Gratis proefperiode

Verkoop follow-up emailsjablonen

Vergeten om opvolgemails te sturen is een van de meest kritische fouten die verkoop- en marketingprofessionals maken bij het bereiken van potentiële klanten. Veel te vaak richten ze zich alleen op de eerste pitch en negeren ze de follow-ups volledig. Maar liefst 70% van de verkoopsemails wordt niet opgevolgd, hoewel maar liefst 80% van de deals ten minste vijf follow-ups vereisen voordat ze worden gesloten.

Ticket-voorbeeld-kortingscode-aanbieding
Laat LiveAgent het zware werk voor u doen. Automatiseer follow-up emails met onze ticketsoftware en combineer deze met onze outbound callcentersoftware voor een volledige marketing- en verkooptool.

Door weer in contact te komen met potentiële klanten, kunnen bedrijven uiteindelijk de responspercentages verhogen en meer verkopen sluiten. In feite krijgen opvolgemails doorgaans betere responspercentages dan de eerste email. Een onderzoek uitgevoerd door Iko System zag een antwoordpercentage van 18% op de eerste email, 14% op de tweede, 13% op de vierde en maar liefst 27% op de zesde. Met de juiste follow-up emailsjablonen bij de hand, kan uw verkoop- en marketingteam zorgen voor een consistentere communicatie met prospects en de verkoop verbeteren a> op den duur.

3 belangrijke vervolgemailfouten om te vermijden

Te veel emails verzenden

Verkoop follow-up emailsjablonen

Hoewel er geen universele formule is voor het beste aantal en de frequentie van follow-up emails die u moet verzenden (omdat dit sterk afhangt van het soort interactie dat u eerder met uw prospect had), blijkt uit onderzoek dat 2 of 3 follow-ups zijn het optimale aantal. Als algemene regel wordt aanbevolen om ten minste twee dagen te wachten voordat u uw eerste follow-up email verzendt.

Te snel opgeven

Verkoop follow-up emailsjablonen

Statistisch gezien, als u geen antwoord ontvangt op uw eerste email, hebt u een kans van 21% van een antwoord op de tweede, en een kans van 25% dat u na een paar vervolgberichten uiteindelijk iets van de ontvanger hoort. Het kan ook 5 follow-up emails of meer kosten om daadwerkelijk een reactie van een prospect te krijgen.

Gebrek aan personalisatie

Verkoop follow-up emailsjablonen

Personalisatie is van cruciaal belang als het gaat om emailmarketing, omdat het ervoor kan zorgen dat uw vervolgemails opvallen. Studies hebben aangetoond dat e-mails met gepersonaliseerde onderwerpregels 26% meer kans hebben om te worden geopend dan emails zonder, en die omzet is 5,7 keer hoger in emails die gebruik maken van personalisatie.

Voorbeelden van emailsjablonen voor vervolgverkoop

Het kan lastig zijn om te beslissen hoe u contact opneemt met potentiële klanten die niet op uw eerste email hebben gereageerd, omdat u de juiste balans moet vinden tussen waarde toevoegen en opdringerig/irritant zijn. Hieronder vindt u 10 standaard emailsjablonen voor verkoopopvolging voor verschillende gebruiksscenario’s die u als startpunt kunt gebruiken voordat u uw eigen emailsjablonen maakt.

Vervolg email na een triggergebeurtenis

Vervolg email om een speciale deal te delen

Vervolg email om opnieuw contact te leggen met een potentiële klant

Email opvolgen na het achterlaten van een voicemail

Vervolg email na een evenement

Opvolgmail voor gratis proefperiode

Vervolg email na een demo

Opvolgmail voor promotie-acties

Vervolg email na geen reactie

Vervolgmail voor ‘breuk’ met een potentiële klant

Bonus: grappige verkoop follow-up emailsjabloon om uw verkoopteam te inspireren

Verkoop follow-up emails – Veelgestelde vragen

Hoe schrijft u een goede vervolgmail voor verkoop?

Om een effectieve follow-up email te schrijven, moet u geduld hebben. Soms kost het tijd en moeite om een antwoord te krijgen. Spam de potentiële klanten echter niet, omdat dit een averechts effect kan hebben. En nog belangrijker, stuur geen generieke e-mails. Hoe persoonlijker de email is, hoe groter de kans dat u een reactie krijgt.

Waarom zou ik een vervolgmail sturen?

Een goede follow-up email kan u helpen om in de voorhoede van uw klant te blijven. De meeste verkopen worden gesloten in de vervolgfasen van de verkoopcyclus, dus de follow-up email is een directe manier om u dichter bij het sluiten van de deal te brengen.

Wat is een vervolgmail?

Een follow-up email is een bericht dat u stuurt naar mensen die niet hebben gereageerd op een eerdere email. Bovendien worden follow-up emails meestal na een paar dagen verzonden.

Ready to test our sales follow up email templates?

Why not try them alongside our ticketing software? Take advantage of our free 14-day trial, no credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe schrijft u een goede vervolgmail voor verkoop? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Om een effectieve follow-up email te schrijven, moet u geduld hebben. Soms kost het tijd en moeite om een antwoord te krijgen. Spam de potentiële klanten echter niet, omdat dit een averechts effect kan hebben. En nog belangrijker, stuur geen generieke emails. Hoe persoonlijker de email is, hoe groter de kans dat u een reactie krijgt. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zou ik een vervolgmail sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een goede follow-up email kan u helpen om in de voorhoede van uw klant te blijven. De meeste verkopen worden gesloten in de vervolgfasen van de verkoopcyclus, dus de follow-up email is een directe manier om u dichter bij het sluiten van de deal te brengen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat is een vervolgmail? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een follow-up email is een bericht dat u stuurt naar mensen die niet hebben gereageerd op een eerdere email. Bovendien worden follow-up emails meestal na een paar dagen verzonden. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.