Wat is een ticketstatus?
Ticketstatus wordt ook wel een ticketfase genoemd. Via het oplossingsproces kunnen tickets met verschillende statussen worden toegewezen. Hoewel verschillende ticketsysteemsoftware-oplossingen een iets ander jargon kunnen gebruiken, zult u meestal de volgende ticketfasen tegenkomen: Nieuw, Open, Beantwoord, Opgelost of Uitgesteld.
– Nieuw ticket: dit is een ticket dat nog moet worden geopend en afgehandeld
– Beantwoord ticket: zodra u een ticket beantwoordt, wordt het gemarkeerd als beantwoord
– Ticket openen: als uw klant op uw antwoord heeft gereageerd, verandert de ticketstatus in open
– Uitgesteld ticket: als u een ticket uitstelt, wordt het gemarkeerd als uitgesteld.
– Opgelost ticket: wanneer een ticket de laatste verwerkingsfase bereikt, wordt het gemarkeerd als opgelost
Statussen Nieuw ticket en Open ticket zijn het belangrijkst omdat ze eerst moeten worden afgehandeld en opgelost. LiveAgent markeert die tickets automatisch en sorteert ze op basis van prioriteit.
Frequently Asked Questions
Wat is een ticketstatus?
Ticketstatus is elke fase die een ticket doorloopt in zijn levenscyclus. De statussen die aan het ticket kunnen worden toegekend zijn Nieuw, Open, Beantwoord, Opgelost of Uitgesteld.
Waar wordt een ticketstatus voor gebruikt?
De ticketstatus stelt u in staat om te beoordelen in welk stadium een bepaald verzoek zich op dat moment bevindt, of het al is geopend, of het is afgehandeld, of dat het wacht op een oplossing, omdat de vertegenwoordiger meer informatie nodig heeft.
Hoe kunt u de status van een ticket in LiveAgent controleren?
In LiveAgent kunt u de ticketstatus controleren in het gedeelte Tickets. Bij elk specifiek ticket wordt de status weergegeven.
Expert’s note
Een ticketstatus geeft de status van een klantverzoek weer, zoals nieuw, open, beantwoord, opgelost of uitgesteld. Hierdoor kan de supportafdeling de voortgang van het ticket bijhouden en de klant op de hoogte houden van de status.
Het bedrijf LiveAgent biedt diverse klantenservicesoftware, waaronder VoIP-telefoonsystemen, selfservicesoftware en emailbeheersoftware. Ze bieden ook een partnerprogramma. Na aanmelding voor LiveAgent wordt er een bericht met inloggegevens gestuurd en wordt er gewerkt aan het opstarten van het dashboard. Er wordt gebruik gemaakt van cookies op de website.
LiveAgent biedt klantenservicesoftware en selfservicesoftware met onderscheidingen en certificaten, webinars, en een partnerprogramma. Met 180 functies en 40 integraties stroomlijnt het spraakcommunicatie en automatiseert bedrijfsregels. Voeg aangepaste gegevens toe voor elk contact, sla notities op, bekijk eerdere tickets en integreer plug-ins. LiveAgent helpt u om uw klanten beter te leren kennen en de kwaliteit van uw helpdesk te verhogen. Het biedt een multifunctioneel vak voor het opslaan van alle contactinformatie en meer. Ticketinformatieboxen slaan alle belangrijke gegevens op, zoals naam, e-mailadres, besturingssysteem, taal en browser. Met LiveAgent kunt u bijna alle gegevens van uw klanten opslaan en beheren en hiervan genieten!
Een klantenondersteuningstool genaamd LiveAgent helpt bedrijven met nauwkeurige antwoorden, consistente ondersteuning en het volgen van ondersteuningstickets. Het systeem bevat belangrijke informatie zoals klantgegevens, ticketnummers en ticketcategorieën. Verschillende soorten tickets, zoals technische ondersteuning en facturatieondersteuning, kunnen efficiënt worden behandeld. Implementatie van software kan de algehele klantenservice verbeteren.
Investeer in ticketsoftware om klantenservicemedewerkers beter vragen van klanten op te laten lossen en daarmee tevreden klanten te behouden en bedrijfsopbrengsten te verhogen. LiveAgent is een populaire klantenservicesoftware met diverse functies. Ze bieden een kostencalculator, demo en gratis trial aan en hebben onderscheidingen en certificaten ontvangen. Het beheren van ticketsoftware is cruciaal voor snelle en efficiënte klantenservice. Best practices zijn onder meer training van vertegenwoordigers en automatisering van ticketverdeling.