Gratis proefperiode

Emailsjablonen voor annulering

Annuleringen zijn onvermijdelijk in SaaS-bedrijven. Zelfs de meest loyale, langdurige klanten a> van wie u dacht dat ze voor altijd zouden blijven bestaan, kunnen hun abonnement zomaar opzeggen. Misschien bereikten ze niet de resultaten die ze verwachtten, omdat ze niet genoeg gekoesterd zijn om het volledige rendement op investering van uw product te realiseren. Ze hebben misschien een betere oplossing gevonden (met een breder scala aan functies en meer betaalbare prijzen), of ze hebben uw product of dienst gewoon niet meer nodig. Hoe dan ook, opzeggingen betekenen niet altijd het einde van uw relatie met een klant.

Hoe u annuleringen beheert, maakt een verschil, en het begint met uw annuleringsemails – het type transactie-emails dat wordt geactiveerd wanneer een gebruiker zijn betalend abonnement opzegt. Net als win-back emails, spelen annuleringsmails een essentiële rol bij het behouden van klanten. Er is vaak een mogelijkheid om klanten die zijn afgevallen opnieuw aan te trekken en terug te winnen. Daarom moeten uw annuleringsmails verder gaan dan alleen maar afscheid nemen – ze moeten ontworpen zijn om een positieve indruk achter te laten en het verloop te verminderen. Hieronder vindt u enkele belangrijke tips voor het opstellen van annuleringsmails, inclusief kant-en-klare sjablonen voor annuleringsmails die u kunt aanpassen en gebruiken.

Emailsjablonen voor annulering

Praktische tips voor email bij annuleren

Houd uw bericht kort en krachtig

Het is bewezen dat annuleringsmails beter werken als ze beknopt en duidelijk zijn. Er zijn slechts vier belangrijke punten die u in uw email moet opnemen:

  • Bedank uw klanten voor hun bedrijf.
  • Bevestig dat hun annulering wordt verwerkt.
  • Vraag om feedback om de reden achter hun annulering te achterhalen.
  • Stel ze gerust dat de deur altijd open staat als ze ooit besluiten terug te komen.
Emailsjablonen voor annulering

Vraag klanten waarom ze hebben geannuleerd

Het kan pijnlijk zijn om erachter te komen waarom uw klanten opzeggen en waar u hen in de steek hebt gelaten, maar het is nog steeds onbetwistbaar waardevol voor uw bedrijf. Het volgen van de redenen achter annuleringen biedt altijd een enorme kans om de feedback van klanten te benutten, uw aanbod voor toekomstige klanten te verbeteren en uw verlooppercentage te verlagen.

Gebruik empathische taal om te laten zien dat u om hen geeft

Hoewel annuleringsberichten doorgaans kort moeten zijn, betekent dit niet dat ze overdreven formeel en kil moeten zijn. Door te benadrukken dat er geen wrevel is door iets op te nemen als ‘We willen graag dat u blijft, maar we begrijpen dat er annuleringen plaatsvinden’, kan uw email persoonlijker en menselijker maken. a> ook al is het een geautomatiseerd bericht.

Design your own cancellation templates

LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?

Try LiveAgent

Onderwerpregels van email bij annulering

  • Het spijt ons u te zien gaan
  • We zullen u missen!
  • Voordat u gaat … (We missen u nu al!)
  • Uw account is verlopen. Probeer een premium abonnement!
  • Uw [Product]-abonnement is opgezegd
  • Uw gratis [Product] Account Annulering. Bereik meer met Premium
  • Annulering van Premium-account van [Merk]
  • Bevestig uw annuleringsverzoek
  • Naar aanleiding van uw opzegging, [Naam]
  • Uw [Product]-account wordt over 30 dagen gedeactiveerd
Emailsjablonen voor annulering

Uw [Product]-account wordt over 30 dagen gedeactiveerd …

Email voor annulering van het basisabonnement

Casual, niet-geautomatiseerde email voor het annuleren van abonnementen

SaaS-abonnement opzeggingsonderzoek #1 voorbeeld

SaaS-abonnement opzeggingsonderzoek #2 voorbeeld

Vervolgonderzoek opzeggen SaaS-abonnement

Annulering van Premium-account

Bevestiging van opzegging lidmaatschap

Emailadres voor deactivering van account

Abonnement geannuleerd wegens mislukte betaling

Vaak gestelde vragen

Waarom zou ik annuleringsmails sturen?

Hoe uw merk reageert op klanten die hun abonnement, premium account of lidmaatschap hebben opgezegd, heeft een aanzienlijke invloed op het al dan niet opzeggen van klanten. Goed opgestelde annuleringsberichten kunnen worden gebruikt om niet-betrokken klanten terug te winnen, klantenrelaties te herstellen die anders verloren zouden gaan, de retentie te verbeteren en het aantal verloren klanten te minimaliseren.

Moet ik klanten vragen waarom ze hebben geannuleerd?

Door klanten te vragen waarom ze hun abonnement hebben opgezegd, krijgt u een beter begrip van hun behoeften en verwachtingen en, uiteindelijk, waardevolle inzichten die u kunnen helpen uw product, strategie en merk te verbeteren. Als u ontdekt dat de meeste klanten die overstappen, bepaalde functies van uw product nodig hebben, kan het zinvol zijn om uw functionaliteit te heroverwegen en verbeteringen aan te brengen.

Moet ik generieke geautomatiseerde annuleringsmails sturen of persoonlijk opvolgen?

Door persoonlijk contact op te nemen met klanten die hebben opgezegd, krijgt uw bericht een menselijker tintje en wordt het vertrouwen sterker. Hoewel het niet altijd mogelijk is om elke keer gepersonaliseerde berichten te sturen, kan het redelijk zijn voor uw meest loyale en meest bestedende klanten. In plaats van een algemeen, uniform annuleringsbericht te sturen, kunt u overwegen om uw langdurige, waardevolle klanten persoonlijk op te volgen – dit kan uw kansen vergroten om ze opnieuw te binden en hun loyaliteit terug te winnen.

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zou ik annuleringsmails sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Hoe uw merk reageert op klanten die hun abonnement, premium account of lidmaatschap hebben opgezegd, heeft een aanzienlijke invloed op het al dan niet opzeggen van klanten. Goed opgestelde annuleringsberichten kunnen worden gebruikt om niet-betrokken klanten terug te winnen, klantenrelaties te herstellen die anders verloren zouden gaan, de retentie te verbeteren en het aantal verloren klanten te minimaliseren. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik klanten vragen waarom ze hebben geannuleerd? ?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Door klanten te vragen waarom ze hun abonnement hebben opgezegd, krijgt u een beter begrip van hun behoeften en verwachtingen en, uiteindelijk, waardevolle inzichten die u kunnen helpen uw product, strategie en merk te verbeteren. Als u ontdekt dat de meeste klanten die overstappen, bepaalde functies van uw product nodig hebben, kan het zinvol zijn om uw functionaliteit te heroverwegen en verbeteringen aan te brengen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik generieke geautomatiseerde annuleringsmails sturen of persoonlijk opvolgen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Door persoonlijk contact op te nemen met klanten die hebben opgezegd, krijgt uw bericht een menselijker tintje en wordt het vertrouwen sterker. Hoewel het niet altijd mogelijk is om elke keer gepersonaliseerde berichten te sturen, kan het redelijk zijn voor uw meest loyale en meest bestedende klanten. In plaats van een algemeen, uniform annuleringsbericht te sturen, kunt u overwegen om uw langdurige, waardevolle klanten persoonlijk op te volgen – dit kan uw kansen vergroten om ze opnieuw te binden en hun loyaliteit terug te winnen. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.