Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Hoe een forum creëren

Wat is klantenforum?

Een forum is een online discussiebord waarmee gebruikers gesprekken kunnen voeren in de vorm van geposte berichten. Een klatenforum is met andere woorden een gebruikersforum of een communityforum. Het is in feite een plaats waar de klanten van een bedrijf met elkaar kunnen communiceren of relevante informatie kunnen zoeken. Bovendien kunnen ze elkaars vragen stellen en beantwoorden en hun kennis delen. Bijvoorbeeld; handige tips en trucs, inzichten, best practices, use cases en persoonlijke ervaringen met de producten of diensten van een bedrijf.

Hoe een klantenforum creëren for customers?

Veel leveranciers van helpdesksoftware gebruiken communityforums als onderdeel van hun selfserviceportalas voor klanten. Het is dus niet nodig om naar aparte tools te zoeken. Het maken van een forum voor klanten duurt meestal een paar eenvoudige stappen. Het vereist geen technische vaardigheden of speciale kennis.

Om een forum voor klanten te maken in LiveAgent , moet u naar uw klant klantenserviceportaal navigeren. Hier vindt u het forum. Voer daarna gewoon een titel in en beslis of het een intern of een openbaar forum is. Geef een beschrijving, voeg de relevante trefwoorden voor SEO-optimalisatie toe en selecteer de afdeling die verantwoordelijk is voor het afhandelen van forumberichten.

Interne fora zijn bedoeld voor de medewerkers van het bedrijf. Aan de andere kant zijn openbare fora voor iedereen zichtbaar. Gebruikers moeten echter inloggen om vragen te stellen of te beantwoorden. Klanten die in uw klantenportaal zijn geregistreerd, kunnen de voorgestelde forums direct op de hoofdpagina zien. Zodra ze het forum hebben geopend, kunnen ze deelnemen aan de discussie of een nieuwe vraag stellen.

Elke foruminvoer, of het nu een nieuwe vraag is of een onderwerp dat is becommentarieerd, wordt automatisch omgezet in een ticket. Daarom zal het tussen andere tickets in het vertegenwoordigerspaneel verschijnen. Waar nodig en passend kunnen de vertegenwoordigers participeren. Ze kunnen nuttige informatie geven en de vragen beantwoorden die andere forumgebruikers niet konden beantwoorden.

Door een bepaalde afdeling te kiezen om het forum te beheren, worden tickets aan de juiste medewerkers toegewezen. Zo beantwoorden alleen vertegenwoordigers met de meest relevante kennis, ervaring en expertise de vragen van klanten. Het zorgt ervoor dat de juiste informatie tijdig en efficiënt wordt gedeeld en beantwoord.

5 Grote voordelen van een klantencommunityforum community

Het klantencommunityforum is meer dan alleen een logische uitbreiding van uw selfservice-aanbod. Hoewel het hebben van een klantenforum over het algemeen nog steeds wordt gezien als een ‘leuk om te hebben’-functie in plaats van als een noodzaak. Met een doordacht beheer kan het echter een positief effect hebben. Bijvoorbeeld op gebruikersbetrokkenheid, klantentevredenheid, merkloyaliteit en zelfs het stimuleren van productinnovatie. Hier zijn enkele van de belangrijkste voordelen van het implementeren van een merkcommunityforum voor klanten binnen uw selfserviceportaal:

1. Klantenbetrokkenheid vergemakkelijken

Als klantenbetrokkenheid een belangrijk onderdeel van uw strategie is, kan het hebben van een communityforum een ​​krachtige facilitator zijn. Het biedt klanten een boeiende plek om hun ervaringen te delen. Dit is niet alleen met uw bedrijf, maar ook met andere leden van de gemeenschap. Door klanten in staat te stellen onderwerpen aan de orde te stellen en discussies met andere gebruikers te voeren, krijgen ze een gevoel van betrokkenheid en empowerment.

Bovendien, als uw product zeer configureerbaar, flexibel en aanpasbaar is, zullen klanten zeker de mogelijkheid waarderen om door een forum te bladeren en te zien hoe anderen het gebruiken. Het kan hen zelfs helpen oplossingen te ontdekken die in eerste instantie niet voor de hand liggend leken en efficiëntere manieren te vinden om een ​​beter resultaat met uw product te bereiken.

2. Uw selfservice-aanbod verbeteren

Uw ondersteuningsmedewerkers of klanten kunnen veelgestelde vragen beantwoorden in een communityforum. Dit creëert letterlijk een door gebruikers gegenereerde kennisbank. Vol met informatie die anderen kan helpen, vooral nieuwe klanten die net beginnen met uw producten. Sommige van uw trouwe klanten op de lange termijn vinden het misschien zelfs leuk om vaste forumbijdragers te worden. Het delen van hun eigen best practices en tips over de onderwerpen waar ze experts in zijn. Dit creëert een blijvende nuttige hulpbron voor veel klanten tegelijk. Dat kan u ook helpen om de tijd van uw ondersteuningsvertegenwoordigers te besparen.

3. Uw bestaande inhoud optimaliseren

Het is van cruciaal belang om te controleren wat klanten op een communityforum bespreken. Het kan bedrijven een dieper inzicht geven in de problemen en zorgen van klanten. Deze bieden een geweldige kans om bestaande inhoud te verbeteren door de onderwerpen te behandelen waarin klanten het meest geïnteresseerd zijn. Bovendien, als klanten vragen blijven stellen en praten over de problemen die al in uw kennisartikels worden behandeld, betekent dit dat de inhoud geen volledige en begrijpelijke informatie biedt. Dus moet worden verbeterd en dienovereenkomstig worden aangepast.

4. Productverbetering stimuleren

Door klantengesprekken in een communityforum in de gaten te houden, kunnen bedrijven veel ideeën en waardevolle gegevens vinden. Dit is waardevol, niet alleen voor hun afdeling klantenondersteuning, maar ook voor hun productteams als goed. Klanten geven indirecte feedback door de producten/diensten van een bedrijf te bespreken en hun ideeën, perspectieven en ervaringen te delen. Het kan bedrijven helpen inzicht te krijgen in productontwikkeling. Bovendien, om in te spelen op de verbeteringen die hun klanten zoeken.

5. Klantengesprekken bijhouden

Op de een of andere manier praten klanten online over merken en hun producten. Niet alle bedrijven zijn in staat om deze vermeldingen effectief te controleren en erop te reageren. Bijvoorbeeld; op sociale media, forums van derden of andere plaatsen die moeilijker of zelfs onmogelijk te ontdekken zijn. Door klanten een communityforum te bieden, waar ze deze discussies kunnen voeren, kunnen bedrijven opvolgen wat klanten zeggen. Dus in staat zijn om die gesprekken aan te gaan en tijdig hulp of advies te bieden wanneer dat nodig is.

Ontdek het zelf

Kennis is belangrijk, maar alleen als het in de praktijk wordt gebracht. Maak een forum voor uw klanten in LiveAgent.

LiveAgent 2021 | Better Customer Service Starts Today

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.