Ontdek hoe u FOMO (Angst om iets te missen) kunt gebruiken om meer online verkopen te stimuleren met onze sjablonen voor laatste kans e-mails. Lees meer en download onze e-mailsjablonen nu!
Door mij aan te melden, aanvaard ikĀ Algemene voorwaarden en Privacybeleid.
FOMO (Angst om iets te missen) is ƩƩn van de sterkste drijfveren voor mensen om aankopen te doen. Dit geldt met name voor millennials, maar geldt ook voor degenen die geen deel uitmaken van deze leeftijdsgroep.
Sociale druk genereert spanningen die kunnen worden gebruikt als een manier om de verkoop op te schudden. Daarom willen we u vertrouwd maken met de term FOMO en u laten zien hoe u deze kunt gebruiken om meer online verkopen te doen.
De term staat voor het acroniem āFear Of Missing Outā. Deze angst kan te maken hebben met deelname aan een evenement of activiteit, maar ook met het risico de kans te verliezen om een āāproduct te kopen, gebruik te maken van een verkooppromotie of zelfs de nieuwste meme te missen die iedereen op sociale media deelt.
Het ligt in onze aard als mens om te streven naar integratie, up-to-date te zijn en anderen voor te blijven.
In de gouden eeuw van sociale media is iedereen verbonden en kan iedereen zijn leven met anderen delen, waardoor de meesten van ons onder druk gezet kunnen worden om te voorkomen dat we belangrijk nieuws of belangrijke kansen missen.
Neuromarketing is de motor achter alle strategieƫn van op angst gebaseerde marketing. Deze marketingtactieken worden ook wel schaarstemarketing genoemd.
Dit soort marketinginspanningen zijn gericht op het toepassen van mechanismen die urgentie genereren in het licht van de angst om sociaal buitengesloten te worden of āte laatā te zijn.
Laten we eens kijken naar deze voorbeelden die FOMO gebruiken in communicatie.
Dit bericht is een heel krachtig hulpmiddel dat potentiĆ«le klanten kan motiveren om een āāaankoop te doen. Het biedt sociaal bewijs, maar geeft ook aan dat een product binnenkort uitverkocht kan zijn omdat veel klanten het willen kopen. De urgentie zorgt ook voor een zekere mate van stress.
Niet dat we de cliƫnt een onbehaaglijk gevoel willen bezorgen. In plaats daarvan proberen we hen te ontmoedigen een aankoopbeslissing uit te stellen door hen impulsiever te laten handelen, zonder al te veel tijd te besteden aan het analyseren van hun beslissing.
Dit soort berichten versterkt de angst om een āākans te missen. EĆ©n van de redenen waarom de meeste tijdelijke aanbiedingen zo goed werken, is dat angst de impuls bevordert.
Als u flash-campagnes gaat uitvoeren, is het altijd een goed idee om af te tellen om gebruikers te herinneren aan de resterende tijd om de aanbieding in te wisselen.
Dit is het moment om een āāgoede laatste kans emailmarketingstrategie of PPC te gebruiken met retargeting die klanten bereikt en hen herinnert aan het aanbod. Vergeet niet de voorraadniveaus weer te geven, vooral als er nog maar een paar exemplaren over zijn.
Wanneer een klant een verkoopkans mist, aarzel dan niet om hem te laten weten dat hij zijn kans heeft verloren om hiervan te genieten. Dit is iets dat reisbureaus regelmatig doen en kan ook gemakkelijk worden geĆÆmplementeerd in ecommerce.
Een simpele banner waarop staat dat een product niet meer tegen een gereduceerde prijs verkrijgbaar is, vat perfect samen waar FOMO voor staat. Angst om iets te missen kan worden gebruikt om potentiƫle klanten te motiveren om te kopen door hen te laten zien wat ze hebben verloren, zodat ze de volgende keer niet zullen aarzelen om op de knop NU KOPEN te drukken voordat een aanbieding afloopt.
Zoals eerder vermeld, kunt u ook de kracht van FOMO gebruiken om emails van het type ālaatste kansā te verzenden. Laten we eens kijken naar enkele voorbeelden die u in uw toekomstige marketingcampagnes kunt gebruiken.
Hey [Name]
Itās your last chance to get an extra [X %] off! Everythingās on clearance*. Donāt miss out on this opportunity.
[Button] SHOP NOW
*Online only
Tik, Tokā¦
Time is running out! You only have [X] hours left to buy your favorites for lower prices.
Follow this [link] to check out the discounts weāve prepared for you. But donāt wait too long! Stock is limited.
Our [Knitwear/Boots/Winter Jacket] ]sale ends today!
There are only [X] hours left to get your favorites. All discounts will be automatically applied at checkout. Terms and conditions apply.
[Button] SHOP THE SALE
Our seasonal sale ends today at midnight. Donāt miss the chance to get an extra [X]% off on all orders of $[value] and over.
Use the discount [code] at checkout.
[button] SHOP
Our one day [Summer/Spring/Fall/Winter/Black Friday] sale has begun. You have the chance to purchase all items for a discounted price. Get [X]% OFF YOUR ENTIRE ORDER!
Use the code [code] at checkout.*
[Button] BUY NOW
* The discount code canāt be used in conjunction with any other promotions or discounts.
Hello [name],
We wanted to let you know that this is your last chance to buy all of [company]ās products at a lower price.
Our annual sales campaign ends today at [time].
Iām afraid you really need to hurry up though, as there are not many items left in stock.
Follow this link to check out whatās left. [link]
Ready to use some scarcity marketing?
Send out your last chance emails directly from LiveAgent. Save them as templates and you're good to go!
Er is hier geen regel: u kunt besluiten om de laatste kans emails te sturen twee dagen voordat een verkooppromotiecampagne eindigt of slechts twee uur ervoor. U kent uw klanten en potentiƫle klanten het beste, dus bepaal op basis van die kennis wanneer het juiste moment is om de kracht van urgentie te gebruiken.
Gewoonlijk sturen bedrijven een laatste kans email op de dag dat een bepaalde aanbieding afloopt of ze beginnen af āāte tellen en sturen nog drie emails: ƩƩn ās ochtends, ƩƩnā s middags en de laatste een uur voor het einde van de promotie. Het is aan u welke strategie u kiest, maar zorg ervoor dat uw berichten niet te veel spam bevatten.
In de meeste gevallen wilt u zoveel mogelijk mensen informeren over een aanbieding die bijna afloopt. Dit geldt vooral als u ook van plan bent informatie over de verkoop op sociale media te plaatsen of als u deze promoot met betaalde advertenties. Zorg er echter voor dat uw databank goed is gesegmenteerd en dat u relevante en gepersonaliseerde berichten naar alle klantengroepen stuurt op basis van hun eerdere aankopen en interesses.
Hoe klantenbeloningen gebruiken?
Klantenbeloningen en loyaliteitsprogramma's kunnen de binding en verkoop verhogen. Goed opgeleide klantenserviceteams zijn cruciaal voor het behoud van reputatie, loyaliteit en inkomsten. Bedrijven moeten zich proactief aanpassen aan de verwachtingen van consumenten met nieuwe technologieën en een klantgerichte benadering. LiveAgent biedt sjablonen voor e-mailcampagnes gericht op herhalingsaankopen, klantenservice, verkoop follow-ups en verwijzingen. Het opstarten van uw LiveAgent-account wordt alvorens geïnstalleerd.
Verbeter de klantenservice en relaties door empathie te tonen en effectieve communicatie te gebruiken. LiveAgent biedt diverse communicatiekanalen en een partnerprogramma voor VoIP-providers. Vertegenwoordigers kunnen klantensupport en relaties verbeteren met een klantgerichte benadering. Klantenservicecenters verzamelen gegevens en verbeteren de klantenservice met automatische oproepdistributie en gegevensanalyse. Tips voor effectief wachtrijbeheer zijn onder andere FIFO-methode, prioritering van verzoeken en segmentatie van tickets op categorie. Ook het opzetten van een gelaagde ondersteuningsstructuur en het stellen van SLA's helpen bij het beheren van de wachtrij voor klantenondersteuning.
We appreciate your recent sign up for a LiveAgent.
A message will be sent to your email address containing login details, right after your account is installed.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.