Wat is een klantentevredenheidsscore?
Klantentevredenheid is een instrument dat wordt gebruikt om te meten of de klant tevreden was met het product dat hij/zij heeft gekocht of niet.
Klanten laten tegenwoordig reacties achter op sociale apps over hoe hun interactie met een product is verlopen. Het kan beter zijn dan hun verwachting, precies goed, of ver onder wat ze verwachtten. Organisaties kunnen de tevredenheid van hun klanten monitoren via telefoongesprekken of online enquêtes. Dit zal hen helpen dienovereenkomstig wijzigingen aan te brengen, zodat klanten tevreden zijn met wat ze kopen en het bedrijf zijn klanten niet verliest.
Frequently Asked Questions
Wat is de definitie van klantentevredenheidsscore?
De klantentevredenheidsscore is een indicator die ons de mate van klantenloyaliteit laat zien. Bedrijven gebruiken het om de mate van klanttevredenheid te beoordelen met de ervaring met een bepaald bedrijf (aankoop, interactie, geleverd product of dienst).
Hoe de klantentevredenheidsscore berekenen?
Als u de klantentevredenheidsscore wilt meten, moet u uw klanten een korte vragenlijst sturen en kunnen zij een servicebeoordelingsvraag beantwoorden zoals 'Hoe zou u de service/het product dat u heeft ontvangen beoordelen?' Klanten moeten reageren op een schaal van 1 tot 5, waarbij 1 zeer ontevreden is en 5 zeer tevreden. Als u uw enquête echter moet uitbreiden, kunt u ook een 10-puntsschaal gebruiken.
Kunt u de klantentevredenheidsscore meten met LiveAgent?
LiveAgent-gebruikers kunnen klantentevredenheid meten met behulp van systeemeigen integratie met Nicereply. Het is een tool voor klantentevredenheidsonderzoek. De integratie biedt een enquêtesjabloon die per e-mail naar uw klantenbestand kan worden verzonden, een enquêtelink in uw emailhandtekening of via live chat kan insluiten.
Gemiddelde verwerkingstijd (AHT)
AHT is essentieel in klantenservice, met gemiddelde duur van klanteninteracties. LiveAgent biedt uitgebreide tijdregistratie en helpdesksoftware. Probeer het gratis voor 14 dagen.