Gratis proefperiode

Aanvragen voor getuigenissen

Getuigenissen aanvragen

Aangezien de consumenten van tegenwoordig minder geneigd zijn om traditionele marketing en reclame te vertrouwen, is het verzamelen van getuigenissen en beoordelingen van klanten nog nooit zo belangrijk geweest. Getuigenissen van klanten kunnen een echt grote impact hebben op het beïnvloeden van potentiële klanten om zaken met u te doen, en u helpen uw online reputatie te verbeteren, geloofwaardigheid op te bouwen en meer verkopen te stimuleren. Het kan echter een uitdaging zijn om uw tevreden klanten hun positieve ervaringen met uw merk te laten delen, omdat veel bedrijven gewoon niet weten hoe ze om getuigenissen moeten vragen.

Wat is een getuigenis?

Getuigenissen zijn aanbevelingen van tevreden klanten die de kwaliteit, prestatie of waarde van een product of dienst bevestigen – gegeven ofwel vrijwillig of op verzoek van een bedrijf. Klantengetuigenissen zijn een van de krachtigste marketingtools. Studies suggereren zelfs dat getuigenissen de hoogste effectiviteitsscore (89%) hebben dan elk ander type contentmarketing.

LiveAgent beoordeling capterra
Getuigenis van klanten voor LiveAgent op Capterra

Een getuigenis vragen: best practices

Hier volgen enkele algemene tips en best practices voor het aanvragen van getuigenissen van uw klanten.

  • Wees proactief – als u klanten niet om getuigenissen vraagt, krijgt u ze bijna nooit.
  • Kies de juiste timing – het voltooien van een project, een mijlpaal bereikt door de klant, het einde van het jaar, enz.
  • Denk aan de juiste toon (formeel of casual) die het meest geschikt is voor uw bedrijf en uw publiek.
  • Het schrijven van een testimonial kan een hele klus zijn – maak het klanten gemakkelijker door hen een aantal leidende vragen te stellen.
  • Druk uw dankbaarheid uit, vertel klanten hoe belangrijk hun feedback is en waarom u in de eerste plaats getuigenissen verzamelt.
  • Wanneer u getuigenissjablonen gebruikt, moet u uw verzoek aanpassen en personaliseren om ervoor te zorgen dat het zinvol is binnen de context van uw relatie met klanten.
  • Deel een link naar uw testimonial-pagina, zodat klanten ideeën kunnen opdoen uit bestaande getuigenissen.
  • Bied meerdere opties voor testimonial-indelingen (tekst of video) en laat klanten een getuigeniss indienen in een formaat waar ze zich prettig bij voelen.
  • U kan wel gebruik maken van beloningen (korting, gratis abonnement, cadeaukaart, etc.), maar dat is niet altijd nodig.
  • Uw getuigenisverzoek kan worden vergeten of verloren gaan in de inbox van uw klant. Wees niet bang om een follow-up te geven, indien nodig.

12 getuigenissen vragen om aan uw klanten te stellen

Klanten ertoe brengen specifieke details van hun ervaring met een bedrijf, product of dienst te delen, is wat een goede getuigenis maakt. Maar als ze erom worden gevraagd, zullen de meesten nauwelijks weten wat ze meteen moeten zeggen. Hieronder staan enkele basisvragen voor klanten die kunnen worden aangepast aan uw bedrijf.

  1. Hoe was het voordat u ons product/dienst had?
  2. Wat was uw grootste uitdaging voordat u ons product/dienst aanschafte?
  3. Waar bent u met uw zoektocht naar de oplossing begonnen/ Hoe hebt u ons gevonden?
  4. Welke problemen hebt u geprobeerd op te lossen met ons product/dienst?
  5. Waarin onderscheidde ons product/dienst zich van andere beschikbare opties op de markt?
  6. Wat hebt u bereikt sinds u ons product/dienst gebruikt?
  7. Wat zijn de specifieke voordelen die u krijgt van het gebruik van ons product/dienst?
  8. Wat vindt u het leukst aan ons product/dienst?
  9. Wat heeft uw verwachtingen overtroffen?
  10. Wat was uw grootste zorg die u ervan had kunnen weerhouden om ons product/dienst te kopen, en wat stelde u gerust?
  11. Wat is de belangrijkste reden waarom u ons product/dienst aanbeveelt?
  12. Wat zou u zeggen tegen iemand anders die overweegt ons product/dienst te kopen?

5 sjablonen voor sollicitatiebrieven

De meeste van uw trouwe klanten – hoe blij ze ook zijn met uw producten of diensten – zullen waarschijnlijk geen getuigenissen delen, tenzij hen hierom wordt gevraagd. Maar hoe moet je een klant precies benaderen voor een testimonial? Hier zijn enkele beproefde emailsjablonen die u kunt gebruiken bij het aanvragen van getuigenissen van uw klanten.

Formeel verzoek

Informeel verzoek

Verzoek uit de dienstverlenende sector

Beloningen aanbieden

Een website bijwerken

Vaak gestelde vragen

Wat zijn getuigenisverzoeken?

Getuigenisverzoeken zijn verzoeken om beoordelingen of getuigenissen die naar uw klanten kunnen worden verzonden en vervolgens op uw website kunnen worden geplaatst.

Wat zijn de soorten getuigenissen van klanten?

De verschillende soorten getuigenissen van klanten kunnen onder meer getuigenissen van citaten, videogetuigenissen, getuigenissen van influencers, consumentenrecensies, casestudy’s en getuigenissen van sociale media zijn.

Waarom zou u aandacht besteden aan getuigenissen?

Klantengetuigenissen zijn een van de krachtigste marketingtools. Studies suggereren dat getuigenissen de hoogste effectiviteitsscore (89%) hebben dan elk ander type contentmarketing.

Ready to put your testimonial templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer service software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat zijn getuigenissen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Getuigenissen zijn aanbevelingen van tevreden klanten die de kwaliteit, prestatie of waarde van een product of dienst bevestigen – vrijwillig of op verzoek van een bedrijf. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat zijn de soorten getuigenissen van klanten? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De verschillende soorten getuigenissen van klanten kunnen onder meer getuigenissen van citaten, videogetuigenissen, getuigenissen van influencers, consumentenrecensies, casestudy’s en getuigenissen van sociale media zijn. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zou u aandacht besteden aan getuigenissen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Klantengetuigenissen zijn een van de krachtigste marketingtools. Studies suggereren dat getuigenissen de hoogste effectiviteitsscore (89%) hebben dan elk ander type contentmarketing. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.