Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Academie
  • Hoe een feedback- en suggestiesbord creëren

Hoe een feedback- en suggestiesbord creëren

Met behulp van het feedback- en suggestiebord van klanten kunnen bedrijven klantgerichte producten creëren die hen beter van dienst zijn en hun problemen oplossen. Dit verhoogt op zijn beurt het klantenbehoud en de loyaliteit, die op hun beurt kunnen worden gebruikt om sociaal bewijs te genereren, wat meer nieuwe klanten kan genereren.

Het is letterlijk een win-win. Maar hoe genereer je bruikbare klantenfeedback? Via een feedback- en suggestiesbord. Laten we eens kijken hoe we er een kunnen maken.

Er zijn talloze manieren waarop bedrijven momenteel meer klantfeneedback genereren, maar de meeste zijn veel te ineffectief.

Neem bijvoorbeeld e-mailmarketing. Via email kan een bedrijf bestaande klanten bereiken en hen vragen een paar vragen over hun merk en producten te beantwoorden. Maar hoeveel klanten hebben echt de tijd – of de energie en het verlangen – om dat te doen? Zonder aanmoediging, heel weinig.

Hetzelfde geldt voor feedbackformulieren op uw website. Hoewel deze formulieren zeker het potentieel hebben om meer bruikbare feedback van klanten te genereren, kunnen ze vaak worden gezien als een afleiding voor klanten die gewoon door willen gaan met het doen van een aankoop.

Sommige bedrijven gaan ook de weg op om hun klanten daadwerkelijk te bellen. Deze methode is echter inspanningsintensief van uw kant. Hoewel sommige klanten zeker een één-op-één interactie als deze zullen waarderen, kan het zijn dat het u afleidt van de kernaspecten van uw bedrijf waaraan u zou moeten werken. Daarom is het misschien een goed idee om met behulp van de SEO-tracker aan uw organische bereik te werken. Het kan op den duur vruchten afwerpen.

Hetzelfde geldt voor het monitoren van uw sociale kanalen. Hoewel dit een geweldige manier kan zijn om gesprekken over uw merk op te volgen en te ontdekken wat mensen er echt van vinden, is het ook super tijdrovend van uw kant. Het opvolgen van sociale media vereist inderdaad toegewijde middelen voor het monitoren van en reageren op feedback.

Niet alleen dit, maar wanneer u talloze strategieën voor klantenfeedback implementeert, verspilt u een hoop tijd.

De voordelen van een feedback- en suggestiebord

Introductie van de feedback- en ideeënbus, een slimmere manier om meer bruikbare klantenfeedback te genereren. Minder veeleisend voor zowel u als uw klanten, is een feedback- en ideeënbus. Dit is een leuk, interactief en super betrokken forum waarmee u meer te weten kunt komen over wat uw klanten wel en niet leuk vinden aan uw merk en producten.

Door een feedbackknop aan uw website toe te voegen, kunnen klanten feedback voor u achterlaten en suggesties doen. Ze kunnen ook met een klik op de knop op bestaande stemmen, wat betekent dat klanten met elkaar kunnen meedoen. Dit is anders dan een enquête waarbij niemand weet wat andere mensen zeggen.

Elke keer dat een klant feedback geeft, wordt u op de hoogte gebracht via een nieuw ticket. Dan is het aan u om te beslissen of u al dan niet reageert.

Door al uw feedback op één plek als deze te verzamelen, stroomlijnt u het hele proces. Het is niet nodig om verschillende feedbackstrategieën te implementeren – van enquêtes tot telefoontjes tot sociaal luisteren – wat betekent dat u uzelf enorm veel tijd bespaart. Zo bent u in een positie om uw bedrijf sneller te laten groeien. Het enige wat u nodig hebt is feedback en een ideeënbus.

En het beste is dat u uw feedback- en suggestiesbord uw merk kunt laten weerspiegelen door de knoppen aan te passen. U kunt zelfs uw eigen afbeelding uploaden of uw eigen HTML-code schrijven.

Hier zijn enkele kenmerken:

Algemene inbox 

Al uw tickets worden op één en dezelfde plaats verzameld in een slimmere versie van uw emailinbox.

Ticketing

Een enkel ticket bevat elk afzonderlijk bericht over een bepaald incident dat door een klant is gemeld. Dit maakt het zo veel gemakkelijker om problemen te identificeren en op te lossen dan ooit tevoren.

Geautomatiseerde ticketdistributie

Bepaal wie welke tickets mag beheren en hoeveel tickets elke vertegenwoordiger kan afhandelen. Als een vertegenwoordiger een adempauze nodig heeft, kunt u hem dat geven. Als het eigendom van een ticket moet worden gewijzigd, kunt u dat ook eenvoudig doen.

Tijdregistratie

Lees meer over hoe lang het duurt om het gemiddelde probleem met een tijdregistratiefunctie op te lossen.

Tags

Bij problemen horen ondersteunende onderwerpen. Gebruik tags om belangrijke klanten te onderscheiden.

Tags-LiveAgent

Lees meer informatie over deze functie op LiveAgent’s feedback en suggesties board.

Besluit

U weet hoe belangrijk feedback is voor het succes van uw bedrijf. Door een feedback- en suggestiesbord te installeren en in te stellen, kunt u uw bedrijf veel sneller dan voorheen naar een hoger niveau tillen. Leer meer over uw klanten, ontdek wat hun grootste problemen zijn – en los ze vervolgens op.

Ontdek het zelf

Kennis is belangrijk, maar alleen als het in de praktijk wordt gebracht. Test alles wat u leert in onze academie in LiveAgent.

LiveAgent 2021 | Better Customer Service Starts Today

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.