Wat is een kennisbank?
Een kennisbank is een onderdeel van uw helpcenter, dat selfservice-inhoud biedt. Het biedt de klanten documentatie van uw producten.
Kennisbank kan voordelig zijn voor zowel de klanten als de agent. Klanten kunnen hier oplossingen voor hun problemen vinden, zonder contact op te nemen met het ondersteuningsteam. Vertegenwoordigers kunnen met minder tickets werken en kunnen deze direct in de kennisbank zien.
Meer informatie over Kennisbank in LiveAgent.

Frequently asked questions
Wat is een kennisbank?
Een kennisbank is een online selfservicebibliotheek die informatie bevat over producten en diensten, specifieke problemen en andere merkspecifieke onderwerpen. Ze helpen klanten, maar ook medewerkers, om kennis op te doen die ze niet hebben en die ze nodig hebben om het probleem op te lossen.
Wat omvat een kennisbank?
Wat de kennisbank bevat, hangt af van het doel ervan. Als het nodig is voor intern gebruik van het bedrijf, bevat het informatie over individuele processen van de HR-afdeling of de juridische afdeling, legt het precies uit hoe het product werkt en hoe het probleem van de klant kan worden opgelost. Het kan ook voor extern gebruik zijn, in welk geval het informatie over producten en diensten bevat die voor klanten nuttig kunnen zijn.
Hoe werkt de kennisbank in LiveAgent?
De kennisbank in LiveAgent stelt u in staat om categorieën in het klantenportaal aan te maken op basis van uw producten en diensten, evenals klantentypen. Klanten hebben toegang tot inhoud (in de vorm van artikels, video's, tutorials, enz.) Die hen kan helpen bij het oplossen van problemen die ze kunnen ondervinden bij het gebruik van producten of diensten die door uw bedrijf worden aangeboden. U kunt het aanpassen volgens de beschikbare sjablonen of het aanpassen aan uw behoeften.