Gebruik de LiveAgent website-audit checklijst om uw website te optimaliseren. Volg bezoekers, verbeter paginasnelheid, beveiliging en mobiele compatibiliteit. Verwijder lage kwaliteit content en zorg voor een hoge toegankelijkheid om klanttevredenheid en conversie te verhogen.
U heeft al verkeer naar uw website, maar het aantal bezoekers is veel lager dan u had verwacht. Door de zwakke plek in uw website te identificeren, kunt u het verkeer drastisch verhogen. Om het bezoekersaantal van onze eigen website op peil te houden, heeft het LiveAgent marketingteam een checklist met stappen samengesteld die we regelmatig bekijken.
Het is een logische lijst met alle taken die u moet doen om ervoor te zorgen dat uw website op zijn best is. Uw audit is een systematische inspectie van websitefunctionaliteit. Werk een weg door deze checklijst in regelmatige perioden zoals het je past, en behoud de hoge kwaliteit van uw website.
De website is het gezicht van het bedrijf. Dat weet iedere ondernemer. Het is via de website dat mensen zich een mening vormen over uw product en ervoor kiezen om het te kopen of niet. In de ogen van de potentiële klant komt de kwaliteit van de website direct overeen met de kwaliteit van het bedrijf en zijn producten. Regelmatig onderhoud van uw website is dan ook cruciaal.
U wilt uw bedrijfsdoelstelling niet in gevaar brengen door te verwaarlozen wat wel kan. En aangezien alledaagse technische problemen zoals disfunctionele klikbare elementen, dubbele inhoud, verbroken links of slechte technische prestaties een heel verkeerd signaal afgeven, moet u ervoor zorgen dat u ze vermijdt. Met deze checklijst voor website-audits kunt u er zeker van zijn dat alles wordt gedaan en gecontroleerd.
Klanten hebben keuze te over en de verwachting dat een website van hoge kwaliteit is, spreekt voor zich. Een enkele negatieve website-ervaring kan hard worden afgestraft door weg te klikken van de website en weg van uw product. Waarom het niet vermijden als het mogelijk is. Als u uw website regelmatig controleert, krijgen klanten wat ze verwachten van een goede website, snelheid, inhoudswaarde, duidelijkheid en toegankelijkheid op elk apparaat van vorm of formaat.
Een website van hoge kwaliteit maakt het verschil voor een klantenserviceteam. Niet alleen omdat het hebben van een live chat of een live callcenter op uw website het belangrijkste klikbare element is om contact op te nemen met een medewerker van de klantenservice. Maar ook omdat uw website een kennisbank kan bevatten, zodat uw klanten zelf de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben. Klanten zich onafhankelijk en op hun gemak laten voelen en het customer support team ontzorgen.
Een goede website heeft accurate productinformatie en transparante prijzen. Het verkoopteam is effectiever als ze de juiste tools bij de hand hebben, en een vlekkeloze browse-ervaring op de website verbetert de conversiepercentages.
It is important that your website evolves in a systematic way over time, leading to higher traffic and a better user experience. When building a rapid website, mistakes can be made easily, so we use tools to automate the monitoring and auditing of the website. It is not possible to manually manage large websites once they reach a certain size.
Five tools help us understand what’s happening on our website every day. Here are some of the ways we monitor our website:
The Google search console is the most important tool we use daily to monitor the quality and performance of our websites.
Try using the following Google search query to find out if Google knows about all the pages on your website: site:[your domain] (example: site:www.liveagent.com). Google’s search results show how many pages are indexed:
Set a path to your sitemap in the Sitemaps section of your website so that Google can see every page of your website:
The Google search console accurately detects all significant errors and suggests improvements on your website, including pagination errors, technical errors, and 404 errors:
As part of the daily audit process, monitor the performance of your website based on keywords used by your visitors. Understand what visitors search for before they visit your page:
Google analytics is a free website tracking tool and platform that collects data on how users interact with your website. As the data is collected, Google analytics sorts it into easy-to-read interactive reports, which are what we see on the platform. Analytical reports enable us to understand how our visitors behave and adapt our content strategy accordingly.
UrlsLab helps us to make quick visual audit of all our pages in one place. One of the main features of this tool is that it takes screenshots of all pages of our domain once a day as well as keeping track of those screenshots. Website screenshots enable us to see changes in our design over time and compare them pixel by pixel. Furthermore, it records and logs all javascript errors triggered in the browser console, which helps our web developers to develop error-free pages.
Easily scroll through your domain and immediately spot the design errors. You can see the real-time rendering in URLslab:
Changes to each URL are recorded:
We monitor our infrastructure with multiple internal tools, but it is always good to have independent external tool, which notifies you immediately once your page is not accessible. One of the simplest free tools is uptimerobot.com.
Ahrefs.com makes it possible for us to monitor the position of our landing pages in the Google Search results for keywords relevant to our business. With the exception of keyword monitoring, we use the Site Audit tool to identify all HTML/CSS errors generated by our copywriters, translators or developers on a daily basis.
A search engine crawler’s first stop when crawling your website is the file www.example.com/robots.txt. Make sure your robots.txt and sitemap are always accessible with the proper format.
To test our robots.txt file we use robots.txt Tester tool
A proper robots.txt file should contain directive Sitemap pointing to the sitemap of your website. Example:
Sitemap: /sitemap_index.xml
For validation of sitemap we use Google Search Console Sitemap status:
Use SSL Certificate – Having an SSL certificate is a must. Secure websites (https vs. http) rank higher than websites without SSL. There are numerous authorities that issue SSL certificates, but we rely on Letsencrypt, a free service.
Validate SSL Certificate – Make sure you have a valid and strong SSL certificate on your website. For SSL certificate validation we use tools from SSL Labs
Malware check – You don’t want to host compromised content on your website. Our site audit includes a Google Transparency Report check.
Only unique and valuable content will be considered by Google when ranking your page higher in search results.
Prior to optimizing existing content or creating new content, remove all low-quality content from your domain. By removing low-quality content, you can improve traffic and save resources needed for maintenance and translations.
Whether your content team has to handle 100 pages of high quality or 20.000 pages of moderate quality makes a huge difference. Low-quality content will consume a lot of resources, such as translating your website into multiple languages and maintaining internal links.
How to identify pages with low quality?
To understand how Google rates the quality of the content read general guidelines for search quality rating process.
Google considers your page’s page speed, along with content quality, to be one of its most important ranking signals. Your visitors will not wait for more than 3-5 seconds for the page to load. If it doesn’t deliver on time, they will go to another website to find answers.
How to monitor page speed?
Monitor page speed with Google Analytics Site Speed Report. This tool helps you identify the slowest pages, geographical regions and browsers that deliver your content slowly.
How to improve the page speed?
PageSpeed Insights have the most comprehensive recommendations on how to speed up your page, but here are our top recommendations on how to keep your page fast::
Google offers multiple tools to check compatibility of your web page design with mobile platforms. One of them is Mobile-Friendly Test. After entering your URL, you get an instant compatibility result.
Mobile Usability Report in Google Search Console is another tool we use periodically for monitoring mobile usability. The report gives us detailed recommendations on how to improve mobile usability errors detected by Google during crawling.
The most critical parts of our website are tested periodically using BrowserStack to simulate a wide variety of mobile platforms and operating systems. It is an essential tool primarily for development, but we also find it helpful during standard mobile compatibility checks.
As part of our commitment to making our website accessible to individuals with disabilities, we evaluate it in WebAIM, a free tool for evaluating website accessibility standards, on an as-needed basis.
Ontdek de Klantenonderzoek Checklijst van LiveAgent, ontworpen om bedrijven te helpen potentiële financiële risico's van klanten te identificeren en beperken. Volg essentiële stappen zoals identiteitsverificatie, risicobeoordeling en informatiebeveiliging om aan AML-regelgeving te voldoen en uw bedrijf te beschermen. Bezoek voor waardevolle inzichten en praktische tools om uw klantenonderzoek te optimaliseren.
Klantenservice audit checklijst
Vul deze checklijst voor klantenservice-audits in om een duidelijk overzicht te krijgen van de huidige staat van uw klantenservice, zodat u de nodige stappen kunt ondernemen om deze te verbeteren.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team