Wat is een kennisbank?
Een kennisbank is een onderdeel van uw helpcenter, dat selfservice-inhoud biedt. Het biedt de klanten documentatie van uw producten.
Een kennisbank kan voordelig zijn voor zowel de klanten als agenten. Klanten kunnen hier oplossingen vinden voor hun problemen, zonder het hoeven te contacten van het ondersteuningsteam. Vertegenwoordigers kunnen hierdoor werken met minder tickets en kunnen deze direct in de kennisbank bekijken. Met gratis kennisbank software kunnen uw vertegenwoordigers zich richten op kritische issues en minder tijd besteden aan repetitieve vragen.
Meer informatie over Kennisbank in LiveAgent.
Frequently Asked Questions
Wat is een kennisbank?
Een kennisbank is een online selfservicebibliotheek die informatie bevat over producten en diensten, specifieke problemen en andere merkspecifieke onderwerpen. Ze helpen klanten, maar ook medewerkers, om kennis op te doen die ze niet hebben en die ze nodig hebben om het probleem op te lossen.
Wat omvat een kennisbank?
Wat de kennisbank bevat, hangt af van het doel ervan. Als het nodig is voor intern gebruik van het bedrijf, bevat het informatie over individuele processen van de HR-afdeling of de juridische afdeling, legt het precies uit hoe het product werkt en hoe het probleem van de klant kan worden opgelost. Het kan ook voor extern gebruik zijn, in welk geval het informatie over producten en diensten bevat die voor klanten nuttig kunnen zijn.
Hoe werkt de kennisbank in LiveAgent?
De kennisbank in LiveAgent stelt u in staat om categorieën in het klantenportaal aan te maken op basis van uw producten en diensten, evenals klantentypen. Klanten hebben toegang tot inhoud (in de vorm van artikels, video's, tutorials, enz.) Die hen kan helpen bij het oplossen van problemen die ze kunnen ondervinden bij het gebruik van producten of diensten die door uw bedrijf worden aangeboden. U kunt het aanpassen volgens de beschikbare sjablonen of het aanpassen aan uw behoeften.
Expert’s note
Een kennisbank is een online bibliotheek met gedetailleerde informatie over een bedrijf, zijn producten en diensten. Het biedt klanten en medewerkers selfservice-inhoud voor het oplossen van problemen.
Kennisbank: Aan de slag gaan-sjablonen
Een 'Aan de slag'-artikel moet consistent zijn met uw merkcommunicatie. Het moet eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen zijn, met elementen zoals productbeschrijvingen, veelgestelde vragen en klantenservicecontacten. Een kennisbank is essentieel voor zelfbediening en klanttevredenheid. LiveAgent biedt sjablonen voor 'Aan de slag'-kennisbankartikelen.
Kennismanagers spelen een cruciale rol in sectoren zoals IT, financiën, consulting en overheidsorganisaties. Ze moeten beschikken over een unieke set van kwalificaties en kerntaken, evenals goede communicatieve en leiderschapsvaardigheden. Om een kennismanager op weg naar succes te zetten, is het essentieel om hen te voorzien van de juiste omgeving, middelen en ondersteuning, en hun rol af te stemmen op de bedrijfsdoelstellingen.
Organiseer uw kennisbank binnen LiveAgent door categorieën aan te maken voor verschillende onderwerpen. Dit verbetert de klantenervaring, efficiëntie en productiviteit van vertegenwoordigers. LiveAgent biedt een uitgebreide helpdeskoplossing met diverse functies voor efficiënte klantenondersteuning. Maak een interne kennisbank aan om de onboarding van medewerkers te vergemakkelijken en om up-to-date te blijven met bedrijfsinformatie en -updates. LiveAgent biedt een 14-daagse gratis proefperiode.