Wat is een ticketstatus?
Ticketstatus wordt ook wel een ticketfase genoemd. Via het oplossingsproces kunnen tickets met verschillende statussen worden toegewezen. Hoewel verschillende ticketsysteemsoftware-oplossingen een iets ander jargon kunnen gebruiken, zult u meestal de volgende ticketfasen tegenkomen: Nieuw, Open, Beantwoord, Opgelost of Uitgesteld.
– Nieuw ticket: dit is een ticket dat nog moet worden geopend en afgehandeld
– Beantwoord ticket: zodra u een ticket beantwoordt, wordt het gemarkeerd als beantwoord
– Ticket openen: als uw klant op uw antwoord heeft gereageerd, verandert de ticketstatus in open
– Uitgesteld ticket: als u een ticket uitstelt, wordt het gemarkeerd als uitgesteld.
– Opgelost ticket: wanneer een ticket de laatste verwerkingsfase bereikt, wordt het gemarkeerd als opgelost
Statussen Nieuw ticket en Open ticket zijn het belangrijkst omdat ze eerst moeten worden afgehandeld en opgelost. LiveAgent markeert die tickets automatisch en sorteert ze op basis van prioriteit.
Frequently Asked Questions
Wat is een ticketstatus?
Ticketstatus is elke fase die een ticket doorloopt in zijn levenscyclus. De statussen die aan het ticket kunnen worden toegekend zijn Nieuw, Open, Beantwoord, Opgelost of Uitgesteld.
Waar wordt een ticketstatus voor gebruikt?
De ticketstatus stelt u in staat om te beoordelen in welk stadium een bepaald verzoek zich op dat moment bevindt, of het al is geopend, of het is afgehandeld, of dat het wacht op een oplossing, omdat de vertegenwoordiger meer informatie nodig heeft.
Hoe kunt u de status van een ticket in LiveAgent controleren?
In LiveAgent kunt u de ticketstatus controleren in het gedeelte Tickets. Bij elk specifiek ticket wordt de status weergegeven.
Als je meer wilt weten over hoe je jouw klantenservice kunt verbeteren, bekijk dan de uitgebreide gids voor klantenservicebeheer. Hier leer je over de voordelen van goed klantenservicebeheer en krijg je waardevolle tips om je klantenservice te optimaliseren.
Voor inzichten in hoe je live ondersteuning kunt bieden, ga naar de pagina over live klantenservice. Ontdek wat live klantenservice inhoudt en hoe het de ervaring van je klanten kan verrijken.
Als je ticketantwoordsjablonen wilt gebruiken om je workflow te versnellen, bekijk dan de gratis ticketsjablonen. Je vindt hier best practices en voorbeelden om effectief met klantverzoeken om te gaan.
Tot slot, als je geïnteresseerd bent in het automatiseren van je ondersteuningsprocessen, lees dan meer over ondersteuningsautomatisering. Ontdek de voordelen en tips om automatisering in jouw klantenserviceomgeving te implementeren.
Ontdek wat een ondersteuningsticket is en hoe het uw klantenservice kan verbeteren. Leer over de voordelen, beste praktijken en hoe LiveAgent uw ondersteuning naar een hoger niveau tilt met geavanceerde automatisering en integraties. Verbeter communicatie en efficiëntie met een gecentraliseerde inbox. Bezoek nu!
Ontdek hoe LiveAgent's klantenservicesoftware u helpt met het efficiënt beheren van tickets in behandeling. Pauzeer SLA-timers en geef uw team meer tijd voor oplossingen. Probeer onze krachtige VoIP-telefoonsystemen en emailbeheersoftware gratis en verbeter uw klantenservice met geavanceerde functies. Start vandaag nog uw gratis proefperiode zonder verplichtingen!