden uit te voeren?

Ten eerste kunt u taken delegeren zodat u zich kunt concentreren op het grotere geheel en niet verzandt in kleine details of dagelijkse taken. Het stelt de ene medewerker ook in staat zich volledig op verkoop te concentreren, terwijl een andere zich volledig op marketing richt.

HR job interview

Hoe vindt u nieuwe medewerkers?

  • U hebt een functiebeschrijving nodig voor uw potentiële werknemers en hun managers.
  • Zorg ervoor dat alle benodigde documenten van tevoren zijn gemaakt. Dit omvat een personeelshandleiding, een geheimhoudingsovereenkomst en het intellectuele eigendomsbeleid van het bedrijf.
  • Het wervingsproces moet zo snel mogelijk beginnen. Het kan tijdrovend zijn om iemand te vinden die gekwalificeerd is om de dagelijkse werkzaamheden te leiden.
  • Houd een oogje in het zeil voor mensen die ervaring hebben met het starten van een eigen bedrijf of het leiden van een klein team.
  • li>

Welke tools om nieuwe medewerkers te vinden?

  • Bekijk LinkedIn, Indeed, UpWork of Monster en Glassdoor om potentiële werknemers te vinden en meer over hen te weten te komen.
  • Vind werknemers via Facebook-bedrijfsgroepen. Veel mensen zoeken daar werk.

Zorg ervoor dat u alle noodzakelijke juridische stappen volgt om een ​​bedrijf te starten, vooral als het uw eerste keer is.

Waarom is het belangrijk om over alle vereiste vergunningen, certificaten en licenties te beschikken?

Als u zich houdt aan alle wettelijke vereisten voor het starten van uw bedrijf, voorkomt u mogelijke problemen bij het overtreden van de wet in de toekomst.

Business law

Hoe verkrijg ik alle vereiste vergunningen, certificaten en licenties?

Start dit proces zodra u uw bedrijf opent en het een vast onderdeel van uw bedrijfsvoering maakt.

Welke tools moet ik gebruiken om alle vereiste vergunningen, certificaten en licenties te verkrijgen?

  • Zoeken op internet of rechtstreeks praten met lokale overheidsinstanties
  • Small Business Association, die informatie heeft over welke vergunningen en licenties je nodig hebt.
  • Raadpleeg een advocaat of een boekhouding adviseur en krijg professioneel advies.

Dit is uw kans om een ​​geweldige eerste indruk te maken op potentiële nieuwe klanten en klanten.

Waarom is het maken van een email belangrijk voor een nieuw bedrijf?

Als u een actief, professioneel emailadres en een website hebt, kunnen mensen gemakkelijk contact met je opnemen. Dit is vooral belangrijk als u geen bedrijfslocatie heeft, d.w.z. als het bedrijf volledig online opereert.

Business Email Templates

Hoe maakt u een email aan voor een nieuw bedrijf?

  • Maak een emailadres aan dat uw naam of de naam van het bedrijf bevat. Zo weten mensen dat ze contact met u opnemen als een professional.
  • Maak een aantrekkelijke website met al uw contactgegevens. Vermeld locatie en openingstijden voor een fysiek bedrijf plus andere essentiële details.

Welke tools moet u gebruiken om email te maken voor een nieuw bedrijf?

  • NameMesh, EmailFormat of Domainr om de beste naam voor het emailadres van uw bedrijf te vinden

Probeer indien mogelijk een domein te gebruiken dat overeenkomt met de door u gekozen bedrijfsnaam, zodat mensen online meer over uw bedrijf te weten kunnen komen.

Waarom is een goede naam belangrijk voor een nieuw bedrijf?

Het kan de toon zetten voor hoe mensen uw bedrijf in een vroeg stadium zien. Kies iets unieks en herkenbaars dat weerspiegelt waar uw bedrijf over gaat.

Laptop brand on display

Hoe kiest u een naam voor uw nieuwe bedrijf?

  • Probeer brainstormsessies met vrienden die zakelijke ervaring of marketingexpertise hebben, inclusief mensen buiten uw gebruikelijke netwerk. Dit biedt de mogelijkheid om verschillende perspectieven op naamgeving te krijgen.
  • Zorg ervoor dat het domein en de sociale media-accounts die hieraan zijn gekoppeld bedrijfsnaam zijn beschikbaar.

Tip: vermijd namen die moeilijk te spellen zijn, voer een handelsmerkonderzoek uit en zorg ervoor dat de naam goed klinkt als hij hardop wordt uitgesproken.

Welke tools moet u gebruiken om een ​​naam voor een nieuw bedrijf te creëren?

  • Een naamgenerator zoals de NameVine geeft u meerdere naamsuggesties die kunnen worden gesorteerd op populariteit en uniekheid. Hoe populairder een naam is (hoe dichter deze bovenaan de lijst staat), hoe groter het aantal andere bedrijven dat vergelijkbare woorden gebruikt. Kies indien mogelijk iets anders.
  • Een naambeoordelaar controleert hoe een bepaalde naam zou kunnen presteren in zoekresultaten of of deze beschikbaar is om als domeinnaam te registreren.

Als u uw bedrijf serieus neemt, zal het toevoegen van een juridische bedrijfsentiteit (bijv. vennootschap met beperkte aansprakelijkheid) u beschermen als iemand de naam van uw bedrijf betwist of probeert weg te nemen wat van u is door te beweren dat ze het eerst hebben gedaan (vergelijkbaar met hoe handelsmerken werken).

Waarom is juridische bescherming van uw nieuwe bedrijf belangrijk?

Als u een afzonderlijk bedrijf opricht met zijn eigen rechten en verantwoordelijkheden, kunt u uw bedrijfsmiddelen beschermen. Zelfs als u niet met veel geld begint, is het creëren van een rechtspersoon van vitaal belang om uw bedrijf te beschermen.

LLC benefits

Hoe kunt u uw nieuwe bedrijf beschermen?

Afhankelijk van het land, de regio of de staat kan dit proces verschillen:

  • Zodra u de naam en locatie van uw bedrijf heeft, kunt u een entiteitstype kiezen. Elk heeft zijn sterke en zwakke punten, dus uw omstandigheden zullen de beste optie bepalen.
  • U moet alle vereiste documentatie overleggen.
  • Verkrijg een EIN (Employer Identification Number).
  • Open een aparte zakelijke bankrekening.
  • Maak uw boeken aan of huur een boekhouder in.

Welke tools kunt u gebruiken om uw bedrijf wettelijk te beschermen?

  • LegalZoom is een online hulpmiddel dat juridische ondersteuning biedt voor het oprichten van LLC’s of andere juridische entiteiten. Het kost €129 om te beginnen en bevat veel bronnen, b.v. contracten met leveranciers.
  • Een lokale advocaat kan u advies geven en helpen bij het opstellen van de benodigde documenten.
  • Meer lokale informatiebronnen zoals uw staatswebsite of gemeentehuis bieden aanvullende middelen voor het starten van een bedrijf in uw land. gebied.

Veel nieuwe startups beginnen hun leven in een thuiskantoor of co-working-ruimtes. Hoewel dit opties zijn die de kosten laag kunnen houden en tegelijkertijd flexibiliteit bieden in hoe en wanneer werknemers werken, wilt u misschien een nieuwe ruimte zoeken naarmate uw team en zakelijke behoeften groeien.

Waarom is het belangrijk om goede kantoorruimte te vinden?

Zorg ervoor dat de kantoorruimte de cultuur en het imago van uw bedrijf weerspiegelt.

Als iemand uw website of winkel persoonlijk zou bezoeken, zouden ze dan de best mogelijke indruk krijgen?

Quality unit Office space 6

Hoe vind ik goede kantoorruimte?

De beste plaats om te beginnen is door te zoeken naar een makelaar bij u in de buurt die kan helpen bij het vinden van bedrijfsruimten en commercieel onroerend goed.

Zodra u een aantal mogelijke opties heeft geïdentificeerd, wilt u rekening houden met factoren zoals locatie (is het dicht genoeg bij huis om er elke dag te kunnen werken?), voorzieningen (wat bieden ze? Hoeveel zouden het kost als u die diensten nodig hebt?) en de prijs.

U kunt dan de beste kantoorruimte kiezen uit alle beschikbare opties.

Welke tools om goede kantoorruimte te vinden?

  • Craigslist stelt gebruikers in staat om lijsten van beschikbare bedrijven of ruimtes te plaatsen. U kunt ook kijken of er mogelijkheden zijn om samen te werken in uw regio.
  • OfficeFinder biedt een zoekmachine om alle soorten traditionele werkplekken te vinden, van grote bedrijven tot kleine bedrijven.
  • Op sites zoals Yelp en Google kunnen gebruikers ook beoordelingen plaatsen van verschillende soorten kantoren of bedrijfsruimten, zodat u de beste locatie voor uw startup kunt vinden.

Beschrijf de missie en waarden van uw bedrijf om medewerkers te helpen in moeilijke tijden of projecten.

Waarom zijn doelen belangrijk voor nieuwe klanten?

Uw medewerkers weten precies wat er moet gebeuren en hoe ze kunnen helpen. Een duidelijke missie en waarden zorgen ervoor dat iedereen op één lijn zit over de bedrijfscultuur. Voeg statistieken toe, zoals omzetgroei of het aantal nieuwe klanten dat elke week/maand wordt verworven.

introduce web metrics - illustration

Hoe stelt u duidelijke doelen voor de toekomst van het bedrijf?

De beste manier om te beginnen is door SMART-doelen voor uw bedrijf te maken, wat specifiek, meetbaar, haalbaar, relevant en tijdgebonden betekent.

Stel doelstellingen in die realistisch maar uitdagend genoeg zijn om met u mee te groeien terwijl u de horizon van het bedrijf verbreedt.

Welke tools gebruiken om duidelijke doelen voor de toekomst vast te stellen?

  • Een zoekmachine zoals Google of Bing, waarop u misschien online voorbeelden kunt vinden van hoe de missieverklaringen van andere bedrijven eruit zien.
  • Sites zoals Teamwork PM helpen bij het maken van een missie verklaring en waarden voor uw bedrijf.
  • Sites zoals CompanyCheckup bieden u rapporten over hoe effectief uw bedrijf zijn doelen nastreeft.

Denk na over hoe uw product de problemen van uw prospects op een innovatieve manier zal oplossen. Focus op wat uw product of dienst uniek en beter maakt dan de rest.

Waarom is het belangrijk om uw doelgroep te kennen?

Als u op de hoogte bent van de pijnpunten van uw ideale klant, kunt u producten maken die deze problemen oplossen.

Customer feeedback illustration

Hoe vindt u een doelgroep?

De beste manier om meer over uw klanten te weten te komen, is door met ze te praten. Een manier om dit te doen is door enquêtes te maken om directe feedback van klanten te verkrijgen.

Welke tools gebruiken om een ​​doelgroep te vinden?

Er zijn veel manieren waarop een startende ondernemer meer te weten kan komen over zijn doelgroep. Enkele geweldige bronnen om te gebruiken zijn:

  • Enquêtes kunnen u helpen meer te weten te komen over uw klanten en hoe zij over het huidige productaanbod denken. U kunt hiervoor tools zoals SurveyMonkey of InstaSurvey gebruiken.
  • Sites zoals Google Analytics geven waardevolle inzichten in wie uw website bezoekt en naar welke pagina’s ze het vaakst kijken.
  • Sites zoals Teamwork PM en LiveAgent stellen u in staat een ticketsysteem voor klantenondersteuning te maken om hun feedback bij te houden.

Zorg ervoor dat u een boekhouder heeft die u kan helpen met de bedrijfsfinanciën.

Waarom is het regelen van uw boekhouding belangrijk?

Uw bedrijfsaccountant zorgt ervoor dat alle fiscale implicaties en boekhoudkundige gegevens gedekt zijn, terwijl uw boekhouder zorgt voor dagelijkse aspecten zoals facturering en verwerking van verkooporders.

Planning budget

Hoe regelt u uw boekhouding?

Ontmoet hen indien mogelijk persoonlijk op hun kantoor, zodat u de omgeving zelf kunt zien. Als u dat niet kunt, is een telefoontje of een Skype-vergadering misschien een betere optie.

Zorg ervoor dat ze ervaring hebben binnen uw bedrijfssector, want het zal waarschijnlijk enige tijd duren voordat ze begrijpen hoe uw bedrijf functioneert.

Vergeet niet om reviews en verwijzingen te controleren.

Welke tools helpen u bij het regelen van uw boekhouding?

  • Gebruik Google om een ​​accountant bij u in de buurt te vinden. Zorg ervoor dat u op zoek bent naar CPA’s, aangezien deze professionals de boekhouding voor uw bedrijf kunnen opzetten.
  • Kijk op LinkedIn om de kwalificaties van uw toekomstige accountants te onderzoeken.

Uw unieke verkoopvoorstel (USP) is een zin die het concurrentievoordeel van uw bedrijf samenvat.

Waarom is werken aan uw USP en concurrentievoordelen belangrijk?

Een sterke USP helpt u om u te onderscheiden van de concurrentie.

Hoe vindt u concurrentievoordelen?

De beste manier om het concurrentievoordeel van uw bedrijf te bepalen, is door feedback te verzamelen van uw beoogde klantenbestand. Overweeg om indien mogelijk een vragenlijst te gebruiken of een informeel interview te houden met een aantal van deze mensen. Zodra u dit hebt gedaan, gaat u op zoek naar patronen in de feedback die u ontvangt.

LiveAgent CSM tickets overview

Welke tools gebruiken om concurrentievoordelen te vinden?

  • Het gebruik van sites zoals SurveyMonkey of Google Formulieren kan dit proces vereenvoudigen en ervoor zorgen dat alle benodigde informatie wordt verzameld.
  • Gebruik Google om erachter te komen wat uw concurrenten aanbieden en hoe zij van u verschillen. Dit zal u helpen hun USP’s te begrijpen en eventuele zwakke punten te identificeren die een mogelijkheid voor verbetering aan uw kant kunnen bieden.
  • Gebruik LiveAgent of andere klantenservicesoftware om met uw klanten te communiceren.

In het begin kan het lastig zijn om te weten welke promotionele activiteiten het meest effectief zijn. Probeer zo snel mogelijk een plan klaar te hebben. Trap echter niet in de valkuil om uw promotiecampagne niet regelmatig aan te passen.

Waarom is een promotieplan belangrijk?

Het zal helpen om verkopen te verhogen en uw bedrijf bekend te maken bij meer klanten.

LiveAgent Facebook Christmas promo

Hoe maakt u een promotieplan?

Test verschillende activiteiten en kijk welke het beste werken voor uw bedrijf. Als u eenmaal iets hebt gevonden dat goed voor u werkt, is het essentieel om ermee door te gaan totdat een andere activiteit nog effectiever blijkt te zijn.

Welke tools moet u gebruiken om een ​​promotieplan te maken?

  • Overweeg het gebruik van Google Adwords om verschillende activiteiten te testen en kijk welke het meest effectief is voor uw bedrijf. Deze tool kan worden gebruikt als een zoekmachine die gerichte advertenties op basis van kosten per klik weergeeft in zowel het zoek- als het Display Netwerk.
  • Google Ads is een online advertentieplatform waarmee u advertenties in de zoekresultaten van zoekmachines kunt plaatsen evenals op niet-zoekwebsites, mobiele zakelijke apps en video’s.
  • Sociale mediamarketing kan worden gebruikt om promoot het merk van uw bedrijf, verhoog de verkoop en maak bekend wat u te bieden heeft.

Een bedrijfsplan is een routekaart naar succes en moet belangrijke zakelijke mijlpalen, tijdlijnen en financiële gegevens bevatten.

Waarom is het belangrijk om een ​​compleet businessplan te hebben?

Als u haalbare doelen hebt, samen met een realistisch schema en specifieke actiepunten, vergroot u uw kansen om ze te bereiken.

customer touchpoints report-illustration

Hoe maakt u een businessplan?

Hier zijn enkele van de essentiële componenten:

  • executive samenvatting
  • bedrijfsbeschrijving
  • beschikbare producten en diensten
  • marktanalyse
  • strategie en implementatie
  • organisatie en teammanagement
  • financieel plan en projecties

Welke tools gebruiken om een ​​businessplan te maken?

  • Lean Canvas is een hulpmiddel (een eenvoudig sjabloon van één vel gemaakt door Ash Maurya) voor het ontwikkelen van een bedrijfsplan dat u helpt uw ​​ideeën op te splitsen.
  • LivePlan stelt u in staat uw bedrijfsplan te volgen en snel te schrijven, financiering veilig te stellen en inzichten te krijgen om u te helpen uw doelen te bereiken.

Samenvatting van het starten van een zakelijke checklist

  • Zoek uit wat voor soort bedrijf u wilt starten
  • Onderzoek de industrie en concurrentie in uw regio
  • Maak een lijst met kwalificaties
  • Schat de prijs van producten/diensten
  • Vind een locatie voor uw nieuwe bedrijf
  • Bedenk hoeveel geld u nodig hebt om te beginnen
  • Onderzoek hoeveel het kost om uw bedrijf per jaar te runnen
  • Huur werknemers in om u te helpen bij het uitvoeren van de dagelijkse activiteiten van uw bedrijf
  • Verkrijg alle benodigde vergunningen, certificaten en licenties die wettelijk vereist zijn
  • Stel een emailaccount en website in met professionele contactgegevens
  • Kies een naam die pakkend en gedenkwaardig is
  • Maak een LLC of een andere juridische entiteit
  • Vind een kantoorruimte die past bij uw behoeften of kies meubels om uw bestaande werkplek uit te rusten
  • Stel duidelijke doelen voor de toekomst van het bedrijf met meetbare doelstellingen
  • Bepaal wie uw doelgroep is, wat ze nodig hebben en hoe uw product of dienst hen kan helpen
  • Regel uw boekhouding
  • Werk aan uw USP en concurrentievoordelen
  • Maak een promotieplan en houd u eraan.
  • Maak een compleet businessplan met een tijdlijn en mijlpalen

Frequently asked questions

Hoe start u een bedrijf in 2022?

Een bedrijf starten in 2022 lijkt misschien moeilijker dan het was voordat de pandemie zoveel onzekerheid veroorzaakte. Een gedegen businessplan dat voorkomt dat u iets belangrijks over het hoofd ziet, is belangrijker dan ooit. Onze checklijst voor het opstarten van een bedrijf helpt u ervoor te zorgen dat u op de goede weg bent.

Hoeveel geld hebt u nodig om een bedrijf te starten?

Het bedrag hangt af van je idee en hoe groot het is. Over het algemeen geldt dat hoe meer mensen betrokken zijn bij een idee of product, hoe complexer en duurder het zal zijn. Als u echter aan het bootstrappen bent (beginnend met weinig externe financiering, zou dit veel onnodige kosten moeten helpen voorkomen.

Wat moet u nu doen?

Het simpele antwoord is om je huiswerk te doen. U moet de markt onderzoeken, op de hoogte zijn van branchetrends en een frisse benadering kiezen die nog niet eerder is gedaan.

Hebt u ervaring nodig om een bedrijf te runnen?

Niet noodzakelijk. Het mooie van internet is dat u nu veel kunt leren van boeken, cursussen, mentoren, enz.

Hoe komt u op een bedrijfsidee?

De beste manier is door problemen op de markt te vinden en er oplossingen voor te bedenken. Dit kan door u eigen pijnpunten te bestuderen, die ook op anderen van toepassing kunnen zijn.

Wat zijn de voordelen van het starten van een bedrijf?

Enkele van de meest opvallende zijn onder meer uw eigen baas zijn, controle uitoefenen over wat u doet en hoe u het doet, plus het ontwikkelen van vaardigheden die u hele leven op andere gebieden kunt gebruiken.

Wat zijn de belangrijkste eigenschappen in een bedrijf?

Het belangrijkste is om een idee te hebben dat de marktvraag oplost of beantwoordt. U hebt ook goede leiderschapskwaliteiten, kritisch denkvermogen en goed kunnen communiceren met anderen nodig, vooral als u probeert het team van uw bedrijf te laten groeien

Zal uw product concurrerend zijn in zijn sector?

Het moet wel. En er zijn veel manieren om ervoor te zorgen dat dit het geval is. Ze omvatten het vinden van een niche, het hebben van een innovatief idee en het gebruik van analysetools (bijv. Google Analytics) en optimalisatietools (bijvoorbeeld Google Search Console).

Wat kunt u wat later doen?

Het is belangrijk om te onthouden dat het starten van een bedrijf slechts het topje van de ijsberg is. Er zijn veel verschillende stappen om uw bedrijf te laten groeien tot iets duurzaams en uiteindelijk winstgevend. Wat u later kunt doen, kan ingewikkelder zijn, afhankelijk van de sector, maar dit hangt sterk af van het stadium van bedrijfsgroei waarin u zich bevindt. Het wordt ook de hoogste tijd om zakelijke verzekeringen en sociale zekerheid te regelen. Kies een ervaren verzekeringsvertegenwoordiger en sluit een adequate zakelijke verzekering af.

Wat zijn de nadelen van het starten van een bedrijf?

Enkele van de meest opvallende zijn de dreiging om geld te verliezen en lange uren te maken in moeilijke tijden.

Gerelateerde bronnen

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo