Omgaan met boze en klagende klanten is essentieel voor het behouden van klantloyaliteit en reputatie van een bedrijf. Leer hoe je professioneel en gepast kunt reageren op klachten en ervoor kunt zorgen dat negatieve feedback niet toekomstige verkopen beïnvloedt.
Door mij aan te melden, aanvaard ik Algemene voorwaarden en Privacybeleid.
Elk bedrijf heeft af en toe te maken met boze en klagende klanten. Wat de reden voor de ontevredenheid van de klant ook is, een juiste en tijdige reactie kan het verschil maken tussen het loyaal houden van een gefrustreerde klant of het volledig verliezen van zijn bedrijf. Gezien het feit dat 95% van ontevreden klanten de neiging heeft om slechte ervaringen met anderen te delen – persoonlijk of via sociale media/recensiesites – en weten hoe ze moeten omgaan met een boze klant en hoe je op een professionele manier kunt reageren is een absolute ‘must’-have’ voor iedereen die in klantgerichte functies werkt.
Wanneer u een email van een boze klant beantwoordt, zijn er een paar belangrijke punten die u moet onthouden en in uw bericht moet opnemen:
Om frustraties en klachten van klanten soepel en moeiteloos af te handelen, kunt u de volgende emailantwoordsjablonen gebruiken voor enkele van de meest voorkomende problemen die kunnen optreden. Vergeet niet je bericht te personaliseren. U helpt uw zaak niet als u een generieke email stuurt naar een ontevreden klant. Het gebruik van de juiste en gepersonaliseerde sjablonen voor negatieve feedback-sjablonen kan een moeilijke situatie verzachten.
Ready to answer angry customers?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer satisfaction software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
U kunt proberen de klant te kalmeren en hem vragen te stellen over het probleem om een diagnose te stellen en het op te lossen. Er is niets mis met aardig zijn voor uw klant.
Bekritiseer, beschuldig of klaag niet. Maak geen ruzie, benoem geen voor de hand liggende of probeer feiten te corrigeren. Gebruik geen sarcasme. Ga er niet vanuit dat de klacht van de klant op feiten is gebaseerd.
Je kunt zien wanneer een klant boos is door op deze vijf verklikkers te letten: 1. Ze gebruiken grof taalgebruik (scheldwoorden). 2. Ze zijn sarcastisch. 3. Ze gebruiken beschuldigende taal. 4. Ze zijn confronterend. 5. Ze gebruiken korte, schokkerige zinnen.
Uitzonderlijke klantenondersteuning
Bedrijven moeten zich concentreren op factoren zoals inlevingsvermogen, actief luisteren, tijdige reactie en probleemoplossende vaardigheden om uitzonderlijke klantenondersteuning te bieden.
Verbeter de klantenservice en relaties door empathie te tonen en effectieve communicatie te gebruiken. LiveAgent biedt diverse communicatiekanalen en een partnerprogramma voor VoIP-providers. Vertegenwoordigers kunnen klantensupport en relaties verbeteren met een klantgerichte benadering. Klantenservicecenters verzamelen gegevens en verbeteren de klantenservice met automatische oproepdistributie en gegevensanalyse. Tips voor effectief wachtrijbeheer zijn onder andere FIFO-methode, prioritering van verzoeken en segmentatie van tickets op categorie. Ook het opzetten van een gelaagde ondersteuningsstructuur en het stellen van SLA's helpen bij het beheren van de wachtrij voor klantenondersteuning.
We appreciate your recent sign up for a LiveAgent.
A message will be sent to your email address containing login details, right after your account is installed.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.