Het aantal VoIP-gebruikers groeit onder bedrijven omdat het handig is om internetverbindingen te gebruiken voor spraakverkeer. Het enige dat u nodig heeft, is een infrastructuur voor het uitvoeren van VoIP-verkeer. De exacte componenten van een succesvolle VoIP-infrastructuur zijn afhankelijk van wat u al heeft en uw eisen.
Wat is VoIP infrastructuur?
De VoIP-infrastructuur bestaat uit fysieke en softwarecomponenten die u nodig hebt om het voice-over-internetprotocol te laten functioneren. Een succesvolle VoIP-infrastructuur zorgt voor een feilloos transportsysteem voor spraakverkeer (of andere media) ongeacht de fysieke locatie.
De componenten van een spraaknetwerkinfrastructuur zijn
- Genoeg bandbreedte – elk gesprek heeft een speciale bandbreedte ‘chunk’ nodig om een soepele overdracht te garanderen; als u niet genoeg bandbreedte hebt, kunnen pakketten wegvallen, wat betekent dat de gesprekskwaliteit achteruit gaat of dat uw vertragingen hebt. Om dat te voorkomen kunt u voor een hybride versie gaan en gebruik maken van een dedicated en een breedband internetverbinding (gebruik daarvoor een software defined, SD dienst) of vraag je internetprovider om gegarandeerde bandbreedte.
- VoIP-provider – kies een betrouwbare serviceprovider om aan uw zakelijke behoeften op het gebied van spraaknetwerken te voldoen (er zijn veel VoIP-providers a> het aanbieden van diensten, neem contact op met een VoIP-leverancier en bespreek uw behoeften op het gebied van spraaknetwerken, u kunt ook kiezen voor een privénetwerk in huis en uw systeem ter plaatse opzetten). Download de software van de VoIP-provider en volg de instructies.
- Een VoIP-telefoon die IP gebruikt (dit kan een harde telefoon zijn of een softwaretelefoon die werkt als een app of een zakelijke telefoon met meerdere lijnen en functies) sluit met een ethernetkabel aan op een VoIP-router of modem, op WIFI met een draadloze adapter. Of gebruik een gewone telefoon met een VoIP-telefoonadapter – aangesloten op uw pc of modem.
Hoe kan LiveAgent nuttig zijn?
Als desktopbasis van uw succesvolle VoIP-infrastructuur stelt LiveAgent u in staat om VoIP-services en tools te gebruiken die hand in hand gaan. Of u nu op zoek bent naar een desktop-, multichannel- of ticketoplossing, u kunt de VoIP-implementatie inzetten. Met een callcenteroplossing met een geautomatiseerd telefoonsysteem IVR kunt u bijvoorbeeld uw eigen kanaalverzoeken ontwerpen om inkomende oproepen door te verbinden naar de juiste afdeling, samen met automatische oproepdistributie, ACD om een groot aantal inkomende oproepen af te handelen, terugbelfunctie en onbeperkt opnemen van oproepen. Daarnaast kunt u uw klantenportalen ontwerpen, live chatten, een kennisbank hebben en geautomatiseerde bedrijfsoplossingen creëren die zijn aangepast aan uw behoeften.
Get the right call center features
VoIP Infrastructure is an essential component of any business communication system. Find out more about its benefits here!
Frequently Asked Questions
Hoe bouwt u uw VoIP-infrastructuur op?
Beslis wat u ervan wilt (of u internationale gesprekken moet voeren, inkomende of uitgaande gesprekken, enz.). Kijk wat je hebt aan hard- en software en welke aanpassingen er gedaan moeten worden voor de VoIP-implementatie. Controleer uw bandbreedte. Kies een VoIP-serviceprovider en volg hun instructies voor de software- en integratiebehoeften
Wat zijn belangrijke VoIP-integraties?
VoIP-integraties hebben veel voordelen en het belang ervan hangt af van uw behoeften. De belangrijkste zijn live chat, CRM en API.
De tekst beschrijft de voordelen van zakelijke VoIP-telefonie, zoals kostenbesparing en geavanceerde functies zoals schermdeling en videovergaderingen. Het introduceert ook LiveAgent als klantenservicesoftware die VoIP ondersteunt en biedt informatie over VoipTel International als telecomaanbieder in Zwitserland. Bedrijven worden aangemoedigd om rekening te houden met factoren zoals flexibiliteit en integraties met andere software bij het kiezen van de beste zakelijke VoIP-provider. Integratie van VoipTel in LiveAgent is gratis, maar er kunnen kosten verbonden zijn aan de diensten van VoipTel.
The text explains what business Voice over IP is and how it works, while introducing LiveAgent as customer service software that supports VoIP. It also provides information on VoipTel International as a telecom provider, as well as pricing, alternatives, and testimonials. The integration of Voyced VoIP into LiveAgent is simple and free, and the benefits of using VoIP for businesses are highlighted throughout the article. Different software solutions are available on the website, including inbound call center software and email management software. The cost savings and advanced features of using VoIP, such as video conferencing, are also mentioned. If you do not have LiveAgent yet, you can try their 14-day free trial.
Het bedrijf LiveAgent biedt klantenservicesoftware, VoIP-telefoonsystemen, self-servicesoftware, inkomend callcentersoftware, klachtenbeheerssysteem, cliëntenportaalsoftware en emailbeheersoftware. Ze hebben ook een blog, woordenlijst, academie en sjablonen voor klanten. Het bedrijf heeft ook onderscheidingen ontvangen en heeft een partnerprogramma en sociale media-accounts. Ze bieden een gratis proefperiode aan en zijn bezig met het opstarten van de accounts van hun nieuwe klanten.