Partner
What is Salesforce?
Salesforce is software voor klantenrelatiebeheer (CRM). Met haar diensten kunnen bedrijven en bedrijven met Cloud werken. Dit geeft hen de mogelijkheid om bedrijven die hun klanten en klanten willen ondersteunen, beter van dienst te zijn. Het kan tijd besparen en uw klantenrelaties en klantenervaring verbeteren.
Hoe kunt u het gebruiken?
U kunt de Salesforce- en LiveAgent-integratie gebruiken om via LiveAgent-tickets cases aan te maken in uw Salesforce-account. U hoeft de chat met klanten niet te laten hangen, meld gevallen gewoon onmiddellijk en zorg voor een betere klantentevredenheid.
Telkens wanneer een verzoek om een gespreksticket voor een klant binnenkomt, kunt u op de Salesforce-knop in het rechterdeelvenster klikken en een case maken met het emailadres van de klant als identificatie en een chattranscript dat is geüpload naar de Salesforce-case.
Met Salesforce-integratie voor LiveAgent via Zapier kunt u belangrijke informatie bijhouden, zoals nieuwe klanten, contacten, gebeurtenissen, objecten, objecttypen, campagnes en gesloten opportunities.
U kunt ook handmatig nieuwe accounts, campagnes, opmerkingen, cases, contacten en bijlagen maken. Voel u vrij om contacten aan campagnes toe te voegen, objecten te maken en bij te werken vanuit uw LiveAgent-dashboard. Deze integraties kunnen afzonderlijk worden gemaakt en u kunt kiezen welke u wilt gebruiken.
Voordelen
- Volg uw klantenrelaties op vanuit LiveAgent
- Beheer taken eenvoudig vanaf het dashboard van LiveAgent
- Nieuwe cases maken of leads toevoegen
Salesforce integreren met LiveAgent
LiveAgent heeft een Salesforce-integratieplug-in beschikbaar voor klanten. Het kan u helpen uw klanten bij te houden, cases te beheren of nieuwe leads toe te voegen.
- Om uw plug-in te activeren, opent u uw LiveAgent en gaat u naar Configuratie > Systeem > Plug-ins. U kunt uw plug-in vinden in de lijst met plug-ins. Wanneer u dat doet, klikt u op de schakelaar Activeren aan de rechterkant.

- LiveAgent wordt opnieuw opgestart en daarna vindt u de actieve plug-in bovenaan de lijst. Klik op de configuratieknop (tandwielpictogram) naast de activeringsschakelaar en er wordt een nieuw optievenster geopend.

- Klik op het Salesforce-logo en log in op uw Salesforce-account om het integratieproces te voltooien.

U bent klaar en uw integratie is actief. Ga uw gang en probeer het uit.
Hoe Salesforce te integreren met LiveAgent via Zapier
Als u meer workflowmogelijkheden van LiveAgent en Salesforce wilt ontgrendelen, kunt u de Zapier-service proberen. Zapier is een bedrijf dat zich richt op het verbinden van twee apps met verschillende integratieresultaten, afhankelijk van hun mogelijkheden.
Dit systeem werkt met triggers en acties die u zelf kunt kiezen en een aangepaste integratie kunt maken. Het is een eenvoudig proces dat slechts een paar minuten in beslag neemt.
- Log eerst in op uw Zapier-account of maak er hier een als u er nog geen hebt. Het is gratis. Ga vervolgens naar de LiveAgent + Salesforce-integratiepagina.
- Scroll naar beneden en kies welke app de trigger zal uitvoeren en wat die trigger zal zijn. Er zijn meerdere opties zoals agenda-integratie, vooraf geschreven berichten en andere die kunnen worden gecombineerd met de tweede app. Bedenk wat u wilt dat uw integratie doet en kies. Als u klaar bent met selecteren, gaat u verder met de blauwe knop.
- De volgende stappen kunnen variëren, afhankelijk van uw keuze van trigger en actie, maar ze zijn over het algemeen gemakkelijk te hanteren. In de meeste gevallen is het net zo eenvoudig als inloggen op uw accounts en machtigingen verlenen aan Salesforce. Elke triggerconfiguratie bevat ook een triggertest om erachter te komen of Zapier succesvol verbinding heeft gemaakt met de app.
- Voor het tweede deel moet meestal ook de actie worden geconfigureerd. We kozen in het begin voor de LiveAgent-actie Gesprek creëren uit de reeks integratiemogelijkheden, wat betekent dat we de email moesten instellen. Dit omvatte het invoeren van de emailadressen van de afzender en ontvanger, het onderwerp van het bericht en de hoofdtekst tussen enkele niet-vereiste opties.
- Als u klaar bent met het vorige deel, doe dan nog een laatste test van de integratie op Zapier en kijk of het werkt. En dat is in een notendop het hele proces van Zapier-integraties.
Frequently asked questions
Wat is Salesforce?
Salesforce is CRM-software waarmee u uw zakelijke relaties sinds 1996 kunt verbeteren. Bovendien kan het de winstgevendheid van het bedrijf en de algemene processen een boost geven.
Wat zijn de voordelen van het integreren van Salesforce met LiveAgent?
De voordelen zijn onder meer: verbeterde productiviteit, het is niet nodig om van interface te wisselen, campagnes eenvoudig updaten vanuit de LiveAgent, nieuwe contacten toevoegen vanuit LiveAgent.
Salesforce is CRM-software die bedrijfsrelaties kan verbeteren en de winstgevendheid kan verhogen. Integratie met LiveAgent biedt voordelen zoals verbeterde productiviteit en eenvoudig updaten van campagnes en contacten. Salesforce biedt ook een kennisbankfunctie genaamd "Kennis" en CRM-services. LiveAgent biedt klantenservicesoftware en VoIP-telefoonsystemen. Salesforce biedt ondersteuning via live chat en telefoon, maar niet via e-mail.
LiveAgent offers ticket templates, custom ticket fields, and efficient ticket management for effective customer support. It also provides VoIP phone systems, self-service software, and complaint management. LiveAgent has helped increase customer satisfaction and sales for many businesses. It comes with a user-friendly interface, useful reporting features, and reasonable pricing. Quality Unit, NV owns LiveAgent and provides various support options, including a blog and word list.
Salesforce is een Amerikaans bedrijf dat cloudbedrijfssoftware ontwikkelt en distribueert. Het klantenserviceteam biedt ondersteuning via live chat, callcenter, social media, forums en selfservice. Er is geen e-mailondersteuning beschikbaar, maar wel ondersteuning voor live chat. Contact opnemen kan via de website of hotline. SalesForce heeft verschillende overeenkomsten en beleidsdocumenten, waaronder algemene voorwaarden, privacybeleid en AVG. Een Wikipedia-pagina en een partnerprogramma zijn ook beschikbaar.
SalesTrip is cloudgebaseerde software voor onkosten- en reisbeheer met CRM-tools en toepassingen voor marketing, verkoop en e-commerce. Het klantenserviceteam biedt ondersteuning via diverse kanalen, waaronder sociale media, e-mail en een kennisbank. Er is geen livechatondersteuning beschikbaar. Contact kan worden opgenomen via e-mail, hotline of sociale media. Hun website bevat ook links naar hun algemene voorwaarden, privacybeleid en AVG-beleid.