Sjablonen voor afwijzingsbrieven helpen bedrijven om op een beleefde manier nee te zeggen tegen klanten zonder ze teleur te stellen of te verliezen. Leer hoe u nee kunt zeggen tegen verzoeken zonder uw klanten te boos of gefrustreerd te maken.
Door mij aan te melden, aanvaard ikĀ Algemene voorwaarden en Privacybeleid.
Hoe graag elk bedrijf zijn klanten ook elke keer wil behagen, het is niet altijd mogelijk om ja te zeggen tegen alle verzoeken van klanten. Als u het idee omarmt dat de klant altijd gelijk heeft, wordt het moeilijker om erachter te komen hoe u nee kunt zeggen tegen klanten zonder ze teleur te stellen of te verliezen. Wanneer een klant echter iets eist dat niet beschikbaar, onredelijk of gewoonweg onmogelijk te bieden is, moet iedereen die betrokken is bij directe interacties met klanten zich perfect bewust zijn van hoe ze op een beleefde manier nee kunnen zeggen tegen klanten.
Hoe zegt u nee tegen verzoeken of eisen van klanten zonder klanten boos, gefrustreerd of teleurgesteld te maken? Hier zijn enkele basisprincipes om in gedachten te houden wanneer u een afwijzingsbrief aan uw klanten of potentiƫle klanten moet schrijven.
Of het nu gaat om angst voor een slechte reputatie, het ruïneren van uw relatie met een klant of het volledig verliezen van hun bedrijf, het afwijzen van verzoeken van klanten kan een uitdaging zijn als u niet weet hoe u dit op een professionele manier moet doen. Sterker nog, nee leren zeggen is een essentiële vaardigheid, vooral voor mensen die in klantgerichte functies werken. Een beleefde weigering is vaak de beste keuze als u een voorstel moet afwijzen.
Hieronder vindt u enkele standaardsjablonen voor afwijzingsbrieven die u kunt gebruiken (en personaliseren) voor uw klanteninteracties.
Dear [NAME],
Unfortunately, Iām unable to process your refund/ return/ exchange request because the product has been damaged after the delivery.
I understand this is not the message you wanted to hear and it must be disappointing given that you didnāt get to use it much.
We do accept this damage was most likely caused unintentionally, so as a gesture of goodwill weād be happy to provide you with a 20% discount off your future purchase. Simply use this code: [NAME] to redeem it.
If you have any questions, please let me know. I will always do whatever I can to assist you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [NAME],
I have attached a short instruction that will walk you through the process of doing X. You can easily get this ready in less than no time.
In case you do face any difficulties, please donāt hesitate to reach me. We can get on a call and I will guide you step by step.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [NAME],
Iām so glad youāre interested in cooperating with our company on your new project.
As much as Iād love to meet to personally, Iām unfortunately unavailable to travel this week due to existing commitments and canāt give you the time you deserve to discuss this further.
However, Iām happy to start the conversation now via email if that works for you?
[DETAILS YOU PLANNED ON DISCUSSING]
Would love to hear your thoughts on this. And if youād prefer to discuss in person, Iām available [DATES] and would be happy to talk more about it then.
Thanks for understanding,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [NAME],
Thanks a lot for sending us the details of [PROJECT NAME], it really sounds like a great opportunity!
However, after reading through the proposal and having a discussion with my team, weāve decided that unfortunately we wonāt be able to take on this project.
Though weād love to move forward with this, at this moment we simply donāt have enough resources that this project deserves.
Should things change in the nearest future, I will definitely be in tough and let you know.
Best regards,
[YOUR SIGNATURE]
Ready to put our rejection templates to the test?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated customer satisfaction software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Live chat is a valuable tool for increasing conversion rates and improving the customer experience. It can be beneficial to various agencies, and its integration is easy. Chat software offers a high ROI, reduces email and phone communications, and improves customer satisfaction. Customer service software is also crucial for businesses to manage tickets and communication channels. The article discusses LiveAgent, a customer management software, offering a free and paid subscription. Companies of all sizes can benefit from free Dutch ticketing software.
Alternatief voor callcenter voor verkoop en ondersteuning
Ontdek de voordelen van een aanpasbare kennisbank met branding voor bedrijven. LiveAgent biedt klantenservice software en alternatieven voor Kustomer en Intercom.
Bent u op zoek naar een Helpshift-alternatief?
Bedrijven zijn enthousiast over LiveAgent als een tool om met klanten te communiceren. Verschillende klanten getuigen van hoe LiveAgent hun communicatie met klanten heeft versneld, de klantentevredenheid en verkoop heeft verhoogd, en betere, snellere en nauwkeurigere ondersteuning heeft geboden. LiveAgent biedt onbeperkte vertegenwoordigers en integratie met e-mail, sociale media en telefoon zonder extra kosten. Het is een kosteneffectieve oplossing die kan helpen bij het beheren van een groot aantal ondersteuningsverzoeken via verschillende kanalen en biedt handige rapportagefuncties. Klanten vinden LiveAgent gebruiksvriendelijk en gemakkelijk te gebruiken, terwijl het ondersteuningsteam snel reageert met snel te implementeren oplossingen.
Nederlandse selfservice software
The article discusses various software programs that companies can use to improve their customer service and digital marketing efforts. LiveAgent is recommended for its ticket system and self-service tools. Providing self-service options for customers can lead to a decreased number of tickets, increased productivity of representatives, improved customer satisfaction, and lower support costs. LiveAgent offers an all-in-one self-service portal for customers.
We appreciate your recent sign up for a LiveAgent.
A message will be sent to your email address containing login details, right after your account is installed.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.