Wat is een ticketstatus?
Ticketstatus wordt ook wel een ticketfase genoemd. Via het oplossingsproces kunnen tickets met verschillende statussen worden toegewezen. Hoewel verschillende ticketsysteemsoftware-oplossingen een iets ander jargon kunnen gebruiken, zult u meestal de volgende ticketfasen tegenkomen: Nieuw, Open, Beantwoord, Opgelost of Uitgesteld.
– Nieuw ticket: dit is een ticket dat nog moet worden geopend en afgehandeld
– Beantwoord ticket: zodra u een ticket beantwoordt, wordt het gemarkeerd als beantwoord
– Ticket openen: als uw klant op uw antwoord heeft gereageerd, verandert de ticketstatus in open
– Uitgesteld ticket: als u een ticket uitstelt, wordt het gemarkeerd als uitgesteld.
– Opgelost ticket: wanneer een ticket de laatste verwerkingsfase bereikt, wordt het gemarkeerd als opgelost
Statussen Nieuw ticket en Open ticket zijn het belangrijkst omdat ze eerst moeten worden afgehandeld en opgelost. LiveAgent markeert die tickets automatisch en sorteert ze op basis van prioriteit.

Frequently Asked Questions
Wat is een ticketstatus?
Ticketstatus is elke fase die een ticket doorloopt in zijn levenscyclus. De statussen die aan het ticket kunnen worden toegekend zijn Nieuw, Open, Beantwoord, Opgelost of Uitgesteld.
Waar wordt een ticketstatus voor gebruikt?
De ticketstatus stelt u in staat om te beoordelen in welk stadium een bepaald verzoek zich op dat moment bevindt, of het al is geopend, of het is afgehandeld, of dat het wacht op een oplossing, omdat de vertegenwoordiger meer informatie nodig heeft.
Hoe kunt u de status van een ticket in LiveAgent controleren?
In LiveAgent kunt u de ticketstatus controleren in het gedeelte Tickets. Bij elk specifiek ticket wordt de status weergegeven.
Expert note
Een ticketstatus geeft de status van een klantverzoek weer, zoals nieuw, open, beantwoord, opgelost of uitgesteld. Hierdoor kan de supportafdeling de voortgang van het ticket bijhouden en de klant op de hoogte houden van de status.

Tevredenheidsvoorspellingsscores
De tekst beschrijft de verschillende producten en diensten van LiveAgent, zoals klantenservicesoftware, VoIP-telefoonsystemen, inkomend callcentersoftware en meer. Het bedrijf biedt ook ondersteuning, een partnerprogramma en informatie over training en certificaten. Het laatste deel van de tekst gaat over het opstarten van een LiveAgent-account en het gebruik van cookies op de website.