• Sjablonen
  • Emailsjablonen voor B2B-verwijzingen

Emailsjablonen voor B2B-verwijzingen

Het wordt algemeen bekend dat het behouden van bestaande klanten de basis is van het bestaan en het voortdurende succes van elk bedrijf. Acquisitie van nieuwe klanten blijft echter nog steeds de belangrijkste motor voor bedrijfsgroei, vooral in de B2B-industrie. Dit is waarverwijzingsmarketing in het spel komt. Talrijke onderzoeken hebben aangetoond dat verwijzingen enkele van de hoogste conversiepercentages van alle marketingkanalen genereren. Lees verder om erachter te komen waarom verwijzingsmarketing krachtig en waardevol is voor B2B-bedrijven en hoe u uw huidige klanten om verwijzingen kunt vragen (inclusief 10 emailsjablonen voor B2B-klantverwijzingen).

Aanpassing van emailsjablonen
Pas sjablonen voor verwijzingsmails aan in LiveAgent

Wat is de waarde van verwijzingen in B2B?

  • Volgens de Harvard Business Review begint 84% van de B2B-kopers het aankoopproces met een verwijzing en aanbevelingen van collega’s beïnvloeden meer dan 90% van alle B2B-aankoopbeslissingen.

  • Statistieken verzameld door Influitive toonden aan dat 69% van de B2B-bedrijven met verwijzingsprogramma’s een snellere tijd meldt om verkopen te sluiten, 59% een hogere levenslange klantenwaarde en 71% hogere conversiepercentages rapporteert.

  • Op basis van het onderzoek van de Wharton School of Business kost een doorverwezen klant veel minder om te verwerven en heeft hij een hoger potentieel voor retentie en loyaliteit. In feite heeft een doorverwezen klant een 16% hogere levenslange waarde dan een niet-verwezen klant.

  • In hun eigen onderzoek ontdekte CustomerGauge dat verwijzingsactiviteiten goed waren voor ten minste 20% van de nieuwe verkopen, terwijl doorverwezen opportunities na ongeveer 20 dagen sloten, vergeleken met 100 dagen bij een niet-verwezen deal.

  • IDC en LinkedIn meldden dat 76,2% van de zakelijke kopers liever met doorverwezen verkopers werkt en 73% liever met doorverwezen verkopers werkt.

Peter Komornik

LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning bieden aan onze klanten.

Peter Komornik, CEO
logo slido black

10 B2B-emailsjablonen voor klantenverwijzing

Een verwijzing vragen aan een loyale klant


Hi [Name],

Hope things are going well with you.

I’m so glad to hear that [Product/ Service name] has been working so well for you and your team. I knew that we’d be able to drive significant impact for [their Company].

Given the success you’ve seen, I wondered if you might know of any [friends/ colleagues/ other companies in the area] who are also looking to [achieve specific goals] and would benefit from our [product/ service]. I would love to help them achieve similar growth.

If so, could you facilitate an intro? I’d be happy to sit down with them afterward for a completely free 1-hour consultation to figure out their needs and what we could offer them.

If they want to know more about what we do, feel free to direct them to our website: www.yourwebsite.com.

Let me know if anyone comes to mind, or if there’s anything else I can do for you.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Een nieuwe klant vragen om een ​​verwijzing


Hi [Name],

I’m happy to hear you’ve had such a great experience with our team so far. I knew we could help, and I’m pleased you’re seeing results so quickly.

I trust our team will take care of you through the rest of the onboarding process, but you can always reach back out to me with any questions. In the meantime, since things are going well, do you know anyone else who might want similar results?

I’ll gladly meet up with them and discuss how we can work together.

Best Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Een eenmalige klant vragen om een ​​verwijzing


Hi [Name],

I hope you’re doing well.

As I mentioned during our last [meeting/ call], I have time on my hands now that our project is over. Once again, I’m happy that we managed to pull off such awesome results together! Do you by any chance know somebody who’d be interested in our services?

In case anyone comes to mind, just point them to our website www.yourwebsite.com, and I’ll take it from there.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Verwijzingsverzoek naar aanleiding van een klantentevredenheidsonderzoek


Hi [Name],

I just saw that you gave us a great score on the customer satisfaction survey you completed a few days ago. I’m so happy to hear we’ve met — and maybe even exceeded — your expectations with [Product/ Service name].

Can you please do me a favor? I’m trying to find others who would benefit from the same features you’ve enjoyed. Is there anyone you can think of who might also have a need for our [product/ service]?

Thanks in advance,
[YOUR SIGNATURE]

Vervolgverzoek per email


Hi [Name],

It’s been a few weeks since we wrapped up our work together — I hope everything is still going well with you and the team.

I know I’ve asked before, but is there anyone you can introduce me to that might also be interested in our [product/ service]? I’d hate for them to miss out if they’re [experiencing the same pain point you were].

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Email met uitnodiging voor verwijzingsprogramma voor klanten


Hi [Name],

Are you satisfied with [Product/ Service name]? Then share your positive experience with your peers so that they can [major benefit your product or service provides].

As a thank you, you will receive [perks for the customer]. Learn how our referral program works below:

[Brand’s Referral Program details]

Feel free to reach out if you have any questions or need assistance – we’re always here to help!

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Emailsjabloon voor verwijzing om naar een klant te sturen voor gebruik


Dear [Referral name],

I hope you’re doing well!

I’m not sure if I’ve mentioned it to you before, but I’ve been working with [Your name/ Company name] for [number] years now and I’ve had a really great experience. So I wanted to connect you two because I thought [his/ her/ their] [product/ service] might be of use to you, too, based on our previous conversations.

I’ve cc’ed [Your name] to put you directly in touch. I’ll let you folks take it from here and decide if [Your name/ Company name]’s [product/ service] is a good fit for you, too!

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Een langdurige klant bedanken voor een verwijzing


Hi [Name],

I just wanted to drop you a line to thank you for referring your [colleague/ friend] [Referral name] to [Your company]!

I’m excited to share that we’re going to work together on [Project/ Service/ Initiative] over the next several months, and hopefully [Your product/service offering] will be as helpful for them as it has been for you.

As a thank you for making the connection, I’ve asked our accounting team to issue a $*** credit to you. You should see it appear on your next invoice, but please contact me if you have any issues.

Thanks again, and please let me know if you can think of anyone else I should reach out to.

I look forward to talking again soon.
[YOUR SIGNATURE]

Een eenmalige klant bedanken voor een verwijzing


Hi [Name],

I wanted to take a moment to thank you for referring [Referral name] to me.

It means so much to me that you were happy enough with the work that we did together to share my name with someone who you want to see succeed. Thank you for giving me the opportunity to help [him/her/them] [details on what you help with], too.

If I can be of service at any point in the future, please don’t hesitate to reach out – I’d be thrilled to work together again.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Vervolg email wanneer de verwijzing niet succesvol was


Hi [Name],

Thanks again for referring [Referral name] to me. Unfortunately, it doesn’t look like we’re a fit for each other right now. But if that changes and they sign up for a service plan in the future that qualifies you for our referral bonus, I’ll let you know right away.

As always, feel free to reach out, if there’s anything I can do for you.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Wanneer moet u klanten om verwijzingen vragen?

  • De klant is lang genoeg bij uw bedrijf geweest om de waarde van uw product of dienst te kennen.
  • De klant maakt actief gebruik van uw product of dienst en vertelt u hoe blij ze zijn.
  • U weet dat u de verwachtingen van de klant hebt overtroffen op basis van hun feedback.
  • De klant reageerde positief op uw NPS-enquête / liet een positieve recensie achter.
  • U heeft een belangrijke mijlpaal bereikt of een project met succes voltooid.
  • De klant heeft anderen al naar u verwezen zonder het te vragen (ze zullen het waarschijnlijk nog een keer doen als u daarom vraagt).
  • U heeft een nieuw klantenverwijzingsprogramma gelanceerd (of wijzigingen aangebracht in het bestaande).

Frequently asked questions

Wat is verwijzingsmarketing?

Verwijzingsmarketing is een marketingmethode die leads genereert via mond-tot-mondreclame. Verwijzingsmarketing is ontworpen om bedrijven te helpen nieuwe klanten te werven door bestaande klanten aan te moedigen nieuwe klanten naar hen door te verwijzen.

Hoe kan ik klanten motiveren om doorverwezen te worden?

Klanten verwijzen eerder naar uw bedrijf als u een goede reputatie heeft. Met LiveAgent, helpdesksoftware, kunt u klantenserviceverzoeken bijhouden en uw reputatie in de loop van de tijd verbeteren.

Wat zijn de voordelen van verwijsmails?

De voordelen van de verwijzingsemails zijn meer klantenbehoud, verbeterde betrokkenheid en nieuwe klanten.

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.