Omgaan met boze en klagende klanten is essentieel voor het behouden van klantloyaliteit en reputatie van een bedrijf. Leer hoe je professioneel en gepast kunt reageren op klachten en ervoor kunt zorgen dat negatieve feedback niet toekomstige verkopen beïnvloedt.
Elk bedrijf heeft af en toe te maken met boze en klagende klanten. Wat de reden voor de ontevredenheid van de klant ook is, een juiste en tijdige reactie kan het verschil maken tussen het loyaal houden van een gefrustreerde klant of het volledig verliezen van zijn bedrijf. Gezien het feit dat 95% van ontevreden klanten de neiging heeft om slechte ervaringen met anderen te delen – persoonlijk of via sociale media/recensiesites – en weten hoe ze moeten omgaan met een boze klant en hoe je op een professionele manier kunt reageren is een absolute ‘must’-have’ voor iedereen die in klantgerichte functies werkt.
Wanneer u een email van een boze klant beantwoordt, zijn er een paar belangrijke punten die u moet onthouden en in uw bericht moet opnemen:
Om frustraties en klachten van klanten soepel en moeiteloos af te handelen, kunt u de volgende emailantwoordsjablonen gebruiken voor enkele van de meest voorkomende problemen die kunnen optreden. Vergeet niet je bericht te personaliseren. U helpt uw zaak niet als u een generieke email stuurt naar een ontevreden klant. Het gebruik van de juiste en gepersonaliseerde sjablonen voor negatieve feedback-sjablonen kan een moeilijke situatie verzachten.
Ready to answer angry customers?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer satisfaction software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
U kunt proberen de klant te kalmeren en hem vragen te stellen over het probleem om een diagnose te stellen en het op te lossen. Er is niets mis met aardig zijn voor uw klant.
Bekritiseer, beschuldig of klaag niet. Maak geen ruzie, benoem geen voor de hand liggende of probeer feiten te corrigeren. Gebruik geen sarcasme. Ga er niet vanuit dat de klacht van de klant op feiten is gebaseerd.
Je kunt zien wanneer een klant boos is door op deze vijf verklikkers te letten: 1. Ze gebruiken grof taalgebruik (scheldwoorden). 2. Ze zijn sarcastisch. 3. Ze gebruiken beschuldigende taal. 4. Ze zijn confronterend. 5. Ze gebruiken korte, schokkerige zinnen.
Hoe u van ontevreden klanten merkambassadeurs maakt?
Wilt u leren hoe u van ontevreden klanten uw ambassadeurs maakt? Lees verder en vind tips over hoe u ontevreden klanten in uw voordeel kan laten spelen.
Er zijn sjablonen beschikbaar voor verschillende soorten e-mails, zoals verlengingsmails en verwijzingsmarketing. Callcentersoftware en een goede klantenservice kunnen leiden tot hogere conversieratio's en klantbehoud. Bij het schrijven van promotionele e-mails is het belangrijk om kort en krachtig te zijn en de boodschap zo visueel mogelijk over te brengen. LiveAgent is een klantenservicesoftware waarin deze aspecten zijn geïntegreerd.
De tekst verkent het belang van e-mailmarketing voor bedrijven en hoe e-mailsjablonen kunnen worden gebruikt om de klantenservice te verbeteren en de communicatie consistent te maken. Het benadrukt ook het belang van snelle en professionele klantenservice en biedt enkele voorbeeldsjablonen voor verschillende scenario's, zoals automatische antwoorden, follow-up en verontschuldigingse-mails, evenals dankbetuigingen, en het verzorgen van blije of boze klanten.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team