Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Laatste kans emailsjablonen

FOMO (Angst om iets te missen) is één van de sterkste drijfveren voor mensen om aankopen te doen. Dit geldt met name voor millennials, maar geldt ook voor degenen die geen deel uitmaken van deze leeftijdsgroep.

Sociale druk genereert spanningen die kunnen worden gebruikt als een manier om de verkoop op te schudden. Daarom willen we u vertrouwd maken met de term FOMO en u laten zien hoe u deze kunt gebruiken om meer online verkopen te doen.

Wat is FOMO (Angst om iets te missen)?

De term staat voor het acroniem “Fear Of Missing Out“. Deze angst kan te maken hebben met deelname aan een evenement of activiteit, maar ook met het risico de kans te verliezen om een ​​product te kopen, gebruik te maken van een verkooppromotie of zelfs de nieuwste meme te missen die iedereen op sociale media deelt.

Het ligt in onze aard als mens om te streven naar integratie, up-to-date te zijn en anderen voor te blijven.

In de gouden eeuw van sociale media is iedereen verbonden en kan iedereen zijn leven met anderen delen, waardoor de meesten van ons onder druk gezet kunnen worden om te voorkomen dat we belangrijk nieuws of belangrijke kansen missen.

Hoe kunt u FOMO gebruiken om meer te verkopen?

Neuromarketing is de motor achter alle strategieën van op angst gebaseerde marketing. Deze marketingtactieken worden ook wel schaarstemarketing genoemd.

Dit soort marketinginspanningen zijn gericht op het toepassen van mechanismen die urgentie genereren in het licht van de angst om sociaal buitengesloten te worden of “te laat” te zijn.

Laten we eens kijken naar deze voorbeelden die FOMO gebruiken in communicatie.

1. “Andere klanten zijn geïnteresseerd in …”

Dit bericht is een heel krachtig hulpmiddel dat potentiële klanten kan motiveren om een ​​aankoop te doen. Het biedt sociaal bewijs, maar geeft ook aan dat een product binnenkort uitverkocht kan zijn omdat veel klanten het willen kopen. De urgentie zorgt ook voor een zekere mate van stress.

Niet dat we de cliënt een onbehaaglijk gevoel willen bezorgen. In plaats daarvan proberen we hen te ontmoedigen een aankoopbeslissing uit te stellen door hen impulsiever te laten handelen, zonder al te veel tijd te besteden aan het analyseren van hun beslissing.

Laatste kans email van Shoptagr
Shoptagr gebruikt “Uh oh– een item dat u hebt opgeslagen is bijna uitverkocht!” als onderwerpregel

2. “Deze aanbieding verloopt over drie uur.”

Dit soort berichten versterkt de angst om een ​​kans te missen. Eén van de redenen waarom de meeste tijdelijke aanbiedingen zo goed werken, is dat angst de impuls bevordert.

Als u flash-campagnes gaat uitvoeren, is het altijd een goed idee om af te tellen om gebruikers te herinneren aan de resterende tijd om de aanbieding in te wisselen.

Dit is het moment om een ​​goede laatste kans emailmarketingstrategie of PPC te gebruiken met retargeting die klanten bereikt en hen herinnert aan het aanbod. Vergeet niet de voorraadniveaus weer te geven, vooral als er nog maar een paar exemplaren over zijn.

laatste kans fabletics
Fabletics gebruikt de onderwerpregel “Haast u, 70% KORTING SITEWIDE eindigt morgen”

3. “[ITEM] is nu niet op voorraad”

Wanneer een klant een verkoopkans mist, aarzel dan niet om hem te laten weten dat hij zijn kans heeft verloren om hiervan te genieten. Dit is iets dat reisbureaus regelmatig doen en kan ook gemakkelijk worden geïmplementeerd in ecommerce.

Laatste kans LazyOaf
Lazy Oaf gebruikt de onderwerpregel ‘Die uitverkochte gebreide trui is terug’

Een simpele banner waarop staat dat een product niet meer tegen een gereduceerde prijs verkrijgbaar is, vat perfect samen waar FOMO voor staat. Angst om iets te missen kan worden gebruikt om potentiële klanten te motiveren om te kopen door hen te laten zien wat ze hebben verloren, zodat ze de volgende keer niet zullen aarzelen om op de knop NU KOPEN te drukken voordat een aanbieding afloopt.

Zoals eerder vermeld, kunt u ook de kracht van FOMO gebruiken om emails van het type “laatste kans” te verzenden. Laten we eens kijken naar enkele voorbeelden die u in uw toekomstige marketingcampagnes kunt gebruiken.

Onderwerpregels voor laatste kans emailsjablonen

  • Uw tijd raakt op …
  • Het is uw laatste kans om [product] te bemachtigen.
  • Slechts [X] uur over!
  • Bijna weg!
  • Koop nu, anders mist u het
  • Pak ze voordat ze weg zijn.
  • Het item op uw verlanglijst is bijna uitverkocht!
  • [X% korting] – Slechts beperkte tijd
  • Ons verkoopaanbod eindigt vandaag. Het is uw laatste kans!

Laatste kans emailsjablonen

Emailsjabloon voor de laatste kans 1

Emailsjabloon voor de laatste kans 2

Emailsjabloon voor de laatste kans 3

Emailsjabloon voor de laatste kans 4

Emailsjabloon voor de laatste kans 5

Emailsjabloon voor de laatste kans 6

Laatste kans emailsjablonen – Veelgestelde vragen

Hoe vroeg kan ik zeggen dat het de “laatste kans” van een klant is?

Eerste reactietijd

Er is hier geen regel: u kunt besluiten om de laatste kans emails te sturen twee dagen voordat een verkooppromotiecampagne eindigt of slechts twee uur ervoor. U kent uw klanten en potentiële klanten het beste, dus bepaal op basis van die kennis wanneer het juiste moment is om de kracht van urgentie te gebruiken.

Hoeveel laatste kans emails moet ik verzenden?

Laatste kans emailsjablonen

Gewoonlijk sturen bedrijven een laatste kans email op de dag dat een bepaalde aanbieding afloopt of ze beginnen af ​​te tellen en sturen nog drie emails: één ‘s ochtends, één’ s middags en de laatste een uur voor het einde van de promotie. Het is aan u welke strategie u kiest, maar zorg ervoor dat uw berichten niet te veel spam bevatten.

Moet ik een laatste kans email naar mijn hele databank sturen?

Frontlinie

In de meeste gevallen wilt u zoveel mogelijk mensen informeren over een aanbieding die bijna afloopt. Dit geldt vooral als u ook van plan bent informatie over de verkoop op sociale media te plaatsen of als u deze promoot met betaalde advertenties. Zorg er echter voor dat uw databank goed is gesegmenteerd en dat u relevante en gepersonaliseerde berichten naar alle klantengroepen stuurt op basis van hun eerdere aankopen en interesses.

Ready to use some scarcity marketing?

Send out your last chance emails directly from LiveAgent. Save them as templates and you're good to go!

Free Trial
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.