Gratis proefperiode

Een gesprek beëindigen?

Bij het communiceren met klanten, klanten of prospects is het vinden van de juiste manier om een gesprek af te breken net zo belangrijk als een goede opening. Het op een professionele, beleefde en respectvolle manier afsluiten van een interactie kan zelfs wat misschien begon als een onaangenaam gesprek in een positieve klantenservice-ervaring en laat een klant achter met een goede eindindruk.

Basistips voor het beëindigen van gesprekken met klanten

  • Gebruik een of meerdere meest voorkomende zinsdelen voor het beëindigen van een gesprek die relevant zijn voor het onderwerp van de interactie (een klant bedanken, uw verontschuldiging herhalen, informeren over de volgende stappen, enz.).
  • Kies de juiste woordenschat, toon en stijl die het beste bij uw publiek passen.
  • Pas uw slotverklaringen aan voor verschillende ondersteuningskanalen. Telefoon- en emailgesprekken vereisen doorgaans een meer formele taal, terwijl live chat en interacties op sociale media meestal informeler zijn.
  • Vermijd het gebruik van dezelfde slotzin aan het einde van elke interactie, omdat dit te algemeen en robotachtig klinkt – personaliseer uw bericht waar mogelijk.
  • Eindig met een hoge noot door een klant te vragen of er iets anders is waarmee u kunt helpen of door hen aan te moedigen om in de toekomst opnieuw contact op te nemen.
  • Zorg ervoor dat uw slotverklaring beleefd en vriendelijk is en een algemene positieve indruk achterlaat.
Een gesprek beëindigen?
Gebruik onze sjablonen om gesprekken met klanten op een professionele en beleefde manier te beëindigen, ongeacht het kanaal dat u gebruikt

Een gesprek beëindigen – scripts voor klantenservice

Volgens het onderzoek van American Express is 68% van de consumenten van mening dat een prettige klantenservicemedewerker de sleutel is tot positieve service-ervaringen. Hieronder vindt u enkele beproefde voorbeelden van hoe u klantgesprekken op een professionele manier kunt beëindigen via verschillende ondersteuningskanalen om ervoor te zorgen dat uw klanten altijd een prettige ervaring krijgen wanneer ze met u communiceren.

Een telefoongesprek beëindigen: oproepbeëindigingsverklaringen

Een email beëindigen: emailafsluitende zinnen

Een gesprek via live chat beëindigen

Een gesprek op sociale media beëindigen

Vaak gestelde vragen

Hoe sluit ik een gesprek af?

Om een gesprek af te sluiten, eindigt u op een hoge noot door een klant te vragen of er iets anders is waarmee u kunt helpen of door hen aan te moedigen om in de toekomst opnieuw contact op te nemen.

Hoe stopt u een ongemakkelijk gesprek?

U kunt een ongemakkelijk gesprek voorkomen door een onbelangrijk onderwerp ter sprake te brengen of van onderwerp te veranderen. Als u niet over de situatie wilt praten, kunt u gewoon aangeven dat u het niet prettig vindt om erover te praten. Als u het gevoel hebt dat u het gesprek moet beëindigen, kunt u zeggen dat u moet gaan.

Hoe beëindigt u een gesprek zonder onbeleefd te zijn?

Beëindig een gesprek niet zomaar zonder iets te zeggen. Zorg ervoor dat u uw beller bedankt voor zijn tijd en laat hem weten dat u hem een follow-up email stuurt als er iets anders opkomt.

Ready to put our templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe sluit ik een gesprek af? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Om een gesprek af te sluiten, eindigt u op een hoge noot door een klant te vragen of er iets anders is waarmee u kunt helpen of door hen aan te moedigen om in de toekomst opnieuw contact op te nemen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe stopt u een ongemakkelijk gesprek? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “U kunt een ongemakkelijk gesprek voorkomen door een onbelangrijk onderwerp ter sprake te brengen of van onderwerp te veranderen. Als u niet over de situatie wilt praten, kunt u gewoon aangeven dat u het niet prettig vindt om erover te praten. Als u het gevoel hebt dat u het gesprek moet beëindigen, kunt u zeggen dat u moet gaan. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe beëindigt u een gesprek zonder onbeleefd te zijn? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Beëindig een gesprek niet zomaar zonder iets te zeggen. Zorg ervoor dat u uw beller bedankt voor zijn tijd en laat hem weten dat u hem een follow-up email stuurt als er iets anders opkomt. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.