Partner
Wat is Google Contacten?
Google Contacten is een gratis service die contacten, telefoonnummers, adressen en meer opslaat en beheert. Het slaat zowel basiscontactgegevens als uitgebreide informatie op, zoals fysieke adressen, afdelingen, werkgevers en functietitels. Google Contacten is geweldig voor het sorteren en filteren van contacten. Contacten worden automatisch geïmporteerd uit uw Gmail-adresboek en kunnen worden bewerkt om aanvullende informatie op te nemen. Deze service werkt erg goed met andere Google-apps en zorgt voor een naadloze workflow.
Hoe kunt u Google Contacten gebruiken?
Uw contactenlijst uit Gmail kan eenvoudig worden overgezet naar het LiveAgent ticketsysteem dat al uw communicatie afhandelt. U kunt de integraties gebruiken om automatisch meldingen over nieuwe klanten of klantengroepen te ontvangen. Veel van deze acties kunnen ook handmatig worden uitgevoerd, zoals het bijwerken, zoeken of toevoegen van contacten aan groepen of het maken van gesprekken. U kunt nieuwe klanten toevoegen, hun info invullen, gegevens toevoegen, notities maken, hun tickets bekijken en een betere workflow-ervaring creëren met andere app-integraties.
Probeer vandaag nog uw Google-contacten in LiveAgent te importeren en beheer uw klanten vanaf uw helpdesk. Hoewel de integratie beschikbaar is via de Zapier-service, kunt u ook enkele contactgegevens uit Gmail importeren. Als u uw Gmail emailaccount verbindt met het LiveAgent-helpdesksysteem, zal LiveAgent basiscontactinformatie, zoals emailadressen en namen, extraheren uit bestaande emailcommunicatie. Deze informatie wordt vervolgens opgeslagen in LiveAgent-contacten.

Wat zijn de voordelen van deze integratie?
- Houd klantencontacten bij in uw Google-account
- Emailcontacten ophalen van Google naar LiveAgent
- U kunt alle informatie van uw contacten op één plaats opslaan
Manage your contacts with LiveAgent
Your business contacts are safe with us. Try LiveAgent ticketing system and improve your help desk.
Hoe Google Contacten te integreren met LiveAgent via Zapier
Zapier is een service die eenvoudig twee apps kan verbinden met verschillende resulterende integraties. U kunt uw eigen type integratie kiezen via een trigger en een actie in twee apps.
- Maak om te beginnen een Zapier-account aan en ga verder naar de integratiepagina van LiveAgent + Google Contacts.
Er zijn meerdere aangepaste opties om uit te kiezen, dus deze gids behandelt mogelijk niet elke gedetailleerde optie. Het proces blijft over het algemeen hetzelfde, dus u hoeft zich geen zorgen te maken dat u het niet alleen kunt voltooien.

- Scroll naar beneden op de pagina en zoek de trigger- en actieselectie. Bekijk de opties en beslis wat voor soort integratie u wilt creëren. U kunt meerdere opties koppelen en op maat maken. Maak uw keuze en klik op de blauwe Connect-knop. In deze handleiding laten we een voorbeeld zien met de Google Contact-trigger Nieuwe of Bijgewerkte contactpersoon en de LiveAgent-actie Nieuwe klant toevoegen.
- Log vervolgens in en geef Zapier toegang tot uw Google-gegevens. Test de trigger en ga verder met de volgende stap, namelijk het instellen van de actie.
- Vul de verplichte velden in en test de integratie. Zapier kan u ook helpen met zijn handige gids als u in de problemen komt.

- Uw integratie is voltooid zodra u een succesvolle test heeft voltooid.
- Zet de Zap aan. Voel u vrij om terug te keren naar de pagina en meer Zaps te maken met verschillende acties en triggers voor verschillende resultaten en toepassingen.
U bent klaar en uw integratie is voltooid. Blader gerust door alle mogelijke Zapier-integratiecombinaties en creëer meer verbindingen wanneer dat nodig is. Bekijk wat LiveAgent kan doen door de onderstaande tourvideo te bekijken, of blader door functies en integraties pagina’s om een volledig beeld te krijgen van de mogelijkheden van LiveAgent.

Frequently asked questions
Wat zijn Google Contacten?
Google Contacten is een platform waarop u belangrijke contactgegevens kunt opslaan. Het kan worden gebruikt voor bedrijfsklanten/klanten.
Hoe kunt u Google Contacten gebruiken in LiveAgent?
Google Contacten integreren met LiveAgent is een geweldige manier om al uw contacten op één plek te hebben, zodat u niet tussen deze twee platforms hoeft te schakelen. Bovendien kan uw klantenserviceteam eenvoudig de contactgegevens bijwerken, nieuwe contacten toevoegen en zelfs met hen beginnen te chatten vanuit LiveAgent.
Callcentra en contactcentra verschillen op het gebied van de soorten communicatiekanalen die worden gebruikt en de mate van reactieve / proactieve service die wordt geboden. Callcentersoftware is gericht op spraakcommunicatie en inkomende en uitgaande telefoongesprekken, terwijl contactcentersoftware verschillende communicatiekanalen biedt, waaronder spraak, e-mail, live chat en sociale media. Contactcentersoftware biedt ook een meer voorspellende en proactieve service door klantengegevens uit verschillende kanalen te verzamelen. Beide typen centra maken gebruik van automatisering via IVR-systemen, maar contactcentersoftware biedt ook extra selfservice-opties met AI en bots. De keuze tussen callcentersoftware en contactcentersoftware hangt af van de doelen, vereisten en complexiteit van de bedrijfsprocessen en welke kanalen klanten het liefst gebruiken om met het merk te communiceren.
LiveAgent is een klantenservicesoftware die verschillende functies biedt, zoals selfservicesoftware, inkomende callcentersoftware, klachtenbeheersysteem, cliëntenportaalsoftware en emailbeheersoftware. Het bedrijf biedt ook een demo, prijzen, integraties en alternatieven. Het heeft een ondersteuningsportaal, gegevensmigratie, systeemstatus en logboekwijzigingen. LiveAgent heeft verschillende onderscheidingen en certificaten en klantenbeoordelingen. Het heeft een partnerprogramma en biedt VoIP-telefoonsystemen. Het bedrijf streeft naar uitmuntendheid in beveiligings- en privacybeleid. LiveAgent is momenteel bezig met het opstarten van de accounts van zijn klanten.
Er zijn 6 soorten software voor klantencontact, waaronder gedeelde inbox- en ondersteunende software, servicedesksoftware en telefonische ondersteuningstools. Andere systemen zijn berichten- en chatsystemen, CRM-software voor klantenrelatiebeheer en kennisbanksoftware voor informatie-uitwisseling. Het gebruik van deze software is essentieel voor bedrijven die waarde hechten aan goede klantenservice en kan de communicatie consolideren en de klanttevredenheid verbeteren. LiveAgent biedt verschillende systemen en functies voor klantenbeheer.
LiveAgent biedt verschillende software-oplossingen voor klantenservice, inclusief VoIP-telefoonsystemen, inkomende callcentersoftware en e-mailbeheersoftware. Het bedrijf heeft ook een blog, woordenlijst en academie om klanten te helpen. LiveAgent is momenteel bezig met het opstarten van de LiveAgent-dashboard van de klanten en zal deze aan hen verstrekken zodra het installatieproces is voltooid.