Elk bedrijf streeft ernaar om zijn conversieratio te verbeteren door nieuwe manieren te vinden om verkeer naar zijn website te genereren. Als het echter gaat om het omzetten van potentiële klanten in bestaande klanten, heeft deze methode een laag slaagpercentage.
De beste manier om de conversieratio te verbeteren, is door u te concentreren op het aanpassen van aspecten van uw klantenondersteuningsstrategie. Een goed voorbeeld hiervan is het implementeren van live chat en het bieden van realtime ondersteuning aan shoppers.
Kleine aanpassingen zoals deze kunnen uw conversie-inspanningen volledig veranderen. Bedrijven die zeiden dat ze gericht waren op het verbeteren van hun klantenservice, rapporteerden zelfs een 11% hogere conversieratio dan bedrijven die dat niet deden.
Gegevens door de computer laten verwerken
Door mij aan te melden, aanvaard ik Algemene voorwaarden en Privacybeleid.
De conversieratio is het percentage bezoekers op uw website dat het gewenste doel bereikt (aanmelden voor een proefperiode, aanmelden voor een abonnement, een product kopen) van het totale aantal bezoekers.
Een hoge conversieratio geeft aan dat uw marketingstrategieën succesvol zijn en dat uw product gemakkelijk bereikbaar is op uw website.
De conversieratio varieert per sector en bedrijfsmodel, dus het kan zijn dat u wat onderzoek moet doen om te zien waar u aan toe bent. Een geweldige bron hiervoor is de Google Adwords Industry Benchmarks-tool. Normaal gesproken ligt een goede conversieratio echter ergens tussen de 2% en 5%.
Het verhogen van uw conversieratio betekent dat meer van uw siteverkeer wordt omgezet in zinvolle acties die uw bedrijf laten groeien, of dat nu het invullen van een formulier is om een lead te worden of een aankoop te doen.
Een lage conversieratio kan wijzen op een van deze problemen:
Inefficiënt website ontwerp
We bieden migratiediensten voor de meeste populaire helpdeskoplossingen.
De beste manier om uw conversieratio te verbeteren, is door uw aanbod te herzien. Als uw klanten niet kopen wat u aanbiedt, kan dit betekenen dat het aanbod te duur is of niet genoeg waarde toevoegt aan uw publiek.
De tweede stap is het optimaliseren van uw website voor conversies.
– Lagere prijs
– Verbeter de functionaliteit
– Creëer een extra stimulans zoals gratis verzending
– Creëer een simpelweg onweerstaanbaar aanbod dat uw klanten niet kunnen weigeren
A/B-test verschillende elementen
– Gebruik sterke CTA’s (oproep tot actie)
– Herzie koptekst en plaatsing van knoppen/formulieren
– Zorg ervoor dat uw inhoud correct wordt weergegeven op mobiele apparaten
Naast het geven van snelle antwoorden aan klanten, is het uiterst belangrijk om de tijd van uw klant te waarderen. Als u uw klanten wilt overtuigen, zorg er dan voor dat u op de hoogte bent van hun eerdere aankopen en al hun eerdere interacties met uw bedrijf, ongeacht het gebruikte kanaal.
Door voorbereid en deskundig te zijn, zult u in staat zijn om indruk te maken op uw klanten wanneer ze contact met u opnemen voor ondersteuning.
Heeft u nog steeds last van lage conversieratio’s, hoge bouncepercentages of hoge verlatingspercentages van uw winkelwagentje? Als u ja heeft geantwoord, ondervinden uw potentiële klanten waarschijnlijk een van de volgende problemen:
Gebrek aan realtime ondersteuning
Geen ondersteuning op locatie
Ingewikkeld checkout proces
Besluiteloosheid
Uw klanten zijn slechts één Google-zoekopdracht verwijderd van het vinden van alternatieven voor uw product. Geef ze geen reden om af te dwalen.
Maak het afrekenproces niet ingewikkeld. Voorkom het maken van te veel stappen, het stellen van onnodige vragen of het vragen van registratie voordat men kan afrekenen.
Bied uw klanten meerdere manieren om contact met u op te nemen en bied snelle ondersteuning via alle kanalen. Maak gebruik van kennisbanken, klantportaals en FAQ’s voor selfservice-opties.
Help uw klanten in realtime. Beantwoord eventuele vragen over uw producten, verzending of levering om ze te overtuigen om tot een aankoop over te gaan.
Onderzoek toont aan dat het toevoegen van een live chatwidget aan uw website uw conversieratio met 27% kan verhogen. Afhankelijk van uw sector kan dit aantal veel hoger zijn. Met de marginale kosten van live chat is dit een goed idee.
Dus hoe kan live chat de conversieratio zo gemakkelijk verhogen? Shoppers hebben vaak veel vragen bij het online winkelen. Er is echter maar een beperkt tijdspanne waarin ze kunnen worden beantwoord. Als klanten niet onmiddellijk ondersteuning krijgen, zullen ze waarschijnlijk naar alternatieven zoeken en bij concurrenten kopen.
Uw klanten hebben mogelijk vragen die kunnen worden beantwoord door een eenvoudige zoekopdracht op uw website uit te voeren. Als ze de informatie die ze nodig hebben echter niet kunnen vinden, raken ze gefrustreerd en teleurgesteld.
Geef ze een toegewezen plaats, zoals een klantenportaal, waar ze antwoorden op vaak gestelde vragen (FAQ’s) kunnen bekijken met betrekking tot verzending, maatvoering en meer. Dit type ondersteuning is erg waardevol omdat het geen inspanning van uw vertegenwoordigers vereist en 24/7 beschikbaar is.
Als u potentiële kopers langer dan een paar minuten op uw website ziet, zijn ze duidelijk op zoek naar iets of hebben ze een conflict over een aankoop bij u. Neem de zorgen van uw klanten weg door ze proactief uit te nodigen om met u te chatten.
U kunt al uw vragen over uw producten beantwoorden of ze in de juiste richting wijzen.
LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning kunnen bieden aan onze klanten
Peter Komornik, CEO
Een geweldig product hebben is gewoon niet genoeg. Vaak verlaten klanten merken omdat het serviceniveau dat ze ontvangen simpelweg niet goed genoeg is. Shoppers willen zich gewaardeerd voelen omdat ze zaken doen met uw bedrijf. Om verloop te voorkomen en de conversie te verhogen is het belangrijk om een klantgerichte cultuur binnen uw bedrijf te creëren.
86% van de klanten is bereid meer te betalen voor een betere service ervaring.
Klanten, die een goede klantenservice krijgen, zullen het merk en de producten of diensten eerder aanbevelen aan anderen.
Hoe tevredener uw klanten zijn over uw service, hoe meer ze zullen kopen.
De kans is 50% groter dat klanten die een slechte service ontvingen deze ervaring online zullen delen met anderen.
Met LiveAgent komen uw emails, chats, oproepen, vermeldingen op sociale media en berichten van andere kanalen terecht in één algemene inbox.
Met LiveAgent kunt u meerdere interne en externe kennisbanken aanleggen, compleet met FAQ’s, forums, artikels en suggesties.
Richt een virtueel callcenter op als onderdeel van uw helpdeskoplossing met meerdere kanalen. LiveAgent centraliseert telefoongesprekken vanuit uw website of vaste lijn op één en dezelfde plaats.
“Het is zo rijk aan functies en verslaat mijn 5-jarige Zendesk-abonnement. Dus ben ik overgestapt. Zeer goede waarde voor mij als eigenaar van een klein bedrijf.” Albert
Ik heb Zendesk voor het eerst uitgeprobeerd, maar na urenlang configureren en het prijsmodel begrijpen, realiseerde ik me dat het niets voor mij was. In plaats daarvan ben ik LiveAgent gaan gebruiken en ik moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben. Het systeem heeft precies de juiste hoeveelheid configuratie gekregen die ik wil en ik heb nog niets gevonden dat niet mogelijk is. De ondersteuning zelf is geweldig en beantwoord uw vragen meestal binnen een paar minuten.” Erik
“We zijn van ZenDesk overgestapt naar LiveAgent… en zouden niet meer teruggaan… Het is een ongelooflijk betaalbare prijs en een altijd behulpzaam ondersteuningsteam dat ons 24 uur op 7 helpt. Ten tweede heeft het geavanceerde automatiseringsniveau onze behoefte aan Zapier omdat er veel integraties zijn. Bovendien geven ze ook zoveel alias-emails om dat ook heel gemakkelijk te verbinden. ” Aaron
“Wij en onze klanten hadden constant problemen met ZenDesk, maar na verschillende opties te hebben bekeken, kozen we voor LiveAgent op basis van gebruikersrecensies en de prijs.” Adam
“Ik heb jarenlang ZenDesk gebruikt en ik was deze ‘ticket-achtige’ emails zat en dat ik geen bestanden aan mijn emails kan toevoegen, alleen links kan verzenden. Wat ik leuk vind aan LiveAgent: het verzendt emails (geen tickets), ik kan bestanden toevoegen, de stroom van emails gemakkelijker organiseren dan in ZenDesk, chatten en emails beheren vanuit hetzelfde venster. LiveAgent ondersteunt ook spreadsheets in zijn emails en heeft een geweldig ondersteuningsteam.” Vlad
“We zijn overgestapt op dit systeem na vele jaren ZenDesk te hebben gebruikt. De functionaliteit is geweldig: contactformulieren, live chat, databank, integratie met sociale netwerken – alles in één service en al deze modules zijn goed doordacht en communiceren competent met elkaar. Ik vond het prettig dat de service stabiel werkt, zelfs op mobiele platforms (na ZenDesk is dit een enorm pluspunt voor ons).” Olga
“Verschillende oplossingen geprobeerd, waaronder Zendesk, Freshdesk en meer. Toen LiveAgent gevonden. Geweldige tool, goede prijs-kwaliteitverhouding, gebruiksgemak, geweldige ondersteuning en hulp bij implementatie. En nu, na enkele jaren van gebruik, is het nog steeds de beste keuze voor ondersteuningstool die we hadden kunnen doen.” Michal
“Ik heb eerder veel andere helpdesksystemen gebruikt, zoals LiveZilla, Zopim, Zendesk, Freshdesk, Desk.com en dergelijke. LiveAgent heeft ze op alle mogelijke manieren verslagen vanwege de prijsstelling, functies, klantenondersteuning en mobiele functies.” Harrison
Integreer uw favoriete socialemediaprofielen in LiveAgent en reageer rechtstreeks vanuit uw account op openbare opmerkingen op uw berichten, privéberichten of tweets. Elimineer de noodzaak om meerdere accounts op verschillende portaals op te volgen en te beheren en integreer ze in LiveAgent. Facebook, Twitter, Instagram en Viber zijn allemaal inbegrepen om de klantenservice zo vlot, snel en efficiënt mogelijk te laten verlopen.
Krijg een overzicht van uw klantenservice, de service die u levert en de tevredenheid van uw klanten. Kijk wie er communiceert met uw bedrijf en houd toezicht op hoe tevreden ze zijn. Focus op gegevens, zoek naar verbeterpunten en bouw voort op uw sterke punten. Breng plezier in uw bedrijf door gamificatiefuncties in te schakelen.
Maak klantenportaals zodat uw klanten een gecentraliseerde plaats hebben waar ze hun contactgegevens kunnen bewerken, betalingen kunnen aanmaken en tickets kunnen indienen. Het oprichten van een uitgebreid klantenportaal kan het aantal tickets verminderen en u ook helpen om 24/7/365 klantenservice te bieden, zelfs wanneer uw vertegenwoordigers offline zijn. Begin met het maken van een kennisbank, voeg de FAQ’s en forums toe en voeg aan het einde de widget voor feedback en suggesties toe. Alles is volledig aanpasbaar aan de richtlijnen van uw merk.
LiveAgent is de meest beoordeelde en hoogst gewaardeerde helpdesk software voor kleine bedrijven in 2020.
Met meer dan 180 functies, meer dan 40 integraties en eindeloze aanpassingenmogelijkheden, past de tool zich gemakkelijk aan uw professionele wensen aan.
LiveAgent is een geavanceerd helpdesksysteem waarmee u tegelijkertijd uw klantenservice en conversie kunt verbeteren. Onze software is scherp geprijsd en een koopje gezien de enorme hoeveelheid functionaliteit die het biedt. Probeer LiveAgent vandaag nog.
Most Popular
Weet u wat Huawei, BMW, Yamaha en O2 gemeen hebben? U raadt het al ... LiveAgent!
LiveAgent is krachtige helpdesksoftware waarmee u vanuit één interface effectief en efficiënt klantenverzoeken van meerdere kanalen kunt afhandelen. Bovendien kan het worden geïntegreerd met uw website en sociale netwerken. Zo kunt u nieuwe klanten aantrekken en uw conversie verhogen en de bekendheid van uw merk te vergroten.
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent.
Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd.
Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
We zijn op meerdere data beschikbaar