SLA

Wat is SLA?

SLA is een afkorting voor Service Level Agreement.

Een bedrijf kan een Service Level Agreement-beleid definiëren, zodat hun gebruikers hun service niveau prestaties beter kunnen volgen en de serviceniveaudoelstellingen van het bedrijf kunnen behalen. Service Level Agreements of SLA’s, worden doorgaans overeengekomen tussen bedrijven en hun zakelijke klanten.

SLA’s definiëren meestal de tijd waarin een ticket moet worden beantwoord of volledig moet worden opgelost. Als het bedrijf zijn SLA-beleid niet naleeft, vinden er SLA-schendingen plaats. Vaak worden er sancties opgelegd bij SLA-schendingen omdat veel bedrijven, vooral grote bedrijven en ondernemingen, hun Service Level Agreements schriftelijk hebben vastgelegd.

SLA’s in LiveAgent werken als een combinatie van SLA-niveaus en SLA-regels.

Frequently asked questions

Waar staat SLA voor?

De SLA, of service level agreement, definieert het serviceniveau dat van de provider wordt verwacht. Het definieert de indicatoren waarmee de service wordt gemeten. Het bevat ook herstelmaatregelen of sancties bij het niet behalen van het afgesproken serviceniveau. Dit is een van de belangrijkste elementen van het contract.

Wat is de rol van SLA?

SLA verzamelt informatie over alle services en verwachte betrouwbaarheid in één document. Het definieert statistieken, verantwoordelijkheden en verwachtingen. De SLA is ontworpen om beide contractpartijen te beschermen. Het moet worden aangepast aan zakelijke doelen en activiteiten.

Kunt u een SLA instellen in LiveAgent?

In LiveAgent kunt u SLA instellen. U moet naar Configuratie gaan, vervolgens de sectie Automatisering selecteren, op SLA klikken en Niveau maken. Vervolgens, na de juiste instelling, opslaan en sluiten.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.