Wilt u hoger scoren op de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s)? Als dat zo is, moet u uw zoekwoordenonderzoek doen.
Een van de belangrijkste aspecten van zoekmachineoptimalisatie (SEO) is ervoor te zorgen dat uw inhoud is geoptimaliseerd voor zoekmachines. Dit artikel gaat over alles wat u moet weten over WordPress SEO en biedt een checklijst voor een goede optimalisatie van uw website.
Waarom hebt u deze SEO-checklijst nodig?
Als u hoger wilt scoren in SERPS’en, moet uw inhoud zijn afgestemd op SEO. U moet met veel verschillende factoren rekening houden en het kan soms overweldigend lijken, vooral in het begin.
Deze checklijst helpt u om alle noodzakelijke elementen voor een goede optimalisatie te regelen en ervoor te zorgen dat u op de goede weg bent. Het zal u stap voor stap begeleiden om uw website te optimaliseren voor zoekmachines.
Of je nu een beginner of een expert bent, deze checklijst is handig als u eenmaal weet wat SEO is en hoe het werkt.
Het maakt niet uit of uw website een blog, eCommerce-site of een ander type inhoud is. Deze tips zouden iedereen moeten helpen: marketeers, copywriters, bloggers en zelfs webmasters.
Als u echter net begint en wilt weten hoe u een WordPress-site helemaal opnieuw kunt lanceren (zonder SEO-tips), bekijk dan hier onze WordPress Launch Checklist. Het kan u in het begin misschien beter helpen (maar kom hier later op terug).
Laten we eens kijken op welke elementen u in het bijzonder moet letten bij het optimaliseren van uw WordPress-site.
Voordat we verder gaan, moet u controleren of uw hostingservice voldoet aan de WordPress SEO-vereisten. WordPress heeft een lijst met aanbevolen providers, dus als u het uzelf gemakkelijker wilt maken, kies er dan een uit deze lijst: Hostinger, Bluehost, Siteground of HostGator.
We hopen dat je een domeinnaam hebt gekozen die kort is, relevant is voor uw niche en geen spelfouten bevat. Hoewel dit enkele van de meest voorkomende vereisten zijn voor het kiezen van een goede domeinnaam, moet u er ook voor zorgen dat deze geen symbolen (bijv. underscores) bevat, aangezien crawlers van zoekmachines hier problemen mee kunnen hebben.
Gebruik geen IP-adres als uw domeinnaam. Om dit te controleren, hoeft u alleen maar een siteadres in de zoekbalk van Google toe te voegen en te kijken wat er gebeurt: als het geen resultaat geeft, is alles in orde, maar als het je naar een website brengt die zich bezighoudt met internetprotocollen, dan er is iets mis aan de hand.
Als u ervoor kiest om een meertalige website te maken, moet elk bericht zijn eigen vertaaldomein (TLD) hebben. Dit helpt Google de structuur van uw site beter te begrijpen en TLD’s afzonderlijk te indexeren, zodat ze niet met elkaar worden verward (ze kunnen zelfs uit de zoekresultaten worden verwijderd als er te veel problemen met dubbele inhoud zijn).
Daarom is het essentieel voor u om verschillende TLD’s te gebruiken als uw site meer dan één taal heeft en ervoor te zorgen dat elk bericht zijn doelzoekwoorden, metabeschrijving, paginatitel, enz. bevat, zodat Google ze adequaat kan rangschikken afzonderlijk in zijn SERP’s.
Hreflang is hier ook cruciaal (daarover later meer).
u moet controleren of uw thema de best practices voor WordPress SEO volgt om een goede basis voor optimalisatie te hebben. Astra, OceanWP en Divi behoren tot de meest populaire en snelst ladende WordPress-thema’s die de nieuwste trends op het gebied van webdesign en SEO volgen.
Als het op WordPress SEO aankomt, is een van de belangrijkste dingen een goede plug-in. We raden Yoast voor dit doel aan, omdat het u alles biedt wat u nodig hebt voor een geoptimaliseerde site, van eenvoudige opties zoals het instellen van titels en metabeschrijvingen (die ook optimalisatie van meta-trefwoorden mogelijk maken) tot meer geavanceerde opties zoals XML-sitemaps en Webmasterhulpprogramma’s. verificatie (waardoor u met Google kunt communiceren om uw website in de lijst te krijgen).
Je hoeft het alleen maar te installeren, te activeren en de basisopties in te stellen.
Google Webmaster Tools is het equivalent van Google Search Console voor websites. Als u het nog niet gebruikt, moet u dit doen om de gezondheid van uw website en eventuele technische problemen die de positie van uw website kunnen schaden (zoals crawlfouten of malware) bij te houden.
Het biedt ook informatie over topverwijzers, indexeringsstatus, crawlfouten en andere technische aspecten. Al deze dingen zijn cruciaal als u een website van hoge kwaliteit wilt hebben met goede rankings, zoekmachineverkeer en conversieratio’s.
Hoewel het geen technisch aspect is, is reactievermogen nog steeds essentieel voor de gebruikerservaring en SEO. Bij het omgaan met zoekwoorden met zulke hoge concurrentie, is het noodzakelijk om geoptimaliseerde inhoud voor zowel desktop als mobiele apparaten te hebben.
U kunt het zich niet veroorloven mobiele gebruikers te verliezen omdat ze problemen hebben om vanaf hun telefoon toegang tot uw website te krijgen. Het is dus erg belangrijk om dezelfde inhoudstypen aan te passen aan elke schermlezer, en Google heeft dit ook sterk gepusht in zijn aanbevelingen.
De laadsnelheid van uw site is erg belangrijk als het gaat om de positie in Google. Als het te lang duurt om uw pagina’s te laden, zullen mensen waarschijnlijk al vertrekken voordat ze de kans krijgen om te zien wat u te bieden heeft.
Daarom is het van cruciaal belang voor het succes van uw website om de paginasnelheid van elk van uw berichten bij te houden en ervoor te zorgen dat de gemiddelde scores hoog genoeg zijn.
Aangezien het primaire doel van caching is om uw website te versnellen, is het vrij duidelijk waarom u er een zou moeten gebruiken. Er zijn verschillende soorten plug-ins die deze service bieden. Toch raden we WP Super Cache aan omdat het eenvoudig te configureren is en weinig invloed heeft op de prestaties van de site (dus zelfs bezoekers met oude computers of trage verbindingen zullen het niet merken).
Ga na het installeren en activeren van de plug-in naar de pagina met opties (Instellingen -&; WP Super Cache) en schakel caching in. Klik vervolgens op “een nieuwe cache maken” om al uw eerdere gegevens te wissen. Zodra dit is gebeurd, kunt u onze favoriete truc gebruiken, namelijk de incognitomodus van Google Chrome, om te testen hoe snel uw website wordt geladen.
SSL-certificaten worden gebruikt voor het versleutelen van de gegevens die tussen uw bezoekers en website worden verzonden. Ook al hebt u ze niet nodig om een succesvolle SEO-campagne te hebben, we raden u ten zeerste aan om SSL-certificaten te gebruiken, omdat ze bedoeld zijn om de veiligheid te verbeteren en uw website betrouwbaarder te maken in de ogen van gebruikers. Dit zal allemaal leiden tot betere zoekresultaten, en het beste is dat SSL-certificaten gratis zijn.
Mijn Bedrijf Google-account is een gratis service waarmee u al uw bedrijfsvermeldingen vanaf één plek kunt beheren. Het enige wat u hoeft te doen is daarheen te gaan, een account aan te maken en de benodigde informatie voor elk van uw locaties, categorieën of andere belangrijke informatie toe te voegen. Nadat alles is toegevoegd, verifieert u het met Google Map Maker (een tool waarmee u informatie over uw locatie kunt toevoegen).
Waarom is dit belangrijk voor uw SEO-prestaties? Welnu, hoe meer relevante informatie u aan zoekmachines verstrekt, hoe groter de kans dat uw website bovenaan de SERP’s verschijnt.
Nu alles compleet is, is het tijd om te controleren of alle informatie correct is toegevoegd. U kunt dit doen door een Google-zoekopdracht uit te voeren voor elke bedrijfsvermelding (bijvoorbeeld ‘pizzawinkel Palo Alto’). Als ze allemaal op de eerste pagina’s met resultaten verschijnen, is alles in orde. Zo niet, neem dan contact op met Google en vraag om hulp.
XML-sitemaps worden gebruikt om de inhoud van uw website in kaart te brengen, zodat zoekmachines deze gemakkelijk kunnen crawlen. Het is eenvoudig te doen en u hebt alleen een XML-sitemap-plug-in of de officiële Google-plug-in nodig. Dit laatste is gratis, maar vereist enige technische kennis over het programmatisch maken van sitemaps met een Google-account.
Dus een plug-in is de eenvoudigste en snelste optie, ook al ontbreken er misschien enkele extra functies die van pas kunnen komen. Nadat u er een hebt toegevoegd, kunt u uw sitemap(s) gewoon online indienen of hun status controleren.
Het robots.txt-bestand wordt gebruikt om zoekmachines te instrueren of ze bepaalde delen van uw website moeten crawlen en indexeren of niet. Je kunt het ook gebruiken voor meer technische aspecten, zoals het blokkeren van toegang van bots die een specifieke pagina niet hoeven te zien (zoals een beheerdersgedeelte).
Er zijn verschillende regels voor dit bestand die u in gedachten moet houden, zoals de regel voor niet toestaan. Deze vertelt bots in feite dat ze de inhoud van uw hele website niet moeten indexeren, omdat deze mogelijk te breed is en kan leiden tot technische problemen met crawlen (zoals oneindige lussen).
Als jeu hoger wilt scoren in SERP’s en meer zichtbaarheid wilt krijgen, is het erg belangrijk om veel backlinks te hebben van websites met een hoge autoriteit. Het genereren van backlinks (ook bekend als inkomende links) van zeer geautoriseerde websites kan helpen de conversies te verhogen, aangezien deze sites meestal hoger scoren dan de uwe (wat betekent dat ze een betere reputatie hebben).
Externe link is ook een geweldige manier om sterkere relaties op te bouwen met uw klanten en andere bedrijven. Dus leren hoe linkbuilding werkt, is erg belangrijk als je in de toekomst een succesvol bedrijf wilt hebben. Het is echter niet zo eenvoudig als het lijkt, en er kunnen veel dingen misgaan als u ze probeert te bouwen (zoals bestraft worden door Google of het verzenden van verkeerde signalen over uw website).
Als u wilt dat uw site scoort, moet u ervoor zorgen dat Google deze correct kan indexeren. Problemen met het crawlen van uw website hebben een negatief effect op de prestaties en kunnen zelfs voorkomen dat deze wordt geïndexeerd (wat slecht is voor SEO). Controleer daarom altijd de Webmasterhulpprogramma’s van Google om te zien of er problemen zijn met het crawlen van uw site en probeer deze zo snel mogelijk op te lossen.
Canonieke linkelementen worden gebruikt om problemen met dubbele inhoud te voorkomen, dus ze moeten op elke pagina van uw website worden geïmplementeerd. Ze helpen je ook te voorkomen dat dezelfde post twee keer wordt geïndexeerd (wat kan leiden tot boetes).
Je hebt een ervaren ontwikkelaar nodig voor deze taak, aangezien het programmatisch instellen van canonieke URL’s niet zo eenvoudig is als het lijkt. Al met al kun je niet zonder deze technische SEO-aspecten, ook al zijn ze niet zo “spannend” als sommige andere. Ze zijn belangrijk voor uw ranking en moeten vanaf de eerste dag worden overwogen bij het werken aan een nieuwe website of het opnieuw ontwerpen van een oudere. Op die manier komt u in de toekomst niet voor verrassingen te staan als en wanneer uplotseling een daling in uw organische verkeer ziet.
Hreflang-annotaties worden gebruikt om aan te geven op welke taal u zich richt, inclusief het land. Dit betekent dat terwijl sitebezoekers uit Australië een specifieke versie van uw website te zien krijgen, een gebruiker die uit een ander land komt, wordt omgeleid naar een andere pagina waar ze er bijvoorbeeld alles over kunnen lezen in hun moedertaal.
Om dit in te stellen, moet u een regel code toevoegen aan de koptekst van uw site (net onder de openingstag) en specificeren op welke landen u zich richt. U kunt er meer informatie over vinden op de ondersteuningspagina van Google.
Elk bericht op uw website moet in de juiste categorie passen. Dit is een van die aspecten die veel mensen de neiging hebben om te verwaarlozen en als “optioneel” te beschouwen, maar ze kunnen er niet meer naast zitten omdat Google ze gebruikt als richtlijnen bij het rangschikken van webpagina’s. Daarom is het absoluut noodzakelijk om zorgvuldig de categorieën te selecteren waarin elk bericht past en zorg er vervolgens voor dat u zoveel mogelijk optimaliseert voor die zoekwoorden.
Als u bijvoorbeeld een blogpost over koffiemachines heeft, kunt u deze beter in de categorie ‘Keukenapparatuur’ plaatsen in plaats van ‘Consumenten’ goederen.” Dit zal Google helpen de structuur van uw site beter te begrijpen, wat erg belangrijk is als u hoger wilt scoren in SERP’s.
Als u uw zoekresultaten op de lange termijn wilt verbeteren en betere resultaten wilt behalen, moet u een geweldige contentmarketingstrategie opzetten waarmee u regelmatig blogposts van hoge kwaliteit. Dit betekent dat u van tevoren over onderwerpen moet nadenken, zodat er geen problemen zijn bij het bedenken van nieuwe inhoud voor mensen die geïnteresseerd zijn in uw niche.
Permalink-instelling wordt gebruikt om de structuur van je post-URL’s te definiëren. Net als sitetitels moeten ze uniek zijn (en geen cijfers bevatten) zodat Google en andere zoekmachines uw permalinkstructuur kunnen begrijpen.
Als u de Yoast SEO-plug-in gebruikt, zoals we eerder suggereerden, dan is deze optie beschikbaar onder SEO -&; Permalinks-menu. Eenmaal daar, selecteert u degene die het beste bij uw behoeften past.
Dit is een groep prestatie-indicatoren die vanuit een ervaringsperspectief analyseren hoe goed uw website functioneert. U kunt uw paginarangschikking controleren met behulp van dit rapport in Google Search Console, die ze beoordeelt als ‘Goed’, ‘Behoefte aan verbetering’ of zelfs’ Slecht.’
Rapporten zoals deze zijn handig voor het detecteren van problemen zoals trage websitesnelheden, geblokkeerde bronnen, ontbrekende titels en inhoud van lage kwaliteit.
Link juice is een term die in SEO wordt gebruikt en die verwijst naar hoe belangrijk uw website is voor zoekmachines. Hoe meer kwaliteitslinks naar uw site verwijzen (dat wil zeggen, hoe hoger hun PageRank), hoe krachtiger het “linksap” dat uw site ontvangt.
Om de sterkte van uw backlinks te controleren, hoeft u alleen maar een URL in Open Site Explorer in te voeren en elke uitgaande link te zien die ernaar verwijst. Als er meer dan 100 externe links zijn, gefeliciteerd, u hebt al een krachtige website. Maar als het er niet zo veel zijn, moet u zo snel mogelijk beginnen met het verkrijgen van meer links.
Zoekvolumes zijn een van de belangrijkste KPI’s die u in de gaten moet houden om te bepalen welke zoekwoorden het meest geschikt zijn voor de optimalisatie-inspanningen van elk bericht. Ze geven aan hoeveel mensen in totaal op zoek zijn naar iets dat gerelateerd is aan wat jij te bieden hebt. Al met al kan de gegevenssnelheid van het zoekvolume worden gebruikt om de voortgang van uw positie in de loop van de tijd te volgen en te zien hoe dit van invloed is op conversies, verkeer of andere statistiek die u mogelijk belangrijk vindt.
In staat zijn om uw rankings bij te houden is een must als u volledige controle wilt hebben over de voortgang van uw website. Er zijn veel hulpmiddelen voor deze taak, waarvan sommige nauwkeuriger zijn dan andere. Het belangrijkste is echter om er een te vinden die goed werkt voor de behoeften van uw website en vervolgens te kijken of u er de gewenste resultaten mee kunt bereiken.
Aangezien elk bedrijf andere doelen heeft (zoals meer verkeer of leads), zal het monitoren van ranglijsten alleen u niet veel helpen, tenzij uw eindspel meer organisch wordt zoek verkeer. Daarom moet dit vergezeld gaan van andere KPI’s die u kunnen vertellen of de ranglijsten u daadwerkelijk helpen die doelen te bereiken of niet (en hoe precies). Het belangrijkste punt hier is om een duidelijk idee te hebben van wat voor soort resultaten u wilt om uw site als een succes te beschouwen, en zorgvuldig alles in de gaten te houden dat hierop van invloed kan zijn, zodat u uw strategie dienovereenkomstig kunt aanpassen.
Google Analytics is een geweldige manier om het verkeer op uw website bij te houden en te zien hoe bezoekers zich erop gedragen. Verkeersbronnen, populaire pagina’s, in-/uitstappagina’s en de tijd die op elke pagina wordt doorgebracht, zijn slechts enkele voorbeelden van de verschillende gegevens die u van dit platform kunt krijgen. Met hen kunt u de gebruikerservaring verbeteren door uit te zoeken wat wel en niet werkt.
Google Analytics bevat ook een set tools genaamd Google Optimize, het test- en personalisatieplatform van Google (voorheen bekend als Content Experiments). Het kan u helpen bij het uitvoeren van A/B-tests op uw pagina’s om erachter te komen wat bezoekers wel of niet prefereren. U kunt elementen testen zoals knopkleuren, navigatie, ontwerplay-outs of eigenlijk iets anders.
Een regelmatige SEO-audit kan ervoor zorgen dat alles naar behoren werkt en dat er geen problemen zijn met indexering of dubbele inhoud (die van invloed kunnen zijn op uw site). Daarom is het een goed idee om periodieke SEO-audits uit te voeren als u de positie van uw website in de loop van de tijd wilt verbeteren.
Als u in de loop van de tijd betere resultaten wilt behalen en wilt weten in welke onderwerpen mensen geïnteresseerd zijn, is het essentieel dat u van tevoren wat onderzoek doet. Op deze manier kunt u er zeker van zijn dat uw berichten goed genoeg zijn geoptimaliseerd, zodat ze gemakkelijk kunnen worden geïndexeerd door zoekmachines en beter zichtbaar worden in SERP’s.
Daarnaast zou het handig zijn als u een lijst met zoekwoorden opstelt die goed kunnen werken voor elk bericht, zodat u ze kunt opnemen in het metabeschrijvingsveld en de paginatitel. Maak gebruik van een hulpprogramma voor zoekwoordenonderzoek om de meest relevante te vinden.
Het is ook goed voor u om uw zoekwoord in de eerste 100 woorden van elk bericht te gebruiken, zodat zoekmachines weten waar het over gaat. Omdat dit hen helpt het doel ervan beter te begrijpen, kunnen ze het hoger rangschikken dan berichten die geen duidelijk verband hebben tussen hun onderwerp en zoekwoorden.
Het is geen goed idee om het zoekwoord te vaak in uw bericht te laten verschijnen. U wilt niet dat het overkomt als spam of onnatuurlijk lijkt, dus niemand zal geïnteresseerd zijn in het lezen van uw inhoud verderop op de pagina.
Verspil geen waardevolle ruimte die zou moeten worden gebruikt voor woorden en woordgroepen die mensen daadwerkelijk opzoeken. U kunt uw zoekwoord van tijd tot tijd in uw bericht opnemen, maar houd er rekening mee dat u het niet overdrijft.
De manier waarop u uw zinnen schrijft, kan ook van invloed zijn op de positie van zoekmachines. Het gaat er niet alleen om dat het zoekwoord erin staat, maar het moet ook correct worden geplaatst als u wilt dat Google en andere platforms begrijpen waar uw bericht of pagina over gaat.
LSI-zoekwoorden zijn woorden die gerelateerd zijn aan uw primaire zoekwoord. Je hoeft ze niet altijd te gebruiken, maar hier en daar een paar strooien kan handig zijn, vooral als ze van nature in de context van je bericht zijn opgenomen. Hierdoor kan Google zien dat u niet alleen zoveel mogelijk zoekwoorden in uw inhoud probeert te proppen, maar dat u in plaats daarvan geeft om de kwaliteit van de inhoud.
U wilt ervoor zorgen dat uw website of blog veel visuele inhoud heeft, zodat mensen kunnen zien waar het allemaal om draait. Dat betekent dat uw afbeeldingen, video’s, audiobestanden en zelfs infographics moet gebruiken om uw punt op een boeiendere manier over te brengen.
U moet een korte, beschrijvende bestandsnaam hebben, evenals een alt-tag en titel. De beschrijving moet ook een korte samenvatting van de afbeelding zijn. Bijschriften kunnen worden gebruikt om meer informatie te verstrekken indien nodig. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de afbeeldingen die u in uw bericht gebruikt al deze kenmerken hebben en dienovereenkomstig zijn geoptimaliseerd.
Als je een plug-in zoals Yoast SEO gebruikt, zal het je helpen ervoor te zorgen dat al je afbeeldingen correct zijn geoptimaliseerd. Beeldoptimalisatie zal u helpen met uw SEO-inspanningen en sitesnelheid, aangezien grote afbeeldingen lang kunnen duren om te laden (probeer hun bestandsgrootte waar mogelijk onder de 100 KB te houden). Zorg er echter nog steeds voor dat u afbeeldingen van hoge kwaliteit gebruikt om uw SEO een boost te geven en uw bericht er over het algemeen beter uit te laten zien.
Het gaat niet meer alleen om afbeeldingen. U wilt dat uw video-inhoud ook wordt geoptimaliseerd, omdat dit u ook zal helpen de best mogelijke resultaten te behalen als het gaat om de rangschikking van zoekmachines voor dit mediaformaat.
Je kunt allerlei soorten multimediabestanden gebruiken, zoals video’s, audio en zelfs infographics, maar ze moeten gemakkelijk toegankelijk en correct zijn opgemaakt. Dat betekent dat je voor elk bestand de juiste bestandsnaam, alt-tag, titel, beschrijving en bijschrift moet gebruiken, zodat mensen (en Google) ze gemakkelijk kunnen vinden via zoekmachines.
Dit is iets wat u vanaf het begin goed moet doen, omdat uw website of blog hierdoor snel wordt geïndexeerd. De titel en metabeschrijvingen worden weergegeven in SERP’s, dus u wilt ervoor zorgen dat ze aantrekkelijk genoeg zijn voor mensen om erop te klikken. Vergeet niet om hier trefwoorden op te nemen, en vet de trefwoorden waarop u de meeste nadruk legt.
Dit is degene die bovenaan je bericht of pagina wordt weergegeven, en het is essentieel dat het goed is geoptimaliseerd, zodat mensen het meteen kunnen zien. De link vertegenwoordigt de inhoud van een pagina, dus u moet ervoor zorgen dat deze goed werkt, anders kan het een gebruiker afleiden van klikken. U moet ook een opvallende afbeelding gebruiken waardoor ze meer willen lezen.
U moet er ook voor zorgen dat uw header-tags correct zijn opgemaakt, zodat ze de juiste zoekwoorden bieden en de aandacht van mensen leiden naar waar u maar wilt. Dat betekent het gebruik van H-tags (d.w.z. Heading-tags) voor hoofdkoppen en subkoppen, enz., die overeenkomen met de respectieve inhoud op de pagina of het bericht.
Elke pagina heeft slechts één H1-tag nodig en deze moet het hoofdzoekwoord voor die pagina bevatten. Er is geen reden om meer dan één H-tag op elke pagina van uw website of blog te gebruiken, maar zorg ervoor dat u ze correct gebruikt, zodat u het meeste uit uw SEO-inspanningen kunt halen.
U wilt er ook voor zorgen dat uw body-copy correct is geoptimaliseerd voor uw doelzoekwoorden. U kunt dit doen door ze in de tekst zelf op te nemen, evenals in de titels en metabeschrijvingen van uw pagina’s en berichten. U moet ook op uw hele website of blog gerelateerde long-tail-zoekwoorden gebruiken om uw SEO-inspanningen verder te verbeteren.
Berichten en pagina’s die voortdurend worden bijgewerkt, scoren doorgaans hoger in de zoekresultaten van zoekmachines dan berichten die dat niet zijn. Dat komt omdat Google en andere platforms ze als relevanter beschouwen voor de huidige staat, zodat ze eerder worden weergegeven wanneer mensen zoeken naar gerelateerde termen.
Ankerlinks zijn een ander belangrijk onderdeel van on-page SEO en u moet ze waar mogelijk gebruiken om mensen te helpen bij het navigeren op uw website of blog. Dat betekent het gebruik van tekstlinks met relevante zoekwoorden die mensen brengen waar ze heen willen.
Zorg ervoor dat uw interne links effectief zijn. Link naar gerelateerde berichten op uw site vanuit uw inhoud en gebruik beschrijvende ankertekst om Google (en lezers) te helpen begrijpen waar die berichten over gaan.
Als u uitgaande links in uw inhoud opneemt, zorg er dan voor dat ze op nieuwe tabbladen worden geopend, zodat lezers hun plaats op uw site niet verliezen. Op die manier kunnen ze je inhoud verder verkennen terwijl ze nog steeds kunnen terugkomen en het originele bericht kunnen lezen.
Als u besluit een bericht of pagina te verwijderen, zorg er dan voor dat u een 301-omleiding gebruikt, zodat alle links die ernaar verwijzen automatisch worden omgeleid naar een andere relevante pagina op uw site. Dit helpt uw SEO in goede conditie te houden en ervoor te zorgen dat mensen niet op een pagina terechtkomen die niet meer bestaat.
Zorg ervoor dat uw inhoud correct is gestructureerd met het juiste gebruik van Schema-opmaak. Dit zal Google en andere platforms helpen de informatie op uw website beter te begrijpen en deze op de meest nuttige manier voor uw lezers te presenteren.
Schema-opmaak is niet de enige manier om Google te helpen uw inhoud te begrijpen, aangezien u ook sociale opmaak kunt gebruiken. Hierdoor ziet uw inhoud er beter uit wanneer deze ook op sociale-mediaplatforms wordt gedeeld.
Als u een sectie met veelgestelde vragen (FAQ) op uw site heeft, zorg er dan voor dat deze is geoptimaliseerd voor WordPress SEO. Gebruik duidelijke en beknopte titels voor elke vraag en neem het antwoord op in de hoofdtekst van de pagina.
Zorg ervoor dat uw blogtags in een logische volgorde staan en zijn gelabeld met trefwoorden die de inhoud beschrijven.
Neem bios op voor de mensen die uw berichten schrijven en zorg ervoor dat ze een link naar de website of blog van de auteur bevatten. Dit is een geweldige manier om al uw inhoud op één plek samen te brengen. Het is ook handig voor lezers die de auteur willen volgen of de blog van die persoon willen bekijken.
U kunt een auteursbiografie toevoegen aan elk bericht dat je publiceert of gewoon een algemene bio-pagina op uw site hebben die naar al uw berichten linkt. Als u een gastpost op uw blog hebt, vergeet dan niet de bio van de auteur daarin op te nemen.
Zorg ervoor dat je een knop op je blog hebt die naar uw startpagina linkt. Dit is een geweldige manier om lezers betrokken te houden en terug te komen voor meer. Het stelt hen ook in staat om uw site dieper te verkennen, wat leidt tot meer blogvolgers en abonnees.
Streef naar een aantal woorden van minimaal 500 woorden voor elk bericht. Het hangt af van het onderwerp, maar langere berichten zijn over het algemeen beter voor SEO omdat Google de voorkeur geeft aan meer actuele inhoud over een onderwerp.
Deel uw inhoud op sociale media en moedig volgers aan hetzelfde te doen. U moet ook knoppen voor sociaal delen maken die gemakkelijk in uw berichten kunnen worden geplaatst. Hierdoor kunnen bezoekers uw inhoud met hun volgers delen zonder de site te verlaten, waardoor het verkeer toeneemt en ze mogelijk naar u teruglinken.
Hier zijn verschillende plug-ins voor, waarvan enkele van de meest populaire SumoMe (met een verscheidenheid aan opties voor sociaal delen) en Shareaholic (een populaire all- in-één plug-in die zorgt voor het delen van sociale media, analyses en meer).
Probeer ten minste één bericht per week of zelfs meerdere berichten per dag te publiceren, afhankelijk van de frequentie waarmee u nieuwe inhoud maakt. Google Zoeken geeft de voorkeur aan nieuwe inhoud, dus het is in uw eigen belang om blogposts zo vaak mogelijk te publiceren. Hoe meer u post, hoe groter de kans dat u hoog scoort in SERP’s en gebruikers aanspreekt.
Vermeld de laatste updatedatum in de metadata van je blogpost. Zorg ervoor dat u voor elk van uw blogposts ook een datum van de laatste update (in de HTML) opneemt, aangezien dit Google en andere zoekmachines vertelt wanneer de inhoud is gepubliceerd. Versheid is de sleutel.
Vergeet niet uw nieuwe blogberichten op sociale media te delen. Maak het uw volgers en fans gemakkelijk om uw nieuwste inhoud te lezen door deze te delen op Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ en andere populaire netwerken. U kunt het proces zelfs automatiseren met tools zoals Hootsuite of Kontentino, zodat u tijd kunt besparen terwijl u uw aanwezigheid op sociale media levendig houdt.
Dit is een belangrijke opmerking om te onthouden. Zorg ervoor dat u de titels van uw bestaande blogposts niet wijzigt nadat ze zijn gepubliceerd, aangezien dit Google en andere zoekmachines in verwarring kan brengen. Als u een kleine wijziging moet aanbrengen in een van je oudere berichten, probeer dan de metadata van het bericht (binnen de HTML) te wijzigen in plaats van de titel van het bericht zelf.
Veel handige online tools kunnen u helpen betere inhoud te produceren, waaronder de Yoast SEO-plug-in voor WordPress en de Hemingway-app. Dit zijn slechts enkele voorbeelden, maar er zijn nog tal van andere opties die u kunt proberen. Kies degene die het beste bij uw behoeften past en gebruik deze om uw inhoudsproductie te vergroten.
Houd er rekening mee dat Google zijn algoritmen voortdurend verandert, wat betekent dat wat ooit voor u werkte, na de volgende update misschien niet meer werkt. Probeer zoveel mogelijk dingen te vermijden zoals:
De essentiële dingen:
Elementen waar zoekmachine-algoritmen naar zoeken:
Regelmatige SEO-audit …
Blog SEO WordPress checklijst:
WordPress SEO is the process of optimizing a WordPress site for search engines. This includes improving website visibility and increasing web traffic from organic search results.
There is no one-size-fits-all answer to this question, as the best way to add SEO keywords will vary from site to site. However, some tips for adding SEO keywords include using them in your website title, URL, meta tags, and body copy. Our checklist should help you with that.
This can vary depending on what you are trying to accomplish. Some changes will take effect immediately, while others may require even a few months before they have an impact.
Yes, definitely. A blog is a great way to improve your site's SEO as it allows you to produce fresh content and build links over time.
Google Analytics can provide valuable data that you can use to monitor your site's SEO. For example, it will show you which keywords are bringing traffic to your website so that you know what topics interest visitors the most and how they found you.
Ontvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws over onze producten en diensten rechtstreeks in je mailbox.
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent.
Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd.
Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
We zijn op meerdere data beschikbaar