Verhoog de conversieratio met LiveAgent

Elk bedrijf streeft ernaar om zijn conversieratio te verbeteren door nieuwe manieren te vinden om verkeer naar zijn website te genereren. Als het echter gaat om het omzetten van potentiële klanten in bestaande klanten, heeft deze methode een laag slaagpercentage.

De beste manier om de conversieratio te verbeteren, is door u te concentreren op het aanpassen van aspecten van uw klantenondersteuningsstrategie. Een goed voorbeeld hiervan is het implementeren van live chat en het bieden van realtime ondersteuning aan shoppers.

Kleine aanpassingen zoals deze kunnen uw conversie-inspanningen volledig veranderen. Bedrijven die zeiden dat ze gericht waren op het verbeteren van hun klantenservice, rapporteerden zelfs een 11% hogere conversieratio dan bedrijven die dat niet deden.

Definitie van conversieratio

Wat is de conversieratio?

De conversieratio is het percentage bezoekers op uw website dat het gewenste doel bereikt (aanmelden voor een proefperiode, aanmelden voor een abonnement, een product kopen) van het totale aantal bezoekers.

Een hoge conversieratio geeft aan dat uw marketingstrategieën succesvol zijn en dat uw product gemakkelijk bereikbaar is op uw website.

Wat is een goede conversieratio?

De conversieratio varieert per sector en bedrijfsmodel, dus het kan zijn dat u wat onderzoek moet doen om te zien waar u aan toe bent. Een geweldige bron hiervoor is de Google Adwords Industry Benchmarks-tool. Normaal gesproken ligt een goede conversieratio echter ergens tussen de 2% en 5%.

Goede conversieratio
Manieren om de conversieratio te verbeteren

Hoe kan u die conversieratio verbeteren

Het verhogen van uw conversieratio betekent dat meer van uw websiteverkeer wordt omgezet in zinvolle acties die uw bedrijf laten groeien, of dat nu betekent het invullen van een formulier of het overgaan tot een aankoop.

Een lage conversieratio kan op één van deze problemen wijzen:

 

non enticing offerAanbiedingen die niet aantrekkelijk zijn

stop sign En website ontwerp dat niet doeltreffend is

Tevreden klanten zijn de beste klanten

We bieden migratiediensten voor de meeste populaire helpdeskoplossingen.

badges

De eerste stappen om conversie te verbeteren

De beste manier om uw conversieratio te verbeteren, is door uw aanbod te herzien. Als uw klanten niet kopen wat u aanbiedt, kan dit betekenen dat het aanbod te duur is of niet genoeg waarde toevoegt aan uw publiek.

De tweede stap is het optimaliseren van uw website voor conversies.

Gloeilamp die de kracht van het gebruik van een geweldig idee laat zien

Herzie uw aanbod

– Lagere prijs

– Verbeter de functionaliteit

– Creëer een extra stimulans zoals gratis verzending

– Creëer een simpelweg onweerstaanbaar aanbod dat uw klanten niet kunnen weigeren

Groeiende trend van verhoogde productiviteit

Optimaliseer uw website

A/B-test verschillende elementen

– Gebruik sterke CTA’s (oproep tot actie)

– Herzie koptekst en plaatsing van knoppen/formulieren

– Zorg ervoor dat uw inhoud correct wordt weergegeven op mobiele apparaten

Deel kennis met klanten om slechte conversieratio tegen te gaan

Extra: wees goed geïnformeerd bij elke interactie

Afgezien van het geven van snelle antwoorden aan klanten, is het uitermate belangrijk om de tijd van uw klant te waarderen. Als u uw klanten wilt overtuigen, zorg er dan voor dat u op de hoogte bent van hun eerdere aankopen en al hun eerdere interacties met uw bedrijf, ongeacht het gebruikte kanaal.

Door voorbereid en deskundig te zijn, kunt u uw klanten versteld doen staan ​​wanneer ze contact met u opnemen voor ondersteuning.

Nog steeds geen goede conversie?

Worstelt u nog steeds met een lage conversieratio, een hoog bouncepercentage of een hoog verlatingspercentage van winkelwagentjes? Als u ja heeft geantwoord, ondervinden uw potentiële klanten waarschijnlijk één van de volgende problemen:

Real time support Gebrek aan realtime ondersteuning

Call us online button Geen ondersteuning ter plaatse

Shopping cart Ingewikkeld afrekenproces

Uncertainty Besluiteloosheid

 

Nog steeds geen goede conversieratio

Het draait allemaal om het verminderen van de inspanningen van de klant

Uw klanten zijn slechts één Google-zoekopdracht verwijderd van het vinden van alternatieven voor uw product. Geef ze geen reden om af te dwalen.

Drie verschillende manieren

Vereenvoudig het afrekenproces

Maak het afrekenproces niet ingewikkeld. Voorkom het maken van te veel stappen, het stellen van onnodige vragen of het vragen van registratie voordat men kan afrekenen.

Bied ondersteuning via meerdere kanalen

Bied ondersteuning via meerdere kanalen

Bied uw klanten meerdere manieren om contact met u op te nemen en bied snelle ondersteuning via alle kanalen. Maak gebruik van kennisbanken, klantportaals en FAQ’s voor selfservice-opties.

Live chat ballonnen

Chat met klanten in realtime

Help uw klanten in realtime. Beantwoord eventuele vragen over uw producten, verzending of levering om ze te overtuigen om tot een aankoop over te gaan.

Gloeilamp die de kracht van het gebruik van een geweldig idee laat zien

Maak gebruik van proactieve chatuitnodigingen

Uw klanten twijfelen ​​misschien nog om contact met u op te nemen, maar als u contact met hen opneemt, zullen ze ongetwijfeld de vragen stellen die hen zullen helpen een beslissing te nemen over hun aankoop.

Verhoog de conversieratio met de chatknop

Verhoog de conversie met een klik op de knop

Onderzoek toont aan dat het toevoegen van een live chatwidget aan uw website uw conversieratio met 27% kan verhogen. Afhankelijk van uw sector kan dit aantal veel hoger zijn. Met de marginale kosten van live chat is dit een goed idee.

Dus hoe kan live chat de conversieratio zo gemakkelijk verhogen? Shoppers hebben vaak veel vragen bij het online winkelen. Er is echter maar een beperkt tijdspanne waarin ze kunnen worden beantwoord. Als klanten niet onmiddellijk ondersteuning krijgen, zullen ze waarschijnlijk naar alternatieven zoeken en bij concurrenten kopen.

Bied selfservice opties

Uw klanten hebben mogelijk vragen die kunnen worden beantwoord door een eenvoudige zoekopdracht op uw website uit te voeren. Als ze de informatie die ze nodig hebben echter niet kunnen vinden, raken ze gefrustreerd en teleurgesteld.

Geef ze een toegewezen plaats, zoals een klantenportaal, waar ze antwoorden op vaak gestelde vragen (FAQ’s) kunnen bekijken met betrekking tot verzending, maatvoering en meer. Dit type ondersteuning is erg waardevol omdat het geen inspanning van uw vertegenwoordigers vereist en 24/7 beschikbaar is.

Creëer een portaal voor selfservice in LiveAgent
Wees proactief

Wees proactief

Als u potentiële kopers langer dan een paar minuten op uw website ziet, zijn ze duidelijk op zoek naar iets of hebben ze een conflict over een aankoop bij u. Neem de zorgen van uw klanten weg door ze proactief uit te nodigen om met u te chatten.

U kunt al uw vragen over uw producten beantwoorden of ze in de juiste richting wijzen.

Peter Komornik

LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning kunnen bieden aan onze klanten

Peter Komornik, CEO
logo slido zwart

Uw product weerspiegelt het niveau van service dat u biedt

Een geweldig product hebben is gewoon niet genoeg. Vaak verlaten klanten merken omdat het serviceniveau dat ze ontvangen simpelweg niet goed genoeg is. Shoppers willen zich gewaardeerd voelen omdat ze zaken doen met uw bedrijf. Om verloop te voorkomen en de conversie te verhogen is het belangrijk om een ​​klantgerichte cultuur binnen uw bedrijf te creëren.

86% van de klanten is bereid meer te betalen voor een betere service ervaring.

86% van de klanten is bereid meer te betalen voor een betere service ervaring.

Hoe tevredener uw klanten zijn over uw service, hoe meer ze zullen kopen.

De kans is 50% groter dat klanten die een slechte service ontvingen deze ervaring online zullen delen met anderen.

Email ticketing

Met LiveAgent komen uw emails, chats, oproepen, vermeldingen op sociale media en berichten van andere kanalen terecht in één algemene inbox.

Email ticketing
Sterke kennisbanken aanleggen

Kennisbank aanleggen

Met LiveAgent kunt u meerdere interne en externe kennisbanken aanleggen, compleet met FAQ’s, forums, artikels en suggesties.

Spraak- en video-oproepen

Richt een virtueel callcenter op als onderdeel van uw helpdeskoplossing met meerdere kanalen. LiveAgent centraliseert telefoongesprekken vanuit uw website of vaste lijn op één en dezelfde plaats.

Ondersteund door spraak- en videogesprekken

Redenen waarom bedrijven voor LiveAgent kiezen

Sociale media geïntegreerd in de helpdesk software

Integraties voor sociale media

Integreer uw favoriete socialemediaprofielen in LiveAgent en reageer rechtstreeks vanuit uw account op openbare opmerkingen op uw berichten, privéberichten of tweets. Elimineer de noodzaak om meerdere accounts op verschillende portaals op te volgen en te beheren en integreer ze in LiveAgent. Facebook, Twitter, Instagram en Viber zijn allemaal inbegrepen om de klantenservice zo vlot, snel en efficiënt mogelijk te laten verlopen.

Analyses & rapportagedashboard

Krijg een overzicht van uw klantenservice, de service die u levert en de tevredenheid van uw klanten. Kijk wie er communiceert met uw bedrijf en houd toezicht op hoe tevreden ze zijn. Focus op gegevens, zoek naar verbeterpunten en bouw voort op uw sterke punten. Breng plezier in uw bedrijf door gamificatiefuncties in te schakelen.

Slimme analyses en verslagen
Klantenportaal voor selfservice

Klantenportaal

Maak klantenportaals zodat uw klanten een gecentraliseerde plaats hebben waar ze hun contactgegevens kunnen bewerken, betalingen kunnen aanmaken en tickets kunnen indienen. Het oprichten van een uitgebreid klantenportaal kan het aantal tickets verminderen en u ook helpen om 24/7/365 klantenservice te bieden, zelfs wanneer uw vertegenwoordigers offline zijn. Begin met het maken van een kennisbank, voeg de FAQ’s en forums toe en voeg aan het einde de widget voor feedback en suggesties toe. Alles is volledig aanpasbaar aan de richtlijnen van uw merk.

Waarom is onze helpdesk software de juiste keuze?

Meest beoordeeld en hoogst gewaardeerd

LiveAgent is de meest beoordeelde en hoogst gewaardeerde helpdesk software voor kleine bedrijven in 2020.

Gekozen door 21.000 bedrijven

Meer dan 21.000 bedrijven in verschillende sectoren hebben LiveAgent gekozen voor hun wensen op het gebied van klantenondersteuning.

Rijk aan meer dan 180 functies

Met meer dan 180 functies, meer dan 40 integraties en eindeloze aanpassingenmogelijkheden, past de tool zich gemakkelijk aan uw professionele wensen aan.

Cloudgebaseerd en veilig

Volledig cloudgebaseerd, veilig, eenvoudig in te stellen en te gebruiken. Ga binnen enkele minuten aan de slag met LiveAgent.

Een ongeëvenaarde prijs-kwaliteitsverhouding

LiveAgent is een geavanceerd helpdesksysteem dat u kan helpen uw klantenservice en tegelijkertijd ook uw conversieratio te verbeteren. Onze software is scherp geprijsd en een koopje gezien de enorme hoeveelheid functionaliteit die het biedt. Probeer LiveAgent vandaag nog.

Package Name

Ticket+chat

Ideaal voor kleine een middelgrote bedrijven

29 /maand
Package Name

Alles inbegrepen

Ideaal voor bedrijven van elke omvang en grote ondernemingen

39 /maand

U bent in goede handen!

Weet u wat Huawei, BMW, Yamaha, O2 en de universtiteit van Oxford gemeen hebben? U raadt het al … LiveAgent!

Nu gratis proberen Geen kredietkaart nodig

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .