Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor onboarding van klanten

Emailsjablonen voor onboarding van klanten

Het verzekeren van klantenloyaliteit en het bereiken van nieuwe potentiële klanten zijn twee doelstellingen met hoge prioriteit van alle digitale marketingstrategieën. Het zijn geen gemakkelijke doelen om te bereiken, maar er zijn specifieke acties die u kunt ondernemen om nieuwe klanten te werven en uw bestaande klanten tevreden te houden.

Dus hoe kunt u het doen? Communiceer rechtstreeks met consumenten en informeer hen over uw producten of diensten terwijl u waarde toevoegt. U kunt hun vertrouwen op een voor beide partijen voordelige manier consolideren: onboarding van klanten.

Emailsjablonen voor onboarding van klanten
Met LiveAgent kunt u emails rechtstreeks vanaf uw ticket-dashboard verzenden

Wat is klant onboarding? Waarom is het belangrijk?

Wanneer een klant een product of dienst koopt, wil de handelaar niet dat ze spijt krijgen van de investering. Een tevreden klant koopt immers eerder een ander product van hetzelfde bedrijf. En hier komt onboarding om de hoek kijken. Het is een methode om de klanten te begeleiden naar het juiste gebruik van de producten of diensten die ze hebben gekocht.

Als u de interactie tussen uw bedrijf en klanten wilt verbeteren, is het implementeren van een onboarding-strategie een goede optie. Door dit te doen, zal het gemakkelijker zijn om met hen te communiceren en waarde te creëren. In wezen is onboarding een onderdeel van een grotere strategie met betrekking tot de relatie met een nieuwe klant.

LiveAgent-introductie email
LiveAgent-introductie email

Maar wat heeft het met digitale marketing te maken?

Aangezien marketing voornamelijk gebaseerd is op digitale tools, kanalen en strategieën, is het essentieel om te investeren in praktische, efficiënte en succesvolle communicatiekanalen, zoals emailmarketing. Daarom moet het grootste deel van uw onboarding-strategie worden toegepast via gepersonaliseerde en gerichte e-mails die naar nieuwe gebruikers worden verzonden.

5 ideeën voor emailsjablonen voor onboarding van klanten

Onboarding welkomstmail


Een onboarding emailsjabloon die afkomstig is van een echt mens

Een onboarding emailsjabloon die afkomstig is van een echt mens

De “Welkom bij uw proefversie” email

De productgerichte welkomstmail

Voorbeelden van onderwerpregel van emailsjablonen voor onboarding van klanten

  • Welkom bij [bedrijf], [naam en achternaam]
  • [naam], welkom bij de [bedrijfs]community!
  • [naam], laten we u in beweging brengen!
  • [naam], u verdient het beste
  • Welkom bij [bedrijf], [naam]. Uw citaten zijn hier!
  • Nieuw in de [bedrijfs]wereld?
  • Voelt u zich gelukkig?
  • Interesse in mogelijkheden?
  • Zei je “[zelfstandig naamwoord geassocieerd met een bedrijfsnaam]?” Welkom bij [bedrijf]!
  • Klaar voor [activiteit in verband met uw bedrijfsproduct/dienst]?
  • Klaar om op te stappen? Welkom bij [bedrijf]
  • Hier leest u hoe u aan de slag gaat met [product/dienst] van [bedrijf]
  • Log in op uw [bedrijfs]account
  • 4 manieren om aan de slag te gaan met [product/dienst]
  • Welkom bij [bedrijf]: belangrijke volgende stappen
  • Welkom! Hier zijn de top 5 dingen om te weten
  • Welkom in de wereld van [bedrijf]
  • Welkom bij [bedrijf]! Doe alsof u thuis bent
  • Welkom bij uw nieuwe favoriet [product]

Cklant onboarding email sjablonen – tips en; best practices om te volgen

1. Ken uw klanten

Het kennen van de gebruiker is essentieel in alle delen van een organisatie, maar als we het hebben over het onboarden van klanten, wordt het verplicht.

2. Pas uw onboarding aan

Elke gebruiker kan een ander probleem hebben dat moet worden opgelost of andere verwachtingen van een product- of serviceprovider, dus uw onboarding emails zouden dit moeten erkennen. Kunt u zich voorstellen dat een kapper hetzelfde kapsel doet voor al zijn klanten?

Nee? (Als uw antwoord ja is, stuur me dan het adres van die kapper, want die snit moet fenomenaal zijn!)

3. Verzeker het succes van uw klant, en snel

Als een klant uw product of dienst heeft gekocht, is het aan jou om geweldige resultaten te leveren en dit zo snel mogelijk te doen. Doe daarom uw best om hen zo snel mogelijk te helpen het meeste uit je product of dienst te halen. Laat ze zien dat het de geïnvesteerde tijd en het geld waard is.

4. Geef een hongerige man geen vis, leer hem vissen

Nu u uw klant hebt geïnstrueerd hoe hij uw product of dienst moet gebruiken, weten ze welke voordelen het product hen kan bieden. In korte tijd behaalden uw klanten hun eerste succes dankzij uw product.

Maar hebt u ze geleerd hoe ze dit resultaat kunnen bereiken, of hebt u ze het resultaat gebracht?

Laat uw klanten niet afhankelijk zijn van het onboarding-team. Ze moeten autonomie en voldoende kennis hebben om zelfstandig met het product te kunnen werken. Uw rol is om hen te helpen slagen met het product tijdens hun reis.

5. Geef uw onboarding-team een goede structuur

Uw onboarding-team maakt deel uit van de puzzel die ervoor moet zorgen dat alle elementen succesvol zijn.

Alles moet goed gepland en georganiseerd zijn, met professionals aan uw zijde om de problemen van de klant op te pakken.

Emailsjablonen voor onboarding van klanten – Veelgestelde vragen

Wanneer moet u een onboarding email voor klanten sturen?

Afhandeltijd

Uw eerste onboarding email moet een paar minuten nadat uw klant zich heeft geregistreerd of een product/dienst heeft gekocht, worden verzonden. Waarom een paar minuten later? Want meteen een geautomatiseerde email versturen lijkt te kunstmatig. Het is misschien duidelijk dat u geautomatiseerde emails verstuurt, maar probeer zo persoonlijk mogelijk over te komen.

Hoe lang moet een onboarding email voor een klant zijn?

Emailsjablonen voor onboarding van klanten

Uw onboarding email moet tussen de 60 en 130 woorden lang zijn. Houd het welkomstbericht zo kort en eenvoudig mogelijk. U wilt ze niet meteen overweldigen.

Bovendien, elke keer dat u een nieuwe klant binnenstapt, vraagt u om feedback, zodat u uw proces voortdurend kunt verbeteren.

Welke structuur moet mijn onboarding email hebben?

Meldingssjablonen

De inhoud moet kort en scanbaar zijn en in kleine stukjes worden gepresenteerd. Ontvangers besteden seconden aan het bladeren door emails en pikken alleen algemene zoekwoorden en onderwerpen op. Als ze iets relevants zien, vertragen ze en lezen ze uw bericht beter. Begin met het schrijven van uw email, verwijder vervolgens de helft van de woorden en bekijk ze om er nog meer te verwijderen. Daarna komt u bijna in het bezit van alleen de belangrijkste informatie.

Ready to put our onboarding templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Onboard your customers today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wanneer moet u een klant onboarding email sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Uw eerste onboarding email moet een paar minuten nadat uw klant zich heeft geregistreerd of een product/dienst heeft gekocht, worden verzonden. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe lang moet een email voor onboarding van een klant zijn? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Uw onboarding email moet tussen de 60 en 130 woorden lang zijn. Houd het welkomstbericht zo kort en eenvoudig mogelijk. Je wilt ze niet meteen overweldigen .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Welke structuur moet mijn onboarding email hebben? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De inhoud moet kort en scanbaar zijn en in kleine stukjes worden gepresenteerd. Ontvangers besteden seconden aan het bladeren door emails en pikken alleen algemene zoekwoorden en onderwerpen op. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.