Gratis proefperiode

SLA

Wat is SLA?

SLA is een afkorting voor Service Level Agreement.

Een bedrijf kan een Service Level Agreement-beleid definiëren, zodat hun gebruikers hun service niveau prestaties beter kunnen volgen en de serviceniveaudoelstellingen van het bedrijf kunnen behalen. Service Level Agreements of SLA’s, worden doorgaans overeengekomen tussen bedrijven en hun zakelijke klanten.

SLA’s definiëren meestal de tijd waarin een ticket moet worden beantwoord of volledig moet worden opgelost. Als het bedrijf zijn SLA-beleid niet naleeft, vinden er SLA-schendingen plaats. Vaak worden er sancties opgelegd bij SLA-schendingen omdat veel bedrijven, vooral grote bedrijven en ondernemingen, hun Service Level Agreements schriftelijk hebben vastgelegd.

SLA’s in LiveAgent werken als een combinatie van SLA-niveaus en SLA-regels.

Terug naar woordenlijst

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .