Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Klantentevredenheidsenquête

Wat is een klantentevredenheidsenquête?

Survey is an examination of opinions, behavior made by asking people questions.

Cambridge dictionary

Enquêtes worden ingevuld door klanten na hun ervaring met het ondersteunend personeel. Ook wel klantentevredenheidsenquêtes genoemd. Deze enquêtes vragen de klant over hoe ze werden behandeld door klantenvertegenwoordigers.

Niet alle klanten vullen het formulier in. Sommige mensen zien het als tijdverspilling en niet de moeite waard, dus slaan ze het vullen over. Toch is het waardevolle informatie voor het bedrijf.

Alle vertegenwoordigers doen hun best om ervoor te zorgen dat de klant een goede ervaring heeft. Soms is de klant zo gefrustreerd over het product dat hij/zij het enquêteformulier verkeerd invult. Dit komt door een verkeerde interpretatie van de klant.

Wat moet een klantentevredenheidsenquête bevatten?

Voordat u begint met het maken van uw enquête, is het belangrijk om te bepalen:

  • De tool die u gaat gebruiken
  • Op wie probeert u zich te richten met de enquête (kan een specifiek segment van uw klanten zijn)
  • Doelen die uw bedrijf zal gebruiken om het succes van de enquête te evalueren

Hoe bepaalt u doelen voor de klantentevredenheidsenquête?

Het is van cruciaal belang om SMART -doelen te kiezen voordat u uw tevredenheidsenquête maakt.

Als u aan het brainstormen bent over mogelijke doelen, zorg er dan voor dat ze:

  • S – specifiek
  • M – meetbaar
  • A – haalbaar
  • R – relevant
  • T – tijdgebonden

Daarna kunt u beginnen met het maken van vragen die geschikt zijn voor uw merk.

Soorten vragen:

  • Open
  • Afgesloten
  • Meerkeuze
  • Beoordelingstype van vragen
  • Schaalvragen

Het is belangrijk om zorgvuldig te evalueren welke geschikt zijn voor uw doelen. Om een ​​nuttige enquête te hebben, moet u de ervaring van de respondenten gemakkelijk maken. Gebruik dus meerkeuzevragen of gesloten vragen om nauwkeurige antwoorden te krijgen. Geef bij twijfel de optie voor het open antwoord. Maar overdrijf het niet, tenzij u respondenten wilt kwijtraken.

Tot slot maak uw klantentevredenheidsenquête met deze eenvoudige structuur:

1. Het eerste deel moet gaan over het gebruik van uw product of dienst door de respondent/klanten.

2. Het volgende deel moet helemaal over de klant gaan. Bepaal de belangrijke demografische gegevens van de klant, zoals leeftijd, locatie. Dit helpt u ook om uw doelgroep te bepalen.

3. Gebruik Beoordelingstype vragen of Schaalvragen.

4. Geef de respondent de mogelijkheid om zijn mening te uiten met open vragen.

5. Vat tegen het einde de enquête samen en laat de respondent weten wat er met zijn antwoorden zal gebeuren.

Hoe kan klantenservicesoftware helpen bij de tevredenheidsscores van uw klantenservice?

LiveAgent is klantenservicesoftware die is gemaakt om uw klantenvertegenwoordigers effectief en efficiënt te laten werken. Het biedt ook een integratie genaamd Nicereply. Door deze integratie bent u in staat om effectief feedback van klanten te verzamelen.

Lees hier meer over LiveAgent Feedback-integraties.

Voordelen van het gebruik van LiveAgent – om de klantentevredenheid te verhogen:

  • Verbeterde reactietijd
  • Live Chat – pak de problemen van uw klant onmiddellijk aan
  • Verhoogde productiviteit op uw afdelingen
  • CRM-systeem
  • Email, sociale media, oproepen en chatvragen vanuit één interface

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL

Vaak gestelde vragen

Wat is een klantentevredenheidsenquête?

Klantentevredenheidsonderzoeken zijn enquêtes die klanten invullen na hun ervaringen met ondersteunend personeel. De vragen in zo'n enquête gaan meestal over hoe klanten door vertegenwoordigers werden bediend. Met zo'n enquête kunt u waardevolle feedback krijgen over de klantenservice.

Wat zijn de elementen van klantentevredenheidsenquêtes?

In klanttevredenheidsenquêtes moeten vragen worden gesteld die een breed beeld van de klantenservice geven. Meestal zijn dit vragen als: Wat is uw algemeen tevredenheidsniveau? Hoe groot is de kans dat ik een product van een bepaald bedrijf opnieuw koop? Hoe groot is de kans dat u de diensten aan uw vrienden zult aanbevelen?

Hoe voert u een klantentevredenheidsenquête uit?

Om een ​​klantentevredenheidsenquête uit te voeren, moet u de vragen die u hem wilt stellen definiëren, zodat de antwoorden voor u zo effectief mogelijk zijn. Het is ook uiterst belangrijk om het kanaal te kiezen waarlangs het onderzoek zal worden uitgevoerd. Dit kan zijn klanten bellen, klanten emailen, een ticket sturen met antwoordkaart en envelop, of een online enquête.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.