Bij het zoeken naar producten analyseren klanten verschillende kenmerken, zoals kwaliteit, merk, herkomst en prijs. Prijzen zijn dus een belangrijke factor bij het nemen van aankoopbeslissingen. Bedrijven die actief zijn op sociale media moeten daarom vragen over product-/serviceprijzen serieus nemen en snel en efficiënt beantwoorden voor een goede klantenservice en verkoopresultaten.
Door mij aan te melden, aanvaard ik Algemene voorwaarden en Privacybeleid.
Bedrijven die actief zijn op sociale media ontvangen verschillende vragen via directe berichten. Hoewel u ernaar moet streven alle berichten te beantwoorden, zijn sommige berichten belangrijker dan andere omdat ze rechtstreeks van invloed zijn op de verkoop. Als deze berichten worden genegeerd, kunnen ze leiden tot overstappen.
Een van deze berichttypen zijn vragen over prijzen. Waarom? Want voor de meeste klanten is de prijs een doorslaggevende factor bij het kopen van producten.
Bij het zoeken naar producten of diensten analyseren kopers een aantal kenmerken, zoals de kwaliteit, het merk, de herkomst en de prijs van het product. Sommige van deze factoren kunnen een grotere invloed hebben dan andere bij het nemen van een aankoopbeslissing.
Zo zullen sommige consumenten zich meer zorgen maken over de kwaliteit van een product dan anderen, terwijl anderen de voorkeur geven aan aanzienlijke financiële besparingen. Als een klant u een bericht stuurt met de vraag naar de prijs van een bepaald artikel, kunt u er zeker van zijn dat deze informatie hun aankoopbeslissing zal beïnvloeden.
Afhankelijk van de gewoonten van elke potentiële klant, zal de waarde van een product een factor van belang zijn die de balans voor of tegen het doen van de aankoop zou kunnen doen kantelen.
Om u te helpen deze factor beter te begrijpen, zullen we de belangrijkste elementen van invloed uitlichten:
U weet waarschijnlijk hoe prijsgevoelig uw klanten zijn. Echter, zoals eerder vermeld, als een klant naar de prijs van een bepaald product of dienst vraagt, moet je je best doen om hun vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. We hebben een paar sjablonen opgesteld die u daarbij helpen.
Thank you for messaging us. We are happy that you are interested in our [product/service].
Its current price is [price].
You can find more information about the [product/service] on our website. Just click this link [link], and it will redirect you to a dedicated landing page with the [product/service] description, price, and shipping information.
Happy shopping!
Best,
the [company] social media team
P.S. If you are interested in an installment plan, please follow this link [link]
My name is [rep’s name], and I’m happy to answer all your questions.
First, I want to inform you that the [product/service] you are interested in costs [price]. Here’s a dedicated [product/service] page [link], where you can learn more about it and place an order.
What’s more, we have a special offer for online buyers – if you purchase [product/service] by the end of [today/weekend/week], you will get a 20% discount off your next purchase with us.
Just follow this link [link].
If you are interested in other products from the same category or want to compare prices, we can create a bespoke offer for you. Just let me know by answering this message.
Best,
[rep’s name] from the [company] customer service team
Thank you for your interest in [product/service].
You are lucky, because [yesterday/two days ago/last week] marked the start of our annual discount season, and the [product/service] is now available at a lower price of [price].
Follow this link to learn more about it and place your order.
Best,
[rep’s name]
Thanks for reaching out, [name].
It’s great that you are asking about the price of [product/service] because our seasonal sale starts [tomorrow/in two weeks/early next week].
Now [product/service] costs [price], but it’s likely that its price will drop considerably as we’re planning to offer a range of 30-70% discounts.
If you are willing to wait just a few days, you may save a few bucks. If not, you can obviously place your order today, and we’ll be happy to deliver it within the next [two/three/four] working days.
Enjoy shopping!
Best,
[rep’s name] from the [company] customer service team
Ready to try our social media reply templates?
Start using them today along with our social media customer service software. Our free trial is valid for 30-days and requires no credit card input. Try it today!
We raden u aan de vraag van een gebruiker rechtstreeks te beantwoorden. Het is handiger voor hen, en dit is wat ze verwachten voordat ze je een bericht sturen. U moet ook een link toevoegen naar een product of dienst waarin u geïnteresseerd bent om het aankooptraject van de potentiële klant te verkorten.
Als de prijs van een product/dienst waar een gebruiker naar vraagt binnenkort wordt verlaagd, kunt u hem aanraden nog even te wachten en het tegen een gereduceerde prijs te kopen. Neem echter altijd contact op met uw supervisor of u dit soort informatie met potentiële kopers mag delen.
Het is een zeer zeldzame praktijk om prijzen om te rekenen op basis van de valuta van een gebruiker tijdens communicatie via directe berichten. U kunt de gebruiker helpen informatie te vinden over hoe hij de equivalente prijs in zijn valuta kan berekenen of waar hij een wisselkoers kan vinden, maar het is niet aan te raden om een vaste prijs te delen die is omgerekend naar zijn valuta, aangezien de wisselkoers voortdurend zal veranderen.
Hoe klantenbeloningen gebruiken?
Klantenbeloningen en loyaliteitsprogramma's kunnen de binding en verkoop verhogen. Goed opgeleide klantenserviceteams zijn cruciaal voor het behoud van reputatie, loyaliteit en inkomsten. Bedrijven moeten zich proactief aanpassen aan de verwachtingen van consumenten met nieuwe technologieën en een klantgerichte benadering. LiveAgent biedt sjablonen voor e-mailcampagnes gericht op herhalingsaankopen, klantenservice, verkoop follow-ups en verwijzingen. Het opstarten van uw LiveAgent-account wordt alvorens geïnstalleerd.
Verbeter de klantenservice en relaties door empathie te tonen en effectieve communicatie te gebruiken. LiveAgent biedt diverse communicatiekanalen en een partnerprogramma voor VoIP-providers. Vertegenwoordigers kunnen klantensupport en relaties verbeteren met een klantgerichte benadering. Klantenservicecenters verzamelen gegevens en verbeteren de klantenservice met automatische oproepdistributie en gegevensanalyse. Tips voor effectief wachtrijbeheer zijn onder andere FIFO-methode, prioritering van verzoeken en segmentatie van tickets op categorie. Ook het opzetten van een gelaagde ondersteuningsstructuur en het stellen van SLA's helpen bij het beheren van de wachtrij voor klantenondersteuning.
We appreciate your recent sign up for a LiveAgent.
A message will be sent to your email address containing login details, right after your account is installed.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.