Checklist voor het instellen van sociale media omvat doelen bepalen, beste platforms kiezen, verantwoordelijkheden verifiëren, handvat en profielfoto selecteren, account en wachtwoorden aanmaken, vanity-URL claimen, locatie en hashtags toevoegen, KPI's instellen en eerste update plaatsen.
Wilt u zakelijke accounts voor sociale media opzetten, maar weet u niet waar u moet beginnen? Maak u geen zorgen, we hebben u gedekt.
Hier bieden we u een checklijst voor het instellen van sociale media om u te helpen uw accounts snel en gemakkelijk in te stellen.
Volg deze eenvoudige stappen en u bent snel op weg naar sociale media succes.
Als bedrijfseigenaar weet u dat sociale media belangrijk zijn. Het is een geweldige manier om in contact te komen met uw klanten en een relatie met hen op te bouwen. Maar met zoveel sociale-medianetwerken die er zijn, kan het moeilijk zijn om alles bij te houden.
Dat is waar een checklijst voor het instellen van sociale media van pas komt, omdat het gemakkelijk is om iets te vergeten als er zoveel details zijn om te overwegen.
Als u sociale media accounts voor uw bedrijf wilt opzetten, maar niet weet waar u moet beginnen, kan een checklijst u helpen elk belangrijk detail te onthouden. Dit bespaart tijd en zorgt ervoor dat uw aanwezigheid op sociale media snel operationeel is.
Voor iemand die bij zijn bedrijf verantwoordelijk is voor social media marketing, kan een checklijst voor het instellen van sociale media een handig hulpmiddel zijn om alles bij te houden. Als gevolg hiervan kunt u er zeker van zijn dat alle sociale media accounts voor uw bedrijf zijn ingesteld en soepel werken.
Als u een nieuwe sociale mediacampagne start, bevat een checklijst voor het instellen van sociale media alles wat u moet doen om aan de slag te gaan. Door er een te volgen, kunt u zich concentreren op het uitvoeren van de campagne en het behalen van uw gewenste resultaten.
Voordat u begint met het maken van accounts voor sociale media, is het belangrijk om te bepalen wat uw doelstellingen zijn.
Als u niet weet wat u wilt bereiken, zal het moeilijk zijn om een strategie voor sociale media en het type inhoud dat aansluit bij uw doelstellingen. Als zodanig ziet u mogelijk niet de resultaten waar u op hoopt. Door de tijd te nemen om uw doelen te definiëren, kunt u uw inspanningen op sociale media concentreren en uw kansen op succes vergroten.
Wilt u sociale media gebruiken om in contact te komen met klanten, merkbekendheid te vergroten of verkeer naar uw website te leiden? Als u eenmaal weet wat uw doelen zijn, kunt u stukjes inhoud maken die daarop aansluiten. Zo haalt u het maximale uit sociale media voor uw bedrijf.
Nu u weet wat uw sociale mediadoelen zijn, is het tijd om de netwerken te kiezen die u zullen helpen deze te bereiken.
Niet elk sociaal netwerk is gelijk en sommige zullen beter geschikt zijn voor uw bedrijf dan andere. Door de juiste sociale platforms te kiezen, kunt u ervoor zorgen dat uw inhoud wordt gezien door die mensen die er waarschijnlijk in geïnteresseerd zijn.
Doe wat onderzoek op elk sociaal netwerk om te zien welke het populairst zijn bij uw doelgroep. Door erachter te komen welke netwerken ze gebruiken, kunt u inhoud maken die specifiek op elk netwerk is afgestemd.
Zodra u uw sociale media accounts hebt ingesteld, is het belangrijk om taken onder uw teamleden te verdelen.
Sociale media kan veel werk zijn, dus het is belangrijk om iedereen in uw team te laten weten wat hun taken zijn. Een sterke sociale aanwezigheid behouden door iedereen bewust te maken van hun verantwoordelijkheden, zal bijdragen aan het bereiken van uw doelen.
Maak een lijst van alle sociale mediataken die moeten worden uitgevoerd, zoals het maken van inhoud, het plannen van berichten, reageren op opmerkingen en het monitoren van analyses. Wijs vervolgens elke taak toe aan een specifiek teamlid om al uw sociale mediataken op tijd af te handelen.
Uw gebruikersnaam voor sociale media is hoe mensen u zullen identificeren op elk netwerk waarop u een account aanmaakt.
Door er een te kiezen die zowel uniek als gemakkelijk te onthouden is, kunnen gebruikers van de verschillende sociale netwerken uw bedrijfsprofiel vinden. Door een consistente gebruikersnaam te hebben voor al uw verschillende sociale media-accounts, kunt u het voor mensen gemakkelijker maken om contact met u op te nemen.
Bedenk een paar verschillende opties voor uw gebruikersnaam voor sociale media en gebruik vervolgens een tool zoals NameCheckr om te zien of deze beschikbaar zijn. Als u er een hebt gevonden die nog niet is gebruikt, probeer deze dan op zoveel mogelijk sociale netwerken te gebruiken om een consistente aanwezigheid te creëren.
Met deze afbeeldingen zullen mensen u visueel identificeren op sociale media.
Uw profielafbeelding is meestal het eerste dat iemand ziet wanneer ze uw socialemediakanaal bezoeken, dus het is belangrijk om uw bedrijf in een positief daglicht te stellen. Uw omslagfoto is een nieuwe kans om te laten zien wie u bent en waar u voor staat, dus kies een afbeelding die de aandacht van mensen trekt en ervoor zorgt dat ze meer over u willen weten.
Bepaal wat voor soort bericht u met uw sociale mediaprofielen wilt verzenden om een goede indruk te maken. Als je problemen hebt met het vinden van de juiste profielafbeelding, overweeg dan om een tool als Canva te gebruiken om er een te maken.
Nu u uw onderzoek hebt gedaan en alle informatie hebt die u nodig hebt, is het tijd om uw sociale profielen in te stellen.
Dit is een noodzakelijke stap voor het opbouwen van een online aanwezigheid. Hiermee kunt u communiceren met potentiële en huidige klanten, informatie over uw bedrijf delen en in contact komen met andere bedrijven in uw sector.
Ga naar de websites van de verschillende sociale netwerken waarop u een account wilt aanmaken en vul de nodige gegevens in.
Bepaal de inloggegevens voor elk sociale media account dat u aanmaakt.
Als iemand toegang zou krijgen tot uw sociale media account, kan deze mogelijk veel schade aanrichten aan uw bedrijf. Door uw wachtwoorden op een veilige locatie op te slaan, kunt u dit helpen voorkomen.
Er zijn een paar verschillende opties voor het opslaan van wachtwoorden, maar een van de veiligste is om een wachtwoordbeheerder te gebruiken. Op deze manier kunt u sterke wachtwoorden maken voor elk social media account en hoeft u zich geen zorgen te maken dat u ze allemaal moet onthouden.
Nu u uw sociale media accounts hebt gemaakt, is het tijd om uw pagina’s erop in te vullen.
Uw sociale media profiel is een van de eerste dingen die potentiële klanten te zien krijgen wanneer ze uw pagina bezoeken. Als u uw profiel volledig invult met alle benodigde informatie en meer, kunnen ze een beter idee krijgen van wie u bent en waar u voor staat, en het verbetert uw zoekmachineoptimalisatie (SEO).
Zorg ervoor dat u alle benodigde informatie in elk sociale mediaprofiel invult, zoals een bio, uw bedrijfsnaam, website, contactgegevens, enz.
Tip! Dankzij geavanceerde automatisering kan LiveAgent-software voor sociale media-ondersteuning worden gebruikt om de communicatie op uw sociale media accounts te vereenvoudigen. Door al uw verschillende netwerken met elkaar te verbinden, zodat elk bericht in één inbox terechtkomt, stroomlijnt u de manier waarop u vragen van klanten afhandelt.
Zorg voor een aangepast webadres dat u kunt gebruiken voor uw sociale mediaprofielen.
Als u er een heeft, kunnen mensen u gemakkelijker online vinden, en het is een ander element dat kan helpen uw SEO te verbeteren. Dit kan op zijn beurt leiden tot meer websitebezoekers en potentiële klanten.
Ga naar het sociale mediakanaal waarvoor u een vanity-URL wilt claimen en zoek naar de optie om dit te doen, die zich meestal in de instellingen of accountinformatie bevindt (de meeste sociale netwerken staan dit toe). Zodra u het hebt gevonden, volgt u eenvoudig de instructies vanaf daar.
Als u een fysieke locatie hebt, zorg er dan voor dat u uw adres en openingstijden toevoegt aan uw sociale mediaprofielen.
Door deze informatie toe te voegen, kunt u uw lokale SEO verbeteren, wat kan leiden tot meer bezoekers naar uw bedrijf. Het is ook handig voor potentiële klanten die willen weten of u open bent en wanneer ze langs kunnen komen.
De meeste sociale-medianetwerken hebben de mogelijkheid om deze informatie aan uw profiel toe te voegen, meestal in het gedeelte Instellingen of accountinformatie. Vul de velden daar in met de relevante informatie en sla uw wijzigingen op.
Deze digitale ID’s zijn een geweldige manier om uw inhoud door meer mensen te laten zien, en ze kunnen u ook helpen contact te leggen met anderen die geïnteresseerd zijn in soortgelijke onderwerpen.
Hashtags kunnen het bereik van uw posts op sociale media verbeteren door ze beter vindbaar te maken voor gebruikers die op zoek zijn naar dat specifieke onderwerp. Ze zijn ook een geweldige manier om in contact te komen met anderen die uw interesses delen.
Een manier is om eenvoudig op elk sociale mediaplatform te zoeken naar termen die betrekking hebben op uw onderwerp en te kijken wat er naar boven komt. Een andere is om een hashtag-onderzoekstool zoals Hashtagify te gebruiken.
Nu is het tijd om na te denken over hoe u uw succes gaat meten.
Key Performance Indicators (KPI’s) helpen u uw voortgang bij te houden en te zien of uw inspanningen op sociale media vruchten afwerpen. Dit kan van alles zijn, van websiteverkeer tot statistieken voor de betrokkenheid van sociale media.
Enkele zaken waarmee u rekening moet houden bij het instellen van KPI’s voor uw aanwezigheid op sociale media, zijn onder meer websiteverkeer, betrokkenheid op sociale media (vind-ik-leuks, opmerkingen, aandelen), gegenereerde leads en gerealiseerde verkopen. Door deze belangrijke statistieken bij te houden, krijgt u een goed idee of uw aanwezigheid op sociale media u helpt uw zakelijke doelen te bereiken.
Nadat u alle voorgaande stappen hebt voltooid, hoeft u alleen nog maar uw eerste inhoud op uw sociale mediaprofielen te publiceren.
Dit is uw kans om een goede indruk te maken en de toon te zetten voor toekomstige posts. Denk goed na over wat u gaat zeggen en hoe u het gaat zeggen.
De beste manier om dit te benaderen, hangt af van het socialemediakanaal dat u gebruikt. Als u bijvoorbeeld iets op Facebook plaatst, wilt u misschien een korte update over uw bedrijf schrijven en een link naar uw website toevoegen, terwijl u op Twitter een blogbericht of artikel kunt delen waarvan u denkt dat uw volgers zouden het interessant vinden.
Nu u het installatieproces voor sociale media kent, volgen hieronder enkele tips die u moet volgen bij het maken van uw sociale mediaprofielen.
Niet alle sociale media platforms zijn gelijk gemaakt. Het heeft geen zin om profielen te maken op social media platforms die uw doelgroep niet gebruikt. Doe uw onderzoek en ontdek waar uw ideale gebruiker op sociale media het meest actief is, en richt uw inspanningen daarop.
Controleer of uw bedrijfslogo en headshots, enz., van hoge kwaliteit zijn en de juiste afbeeldingsgrootte hebben die geschikt zijn voor het sociale mediaplatform dat u gebruikt. U zou bijvoorbeeld geen afbeelding met een lage resolutie op Facebook willen gebruiken, omdat deze er bij vergroting korrelig uitziet.
Uw aanwezigheid op sociale media moet een verlengstuk van uw bedrijf zijn. Dit betekent dat u hetzelfde kleurenschema, logo en algemene look en feel gebruikt voor al uw sociale mediaprofielen, omdat consistentie mensen helpt uw merk gemakkelijker te herkennen.
De bio’s van uw sociale mediaprofielen zijn belangrijk omdat ze mensen een idee geven van waar uw bedrijf over gaat en ze worden door zoekmachines gebruikt om uw pagina’s te indexeren. Dit betekent dat u de tijd moet nemen om beschrijvingen te schrijven die zowel informatief als trefwoordrijk zijn.
Het is belangrijk om uw sociale mediapagina’s regelmatig bij te werken met de laatste informatie over uw bedrijf. Dit omvat details zoals adreswijzigingen, telefoonnummer, website, etc.
Als u net begint, kan het een paar weken duren voordat alles is ingesteld en er goed uitziet, maar als u eenmaal alles op de rit hebt, kost het niet meer dan een paar uur per week om uw aanwezigheid te behouden op sociale media. Als u een hoge mate van betrokkenheid en bereik nastreeft, moet u natuurlijk meer tijd en moeite steken, maar uiteindelijk is het aan u hoeveel tijd u voor uw bedrijf aan sociale media wilt besteden. p>
De eerste stap is het bepalen van uw bedrijfsdoelen, waarna u statistieken kunt ontwikkelen om de voortgang bij het bereiken ervan bij te houden. Als u bijvoorbeeld de naamsbekendheid wilt vergroten, kunt u bijhouden hoeveel volgers of likes uw pagina ontvangt. De sleutel is om uw statistieken aan te passen om uw doelen nauwkeurig weer te geven, zodat u het succes kunt meten en onderweg de nodige aanpassingen kunt maken.
Je berichtschema moet minstens een paar keer per week zijn als u naamsbekendheid wilt opbouwen, maar u zult vaker willen posten – minstens één keer per dag – als u leads wilt genereren of verkoop. Als u echter alleen uw volgers betrokken wilt houden, zou 3-5 keer per week voldoende moeten zijn.
Het hangt af van uw sector en doelmarkt, maar enkele van de meest populaire sociale mediaplatforms voor bedrijven zijn Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+. Elk heeft zijn unieke sterke punten en functies, dus het is belangrijk om uw socialemediastrategie dienovereenkomstig aan te passen.
Het biedt een manier om potentiële klanten te bereiken en een band met hen op te bouwen. In het verleden vertrouwden bedrijven op traditionele marketingmethoden om hun doelgroepen te bereiken, maar sociale media hebben dat veranderd. Tegenwoordig brengen mensen meer tijd dan ooit door op sociale mediasites, wat een enorme kans biedt voor bedrijven om in contact te komen met hun ideale gebruikers. Dus als je geen sociale media marketing gebruikt om je bedrijf te promoten, loopt u veel potentiële klanten mis.
Hoe soft skills te gebruiken in het bedrijfsleven
Dit artikel deelt tips voor optimale klantenservice, zoals het vermijden van jargon en het stellen van open vragen.
Hoe tijdregels in LiveAgent in te stellen
Leer hoe u tijdregels kunt instellen in LiveAgent om klantenondersteuning te verbeteren. Automatiseer taken en creëer een efficiënt proces voor ticketbeheer.
Hoe beloningen en badges instellen in LiveAgent
Beloningen en badges in LiveAgent gamificeren klantenondersteuning, motiveren het team en verhogen de snelheid en nauwkeurigheid van probleemoplossing.
Stability AI’s brief aan de Amerikaanse Senaat ter bevordering van Open Modellen in AI Toezicht
De Amerikaanse Senaat hield een hoorzitting over AI-toezicht. Stability AI benadrukte het belang van open modellen voor een transparante, competitieve digital economy. Het document stelt voor om op risico gebaseerde maatregelen te nemen voor computer providers, modelontwikkelaars en applicatieontwikkelaars. Open modellen zorgen voor eerlijke toegang en stimuleren de adoptie van AI, maar brengen ook uitdagingen met zich mee. Transparantie, concurrentie en veerkracht in AI-toezicht moeten worden bevorderd om de digitale economie te verbeteren.
We appreciate your recent sign up for a LiveAgent.
A message will be sent to your email address containing login details, right after your account is installed.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
We zijn op meerdere data beschikbaar