Wat is een klantentevredenheidsbeoordeling?
Klanten kunnen feedback geven nadat hun ticket is opgelost. Dit gebeurt door middel van een eenvoudige vragenlijst met 2 opties: goede of slechte beoordeling. Klanten kunnen ook een reactie achterlaten als ze hun mening willen geven. Klantentevredenheidsbeoordeling is een geweldige manier om de efficiƫntie van uw vertegenwoordigers te zien.
Beoordelingen kunnen alleen worden verstrekt door klanten en niet door vertegenwoordigers, zelfs als ze het ticket hebben aangevraagd.
Frequently Asked Questions
Wat is klantentevredenheidsbeoordeling?
De klantentevredenheidsbeoordeling is een maatstaf die ons laat zien hoe tevreden de klant is over de klantenservice. Zij kunnen hierop antwoorden nadat hun melding is opgelost door een vertegenwoordiger. Dit gebeurt meestal met een eenvoudige vragenlijst waarbij u kunt aangeven of de beoordeling goed of slecht is.
Hoe de klantentevredenheidsbeoordeling berekenen?
De klantentevredenheidsbeoordeling kan bijvoorbeeld worden berekend door middel van een eenvoudige vragenlijst die de klant na het oplossen van zijn aanvraag ter beschikking wordt gesteld. De klant geeft een positieve of negatieve beoordeling en op de beoordelingsschaal van klanten kunnen we beoordelen of klanten tevreden zijn over de service.
Hoe de klantentevredenheid te verbeteren?
Om uw klantentevredenheidsbeoordeling te verhogen, moet u uw klantenservice ontwikkelen. Denk eraan om uw klanten individueel te behandelen en aandacht aan hen te schenken als individuen. Geef uw klanten de mogelijkheid om via verschillende kanalen gecontacteerd te worden om de beste voor hen te kiezen. Reageer zo snel en gemakkelijk mogelijk op problemen van klanten. Verzamel feedback en beoordelingen van klanten. Gebruik ze om uw acties te verbeteren.
Expert note
De klantentevredenheidsbeoordeling is een maatstaf voor de klanttevredenheid over de klantenservice, gemeten via een eenvoudige vragenlijst met goede of slechte beoordelingen.

Uitzonderlijke klantenondersteuning
Bedrijven moeten zich concentreren op factoren zoals inlevingsvermogen, actief luisteren, tijdige reactie en probleemoplossende vaardigheden om uitzonderlijke klantenondersteuning te bieden.
Hoe klantenbeloningen gebruiken?
Klantenbeloningen en loyaliteitsprogramma's kunnen de binding en verkoop verhogen. Goed opgeleide klantenserviceteams zijn cruciaal voor het behoud van reputatie, loyaliteit en inkomsten. Bedrijven moeten zich proactief aanpassen aan de verwachtingen van consumenten met nieuwe technologieën en een klantgerichte benadering. LiveAgent biedt sjablonen voor e-mailcampagnes gericht op herhalingsaankopen, klantenservice, verkoop follow-ups en verwijzingen. Het opstarten van uw LiveAgent-account wordt alvorens geïnstalleerd.