Een IT-helpdesk audit checklijst biedt richtlijnen voor het verbeteren van helpdeskefficiëntie door eerdere audits te analyseren, medewerkers en procedures te verifiëren, ticketbeheersystemen te testen en meer. Aanbevelingen omvatten het bijwerken van kennisbanken en automatisering.
Een IT-helpdesk kan een succes zijn voor uw bedrijf. Als u er zeker van wilt zijn dat het goed werkt, gebruik dan onze audit checklijst voor de IT-helpdesk.
Hier hebben we een lijst samengesteld met de best practices en eenvoudige oplossingen om de gebruikerservaring van uw ondersteuningsservice te verbeteren. Elke interne of externe auditor kan het gebruiken om ervoor te zorgen dat hun IT-helpdesk correct functioneert.
Het is voor bedrijven die afhankelijk zijn van IT-ondersteuning absoluut noodzakelijk om te bepalen of hun helpdeskprovider presteert zoals verwacht. Uw helpdeskteam kan ontdekken of ze aan de vereiste niveaus voldoen en de verwachte servicekwaliteit voor alle gebruikers bieden.
Een audit geeft u ook een basislijn bij het evalueren van de prestaties in de loop van de tijd. Dit proces identificeert ook probleemgebieden, zodat deze in een vroeg stadium kunnen worden aangepakt.
Iedereen die de kwaliteit van zijn helpdeskwerking wil verbeteren, kan deze checklijst gebruiken. Vooral:
De beste manier om uw vaardigheden te verbeteren, is door uw werk voortdurend te beoordelen en te analyseren. Deze checklijst geeft een kader voor het verbeteren van uw helpdeskactiviteiten, zodat u uw klanten een betere service kunt bieden.
Hoewel dit misschien niet altijd mogelijk is, moet u weten welke gebieden in het verleden lastig waren.
Met de juiste analyse kunt u belangrijke verbeteringen of achteruitgang van de service identificeren. Zonder uw eerdere auditresultaten te analyseren, zou het moeilijk zijn om te bepalen hoe effectief uw operaties presteren. U kunt deze gegevens gebruiken om weloverwogen beslissingen te nemen over de toekomst van uw helpdesk.
U moet de resultaten van eerdere audits analyseren om te zien hoe deze zich verhouden tot uw huidige proces. Als er bijvoorbeeld een probleem was op één afdeling, kan het de moeite waard zijn om te kijken naar verdere training of opleiding voor die medewerkers.
Door de financiële resultaten van uw bedrijf te bekijken, kunt u bepalen hoe goed het presteert ten opzichte van het budget en of er nog middelen beschikbaar zijn om aanpassingen door te voeren.
Hoe meer informatie er beschikbaar is over kosten versus opbrengsten, hoe beter u deze effectief kunt beheren.
Analyseer altijd de inkomsten en kosten van uw helpdesk door te kijken hoeveel winst u per maand of jaar maakt, enz.
Bekijk ook hoeveel u aan uw IT-helpdesk hebt uitgegeven en vergelijk dat met uw inkomsten om u te helpen begrijpen welke waarde uw IT-helpdesk biedt. Gebruik deze gegevens om toekomstige kosten en inkomsten te voorspellen, zodat u betere beslissingen kunt nemen over de toekomst van uw bedrijf.
U zou die informatie al moeten hebben, dus dit zou niet al te moeilijk moeten zijn. Als de lijst niet is bijgewerkt, adresseer deze dan onmiddellijk.
U kunt ervoor zorgen dat uw team altijd de nieuwste tools en applicaties gebruikt. U kunt ook potentiële beveiligingsrisico’s identificeren die verband houden met verouderde software.
Gebruik het activabeheersysteem van uw organisatie om alle apparaten en software op uw kantoor bij te houden. Voer een netwerkscan uit om alle apparaten te identificeren die op uw netwerk zijn aangesloten, evenals hun besturingssystemen en applicaties.
Met zo’n complex en steeds veranderend veld, moet uw IT-helpdeskaudit de huidige staat van de structuur van uw organisatie weerspiegelen.
Een efficiënte IT-organisatiestructuur is van cruciaal belang voor een soepel draaiende helpdesk. Agenten moeten gemakkelijk de commandostructuur kunnen rapporteren en de ondersteuning moeten krijgen die ze nodig hebben van andere afdelingen.
Identificeer eerst de verschillende verantwoordelijkheden voor uw helpdesk en maak duidelijke functiebeschrijvingen voor elke rol. Breng vervolgens formele communicatielijnen tussen afdelingen tot stand.
Controleer of het personeel van uw IT-afdeling over de nodige vaardigheden en kennis beschikt. Deze omvatten:
Het zorgt ervoor dat gevoelige informatie en systemen alleen toegankelijk zijn voor geautoriseerd personeel. Het beschermt uw organisatie niet alleen tegen beveiligingsinbreuken, maar vermindert ook het risico op identiteitsdiefstal.
Bekijk de goedkeuringsniveaus van uw personeel. Maak vervolgens duidelijk beleid voor het verlenen of intrekken van toegang op basis van werknemersrollen binnen de organisatie. Stel ten slotte een formeel beoordelingsproces in om ervoor te zorgen dat het juiste beleid te allen tijde wordt gevolgd.
Effectieve procedures voor het oplossen van IT-problemen kunnen een aanzienlijke impact hebben op de productiviteit van uw organisatie.
Ze helpen de efficiëntie van de IT-activiteiten van uw organisatie te verbeteren. Door een goed gedocumenteerd proces te hebben, maakkt u alle leden van uw team bewust van de stappen die ze moeten nemen om problemen op te lossen.
Identificeer de verschillende soorten problemen die uw team waarschijnlijk zal tegenkomen. Maak duidelijke stapsgewijze procedures voor het oplossen van elk type probleem en test ze om hun effectiviteit te bepalen.
Tickets zijn een essentieel onderdeel van een IT-helpdesk, maar ze moeten efficiënt worden beheerd. Door ticketbeheersoftware te gebruiken, kunt u de ticketstatus controleren, ze toewijzen aan specifieke medewerkers en de voortgang volgen.
Als u uw ticketbeheersoftware niet test, loopt u het risico dat de tickets niet goed worden beheerd. Controleer of de software die u gebruikt geschikt is voor uw helpdeskactiviteiten en of u de efficiëntie ervan kunt verbeteren.
Als u het ticketsysteem wilt testen, maakt u een proefcase voor elk type probleem dat u gewoonlijk tegenkomt. Simuleer de oplossing van deze problemen en evalueer hoe goed het systeem presteerde, d.w.z. of het aan de verwachtingen voldeed.
Door uw ticketbeheersysteem voor de IT-helpdesk te controleren, kunt u controleren of het naar behoren functioneert en aan uw behoeften voldoet (of dat het tijd is voor verandering).
Tip: als u op zoek bent naar een geweldige tool om uw ticketsysteem te beheren, ga dan naar LiveAgent. Het is een geweldige oplossing voor het bijhouden van al uw klantvragen en ondersteuningsverzoeken. Bovendien is het zeer gebruiksvriendelijk en eenvoudig in te stellen, zodat u er meteen mee aan de slag kunt.
Om alle activiteiten op uw locatie te bewaken, hebt u een configuratiebeheersysteem nodig.
U kunt ervoor zorgen dat alle apparaten correct zijn geconfigureerd en dat ze samenwerken zoals bedoeld. Bovendien kunt u mogelijke problemen met uw systeem identificeren en deze oplossen voordat ze uit de hand lopen.
Controleer de nauwkeurigheid van de informatie in de database en controleer vervolgens op inconsistenties tussen apparaten en gegevens. U moet ervoor zorgen dat alle apparaten correct zijn geïnstalleerd en geconfigureerd.
Evalueer de instellingen van elk apparaat en vergelijk ze met de gewenste configuratie. Controleer of alle apparaten met elkaar communiceren zoals bedoeld.
Met maatwerk kunt u de manier waarop uw IT-systemen werken veranderen om beter te voldoen aan de behoeften van uw organisatie.
Aanpassing kan u helpen te voldoen aan de specifieke behoeften van uw organisatie. Door uw IT-systemen af te stemmen op uw unieke vereisten, kunt u hun prestaties optimaliseren om er het maximale uit te halen.
Identificeer de gebieden die moeten worden verbeterd en evalueer vervolgens de beschikbare opties voor aanpassing. Nadat u de juiste opties hebt geselecteerd, brengt u de nodige wijzigingen aan en test u deze uit. Implementeer dit maatwerk en observeer hoe het in de praktijk werkt, indien nodig bijsturen.
Met meertalige ondersteuning kunt u klantenservice in meerdere talen bieden en een onberispelijke klantenervaring leveren, waar u klanten ook vandaan komen.
Door deze functie aan te bieden, kunt u contact maken met een groter publiek en het bereik van uw bedrijf vergroten. Daarnaast kan meertalige ondersteuning u ook helpen uw klanten beter van dienst te zijn en hun algemene ervaring te verbeteren.
Identificeer de talen die uw organisatie ondersteunt. Om dat te doen, kunt u tools zoals Google Analytics gebruiken om te zien uit welke landen je klanten komen. Vertaal alle inhoud in de relevante talen en train uw team in het bieden van klantenservice in die talen.
Met automatisering kunt u het proces van het voltooien van routinetaken versnellen. Dit kan uw organisatie tijd en geld besparen.
Hiermee kunt u routinetaken snel en efficiënt uitvoeren. U kunt de tijd en middelen van uw team vrijmaken, zodat ze zich kunnen concentreren op meer veeleisende taken.
Het is van cruciaal belang dat u de automatisering goed test voordat u deze implementeert, om ervoor te zorgen dat het auditproces van de helpdesk soepel en foutloos verloopt. Als het eenmaal op zijn plaats is, houdt u het nauwlettend in de gaten, zodat eventuele problemen snel kunnen worden aangepakt.
Helpdeskmedewerkers moeten verschillende regels en procedures volgen om een efficiënte en effectieve service te garanderen.
Ze zijn cruciaal om ervoor te zorgen dat uw IT-helpdesk goed werkt. Door duidelijk gedefinieerde procedures te hebben, weten medewerkers wat er van hen wordt verwacht en hoe ze problemen moeten oplossen of verzoeken moeten behandelen.
Zorg ervoor dat de regels duidelijk, beknopt en gemakkelijk te begrijpen zijn en gemakkelijk kunnen worden gevolgd door het personeel. Test de regels om er zeker van te zijn dat ze werken zoals bedoeld.
Het integreren van uw helpdesk met tools van derden kan de productiviteit van uw team en de algehele effectiviteit van uw IT-helpdesk verbeteren.
Het helpt de communicatie en coördinatie tussen afdelingen te verbeteren, en stelt medewerkers in staat om informatie gemakkelijker te delen en taken snel en efficiënt uit te voeren.
Controleer of uw huidige oplossingen compatibel zijn met de systemen waarmee u verbinding wilt maken. Als dat zo is, integreer ze dan volgens de instructies van de provider.
U moet serviceovereenkomsten (SLAs) hebben om uw personeel verantwoordelijk te houden. Ze moeten specifiek en gedetailleerd genoeg zijn om de verwachtingen van de dienstverlening te definiëren.
Het zorgt ervoor dat uw IT-helpdesk goed werkt, verbetert de klantentevredenheid en vermindert het aantal supporttickets.
Bepaal welk serviceniveau u wilt bieden en stel specifieke doelen die medewerkers kunnen nastreven. Vergeet niet de resultaten van uw SLA-doelen te meten om te zien welke impact ze hebben op klantentevredenheid en supportticketvolumes.
De IT-helpdesk moet ook een mobiele app hebben en aanbieden, zodat medewerkers onderweg verzoeken kunnen beantwoorden en problemen kunnen oplossen.
Het stelt medewerkers in staat proactief te reageren op verzoeken en problemen op te lossen. Dit kan helpen om de tijd die nodig is om problemen op te lossen te verkorten, waardoor de klantentevredenheid wordt verbeterd. Een mobiele app geeft medewerkers ook de flexibiliteit om overal te werken.
Identificeer de functies die u wilt dat de app heeft, ontwerp en ontwikkel deze en controleer of alles correct werkt. Wanneer u de mobiele app aan het personeel overhandigt, zorg er dan voor dat u een training geeft over het gebruik ervan.
Tip: zoek een helpdesk die al een mobiele app biedt, zoals LiveAgent, waardoor u tijd en geld bespaart.
Maak een kennisbank zodat medewerkers oplossingen kunnen vinden voor veelvoorkomende problemen. Het moet regelmatig worden bijgewerkt, anders zou het ondersteunend personeel naar onjuiste informatie kunnen verwijzen.
Met een kennisbank kunnen medewerkers snel en gemakkelijk oplossingen vinden. Dit kan tijd besparen en de klanttevredenheid verbeteren.
Onderzoek en verzamel informatie over hoe u het beste kunt inspelen op de behoeften van uw werknemers, waaronder artikelen, blogposts, videotutorials of andere bronnen.
Werk aan het verbeteren en bijwerken van de kennisbank waar nodig. Houd uw kennisbank up-to-date naarmate nieuwe technologieën opkomen en wijzigingen worden aangebracht in uw ondersteuningsprocessen.
CSAT staat voor klantentevredenheidsscore en kan worden gebruikt om de effectiviteit van een IT-helpdesk te meten.
Door CSAT-feedback te verzamelen, kunt u bepalen op welke punten uw team moet verbeteren. Het kan u ook laten zien welke processen of services het meest gewaardeerd worden door uw klanten, wat u kan helpen bij het nemen van beslissingen over de beste toewijzing van middelen en het verbeteren van de klantenondersteuning.
Maak de vragen eenvoudig, zodat mensen de enquêtes willen invullen.
Het belangrijkste doel van dit rapport is om erachter te komen hoeveel klanten tevreden waren met de services van uw IT-helpdesk en wat er kan worden verbeterd.
Klantentevredenheidsrapporten kunnen helpen bij het identificeren van gebieden waar de IT-helpdesk moet worden verbeterd. Bovendien kunnen ze worden gebruikt om marketingmaterialen te genereren die de voordelen van het gebruik van de IT-helpdesk promoten.
Nadat u alle gegevens hebt verzameld, kunt u handmatig rapporten genereren door grafieken en visualisaties te maken. Om uw werk te vereenvoudigen, kunt u ook sjablonen voor klantentevredenheidsrapporten gebruiken.
Een andere optie is om de analyses te gebruiken die in de helpdesksoftware zijn ingebouwd. LiveAgent biedt bijvoorbeeld een compleet overzicht van de inspanningen van de klantenservice en 180+ geavanceerde helpdeskfuncties waarmee u de tevredenheid van uw klanten kunt controleren.
Door statistieken bij te houden, kunt u ervoor zorgen dat uw IT-helpdesk uw klanten hoogwaardige service biedt.
Tracking-statistieken kunt u de prestaties van de IT-helpdesk meten, die verbeterpunten kan identificeren. Bovendien kunnen trackingstatistieken worden gebruikt om rapporten te genereren die de impact van de IT-helpdesk op de bedrijfsresultaten laten zien.
Begin met het identificeren van de statistieken die u wilt bijhouden. Ontwerp en implementeer vervolgens een systeem dat gegevens uit die statistieken verzamelt. Analyseer tot slot de gegevens en onderneem actie op basis van de resultaten.
Interne communicatie is een pijler van uw helpdeskactiviteiten en helpt uw team op één lijn te brengen en ze aan dezelfde doelen te laten werken.
Interne communicatie stelt medewerkers in staat informatie en ideeën te delen en de informatiestroom te vereenvoudigen.
Een incident wordt gedefinieerd als een gebeurtenis die de normale serviceactiviteiten verstoort en de tussenkomst van de IT-helpdesk vereist.
U kunt incidenten effectiever afhandelen door het incidentproces te definiëren. Dit kan de klanttevredenheid verhogen en het aantal openstaande tickets verminderen.
Definieer de incidenttypes en prioriteiten en stel een escalatiematrix in zodat de meest kritieke incidenten eerst worden afgehandeld, en creëer vervolgens een proces voor de initiële triage en classificatie van incidenten. Dit zal u helpen de urgentie van incidenten te bepalen en deze toe te wijzen aan de juiste ondersteuningsgroep.
Stel operationele standaardprocedures vast voor het reageren op en het oplossen van incidenten. Dit omvat het definiëren van rollen en verantwoordelijkheden, het opzetten van workflows en het trainen van IT-helpdeskpersoneel in nieuwe procedures.
Het educatieve materiaal dat u gebruikt, kan een grote rol spelen bij het trainen van uw IT-helpdeskpersoneel en moet regelmatig worden geëvalueerd.
Als helpdeskmedewerkers niet goed op de hoogte zijn van de laatste wijzigingen en updates, kan dit leiden tot problemen bij het oplossen van tickets.
Zorg ervoor dat al uw educatieve materialen actueel en nauwkeurig zijn, controleer of de procedures van de helpdesk up-to-date zijn en voldoen aan de regelgeving, en evalueer vervolgens het trainings- en ondersteuningsmateriaal van de helpdesk.
Met regelmatige gegevensback-ups kunt u erop vertrouwen dat uw gegevens veilig zijn in het geval van een systeemstoring of calamiteit.
Een plan voor gegevensback-up beschermt de informatie van uw organisatie. Door te controleren of uw helpdesk regelmatig gegevensback-ups maakt, kunt u het risico op verlies van kritieke gegevens minimaliseren.
Controleer het back-upschema om er zeker van te zijn dat het voldoet aan de behoeften van uw organisatie. Gebruik geautomatiseerde back-upsoftware om automatisch gegevens naar externe opslag te sturen.
AVG is van toepassing op alle organisaties, ongeacht de grootte of locatie. Bedrijven zijn door de AVG verplicht om de persoonlijke informatie van hun werknemers, klanten en partners te beschermen.
Privacywetten beschermen individuen tegen misbruik van hun persoonlijke gegevens.
Verificatie van de naleving van het AVG-beleid voor een helpdesk kan worden uitgevoerd door processen en procedures te beoordelen.
Als u een van de vragen met ‘nee’ hebt beantwoord, voldoet uw helpdesk niet aan de AVG-vereisten en moet dit worden opgelost.
Om de gegevens van uw bedrijf en klanten te helpen beveiligen, moet u uw team de nodige gegevensbeschermingstraining geven.
Als uw organisatie niet over de juiste beveiligingsmaatregelen beschikt, kunnen uw gegevens gevaar lopen. Cybercriminelen zijn altijd op zoek naar manieren om kwetsbaarheden te misbruiken, dus uw organisatie moet voorzorgsmaatregelen nemen om dat te voorkomen.
De helpdesk moet controleren of gegevens worden beschermd door het gebruik van wachtwoorden, versleuteling en toegangscontrole. Wachtwoorden moeten sterk zijn en regelmatig worden gewijzigd, codering moet worden gebruikt waar vereist door de AVG (bijv. het opslaan of verzenden van gegevens) en toegangscontroles om de toegang tot onbevoegd personeel te beperken.
Bevestig dat de helpdesk binnen korte tijd operationeel kan zijn.
Een snelle start met de helpdesk betekent dat uw organisatie direct aan de slag kan met de helpdesk. Dit bespaart tijd en geld en helpt de productiviteit van uw organisatie te verbeteren.
Controleer of het installatieproces gemakkelijk te volgen is. Zelfs als dat zo is, moet u de helpdesksoftware testen om er zeker van te zijn dat deze goed werkt. Controleer ook of de handleidingen en tutorials van de helpdesk duidelijk en gemakkelijk te volgen zijn.
Een van de belangrijkste aspecten van een helpdesk is de mogelijkheid om terugbellen te bieden, en u moet controleren of dit correct werkt in uw IT-help bureaucontrole.
Door niet terug te bellen, kan de helpdesk ervoor zorgen dat klanten langer wachten dan nodig is voordat hun problemen zijn opgelost.
U kunt de oproeplogboeken van de helpdesk bekijken, aangezien deze informatie kunnen geven over het aantal terugbelverzoeken en de resultaten ervan. Daarnaast kunt u klantentevredenheidsonderzoeken controleren om te zien of klanten tevreden zijn met de terugbelservice van de helpdesk.
Zorg ervoor dat alle monitoringactiviteiten werken zoals bedoeld.
Door de prestaties van medewerkers te monitoren, kunnen organisaties ervoor zorgen dat hun agenten de beste werkwijzen volgen en kwaliteitsservice bieden aan klanten.
Bewaken is veel gemakkelijker met LiveAgent. De prestaties van uw vertegenwoordigers worden in realtime bijgehouden, waarbij sterke en zwakke punten sneller worden geïdentificeerd. Bovendien kunt u doelen en doelstellingen voor uw team instellen en hun voortgang in de loop van de tijd volgen.
Misschien wilt u gamification overwegen als een manier om uw vertegenwoordigers nog meer te motiveren. Met functies als badges, ranking, benchmarks en beloningen helpt LiveAgent vertegenwoordigers om op hun best te presteren.
Dit proces is niet eenmalig. De procedures en regels van een IT-helpdesk zullen naar behoefte veranderen en evolueren, dus het is belangrijk om een proces te hebben voor het afhandelen van deze updates.
Het zorgt ervoor dat de helpdesk soepel en efficiënt verloopt. Door procedures niet bij te werken, zou u voor verwarring en chaos kunnen zorgen binnen uw helpdesk.
U moet beginnen met de daadwerkelijke ontwikkeling van het proces om updates af te handelen in een document dat de te volgen stappen moet bevatten, evenals wie er verantwoordelijk voor is. Als het proces eenmaal is ontwikkeld, moet u het implementeren en testen. Daarna moet u ervoor zorgen dat iedereen die betrokken is bij het updateproces het correct volgt.
Het doel van een checklijst is ervoor te zorgen dat alle aspecten van de helpdesk grondig worden onderzocht en dat eventuele problemen worden geïdentificeerd en aangepakt. Het kan ook helpen de efficiëntie en nauwkeurigheid van het auditproces te verbeteren.
Elk bedrijf dat op technologie vertrouwt, moet ten minste eenmaal per jaar een IT-helpdeskaudit uitvoeren. Door uw helpdeskprocedures regelmatig te herzien en te beoordelen, kunt u ervoor zorgen dat uw team zo efficiënt en effectief mogelijk werkt.
Het identificeert inefficiënties in uw helpdeskproces en gebieden waar u mogelijk tijd en geld kunt besparen. Het beoordeelt ook de kwaliteit van uw ondersteuningsdiensten en zorgt ervoor dat alle verzoeken van klanten snel en effectief worden afgehandeld. Bovendien identificeert het potentiële veiligheidsrisico’s en stelt het manieren voor om deze te beperken.
Idealiter zou u uw helpdesk minstens één keer per kwartaal moeten controleren. Afhankelijk van de grootte en complexiteit van uw organisatie kan het echter nodig zijn dat u meer of minder vaak audits moet uitvoeren. Het is echt aan u om te bepalen wat het beste werkt voor uw bedrijf.
Er zijn een paar verschillende manieren om uw helpdesk te controleren. U kunt een handmatige audit uitvoeren door supporttickets te bekijken en te proberen veelvoorkomende problemen of verbeterpunten te identificeren. Als alternatieve oplossing kunt u een projectbeheertool gebruiken om uw helpdesktaken bij te houden en te beheren. Een andere manier om uw helpdesk te controleren, is door de klanttevredenheid en feedback te analyseren, die kan worden verzameld via enquêtes of beoordelingen en waardevolle inzichten biedt in hoe goed uw team presteert. U kunt ook de productiviteitspercentages van werknemers bekijken om te zien of er gebieden zijn waar ze efficiënter zouden kunnen werken. U kunt dit allemaal doen met onze checklist.
De eerste stap is het installeren van auditsoftware voor de helpdesk. Het scant uw gegevens en genereert rapporten met details zoals gemiddelde responstijd, gemiddelde wachttijd en de meest voorkomende problemen. Zodra u uw software hebt geïnstalleerd, moet u beginnen met het verzamelen van gegevens. Dit kan door het regelmatig (dagelijks, wekelijks of maandelijks) uit uw helpdesksysteem te extraheren en te importeren in de auditsoftware. Zorg ervoor dat u alle relevante gegevens opneemt, inclusief ondersteuningstickets, chats, emails en telefoontjes.
Checklijst naleving callcenter
Veiligheid moet uw hoogste prioriteit zijn. Onze checklijst voor naleving van callcentra zorgt ervoor dat uw callcenter beschermd is tegen bedreigingen en lekken.
Klantenservice audit checklijst
Vul deze checklijst voor klantenservice-audits in om een duidelijk overzicht te krijgen van de huidige staat van uw klantenservice, zodat u de nodige stappen kunt ondernemen om deze te verbeteren.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team