Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Vragen over product-/serviceprijzen

Vragen over product-/serviceprijzen

Bedrijven die actief zijn op sociale media ontvangen verschillende vragen via directe berichten. Hoewel u ernaar moet streven alle berichten te beantwoorden, zijn sommige berichten belangrijker dan andere omdat ze rechtstreeks van invloed zijn op de verkoop. Als deze berichten worden genegeerd, kunnen ze leiden tot churn.

Een van deze berichttypen zijn vragen over prijzen. Waarom? Want voor de meeste klanten is de prijs een doorslaggevende factor bij het kopen van producten.

Bij het zoeken naar producten of diensten analyseren kopers een aantal kenmerken, zoals de kwaliteit, het merk, de herkomst en de prijs van het product. Sommige van deze factoren kunnen een grotere invloed hebben dan andere bij het nemen van een aankoopbeslissing.

Zo zullen sommige consumenten zich meer zorgen maken over de kwaliteit van een product dan anderen, terwijl anderen de voorkeur geven aan aanzienlijke financiële besparingen. Als een klant u een bericht stuurt met de vraag naar de prijs van een bepaald artikel, kunt u er zeker van zijn dat deze informatie hun aankoopbeslissing zal beïnvloeden.

Vragen over product-/serviceprijzen
Reageer op Facebook-opmerkingen, directe berichten, Instagram-vermeldingen en -opmerkingen, of Tweets rechtstreeks vanuit LiveAgent.

Welke invloed heeft de prijs op het koopproces?

Afhankelijk van de gewoonten van elke potentiële klant, zal de waarde van een product een factor van belang zijn die de balans voor of tegen het doen van de aankoop zou kunnen doen kantelen.

Om u te helpen deze factor beter te begrijpen, zullen we de belangrijkste elementen van invloed uitlichten:

  1. Sommige klanten denken dat de prijs en de kwaliteit van een product met elkaar verbonden zijn.
  2. Voor anderen is de prijs het belangrijkst. Er zullen altijd klanten zijn die op zoek zijn naar besparingsmogelijkheden om hun budget te vergroten.
  3. Er zijn ook winkels die producten aanbieden tegen hoge prijzen, wat het segment van klanten bepaalt dat ze bedienen, en die degenen vertegenwoordigen die zich simpelweg duurdere producten of diensten kunnen veroorloven.
  4. Het prestige van merken heeft veel te maken met de kwaliteit van hun artikelen. De prijs oefent echter een grote invloed uit op het aankoopproces, aangezien veel mensen denken dat alleen de duurste producten synoniem zijn voor uitmuntendheid. Aan de andere kant worden merken die onbekend zijn of snel bewegende consumptiegoederen aanbieden, geacht artikelen van mindere kwaliteit te hebben.

U weet waarschijnlijk hoe prijsgevoelig uw klanten zijn. Echter, zoals eerder vermeld, als een klant naar de prijs van een bepaald product of dienst vraagt, moet je je best doen om hun vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. We hebben een paar sjablonen opgesteld die u daarbij helpen.

Sociale media vragen over prijsantwoordsjablonen

Sociale media vragen over prijzen antwoordsjabloon 1

Sociale media vragen over prijzen antwoordsjabloon 2

Sociale media vragen over prijzen antwoordsjabloon 3

Sociale media vragen over prijzen antwoordsjabloon 4

Vragen op sociale media over prijzen – Veelgestelde vragen

We raden u aan de vraag van een gebruiker rechtstreeks te beantwoorden. Het is handiger voor hen, en dit is wat ze verwachten voordat ze u een bericht sturen. Voeg ook een link toe naar een product of dienst waarin u geïnteresseerd bent om het aankooptraject van de potentiële klant te verkorten.

Moet ik een gebruiker informeren over een inkomende korting?

Als de prijs van een product of dienst waar een gebruiker naar vraagt binnenkort wordt verlaagd, kun je hem aanraden nog even te wachten en het tegen een gereduceerde prijs te kopen. Neem echter altijd contact op met uw leidinggevende of u dit soort informatie met potentiële kopers mag delen.

Als een potentiële klant een andere valuta gebruikt, moet ik dan de prijs omrekenen naar de lokale valuta?

Het is een zeer zeldzame praktijk om prijzen om te rekenen op basis van de valuta van een gebruiker tijdens communicatie via directe berichten. U kunt de gebruiker helpen informatie te vinden over het berekenen van de equivalente prijs in zijn valuta of waar hij een wisselkoers kan vinden, maar het is niet aan te raden om een vaste prijs te delen die is omgerekend naar zijn valuta, aangezien de wisselkoers voortdurend zal veranderen.

Ready to try our social media reply templates?

Start using them today along with our social media customer service software. Our free trial is valid for 14-days and requires no credit card input. Try it today!

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik vragen over prijzen beantwoorden of een link naar een prijspagina sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “We raden u aan de vraag van een gebruiker rechtstreeks te beantwoorden. Het is handiger voor hen, en dit is wat ze verwachten voordat ze u een bericht sturen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik een gebruiker informeren over een inkomende korting? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Als de prijs van een product/dienst waar een gebruiker naar vraagt binnenkort wordt verlaagd, kunt u hem aanraden nog even te wachten en het tegen een gereduceerde prijs te kopen. Neem echter altijd contact op met uw leidinggevende of u dit soort informatie met potentiële kopers mag delen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Als een potentiële klant een andere valuta gebruikt, moet ik de prijs dan omrekenen naar de lokale valuta? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het is een zeer zeldzame praktijk om prijzen om te rekenen op basis van de valuta van een gebruiker tijdens communicatie via directe berichten. U kunt de gebruiker helpen informatie te vinden over het berekenen van de equivalente prijs in zijn valuta of waar hij een wisselkoers kan vinden, maar het is niet aan te raden om een vaste prijs te delen die is omgerekend naar zijn valuta, aangezien de wisselkoers voortdurend zal veranderen. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.