Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Levenslange waarde

Wat is levenslange waarde?

Zakelijk gezien is de levenslange waarde of (LTV) de geldwaarde of waarde die u van een klant kunt winnen met betrekking tot hun relatie met uw bedrijf.

De levenslange waarde is een zeer sterke human resource en financieringsindicator. Hoewel het sterk afhankelijk is van schattingen, maar het geeft een duidelijk beeld van het aantal klanten dat u in de komende jaren kunt bereiken en hoe nuttig het voor u is om een klantenkring te krijgen. Daarnaast biedt het een kosten-batenanalyse (CBA) van de vraag of u klanten moet krijgen en de kosten van het verkrijgen van een klant.

Vaak gestelde vragen

Wat is levenslange waarde?

De levenslange waarde van de klant, d.w.z. CLV of LTV, is een van de belangrijkste statistieken waarmee u een klant kunt volgen als onderdeel van de klantenservice. Hiermee kunt u bepalen hoe waardevol een klant is voor uw bedrijf op basis van de volledige relatie tussen klant en bedrijf. Deze indicator helpt bedrijven strategieën te ontwikkelen voor het werven van nieuwe klanten en het behouden van degenen die al iets hebben gekocht.

 

Hoe de levenslange waarde berekenen?

Om de langetermijnwaarde van een klant te berekenen, moet u eerst de gemiddelde waarde berekenen van de aankopen die ze hebben gedaan en dat aantal vervolgens vermenigvuldigen met de gemiddelde frequentie van aankopen. Zo bepaalt u de waarde van de klant. In de volgende stap moet u het vermenigvuldigen met de levensverwachting van de klant.

 

Hoe de levenslange waarde te verbeteren?

Er zijn verschillende overwegingen om de levenslange waarde van de klant te verhogen. Ten eerste kunt u waardevolle inhoud leveren die uw klanten betrekt. Ten tweede zal een efficiënte klantenservice hier een belangrijk punt zijn. Het is ook van cruciaal belang om naar uw klanten te luisteren en hen een persoonlijke ervaring te bieden.

 

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.