Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Academie
  • Top 20 klantenstatistieken om te meten

Top 20 klantenstatistieken om te meten

Het bepalen van de efficiëntie van uw inspanningen op het gebied van klantenservice kan een uitdaging zijn. Dit is waar klantenstatistieken een rol gaan spelen.

De juiste set statistieken en KPI’s die prestaties, productiviteit en kwaliteit meten, kunnen waardevolle inzichten bieden in hoe goed uw ondersteuningsprocessen voldoen aan de behoeften van klanten. Bovendien kunnen ze helpen om een ​​duidelijk beeld te krijgen van de sterke en zwakke punten van uw ondersteuningsteam en geven zo een beter begrip van verbetergebieden.

Hieronder vindt u een overzicht van statistieken over klantenservice en ondersteuning. Uw organisatie kan deze volgen om u te helpen de prestaties van uw ondersteuningsactiviteiten te optimaliseren. Verbeter zo de algemene kwaliteit van de klantenservice.

Klantenservicestatistieken om te bepalen

Klantenervaringstatistieken

Net Promoter Score (NPS) bepaalt de loyaliteit van klanten. Bovendien laat het zien in hoeverre klanten bereid zijn een bedrijf aan een vriend of collega aan te bevelen.

Klantentevredenheidsscore (CSAT) is een statistiek die de klantentevredenheid bij een bedrijf, aankoop of interactie bijhoudt.

Klanteninspanningsscore (CES) bepaalt hoe gemakkelijk het voor een klant is om zaken met u te doen. Zoals een aankoop doen, een probleem oplossen, interactie hebben met een bedrijf of product, enz.

Interne kwaliteitsscore (IQS) beoordeelt klantengesprekken vanuit uw eigen perspectief. In tegenstelling tot CSAT en NPS, die de standpunten van klanten weergeven.

Klantenbetrokkenheid houdt bij hoe betrokken klanten zijn door te bepalen hoe vaak ze met het merk communiceren. Bijvoorbeeld de frequentie van websitebezoeken, interacties met sociale media, enz.

Het klantenverlooppercentage geeft weer hoeveel klanten gedurende een bepaalde periode zijn gestopt met zaken doen met een bedrijf.

Het klantenbehoudpercentage geeft het percentage klanten weer dat een bedrijf gedurende een bepaalde periode heeft behouden.

Het verwijzingspercentage bepaalt het aantal klanten dat een bedrijf binnenkomt via een gespecificeerd verwijzingsprogramma.

De levenslange klantenwaarde (CLV) vertegenwoordigt het totale bedrag dat een klant naar verwachting zal uitgeven. Bijvoorbeeld in een bedrijf of op zijn producten gedurende de hele periode van hun relatie.

Statistieken over operationele en vertegenwoordigersprestaties

Open casussen tonen het aantal klanten dat momenteel op een reactie wacht.

Het verzoekvolume is het totale aantal verzoeken van klanten, inclusief tickets, telefoontjes, chats en gesprekken op sociale media.

Contactvolume per kanaal houdt bij hoeveel verzoeken binnenkomen via verschillende ondersteuningskanalen en weerspiegelt de voorkeuren van de klant.

Het oplossingspercentage vergelijkt het aantal tickets dat aan een vertegenwoordigers of organisatie is toegewezen met het aantal dat binnen een bepaalde periode is opgelost.

Serviceniveau bepaalt de toegankelijkheid van een bedrijf voor zijn klanten en toont het percentage verzoeken dat vertegenwoordigers binnen een bepaald tijdsbestek beantwoorden.

Ticket backlog verwijst naar het aantal klantenserviceverzoeken dat gedurende een bepaald tijdsbestek onopgelost blijft.

Gemiddelde antwoordsnelheid (ASA), ook wel gemiddelde wachttijd genoemd, houdt de tijd bij die nodig is om op klanten te reageren als ze eenmaal in een wachtrij staan.

First Response Time (FRT) is de gemiddelde tijd die nodig is om een ​​eerste reactie op een ondersteuningsticket te geven nadat de klant het heeft ingediend.

De gemiddelde oplossingstijd is de gemiddelde tijd die ondersteuningsvertegenwoordigers nodig hebben om een ​​casus op te lossen.

De blokkage is het aantal oproepen dat niet is beantwoord vanwege een gebrek aan vertegenwoordigers of een netwerkstoring.

Gemiddelde afhandelingstijd (AHT) is de gemiddelde hoeveelheid tijd die wordt besteed aan het werken aan een enkele casus voordat deze wordt opgelost inclusief wachttijd, spreektijd en afsluittijd.

Ontdek het zelf

Kennis is belangrijk, maar alleen als het in de praktijk wordt gebracht. Test alles wat u leert in onze academie, rechtstreeks in LiveAgent.

LiveAgent 2021 | Better Customer Service Starts Today

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
<![CDATA[]]>
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.