Het bepalen van de efficiƫntie van uw inspanningen op het gebied van klantenservice kan een uitdaging zijn. Dit is waar klantenstatistieken een rol gaan spelen.
De juiste set metrieken en KPIās die prestaties, productiviteit en kwaliteit meten, kunnen waardevolle inzichten bieden in hoe goed uw ondersteuningsprocessen voldoen aan de behoeften van klanten. Bovendien kunnen ze helpen om een duidelijk beeld te krijgen van de sterke en zwakke punten van uw ondersteuningsteam. Geef dus een beter inzicht in verbetergebieden.
Hieronder vindt u een overzicht van statistieken over klantenservice en ondersteuning. Uw organisatie kan deze volgen om u te helpen de prestaties van uw ondersteuningsactiviteiten te optimaliseren. Verbeter zo de algemene kwaliteit van de klantenservice.
Klantenservicestatistieken om te bepalen
Klantenervaringstatistieken
Statistieken over operationele en vertegenwoordigersprestaties
Ticket backlog verwijst naar het aantal klantenserviceverzoeken dat gedurende een bepaald tijdsbestek onopgelost blijft.
First Response Time (FRT) is de gemiddelde hoeveelheid tijd die nodig is om een eerste reactie op een ondersteuningsticket nadat de klant het heeft ingediend.
Ontdek het zelf
Kennis is belangrijk, maar alleen als het in de praktijk wordt gebracht. Test alles wat u leert in onze academie, rechtstreeks in LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Waarom zou u klantenservicestatistieken moeten meten?
De juiste set metrieken en KPIās die prestaties, productiviteit en kwaliteit meten, kunnen waardevolle inzichten bieden in hoe goed uw ondersteuningsprocessen voldoen aan de behoeften van klanten. Bovendien kunnen ze helpen om een duidelijk beeld te krijgen van de sterke en zwakke punten van uw ondersteuningsteam. Geef dus een beter inzicht in verbetergebieden.
Wat is de maatstaf voor klantverloop?
Het klantverloop geeft aan hoeveel klanten gedurende een bepaalde periode zijn gestopt met zakendoen met een bedrijf.
Wat is de klanttevredenheidsscore?
Customer Satisfaction Score (CSAT) is een statistiek die de klanttevredenheid met een bedrijf, aankoop of interactie volgt.
Hoe klantenbeloningen gebruiken?
Klantenbeloningen en loyaliteitsprogramma's kunnen de binding en verkoop verhogen. Goed opgeleide klantenserviceteams zijn cruciaal voor het behoud van reputatie, loyaliteit en inkomsten. Bedrijven moeten zich proactief aanpassen aan de verwachtingen van consumenten met nieuwe technologieën en een klantgerichte benadering. LiveAgent biedt sjablonen voor e-mailcampagnes gericht op herhalingsaankopen, klantenservice, verkoop follow-ups en verwijzingen. Het opstarten van uw LiveAgent-account wordt alvorens geïnstalleerd.
Multi-channel klantenserviceoplossingen bieden gedetailleerde informatie over elk communicatiekanaal, zoals e-mails, oproepen, chatberichten en feedbackformulieren. SLA-rapporten helpen bij het managen van klantverwachtingen. Agentactiviteitsrapporten tonen inzicht in het aantal tickets/oproepen/chats dat ze beantwoorden. Afdelingsrapporten bieden prestatie-informatie over elk team. Productiviteitsrapporten helpen managers om de beste en laagste presteerders te identificeren. Tijdregistratierapporten houden bij hoeveel tijd agenten besteden aan klantenondersteuning. Rangschikkingsrapporten laten zien hoe klanten agenten beoordelen. Klantenservicerapporten helpen bedrijven om weloverwogen beslissingen te nemen, de klanttevredenheid te verbeteren en het personeelsbeheer te optimaliseren.
Klantenservice ā Onboarding van gebruikers
Kennisbanken en in-app-ondersteuning kunnen gebruikers helpen bij onboarding en klantenservice, waardoor de behoefte aan ondersteuningsverzoeken vermindert.