Callcenter voor verkoop

Hoe een functioneel callcenter kopen?

Om uw callcenter te kopen, moet u alle factoren begrijpen die van invloed zijn op de prijs van een dergelijke organisatie en een solide investering doen. Een contactcenter kopen is mogelijk, maar veel bedrijven vermijden dit.

Voor bedrijven met andere kerntaken is het meestal beter om callcenterdiensten uit te besteden. Maar als u een callcenter wilt runnen en op deze manier geld wilt verdienen, dan kan dat.

Het eerste belangrijke dat u moet weten, is dat u kunt kiezen uit callcenterfranchises of onafhankelijke organisaties.

Callcenter franchises

Veel callcentra opereren tegenwoordig als zakelijke franchises. Ze maken deel uit van een grotere organisatie, maar worden lokaal gerund door franchisemanagers. Deze optie vereist lagere investeringen vooraf en u krijgt de benodigde digitale oplossingen van het hoofdbedrijf. U bent echter verantwoordelijk voor het vinden van een locatie, ruimte, medewerkers en het opzetten van activiteiten.

Onafhankelijke callcentra

Bij een onafhankelijk callcenter draait alles om alles vanaf nul te doen. Er is geen hulp van een franchisegever en u hebt de leiding over alles. Deze aanpak vereist meer werk en een grotere investering, maar biedt een groter winstpotentieel.

De callcenterfuncties van LivAgent

Proces van het kopen van een callcenter

  • vaststellen waarom dit de juiste investering is
  • het verwerven van informatie voor operationele en strategische besluitvorming
  • uw zakelijke behoeften begrijpen
  • uw budget instellen
  • het vinden van een potentiële aankoop (vermeldingen, advertenties, mond-tot-mondreclame, handelsvertegenwoordigers)
  • het beoordelen van alle aspecten van de organisatie
  • onderhandelen over een prijs
  • doorgaan met de aankoop

Hoe winstgevend is een callcenterbedrijf?

Bedrijfsexperts zeggen dat er twee manieren zijn waarop callcentra geld verdienen:

  • kosten per gesprek
  • opladen per uur

Als u te maken heeft met consistente beltijden, is betalen per gesprek wellicht de juiste keuze. Tegelijkertijd kunnen gesprekken, afhankelijk van de service die u levert, langer of korter duren. Over het algemeen kan een klantenondersteuningscentrum met kortere gemiddelde beltijden meer verdienen wanneer per gesprek in rekening wordt gebracht.

U moet het loon van uw werknemers bij elkaar optellen en met vier vermenigvuldigen. Als algemene vuistregel is dit het bedrag dat nodig is om alle lopende kosten te dekken. Alles daarboven kan als pure winst worden beschouwd.

Maar om de winst te laten groeien, moet u een schaalbaar bedrijfsmodel hanteren. Met andere woorden, u moet deals vinden met internetproviders, cloudoplossingen en softwarebedrijven die de prijs per werknemer exponentieel verlagen naarmate het bedrijf groeit.

Waar kan ik een callcenter voor verkoop vinden?

De beste optie is om sites te zoeken met bedrijven die te koop staan. Met deze sites kunt u uw zoekopdracht filteren op basis van uw behoeften en waardevolle details over elke vermelding krijgen. Tegelijkertijd is het gemakkelijk om contact op te nemen met de bedrijfseigenaar als u een optie heeft gevonden die u bevalt.

Zorg ervoor dat u deze dingen controleert wanneer u door aanbiedingen gaat:

  • locatie
  • grootte
  • bevroren eigenschappen
  • prijs
  • soort entiteit
  • aantal werknemers
  • operationele status
  • diensten aangeboden
  • eventuele speciale voorwaarden

Houd er rekening mee dat hoewel u de bedrijfseigenaar wordt, de meeste callcentra samen met het management worden verkocht.

Hoe kiest u het juiste callcenter voor verkoop?

Er zijn veel verschillende factoren waarmee u rekening moet houden bij het kiezen van een callcenter. Door uw zakelijke behoeften te begrijpen, vindt u de beste optie binnen uw budget om klantentevredenheid te bereiken, efficiënt te zijn en uw bedrijfskosten te minimaliseren.

blije klant-illustratie

Waar bent u van plan te opereren?

Uw callcenterbedrijf kan gericht zijn op een bepaald land, Engelssprekende landen of landen over de hele wereld. Daarom is het essentieel om een team te vinden dat de vereiste taal spreekt en toegang heeft tot technologie om oproepen naar een bepaald gebied aan te nemen/te plegen.

Tegelijkertijd is uw locatie ook belangrijk vanwege de tijdzone als u internationale oproepen uit verschillende tijdzones verwacht. Met andere woorden, u moet uw normale kantooruren afstemmen op de drukste tijd van de dag.

Team grootte

De vereiste teamgrootte is rechtstreeks afhankelijk van uw doelmarkt en uw budget. Sommige sectoren hebben bijvoorbeeld klantenserviceteams nodig die gedetailleerde technische ondersteuning bieden. Tegelijkertijd kan er een kleiner klantenbestand zijn, waardoor u een kleiner team nodig heeft om onnodige kosten te voorkomen.

Niveau van kennis en ervaring

Verschillende industrieën vereisen verschillende kennis van callcentermedewerkers. Als een bedrijf bijvoorbeeld klantenondersteuning voor muziekinstrumenten nodig heeft, moeten vertegenwoordigers waardevolle kennis en ervaring hebben om hen te helpen met hun vragen.

Illustratie flexibele werknemer

Beschikbare technologieën

Uitzonderlijke klantenservice is afhankelijk van technologie. Het hebben van verouderde oplossingen kan het succes van uw bedrijf belemmeren. Hier zijn slechts enkele van de technologieën die moderne callcentra gebruiken:

  • CRM systemen
  • campagnebeheersysteem
  • intelligent terugbellen
  • intelligente oproeproutering
  • alles-in-één helpdesksoftware
  • oproep distributiesysteem:
  • live chat
  • TTY/TTD
  • kennisbeheersysteem
  • personeelsbeheersysteem
  • universele wachtrij
Oproeprouteringsfunctie in de callcentersoftware van LiveAgent

Kantoorruimte apparatuur

Afgezien van digitale technologieën heeft een callcenterbedrijf de nodige infrastructuur nodig om zijn activiteiten uit te voeren. Dit omvat de kosten van apparatuur zoals headsets, computers, bureaus, loungeruimtes, vergaderruimten, telefoon-/internetlijnen, enzovoort.

Hoeveel kost het om een callcenter te kopen/bezitten?

Het kan moeilijk zijn om vooraf de verkoopprijs te kennen. Het hangt allemaal af van uw behoeften, wat voor soort callcenter u zoekt en de locatie.

  • Op sites met bedrijfsvermeldingen vindt u prijzen variërend van €100.000 tot meer dan €2.000.000.
  • Volgens Glassdoor is de gemiddelde basis van een callcentermedewerker in de VS is €30.000.
  • De gemiddelde werknemerskosten voor een typisch gesprek centrum per jaar is ongeveer €260.000.
  • De kosten voor het opzetten van apparatuur en digitale infrastructuur per medewerker variëren van €2.500 tot €10.000.

Choose only the best for your call center

LiveAgent allows your agents to deal with all customer support calls effectively. Want to find out more?

Frequently asked questions

Hoe een functioneel callcenter kopen?

Het kopen van een callcenter is als het overnemen van een ander bedrijf. U moet vanaf het begin essentiële informatie verzamelen en een grote investering doen. Het proces is uitgebreid en omvat het beoordelen van belangrijke aspecten van het bedrijf, waaronder technologieën, activa, eigendom, werknemers, cashflow, concurrentie en nog veel meer.

Is callcenterbedrijf winstgevend?

Er zijn veel verschillende businessmodellen voor callcentra. Het is belangrijk om de juiste te kiezen en deze correct uit te voeren als u wilt dat uw bedrijf winstgevend is. Alle modellen hebben hun voor- en nadelen; het is aan jou om de nadelen te kiezen waarmee u kunt leven en de effecten ervan te minimaliseren.

Waar kan ik een callcenter voor verkoop vinden?

Callcentra worden meestal online verkocht op websites met bedrijfsvermeldingen, via outsourcingconsultants of via advertenties. Het maakt niet uit hoe u een callcenter te koop vindt, het is essentieel om de organisatie grondig te analyseren voordat u koopt.

Hoe kies ik het juiste callcenter voor verkoop voor mijn bedrijf?

Een succesvol callcenter heeft veel goede kanten. Het zou helpen als u rekening houdt met factoren zoals het huidige internationale bereik, de grootte van het callcenter, uitbreidingsmogelijkheden, kapitaal, technologieën, exploitatiekosten, werknemers, enzovoort.

Hoeveel kost het om een callcenter te bezitten?

De prijs van het kopen van een callcenter kan sterk variëren, afhankelijk van verschillende factoren. Het hangt allemaal af van het type callcenter, het aantal medewerkers, de locatie, het soort dienstverlening, de infrastructuur en nog veel meer. De bodemprijs ligt rond de €100.000+ en kan oplopen tot meer dan €2.000.000.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.