Gratis proefperiode

Aanvragen voor getuigenissen

Getuigenissen aanvragen

Aangezien de consumenten van tegenwoordig minder geneigd zijn om traditionele marketing en reclame te vertrouwen, is het verzamelen van getuigenissen en beoordelingen van klanten nog nooit zo belangrijk geweest. Getuigenissen van klanten kunnen een echt grote impact hebben op het beïnvloeden van potentiële klanten om zaken met u te doen, en u helpen uw online reputatie te verbeteren, geloofwaardigheid op te bouwen en meer verkopen te stimuleren. Het kan echter een uitdaging zijn om uw tevreden klanten hun positieve ervaringen met uw merk te laten delen, omdat veel bedrijven gewoon niet weten hoe ze om getuigenissen moeten vragen.

Wat is een getuigenis?

Getuigenissen zijn aanbevelingen van tevreden klanten die de kwaliteit, prestatie of waarde van een product of dienst bevestigen – gegeven ofwel vrijwillig of op verzoek van een bedrijf. Klantengetuigenissen zijn een van de krachtigste marketingtools. Studies suggereren zelfs dat getuigenissen de hoogste effectiviteitsscore (89%) hebben dan elk ander type contentmarketing.

LiveAgent beoordeling capterra
Getuigenis van klanten voor LiveAgent op Capterra

Een getuigenis vragen: best practices

Hier volgen enkele algemene tips en best practices voor het aanvragen van getuigenissen van uw klanten.

  • Wees proactief – als u klanten niet om getuigenissen vraagt, krijgt u ze bijna nooit.
  • Kies de juiste timing – het voltooien van een project, een mijlpaal bereikt door de klant, het einde van het jaar, enz.
  • Denk aan de juiste toon (formeel of casual) die het meest geschikt is voor uw bedrijf en uw publiek.
  • Het schrijven van een testimonial kan een hele klus zijn – maak het klanten gemakkelijker door hen een aantal leidende vragen te stellen.
  • Druk uw dankbaarheid uit, vertel klanten hoe belangrijk hun feedback is en waarom u in de eerste plaats getuigenissen verzamelt.
  • Wanneer u getuigenissjablonen gebruikt, moet u uw verzoek aanpassen en personaliseren om ervoor te zorgen dat het zinvol is binnen de context van uw relatie met klanten.
  • Deel een link naar uw testimonial-pagina, zodat klanten ideeën kunnen opdoen uit bestaande getuigenissen.
  • Bied meerdere opties voor testimonial-indelingen (tekst of video) en laat klanten een getuigeniss indienen in een formaat waar ze zich prettig bij voelen.
  • U kan wel gebruik maken van beloningen (korting, gratis abonnement, cadeaukaart, etc.), maar dat is niet altijd nodig.
  • Uw getuigenisverzoek kan worden vergeten of verloren gaan in de inbox van uw klant. Wees niet bang om een follow-up te geven, indien nodig.

12 getuigenissen vragen om aan uw klanten te stellen

Klanten ertoe brengen specifieke details van hun ervaring met een bedrijf, product of dienst te delen, is wat een goede getuigenis maakt. Maar als ze erom worden gevraagd, zullen de meesten nauwelijks weten wat ze meteen moeten zeggen. Hieronder staan enkele basisvragen voor klanten die kunnen worden aangepast aan uw bedrijf.

  1. Hoe was het voordat u ons product/dienst had?
  2. Wat was uw grootste uitdaging voordat u ons product/dienst aanschafte?
  3. Waar bent u met uw zoektocht naar de oplossing begonnen/ Hoe hebt u ons gevonden?
  4. Welke problemen hebt u geprobeerd op te lossen met ons product/dienst?
  5. Waarin onderscheidde ons product/dienst zich van andere beschikbare opties op de markt?
  6. Wat hebt u bereikt sinds u ons product/dienst gebruikt?
  7. Wat zijn de specifieke voordelen die u krijgt van het gebruik van ons product/dienst?
  8. Wat vindt u het leukst aan ons product/dienst?
  9. Wat heeft uw verwachtingen overtroffen?
  10. Wat was uw grootste zorg die u ervan had kunnen weerhouden om ons product/dienst te kopen, en wat stelde u gerust?
  11. Wat is de belangrijkste reden waarom u ons product/dienst aanbeveelt?
  12. Wat zou u zeggen tegen iemand anders die overweegt ons product/dienst te kopen?

5 sjablonen voor sollicitatiebrieven

De meeste van uw trouwe klanten – hoe blij ze ook zijn met uw producten of diensten – zullen waarschijnlijk geen getuigenissen delen, tenzij hen hierom wordt gevraagd. Maar hoe moet je een klant precies benaderen voor een testimonial? Hier zijn enkele beproefde emailsjablonen die u kunt gebruiken bij het aanvragen van getuigenissen van uw klanten.

Formeel verzoek


Hi [NAME],
As a valuable customer of [COMPANY], your feedback is very important to us and as you’re probably well-aware, satisfied customers are vital to the success of any business.
I would like to invite you to take a moment to provide some feedback on [PRODUCT NAME], in the form of a testimonial. To help you with this request, please consider answering any or all of the following questions:
What was your greatest problem before you purchased our product?What made our product stand out from other options?What have you been able to achieve since using our product?What made you happiest about working with our company?What’s the main reason you recommend our product?
This is of course completely voluntary, and if you do intend to provide a testimonial, please do it at your own convenience.

Here are some examples of testimonials left by other customers: [LINK]If you have any questions about submitting a testimonial, please let me know.

I am looking forward to receiving your comments. Your support is much appreciated!
Best Regards,[YOUR SIGNATURE]

Informeel verzoek


Hey [NAME],
I hope you are enjoying your [PRODUCT NAME].
I wanted to check in about any feedback you might have – just a few sentences describing your experience with us, how you benefit from using [PRODUCT NAME] or whatever comes to mind. As you probably know prospects usually don’t care so much about what we say about our product, but they do care what our customers have to say.
Here are some testimonial examples [LINK] from other clients to give you an idea of what to write about. If you are able to do this in the next couple of days, that would be awesome.
As always, feel free to reach out if you have any questions.Thanks a lot in advance!
Cheers,[YOUR SIGNATURE]

Verzoek uit de dienstverlenende sector


Dear [NAME],
It has been a real pleasure working with you on [PROJECT NAME]. We are always excited to share customer feedback on our website. If you are happy with the work we completed for you, we would love to tell others about your experience! Would you consider leaving a testimonial for us?
It can be as short or as long as you like. Here are some specific questions that you could answer:
What made you choose [COMPANY NAME] for this project?How well did we handle your project?What has exceeded your expectations since working with us?Is there anything we could have done to make your experience working with us better?If you were to recommend [COMPANY NAME] to your friend or colleague, what would you say?
We appreciate your help! It’s valuable to our future business and, just as importantly, allows us to keep on improving.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Beloningen aanbieden


Hi [NAME],
As a small gift this holiday season, we’ve selected some of our most loyal customers like you to offer a 3-month subscription to our service for free! All you have to do to claim this deal is simply submit a testimonial, that shouldn’t take you more than 10-15 minutes.
Feel free to share whatever you’d like, but if you need a prompt, please consider answering either all or some of the following questions:
What was life like before you started using our product?Where did you start your search for the solution?What exactly did you like most about our product?What are the three benefits you’ve experienced as a result of using our product?Would you recommend our product to someone looking for the same thing?
You can submit your written or video testimonial by simply following this [LINK]. Once you’re done, your 3-month free subscription will be automatically added to your account. Let me know if you have any questions, and thanks for being a loyal [COMPANY NAME] customer!
Happy Holidays,[YOUR SIGNATURE]

Een website bijwerken


Hi [NAME],
I hope all is well with your business!
We are currently in the process of updating our website and would love to include some success stories from our loyal customers like yourself. I was wondering if you’d be willing to provide a testimonial and share your experience with our [COMPANY/ PRODUCT NAME]? Here are some of the questions that might give you a hint on what you could write about:
What was your greatest problem before you bought our product?What made you choose our product over our competitors?What results are you getting from using our product?What would you tell someone who’s considering to buy our product?
Your testimonial will be featured on a special dedicated page and will go a long way in helping us build our business further.
Thanks so much in advance!
All the best,[YOUR SIGNATURE]

Vaak gestelde vragen

Wat zijn getuigenisverzoeken?

Getuigenisverzoeken zijn verzoeken om beoordelingen of getuigenissen die naar uw klanten kunnen worden verzonden en vervolgens op uw website kunnen worden geplaatst.

Wat zijn de soorten getuigenissen van klanten?

De verschillende soorten getuigenissen van klanten kunnen onder meer getuigenissen van citaten, videogetuigenissen, getuigenissen van influencers, consumentenrecensies, casestudy’s en getuigenissen van sociale media zijn.

Waarom zou u aandacht besteden aan getuigenissen?

Klantengetuigenissen zijn een van de krachtigste marketingtools. Studies suggereren dat getuigenissen de hoogste effectiviteitsscore (89%) hebben dan elk ander type contentmarketing.

Ready to put your testimonial templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer service software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.